19. sraz - Mělník

Nové Twingo GT na sraze Renault clubu

19. sraz Renault Clubu Česká republika 7.-9.9. 2007

V jedné, dnes už klasické, knize se praví: „Tak nám zabili Ferdinanda“. Já se sice nejmenuji Jaroslav, ani Hašek, přesto musím klasicky říct: Tak nám to zase vyšlo.

Týden před srazem pršelo, co pršelo, cedilo, co cedilo, přímo ch..... eh – zde má být další oblíbený citát vypůjčený od Josefa Kemra, ale číst to mohou i děti před 22 hodinou, tak ho napíšu až na konec.

Můj telefon dostával bolení antény ze stále častějších dotazů typu: Jaké bude počasí? Nezvoral`s objednávku? Co myslíš, bude pršet na sraze? A tak dále a tak podobně.

Kdo na srazy s námi jezdí pravidelně, ví, že objednávám počasí poctivě a s předstihem, aby mne náhodou někdo nepředběhnul a neobjednal si počasí jiné. Ve stínu zakaboněné oblohy mne však stejně přepadaly chmurné myšlenky, jestli jsem tu objednávku poslal na správný úřad, doručenku, pochopitelně, nemaje. Dokonce jsem ze svých oblíbených sázek začal slevovat: Vsadím se, že nebude pršet na soutěže, děl jsem.

Nakonec se ukázalo, že objednávka byla správná, že byla vyřízena a veškerý déšť že se přestěhoval na Východ a jisté zbytky, které se do východní zásilky nevešly, prostě padaly všude kolem, jen na Mělník ne. 

První soutěž

Počasí se vždy podepíše na účasti větší či menší měrou. Tento rok to ale neplatilo. V kempu se sešlo krásných 90 vozů všeho data výroby, připravených ukázat se v tom nejlepším světle. Jejich páníčkové a paničky (tentokrát ze třech zemí - Česka, Slovenska a Polska) se nemohly dočkat začátku první soutěže.

Ta vypukla hned v pátek večer, a byla to soutěž orientační, pro mnohé dezorientační a pro některé se stala soutěží ve skoku pro něco.

Hlavním trhákem pátečního orienťáku byl průjezd body D-D-T, který se ukázal být správně jedovatý. Mezi těmito body kroužila auta jako svatojánské mušky, hledajíc tu jedinou správnou cestu. Jedna muška si však popleta silnici s letištěm a s mírnou forsáží ji opustila. Výsledkem byl sice impozantní, zato však velice krátký let, po kterém se pilot stal chodcem. Ano, koně nemohou létat, ani když jsou schované v šesti válcích. Autu ani lidem se nic nestalo – naštěstí – při té smůle. Renault 25 V6 injection Martina Trska vypadal jako auto zdatného zahrádkáře – čouhaly z něj trsy trávy a jiné u silnice rostoucí zeleniny. Tato událost byla pro Martina příčinou toho, co pro ženy svatba. Od této chvíle mu totiž nikdo neřekl jinak, než Martin Skočdopole. Naštěstí byla v kempu odtahovka jednoho z účastníků srazu, který neváhal a vydal se nešťastné posádce na pomoc.

Když jsme se zase všichni sešli v kempu měli jsme alespoň u buřtostánku o čem povídat, do té doby než vyschla pípa.

Samozřejmě, že i méně zdatní borci našli cíl. Trať je postavená tak, že se na ní nedá doopravdy zabloudit. Nepodaří se vyřešit jedna věc? Nevadí, jede se dál. Špeky jsou tam pro ty, co chtějí stát na bedně, tak ať se snaží.

Sobotní soutěžní sprint

Jednou z hlavních atrakcí srazu bylo zbrusu nové Twingo GT, tedy v současnosti nejsilnější sériově vyráběný Renault Twingo. Z celé České republiky to byl právě Renault Club, kdo měl toto Twingo zapůjčené k testování jako první a tak účastníci srazu byli první v naší republice, kdo mohli vidět stokoňové Twingo II na značkách a v pohybu. (Minitestem se v dalším článku k tomuto milému autu vrátíme.)

