21. sraz Jičín
21. sraz Renault Clubu Česká republika 12.-14.9 2008
Posledním velkým letošním srazem, pořádaným v Jičíně, jsme nakrojili druhou desítku našich setkání. Setkání všech, komu něco říkají kosočtverce ve znaku automobilů.
Nebyla by tradice tradicí, kdybych nezačal tou o počasí. Ano, tušíte správně. Zase se vydařilo. Babí léto poslalo sluníčko, takže došlo i na krátké rukávy, dešťové kapky měly prázdniny.
Komorní sraz?
Tento sraz jsme se rozhodli pojmout jako komorní. Chtěli jsme mít více času na pokec s Vámi Renaulťáky. Více času na soutěže. Ostatně podzimní sraz je už dlouho ve znamení pořádného soutěžení. Soutěže jsou zkrátka o něco náročnější než na jaře, aby si soutěživý duch přišel pořádně na své. Ačkoliv jsme tentokrát nedělali vůbec žádnou propagaci, kromě upoutávky na našich stránkách, když jsme sečetli všechna auta na place, tedy i auta organizátorská, stejně jsme tu stovku lízli. Inu byl to tak trochu více komorní sraz :-).
Ještě než začnu vyprávění o sraze jako takovém, chci na tomto místě poděkovat všem klukům a holkám organizátorům (co na tom, že někteří z nás jsou kluci už jen v duchu) za to, s jakou bravurou a rychlostí zvládali každý okamžik srazu. Žádné prostoje, odsejpalo to, jedna soutěž za druhou. Opravdu zbývalo více času na povídání. Tak ani ti opravdu skalní soutěžáci nemuseli závidět těm, kteří tradičně jezdí na víkendový pokec. Stihli obojí.
Vím, že jste nejvíc zvědaví na to, jak vypadaly soutěže, tak tedy hurá na to.
Pátek začal Čumjízdou. Jasně – bezva nápad, hledat fotky potmě. Z rodinné zábavy na odpoledne se rázem stane akční hra. Tentokrát byla Čumjízda jednosměrná. Začínala, jak jinak, v kempu Rumcajs a končila v Hořicích. Tato jednosměrnost nám dala možnost využít pro soutěž dosud pro srazy neobjevené silnice a také možnost rychlého návratu a tedy i časovou úsporu. Vždyť po celém pracovním týdnu je v krku vyschlo, tak je potřeba včas dorazit do hospody. Tam jsme se také posléze všichni sešli, byť někteří s očima jako tenisáky. Dobře namixovaná muzika z přístrojů našeho dvorního dodavatele zvuku skvěle podtrhovala atmosféru. Kdo neseděl v hospodě (tedy správněji v restauraci), griloval venku pod stanem časomíry. Pohoda takřka rodinná.
Sobotní ráno bylo tradičně věnováno jízdě zručnosti v rámci které jsme demonstrovali obratnost Laguny III GT s aktivně řízenou zadní nápravou. Kempem zavířil prach, zavoněl spálený benzín a z nafťáků se začaly sypat brikety. Jednička, dvojka, šup do šikany, protáhnout se uličkou jen o 20 cm širší než je rozchod, střihnout to dvakrát kolem kuželu, na horizontu ostře vlevo, jedna garáž, druhá garáž a zase na plný plyn do šikany, pak už jen ulička a jemné zastavení na čtverci. Ramenem vyrazit dveře a úprkem k časomíře. Rána do stolu stavěla stopky. Fofr. Jasně že musela hned následovat diskuse o tom, kdo co kde poťapal. V tom kalupu se prostě sem tam chybička vloudí.
Potkání na krátkou ruku
Na uklidněnou byl připraven oběd a já s Lacem vyrazil na obhlídku trasy orientačního závodu – místo oběda. Zatímco se posádky občerstvovaly kontrolovali jsme průjezdnost trati. Nepočítali jsme ovšem s tím, že potkáme v protisměru vůz, kterému byla vozovka úzká. Musel jsem hodně, hodně uhýbat. Odnesl to ráfek a pneumatika. Kvůli vyřizování formalit se musela následná spanilá jízda obejít bez nás. Na druhou stranu jsme od viníka jako omluvenku dostali obří čerstvě vyuzenou kýtu, kterou jsme se pak zabývali celou noc až do rána. Tahle příhoda, jakkoliv se zpočátku zdála být nepříjemnou komplikací se nakonec změnila na něco veskrze příjemného. Když se potkají rozumní lidé, je to vždy fajn, bez ohledu na to, že se vlastně původně vůbec potkat nechtěli. Díky ní se totiž jedno nejmenované řeznictví a uzenářství ze Studence stalo sponzorem našeho příštího srazu – a co to znamená si můžete všichni domyslet ;-).
