19. sraz - Mělník

19. sraz Renault Clubu Česká republika 7.-9.9. 2007
V jedné, dnes už klasické, knize se praví: „Tak nám zabili Ferdinanda“. Já se sice nejmenuji Jaroslav, ani Hašek, přesto musím klasicky říct: Tak nám to zase vyšlo.
Týden před srazem pršelo, co pršelo, cedilo, co cedilo, přímo ch..... eh – zde má být další oblíbený citát vypůjčený od Josefa Kemra, ale číst to mohou i děti před 22 hodinou, tak ho napíšu až na konec.
Můj telefon dostával bolení antény ze stále častějších dotazů typu: Jaké bude počasí? Nezvoral`s objednávku? Co myslíš, bude pršet na sraze? A tak dále a tak podobně.
Kdo na srazy s námi jezdí pravidelně, ví, že objednávám počasí poctivě a s předstihem, aby mne náhodou někdo nepředběhnul a neobjednal si počasí jiné. Ve stínu zakaboněné oblohy mne však stejně přepadaly chmurné myšlenky, jestli jsem tu objednávku poslal na správný úřad, doručenku, pochopitelně, nemaje. Dokonce jsem ze svých oblíbených sázek začal slevovat: Vsadím se, že nebude pršet na soutěže, děl jsem.
Nakonec se ukázalo, že objednávka byla správná, že byla vyřízena a veškerý déšť že se přestěhoval na Východ a jisté zbytky, které se do východní zásilky nevešly, prostě padaly všude kolem, jen na Mělník ne.
První soutěž
Počasí se vždy podepíše na účasti větší či menší měrou. Tento rok to ale neplatilo. V kempu se sešlo krásných 90 vozů všeho data výroby, připravených ukázat se v tom nejlepším světle. Jejich páníčkové a paničky (tentokrát ze třech zemí - Česka, Slovenska a Polska) se nemohly dočkat začátku první soutěže.
Ta vypukla hned v pátek večer, a byla to soutěž orientační, pro mnohé dezorientační a pro některé se stala soutěží ve skoku pro něco.
Hlavním trhákem pátečního orienťáku byl průjezd body D-D-T, který se ukázal být správně jedovatý. Mezi těmito body kroužila auta jako svatojánské mušky, hledajíc tu jedinou správnou cestu. Jedna muška si však popleta silnici s letištěm a s mírnou forsáží ji opustila. Výsledkem byl sice impozantní, zato však velice krátký let, po kterém se pilot stal chodcem. Ano, koně nemohou létat, ani když jsou schované v šesti válcích. Autu ani lidem se nic nestalo – naštěstí – při té smůle. Renault 25 V6 injection Martina Trska vypadal jako auto zdatného zahrádkáře – čouhaly z něj trsy trávy a jiné u silnice rostoucí zeleniny. Tato událost byla pro Martina příčinou toho, co pro ženy svatba. Od této chvíle mu totiž nikdo neřekl jinak, než Martin Skočdopole. Naštěstí byla v kempu odtahovka jednoho z účastníků srazu, který neváhal a vydal se nešťastné posádce na pomoc.
Když jsme se zase všichni sešli v kempu měli jsme alespoň u buřtostánku o čem povídat, do té doby než vyschla pípa.
Samozřejmě, že i méně zdatní borci našli cíl. Trať je postavená tak, že se na ní nedá doopravdy zabloudit. Nepodaří se vyřešit jedna věc? Nevadí, jede se dál. Špeky jsou tam pro ty, co chtějí stát na bedně, tak ať se snaží.
Sobotní soutěžní sprint
Jednou z hlavních atrakcí srazu bylo zbrusu nové Twingo GT, tedy v současnosti nejsilnější sériově vyráběný Renault Twingo. Z celé České republiky to byl právě Renault Club, kdo měl toto Twingo zapůjčené k testování jako první a tak účastníci srazu byli první v naší republice, kdo mohli vidět stokoňové Twingo II na značkách a v pohybu. (Minitestem se v dalším článku k tomuto milému autu vrátíme.)