V sobotu, kdo zrovna neobléhal žhavou novinku, soutěžil v jízdě zručnosti, která byla tentokrát správně nabroušená. A kdo nesoutěžil, klábosil s ostatními renaulťáky na parkovací ploše o tom, jak mu to jezdí. O tom, že první ze sobotních jízd zručnosti byla skutečně ostrá, svědčí nejlepší časy, které se pohybovaly mírně nad 45 vteřin.

Po jízdě zručnosti a krátkém obědu jsme vyrazili báječnou na spanilou jízdu. Historické jádro Mělníka uvítalo dlouhou kolonu renaultů s otevřenou náručí. Když jsme se historie nabažili, vyrazili jsme do kopce nad Mělníkem pokochat se pohledem z výšky.

Jak nám jde parkování?

Krátce po dojezdu do kempu byla zahájena druhá jízda zručnosti, tentokrát nazvaná: Parkování v supermarketu. Tady se ukázalo, kdo z chlapů jezdí nakupovat.

Tato jízda byla sice také rychlá, ale mnohem techničtější než jízda první. Velmi důležitou roli v této soutěži hrálo couvání a cit pro velikost vlastního auta. Zkrátka každý si mohl vyzkoušet, jak dobře zná své auto a to se může velmi dobře hodit v každodenní praxi. Protože nás večer čekala zábava v podobě velmi živé kapely a tance dostaly další události rychlý spád, abychom z jedné zábavy mohli plynule přejít do další. Následoval obligátní vědomostní test a start do poslední, tentokrát velice klidné, rodinné soutěže, Čumjízdy. Tentokrát se hledalo 20 fotek a řešilo se 10 soutěžních úkolů na trati. Vyvrcholením čumjízdy byl výstup na horu praotce Čecha. Koho trápil čas se na hoře poznal podle vyplazeného jazyku a potácivé chůze. Ano, přiznávám, že zde na mou adresu padala jména, názvy i zvířena, což si vše dávám do rámečku a mezi srazy se tím kochám.

Mezitím do kempu dorazila kapela a v osm večer začala produkce. Vysílení čumjízdou mnozí jen seděli a nechávali krev líně proudit žilami. Vypadalo to, že odpadneme. Asi po hodině se mančaft vzpamatoval a začala správná večerní zábava. Někteří grilovali, jiní poslouchali a čím dál víc lidí propadlo pohybu na tanečním parketu. Po půlnoci odpadli slabší jedinci, jedinci s večerkou (správně, ve vyhřáté postýlce čekala partnerka nebo partner) a zůstal skalní kádr. O půl čtvrté odpadla kapela - zvítězili jsme.

Neděle byla velmi tradičně ve znamení vyhlášení výsledků ... a střízlivění :-). Mistrem Renault 2007 se stal Martin Skočdopole, na záda mu dýchá Vicemistr Martin Koutný.

Video ze srazu:

Formát avi 

Formát mp4

Představení nového Renaultu Twingo GT

Formát mp4

Formát avi

Něco pro naše kamarády Twingaře

Formát mp4

Formát wmw

Diskuse ke srazu

Poděkování patří všem, kdo se podíleli na organizaci tohoto srazu, všem, kteří na sraz přijeli a vytvořili (opět) skvělou partu.

Poděkování sponzorům cen a partnerům srazu:
Total Česká republika s.r.o.
Renault ČR a.s.
Trask Solutions s.r.o.
Martin Turyna
Pokud bych na někoho zapomněl, není to proto, že bych si jeho pomoci nevážil, ale proto, že jsem starý a sklerotický :-)

(Viktor Kazda)