Královská soutěž
Po vyřešení formalit jsme skočili do auta a hurá do kempu. Blížil se start další zručky a navazujícího orienťáku. Takže popadnout značky a zpátky na trať. PéKáčko, tedy průjezdní kontrola byla na staropackém nádraží. Ten, kdo k němu našel cestu, což byla drtivá většina (zas tak těžký jsme ten orienťák nepostavili...) dostal jednu ze dvou soutěžních otázek za 100 bodů. Při třicátém opakování otázky jsem se dostal do záznamové smyčky, otázky jsem opakoval už jen mechanicky, asi jako když letuška vysvětluje, jak se používá záchranná vesta po stopětapadesáté. Tak šťastnou cestu a leť sokole. To nejlepší tě totiž teprve čeká.
Až do PK nebyla žádná vyslovená záludnost. Pak už začalo jít do tuhého, orientovaný výjezd sem, definovaný průjezd tam, do tohoto bodu nesmíš, tady v mapě chybí silnice a tak dále. Ráj pro někoho, komu tenhle typ soutěže sedí.
Zatímco se dospělí bavili, snažili jsme se jako vždy bavit děti. Tak už to k našim srazům neodmyslitelně patří.
Tradiční vědomostní test byl, jako vždy, úhelným kamenem pro některé ze soutěžících. Naopak cenné body sbírali mnozí dosud pouze přihlížející znalci. Každá soutěž je totiž hodnocena zvlášť a tak si skoro každý na nějakou tu cenu může sáhnout. Stačí chtít a nebát se.
Noc na plné pecky
Ačkoliv utahaní, poslední srazové noci jsme odevzdali zbytky sil. Spát se šlo nad ránem s plnými ranci.
Na nedělně polední předávání cen se někteří dostavili ještě s těžkými víčky. Desítky litrů kvalitních olejů Elf a zboží z Renault Boutique rychle měnily majitele, tak jak se vítězné posádky stačily střídat při vyhlašování vítězů. Naše díky však patří také ostatním firmám a jednotlivcům, kteří přispěli k tomu, že předávání cen a ceny samotné byly zlatým hřebem tohoto srazu. Jako tradičně jsme nezapomněli ani na losování poslední ceny, aby i ti, kdo nesoutěžli nebo neměli v soutěži štěstí neodešli s prázdnou.
Mistři na správné straně
Mistrem Renault roku 2008 se stal potřetí Honza Stokuč (také byl třikrát vicemistrem), jemuž sekundoval novopečený vicemistr Martin Koutný. Kdybychom vyhlašovali třetí mistrovské místo, obsadila by ho poprvé v historii žena – Alena Trsková, jejíž choť, také bývalý Mistr Renault se už před časem přidal na stranu organizátorů. Týž osud teď čeká i úřadujícího Mistra, Honzu Stokuče, který bezprostředně po vyhlášení výsledků oznámil svůj záměr ukončit své sportovní působení a také se podílet na organizaci. Tak se bývalí soupeři, kterým říkáme Kosí bratři, zase sejdou na jedné straně barikády. Vy ostatní se tedy můžete příští rok pořádně zasnažit a hlavně těšit na nový vítr v námi pořádaných soutěžích.
Srazům a dobré zábavě zdar a v květnu nashledanou.
Váš organizátorský tým Renault Clubu Česká republika
Zde se můžete podívat na srazové video v lepší kvalitě (46 MB) a nebo níže na Youtube ;-)
Start.č. | Jméno | Renault | 1. zručka | 2. zručka | zrčuky celkem | test | orienťák | čumjízda | orienťáky celkem | pořadí celkem |
57 | Jan Stokuč | R 5 | 6 | 3 | 2 | 2 | 9 | 9 | 6 | 1 |
27 | Martin Koutný | Clio | 12 | 12 | 7 | 3 | 7 | 12 | 7 | 2 |
45 | Petr Dvorský | Megane | 3 | 2 | 1 | 19 | 1 | 1 | 1 | 3 |
12 | Alena Trsková | Megane | 22 | 9 | 11 | 8 | 2 | 4 | 2 | 3 |
10 | Jan Hořešovský | Megane CC | 20 | 4 | 7 | 12 | 9 | 2 | 3 | 5 |
9 | Pavla Hübnerová | Twingo | 9 | 16 | 9 | 3 | 14 | 28 | 16 | 6 |
18 | Matúš Přibylský | R 8 | 11 | 1 | 3 | 6 | - | 3 | 24 | 7 |
22 | Jiří Svačinka | Laguna | 16 | 5 | 4 | 12 | 29 | 28 | 20 | 8 |
8 | Oldřich Barták | Mégane | 28 | 6 | 14 | 12 | 12 | 18 | 11 | 9 |
46 | Jan Barták | Safrane | 26 | 22 | 24 | 12 | 6 | 9 | 4 | 10 |
31 | Lukáš Crha | Twingo | 15 | 17 | 13 | 10 | 16 | - | 22 | 11 |
43 | Ondřej Dekoj | Safrane | 23 | 11 | 14 | 27 | 3 | 14 | 5 | 12 |
1 | Michal Labuta | Scénic | 9 | 14 | 6 | 22 | 25 | 25 | 19 | 13 |
48 | Michal Hlaváček | Megane | 4 | 27 | 11 | 32 | 4 | 20 | 9 | 14 |
53 | Martin Kebert | Megane | 5 | 29 | 14 | 12 | 24 | - | 32 | 15 |
52 | Michal Maniš | Twingo | 2 | 32 | 14 | 27 | 26 | 23 | 18 | 16 |