V sobotu, kdo zrovna neobléhal žhavou novinku, soutěžil v jízdě zručnosti, která byla tentokrát správně nabroušená. A kdo nesoutěžil, klábosil s ostatními renaulťáky na parkovací ploše o tom, jak mu to jezdí. O tom, že první ze sobotních jízd zručnosti byla skutečně ostrá, svědčí nejlepší časy, které se pohybovaly mírně nad 45 vteřin.
Po jízdě zručnosti a krátkém obědu jsme vyrazili báječnou na spanilou jízdu. Historické jádro Mělníka uvítalo dlouhou kolonu renaultů s otevřenou náručí. Když jsme se historie nabažili, vyrazili jsme do kopce nad Mělníkem pokochat se pohledem z výšky.
Jak nám jde parkování?
Krátce po dojezdu do kempu byla zahájena druhá jízda zručnosti, tentokrát nazvaná: Parkování v supermarketu. Tady se ukázalo, kdo z chlapů jezdí nakupovat.
Tato jízda byla sice také rychlá, ale mnohem techničtější než jízda první. Velmi důležitou roli v této soutěži hrálo couvání a cit pro velikost vlastního auta. Zkrátka každý si mohl vyzkoušet, jak dobře zná své auto a to se může velmi dobře hodit v každodenní praxi. Protože nás večer čekala zábava v podobě velmi živé kapely a tance dostaly další události rychlý spád, abychom z jedné zábavy mohli plynule přejít do další. Následoval obligátní vědomostní test a start do poslední, tentokrát velice klidné, rodinné soutěže, Čumjízdy. Tentokrát se hledalo 20 fotek a řešilo se 10 soutěžních úkolů na trati. Vyvrcholením čumjízdy byl výstup na horu praotce Čecha. Koho trápil čas se na hoře poznal podle vyplazeného jazyku a potácivé chůze. Ano, přiznávám, že zde na mou adresu padala jména, názvy i zvířena, což si vše dávám do rámečku a mezi srazy se tím kochám.
Mezitím do kempu dorazila kapela a v osm večer začala produkce. Vysílení čumjízdou mnozí jen seděli a nechávali krev líně proudit žilami. Vypadalo to, že odpadneme. Asi po hodině se mančaft vzpamatoval a začala správná večerní zábava. Někteří grilovali, jiní poslouchali a čím dál víc lidí propadlo pohybu na tanečním parketu. Po půlnoci odpadli slabší jedinci, jedinci s večerkou (správně, ve vyhřáté postýlce čekala partnerka nebo partner) a zůstal skalní kádr. O půl čtvrté odpadla kapela - zvítězili jsme.
Neděle byla velmi tradičně ve znamení vyhlášení výsledků ... a střízlivění :-). Mistrem Renault 2007 se stal Martin Skočdopole, na záda mu dýchá Vicemistr Martin Koutný.
Video ze srazu:
Představení nového Renaultu Twingo GT
Něco pro naše kamarády Twingaře
Poděkování patří všem, kdo se podíleli na organizaci tohoto srazu, všem, kteří na sraz přijeli a vytvořili (opět) skvělou partu.
Poděkování sponzorům cen a partnerům srazu:
Total Česká republika s.r.o.
Renault ČR a.s.
Trask Solutions s.r.o.
