16. sraz - Mělník

Jak se jezdí s nákupním vozíkem?
Jako před každým srazem se na našem fóru strhla diskuse o tom, jaké bude počasí. Byl jsem ochoten s kýmkoliv se vsadit, že počasí vyjde, protože nám vychází už 13 srazů po sobě. A tak jsem se všemi a s každým jednotlivě vsadil o malé pivo. nakonec jsem mohl být rád, že na splnění sázky nedošlo, protože bych byl tak dobře naložen v lihu, že bych vydržel čerstvý nejméně do 1053 srazu...
Počasí nám totiž bylo naordinováno vpravdě luxusní, tedy vlastně z pohledu našich srazů, naprosto standardní. Celé tři dny sluníčko svítilo jak v úkole a plnilo na 110%.
Celý víkend je před námi
Páteční den začínal poněkud netradičně čumjízdou. Soutěží, která spočívá v nalézání fotografií po předem stanovené trase. Čumjízdu už pořádáme několik let ale nikdy jsme ji nejeli v noci. No co, změna je život.
Čumjízda
Abych čumjízdu moc nekomplikoval, přece jen se jedná o první závod, navíc ještě na konci posledního pracovního dne, udělal jsem ji kratší než obvykle. Pouhých 31 kilometrů museli mít řidiči a spolujezdci oči a baterky na stopkách při hledání obrázků z itineráře. Bystrozrací nezklamali a sbírali jeden bod za druhým. Všichni se ale shodli, že čumjízda v noci je mnohem, mnohem obtížnější než ve dne. Malou pikanterií čumjízdy bylo, že obrázky na ni byly foceny za povodní a jako memento jsem tam umístil fotografii zatopené silnice. Ta však v době konání srazu dávno zatopená nebyla a tak bylo na důvtipu soutěžících aby určili, která část silnice je na obrázku. Obzvláště pozorní pak objevili další dvě finty, kterými byla otisky dlaní posetá zastávka autobusu – ovšem zevnitř. Z venku byly otisky rukou viditelné jen na zlomek okamžiku. Dalším chytákem byla klika branky vedoucí ke kostelu.
Nákupní vozík nebo co?
Krátce před čumjízdou dovezl Marek Řebíček, společník Autovašenda s.r.o. na odtahovce náš speciál, který jsme s Vláďou Zumrem vymysleli a sestrojili. Tím speciálem nebylo nic jiného než proklamovaný a zároveň pečlivě utajovaný nákupní vozík. Dlouhou dobu před srazem jsme deklarovali, že se jedna z jízd zručnosti pojede nákupním vozíkem a různými kanály jsme „upouštěli“ sice vždy pravdivé, ale také zásadně pouze dílčí informace o tom, co to vlastně ten nákupní vozík je. Tu zaznělo, že má výkon kolem 50 koní, tu že jeho maximální rychlost je 135 km/h atd. atd. Nikdo ale ani v nejmenším netušil, co se za tím tajemným vozíkem ve skutečnosti skrývá. Byli jsme odhodláni tajit to tak dlouho, jak to jen půjde.
Ještě před zahájením dorazili manželé Turynovi. Bohužel se smutnou zprávou, že se nemohou z důvodu víkendového stěhování do nového bytu zúčastnit. Přijeli se tedy alespoň podívat a aby nám nebylo tolik líto, že tentokrát absentují, přivezli s sebou dvě tašky cen do soutěží.
Příprava na srandu
Poté, co se všichni odebrali na čumjízdu, vykasali jsme si rukávy, vzali nářadí, sedli do Renaultu 5 Parisienne 2 a odebrali jsme se na plochu, kde se následující den měla jezdit jízda zručnosti. Pak přišlo na řadu nářadí, hevery, kozičky a připravená konstrukce začala nenápadně mizet v útrobách zachovalé pětky. Během půl hodiny se z Renaultu 5 stal nákupní vozík. Zadní kola zajela do blatníků, vysunula se kolečka otočná kolem vlastní osy, přední náprava pozbyla, zpevněna příčnou tyčí, odpružení, a voila, z průměrné, řiditelné er-pětky se stal neřiditelný bolid.