Twingo - rodinka Oddělení Mégane Část parkovací plochy
Espace City expres Renault Twingo GT Renault 25 Baccara - jedna z nejhezčích
Přejeté Twingo Twingo s copyrightem Pětkové zátiší
Tulení tulení Čumáky Čumáky na sraze
Rada starších Rada starších II Laguny
2x Renault 21 Bráchové vedle sebe - Avantime a Espace IV Avantime má opravdu sexy pozadí :-)
Avantime Skočdopole opět pojízdný Na startu orientačního závodu
Na startu orientačního závodu Na startu orientačního závodu Příprava na start
Vicemistr 2007 na startu orientačního závodu Tady jste být neměli, ale to písmenko Vám napíšeme:-) Najít falešnou kontrolu je taky úspěch :-)
Přistávací plocha Michale zaber Jak dědek a babka tahali řepu
Automobil šíleného zahrádkáře Před startem vnitrostátního letu Take off
Jízdy zručnosti - fandíme Renault mégane coupé Renault espace IV - Wilczekovi
Nejhezčí Renault 25 na sraze v akci Renault mégane - když se za to vezme Laguna má našlápnuto
Renault Scénic na trati Renault laguna na trati Bzučo za to umí vzít
Bezmotorová pilotáž - čas 55 vteřin Renault Twingo GT se opravdu dobře vodí Zručná historie - Renault 4CV
Zručná historie - Renault 4CV Renault scénic na trati Bzučo v šikaně
Jedna z nejhezčích Lagun Lucka Fantysová v garáži Renault laguna na trati
Slovensko jede Twingo v ostré akci Anarki se svou R5 GT Turbo
Renault Twingo Ondra Demut po dlouhé době opět na sraze Jizda zručnosti a čištění komínů :-)
Kangoo je také dobré sportovní nářadí Zručná historie - Renault 4CV Renault Twingo II na trati
Renault Twingo II v ostrém tempu Renault Twingo Start s plným nasazením
Renault 25 je přes svou velikost perfektně ovladatelný Renault Espace III Renault 5 GT Turbo
Renault clio 1,2 na mezi adheze Já nejsem blázen, já jsem letadlo a startuju Renault grand Espace Pantograf II
Renault grand Espace Pantograf Renault Scénic RX4 .. a opět jedno twingo na trati
Zatím ještě vicemistr - na trati To není prvomájový průvod - to je seznámení s tratí Twingo na trati
Megane coupé ˇXandomobil - Renault 21 Někdy to bylo natěsno
Renault mégane coupé Anarky za volantem - už ti věříme :-) Spanilka
Řazení na spanilou jízdu - vlaková souprava TGV Časomíra Výstup na horu Říp
Mámo, to jsou panoramata, pravil pan Homolka. Mámo, to jsou panoramata, pravil pan Homolka. Vysokohorský výstup
Renault club na vrcholu Zvukový mág David Každý má svůj *dres*
Pan Skočdopole Únava Hlad
Nejsem opilý, jdu po čáře rovně :-) V jedné ruce mikrofon, v druhé vysílačka, za krkem malý pořadatel :) Po tomhle startu zbyly v asfaltu hluboké otisky podrážek
Čekání na dobrý záběr Naše krásnější polovičky umí pořádně zabrat Čas na doplnění energie
Kdo si hraje, nezlobí Vyhlášení vítězů Vyhlášení vítězů