Martin Turyna
Pokud bych na někoho zapomněl, není to proto, že bych si jeho pomoci nevážil, ale proto, že jsem starý a sklerotický :-)
(Viktor Kazda)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
St | Jméno | Poznámka | 1. jízda zručnosti | 2. jízda zručnosti | Jizdy zruč. celkem | Test | Or. závod | Čum jízda | Or. závody celkem | CELKEM 19.sraz |
12 | Trsek Martin | R 25 | 30 | 2 | 9 | 2 | 31 | 6 | 15 | 1 |
41 | Barták Jan | R 5 | 17 | 1 | 3 | 14 | 8 | 13 | 10 | 2 |
26 | Kunc Vráťa | R 5 | 12 | 16 | 7 | 14 | 16 | 10 | 11 | 3 |
7 | Koutný Martin | Clio | 3 | 4 | 2 | 31 | 3 | 4 | 1 | 4 |
31 | Demut Ondřej | Megane | 6 | 31 | 12 | 3 | - | 8 | 20 | 5 |
14 | Trsková Alena | Safran | 20 | 44 | 30 | 4 | 7 | 6 | 4 | 7 |
24 | Jansa Michal | Megane | 2 | 43 | 20 | 14 | 10 | 1 | 2 | 6 |
15 | Volfovi Dana a Pavel | Scénic | 14 | 26 | 15 | 4 | 23 | 19 | 19 | 7 |
29 | Drejček Miroslav | Twingo | 21 | 13 | 11 | 14 | 25 | 14 | 16 | 9 |
8 | Barták Oldřich | Megane | 4 | 29 | 10 | 23 | 6 | 12 | 8 | 9 |
16 | Fantysová Lucie | Megane | 26 | 27 | 27 | 14 | 2 | 10 | 3 | 11 |
10 | Horešovský Jan | Laguna | 34 | 15 | 25 | 7 | 17 | 16 | 13 | 12 |
35 | Langer Tomáš | TGV | 11 | 33 | 18 | 23 | 5 | 11 | 5 | 13 |
53 | Husavský Robert | R5 Turbo | 16 | 6 | 5 | 7 | 26 | - | 35 | 14 |
2 | Horák Mário | R 5 | - | 8 | 37 | 7 | 15 | 2 | 6 | 15 |
42 | Gürtler Oto | Twingo | 10 | 38 | 23 | 11 | 19 | 21 | 17 | 16 |
43 | Wilczek Stanislav | Espace | 9 | 10 | 4 | 11 | - | 28 | 37 | 18 |
4 | Zrůbek Jiří | Twingo | 22 | 18 | 15 | 14 | 22 | 28 | 22 | 16 |
36 | Bareš Jan | Clio | 1 | 3 | 1 | 14 | - | 31 | 38 | 19 |
1 | Stokuč Jan | R 5 | 8 | 34 | 17 | 1 | 11 | - | 40 | 20 |
67 | Černý Dan | Twingo | 19 | 25 | 18 | 7 | - | 26 | 35 | 21 |
48 | Moravský Pavel | R 25 | 35 | 14 | 25 | 11 | 31 | 31 | 32 | 22 |
59 | Čekan Petr | R 4 CV | - | 12 | 39 | 4 | - | 21 | 27 | 23 |
11 | Horečný Rišo | Megane | 37 | 41 | 33 | 29 | 13 | 6 | 9 | 24 |
63 | Kaminský David | Laguna | 5 | 20 | 6 | 36 | - | 25 | 32 | 25 |
32 | Varga Ondřej | R 8 | 14 | 24 | 13 | 33 | 27 | 34 | 29 | 26 |
23 | Havránkovi Petra a Václav | Espace | 29 | 17 | 21 | 14 | 4 | 41 | 27 | |
13 | Asník Petr | Laguna | 17 | 21 | 13 | 40 | 17 | 39 | 25 | 28 |
6 | Sornas Roman | Espace | - | 36 | 46 | 14 | - | 15 | 24 | 29 |
5 | Bukviš Miroslav | Megane | 27 | 28 | 28 | 29 | 23 | 35 | 27 | 29 |
30 | Říha Pavel | R 21 | 13 | 35 | 23 | 33 | 31 | 30 | 29 | 31 |
44 | Hlaváček Michal | Megane | - | 19 | 40 | 36 | 12 | 20 | 12 | 32 |
40 | Kšána Jan | R 21 | 36 | 10 | 21 | 29 | 14 | - | 42 | 33 |
25 | Bernardová Sandra | Clio | - | 42 | 51 | 33 | 20 | 16 | 14 | 34 |
28 | Kuna Milan | Scénic | 25 | 46 | 32 | 38 | - | 24 | 29 | 35 |
55 | Stehlík Tomáš | R 25 | 33 | 45 | 33 | 40 | 31 | 26 | 26 | 35 |
57 | Havrda Josef | R 8 | 31 | 37 | 31 | 23 | - | - | - | 36 |
17 | Fišerová Růžena | Laguna | - | 32 | 45 | 38 | 9 | 38 | 21 | 38 |
50 | Hejková Veronika | Megane | - | 40 | 50 | 23 | 31 | 31 | 32 | 39 |
20 | Vinš Ladislav | Kangoo | - | 30 | 44 | 40 | 30 | 21 | 23 | 40 |
9 | Asníková Taťána | Scénic | 32 | 23 | 28 | 40 | 21 | - | 43 | 41 |