2 | Milan Pšenička | Laguna | 27 | 13 | 22 | 22 | 19 | 20 | 15 | 16 |
41 | Radka Lisá | Clio | 33 | 26 | 29 | 18 | 8 | 27 | 13 | 18 |
13 | Pavel Říha | R 21 | 43 | 20 | 30 | 25 | 5 | 17 | 8 | 19 |
42 | Petr Valášek | Megane | 7 | 28 | 19 | 32 | 11 | 22 | 12 | 19 |
68 | Martin Turyna | R19 | 42 | 23 | 31 | 3 | 21 | - | 30 | 21 |
60 | Marek Jánský | Scénic | 1 | 36 | 20 | 10 | 28 | - | 34 | 21 |
17 | Václav Pulec | R 21 | 37 | 33 | 34 | 19 | 23 | 14 | 14 | 23 |
61 | Josef Karlec | R 11 | 13 | 15 | 10 | 19 | - | - | 39 | 24 |
33 | Oto Gürtler | Twingo | 24 | 10 | 14 | 25 | 22 | - | 31 | 25 |
28 | Havrda | R4CV | 40 | 25 | 31 | 6 | - | 30 | 35 | 26 |
32 | Pavel Beneš | twingo | 39 | 8 | 23 | 22 | 17 | - | 28 | 27 |
56 | Petr Majvald | R 8 | 36 | 19 | 27 | 12 | - | - | 39 | 28 |
4 | František Zlatník | Clio | 32 | - | 42 | 1 | - | - | 39 | 29 |
21 | Lenka Máchová | R 21 | 34 | 34 | 33 | 32 | 18 | 26 | 17 | 29 |
30 | Jiří Zrůbek | Twingo | 30 | 18 | 24 | 32 | - | 13 | 26 | 29 |
58 | Tomáš Sládeček | Thalia | - | 30 | 41 | 27 | 27 | 31 | 21 | 32 |
47 | Jiří Rovenský | Megane | 31 | 21 | 26 | 27 | - | - | 39 | 33 |
44 | Stanislav Matura | Espace | - | 24 | 38 | 31 | 19 | - | 23 | 33 |
24 | Petra Šebková | Scénic | - | - | 46 | 8 | - | - | 39 | 35 |
26 | Růžena Fišerová | Safrane | 14 | 7 | 4 | - | 13 | 14 | 10 | 36 |
5 | Robert Husovský | Super 5 GT Turbo | 8 | 31 | 21 | - | - | - | 39 | 72 |
54 | Petr Harapat | Laguna | 25 | - | 39 | - | - | 11 | 25 | 73 |
73 | Pavel Sobotovič | R19 16V | 19 | - | 37 | - | 15 | - | 27 | 73 |
14 | Tomáš Krupička | R 21 | 21 | 35 | 28 | - | - | - | 39 | 75 |
63 | Petr Pupala | Dacia 1300 | 16 | - | 35 | - | - | - | 39 | 76 |
69 | Radoslav Lengyel | R25 | 18 | - | 36 | - | - | - | 39 | 77 |
3 | Jan Babka | Scénic | - | - | 46 | - | - | 19 | 29 | 77 |
15 | Jakub Nimmrichter | Laguna | 37 | - | 44 | - | - | 24 | 32 | 79 |
59 | Lukáš Zumr | Thalia | 29 | - | 40 | - | - | - | 39 | 80 |
6 | Jiří Krpec | R 21 | - | - | 46 | - | - | 32 | 36 | 81 |
34 | František Smolka | Espace | 34 | - | 43 | - | - | - | 39 | 81 |
50 | Dušan Šáda | R 21 | - | - | 46 | - | - | - | 37 | 83 |
16 | Tomáš Příplata | R 16 | - | - | 46 | - | - | - | 37 | 83 |
55 | Ondřej Demut | VelSatis | 41 | - | 45 | - | - | - | 39 | 85 |
19 | Josef Svoboda ml. | Clio | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
7 | Lukáš Rudol | R 21 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
20 | David Dostík | R12 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
72 | Jan Tůma | R21 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
51 | Vladimír Dálský | R 21 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
49 | Lukáš Černohors | R 21 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
29 | Michal Taubr | Avantime | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
38 | Jiří Louša | R15 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
11 | Pavel Roubal | Megane | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
23 | Petra a Vašek Havránkovi | Laguna | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
39 | Tomáš Jahelka | R21 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
40 | Petr Vohralík | R21 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
35 | Jaroslav Sivák | Clio | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
36 | David Mareš | Laguna | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
37 | Jaroslav Dvořák | R15 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
62 | Roman Janás | R25 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
76 | Josef Wanke | espace | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
67 | Jiří Matoušek | R8 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
70 | Pavel Vohralík | R21 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
71 | Libor Syrový | R11 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
64 | Jiří Krásný | Fuego 60 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
65 | Jaroslav Rampuch | R9 | - | - | 46 | - | - | - | 39 | 86 |
Zpět na seznam srazů