St Jméno Poznámka 1. jízda zručnosti 2. jízda zručnosti Jizdy zruč. celkem Test Or. závod Čum jízda Or. závody celkem CELKEM 19.sraz
12 Trsek Martin R 25 30 2 9 2 31 6 15 1
41 Barták Jan R 5 17 1 3 14 8 13 10 2
26 Kunc Vráťa R 5 12 16 7 14 16 10 11 3
7 Koutný Martin Clio 3 4 2 31 3 4 1 4
31 Demut Ondřej Megane 6 31 12 3 - 8 20 5
14 Trsková Alena Safran 20 44 30 4 7 6 4 7
24 Jansa Michal Megane 2 43 20 14 10 1 2 6
15 Volfovi Dana a Pavel Scénic 14 26 15 4 23 19 19 7
29 Drejček Miroslav Twingo 21 13 11 14 25 14 16 9
8 Barták Oldřich Megane 4 29 10 23 6 12 8 9
16 Fantysová Lucie Megane 26 27 27 14 2 10 3 11
10 Horešovský Jan Laguna 34 15 25 7 17 16 13 12
35 Langer Tomáš TGV 11 33 18 23 5 11 5 13
53 Husavský Robert R5 Turbo 16 6 5 7 26 - 35 14
2 Horák Mário R 5 - 8 37 7 15 2 6 15
42 Gürtler Oto Twingo 10 38 23 11 19 21 17 16
43 Wilczek Stanislav Espace 9 10 4 11 - 28 37 18
4 Zrůbek Jiří Twingo 22 18 15 14 22 28 22 16
36 Bareš Jan Clio 1 3 1 14 - 31 38 19
1 Stokuč Jan R 5 8 34 17 1 11 - 40 20
67 Černý Dan Twingo 19 25 18 7 - 26 35 21
48 Moravský Pavel R 25 35 14 25 11 31 31 32 22
59 Čekan Petr R 4 CV - 12 39 4 - 21 27 23
11 Horečný Rišo Megane 37 41 33 29 13 6 9 24
63 Kaminský David Laguna 5 20 6 36 - 25 32 25
32 Varga Ondřej R 8 14 24 13 33 27 34 29 26
23 Havránkovi Petra a Václav Espace 29 17 21 14 4   41 27
13 Asník Petr Laguna 17 21 13 40 17 39 25 28
6 Sornas Roman Espace - 36 46 14 - 15 24 29
5 Bukviš Miroslav Megane 27 28 28 29 23 35 27 29
30 Říha Pavel R 21 13 35 23 33 31 30 29 31
44 Hlaváček Michal Megane - 19 40 36 12 20 12 32
40 Kšána Jan R 21 36 10 21 29 14 - 42 33
25 Bernardová Sandra Clio - 42 51 33 20 16 14 34
28 Kuna Milan Scénic 25 46 32 38 - 24 29 35
55 Stehlík Tomáš R 25 33 45 33 40 31 26 26 35
57 Havrda Josef R 8 31 37 31 23 - - - 36
17 Fišerová Růžena Laguna - 32 45 38 9 38 21 38
50 Hejková Veronika Megane - 40 50 23 31 31 32 39
20 Vinš Ladislav Kangoo - 30 44 40 30 21 23 40
9 Asníková Taťána Scénic 32 23 28 40 21 - 43 41
68 Skalický Jaroslav Megane - - 52 23 - 36 39 42
49 Máchová Lenka R 21 - 39 48 23 - - - 43
62 Hudec Jiří Scénic - 7 35 40 - - - 44
18 Domagala Tomazs R 25 - 11 38 40 - - - 45
19 Figielicz Artur R 25 24 5 8 - - - - 46
45 Příplata Tomáš R 16 - - - - 1 16 6 47
22 Wild David R 19 - - - - - 3 17 48
33 Varga Jiří R 5 7 - 35 - 29 - 45 49
3 Vojtek Radko Megane 23 - 42 - - - - 50
64 Pupala Petr Dacia 1300 28 - 43 - - - - 51
54 Jirůšek Roman Laguna 38 - - - - - - 52
66 Pavlov Jan R 5 39 - 48 - - - - 53
51 Lišický Michal R 5 GTE - - - - 27 - 44 54
34 Pochmann Zbyněk Safran - - - - 31 - 46 55
82 Hoffmann Michal - 22 41 - - - - 56
47 Szuťanyi Ladislav Avantime - - - - - - - 57
69 Skalický Jaroslav Thalia - - - - - - - 57
37 Šimon Jiří R 5 - - - - - - - 57
52 Soukup Anton R 25 - - - - - - - 57
27 Miklan Martin Megane - - - - - - - 57
57 Kott Jaroslav R 19 - - - - - - - 57
57 Moravec Zbyněk Laguna - - - - - - - 57
60 Veselý Jiří R 21 - - - - - - - 57
61 Přibylová Eva Twingo - - - - - - - 57
21 Kadlec Martin R 19 - - - - - - - 57
46 Jansa Michal Safran - - - - - - - 57
65 Danda Vilém Twingo - - - - - - - 57
38 Podoláková Martina R 19 - - - - - - - 57
70 Vohrálík Petr R 21 - - - - - - - 57
80 Valenta Radek Scénic - - - - - - - 57
71 Vohralík Pavel R 21 - - - - - - - 57
72 Jáchim Lukáš R 18 - - - - - - - 57
73 Maniš Michal Twingo - - - - - - - 57
39 Mareš Karel R 21 - - - - - - - 57
74 Smetana Michal Twingo - - - - - - - 57
75 Kalina Jan R 25 Turbo - - - - - - - 57
76 Bálský Vladimír R 21 - - - - - - - 57
77 Kerndl Michal Fuego - - - - - - - 57
79 Nožina David Laguna - - - - - - - 57
78 Janás Roman R 25 - - - - - - - 57
81 Smolka Jakub R 5 - - - - - - - 57


Zpět na seznam srazů

Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 9. Zajisti totožnost automobilů.


Link to old english version.