68 | Skalický Jaroslav | Megane | - | - | 52 | 23 | - | 36 | 39 | 42 |
49 | Máchová Lenka | R 21 | - | 39 | 48 | 23 | - | - | - | 43 |
62 | Hudec Jiří | Scénic | - | 7 | 35 | 40 | - | - | - | 44 |
18 | Domagala Tomazs | R 25 | - | 11 | 38 | 40 | - | - | - | 45 |
19 | Figielicz Artur | R 25 | 24 | 5 | 8 | - | - | - | - | 46 |
45 | Příplata Tomáš | R 16 | - | - | - | - | 1 | 16 | 6 | 47 |
22 | Wild David | R 19 | - | - | - | - | - | 3 | 17 | 48 |
33 | Varga Jiří | R 5 | 7 | - | 35 | - | 29 | - | 45 | 49 |
3 | Vojtek Radko | Megane | 23 | - | 42 | - | - | - | - | 50 |
64 | Pupala Petr | Dacia 1300 | 28 | - | 43 | - | - | - | - | 51 |
54 | Jirůšek Roman | Laguna | 38 | - | - | - | - | - | - | 52 |
66 | Pavlov Jan | R 5 | 39 | - | 48 | - | - | - | - | 53 |
51 | Lišický Michal | R 5 GTE | - | - | - | - | 27 | - | 44 | 54 |
34 | Pochmann Zbyněk | Safran | - | - | - | - | 31 | - | 46 | 55 |
82 | Hoffmann Michal | - | 22 | 41 | - | - | - | - | 56 | |
47 | Szuťanyi Ladislav | Avantime | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
69 | Skalický Jaroslav | Thalia | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
37 | Šimon Jiří | R 5 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
52 | Soukup Anton | R 25 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
27 | Miklan Martin | Megane | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
57 | Kott Jaroslav | R 19 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
57 | Moravec Zbyněk | Laguna | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
60 | Veselý Jiří | R 21 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
61 | Přibylová Eva | Twingo | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
21 | Kadlec Martin | R 19 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
46 | Jansa Michal | Safran | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
65 | Danda Vilém | Twingo | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
38 | Podoláková Martina | R 19 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
70 | Vohrálík Petr | R 21 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
80 | Valenta Radek | Scénic | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
71 | Vohralík Pavel | R 21 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
72 | Jáchim Lukáš | R 18 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
73 | Maniš Michal | Twingo | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
39 | Mareš Karel | R 21 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
74 | Smetana Michal | Twingo | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
75 | Kalina Jan | R 25 Turbo | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
76 | Bálský Vladimír | R 21 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
77 | Kerndl Michal | Fuego | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
79 | Nožina David | Laguna | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
78 | Janás Roman | R 25 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
81 | Smolka Jakub | R 5 | - | - | - | - | - | - | - | 57 |
Zpět na seznam srazů