To ještě nikdo netušil, co za překvapení se na něj na druhý den chystá. Popravdě řečeno, naše tajemství odhalil posléze neznámý opilec, který jdouc kolem nákupního vozíku, kopnul do jeho pravého zadního kola a užasl nad svou silou. Zadní kolo se totiž točilo, což opilci přišlo poněkud neobvyklé, pročež se jal věc prozkoumat, čímž vzbudil pro změnu pozornost těch, kteří se mezi tím vrátili z čumjízdy. Nu alespoň získali čas na psychickou přípravu.
Restaurace zavírala záhy, takže čas zahájení následujícího dne srazu nebyl ohrožen.
Sobota
Při ranním přivítání opozdilců, kteří dorazili až ráno a oznámení programu na sobotní den mi bylo potěšením mezi námi přivítat dalšího partnera klubu, Renault Autor z Mělníka, který po většinu dne zajišťoval pro všechny účastníky zcela zdarma diagnostiku jejich aut a který si s sebou přivezl pro každého na vyzkoušení Lagunu 2,0 dCi a Mégane Break 1,5 dCi. Hned na to jsme se vrhli na první jízdu zručnosti. Tedy abych byl přesnější, vrhli jsme se na jízdy zručnosti, na diagnostika a na předváděcí renaulty.
Jízda zručnosti
Po několika letech, kdy jsme dělali jízdy zručnosti na relativně dlouhé, leč úzké ploše jsme měli příležitost se tady trochu rozmáchnout. Hodili jsme tedy technické finesy protentokrát za hlavu a nechali burácet motory a úpět pneumatiky ve dvojitém motýlu. Fyzika je ale neúprosná. Činila zamýšlené útlé oblouky širšími a některá auta nechala zatáčet zcela jiným poloměrem než kam měla nasměrována kola. Sem tam se našel odvážlivec-šoumen, který si trať projel jen po třech kolech.
zastavením v garáži ale zručka nekončila. Následoval sprint ke stolku časomíry a tam, v některých případech, akrobatické kreace na navátém písku, leckdy končící zadní partií soutěžícího v prachu cest. Po několika takových výkonech byl založen klub akrobatů, který nedlouho po sraze začal vystupovat s těmito výkony na světové scéně. Že to byla zkouška záludná dokazuje naprostá dezorientace několika soutěžících, kteří se po několika zatáčkách zcela ztratili a nemohli najít mezi čtyřmi kužely cestu ven :-)
Renault, Renault, Renault, zase Renault.... odkud se berou?
Letošní spanilá jízda proběhla centrem Mělníka a velmi se vydařila. Kolona téměř sedmdesáti vozů se městem valila jako lavina. Pouze několik klaksonů postihl z nenadálé námahy infarkt.
Abecední orientace
Krátce poté už první auto vyráží na trať regulérního orientačního závodu, vedoucího nádherným jarním prostředím Mělnicka, serpentinami do údolí kolem pískovcových skal a zase nahoru, kolem potoků a rybníků. Svou obtížností patřil tento závod k těm jednodušším, svou délkou pak k těm nejdelším. Měřil 75 kilometrů, které měly být odjety za 115 minut, což odpovídá průměrné rychlosti 39 km/h. Laik se usměje a řekne si, to v tom čase klidně i odcouvám. To ovšem nesmí přijet do bodu A, jehož projetí bylo úhelným kamenem celého závodu. Tam se dělilo zrno od plev. Alespoň si ale jak řidiči tak i spolujezdci posádek, které zakufrovaly trochu zacvičili. 30 dřepů z nesprávného úkolu vylepšilo fyzičku.
Mnohým se bod A líbil natolik, že se do něj vrátili ještě třikrát. Jedni se kvůli řešení ovšem tak pohádali, že raději odjeli domů. I napětí ale patří k našim soutěžím. Při orientačním závodě nikdo nedošel úhoně, jen jeden nebo dva spoilery zůstaly na poněkud neudržované silnici 3. třídy (což je mírný eufemizmus pro lokální tankodrom) v mírně zbědovaném stavu.
Děda Nevěda a jak se jezdí na nákup?
Po „orienťáku“ nastal čas vědomostí a hned po něm mohl propuknout v burácení náš nákupní vozík. Když mohl, tak tak také učinil. Okem nezávislého pozorovatele to vypadalo, jako když er-pětku postihl tanec svatého Víta. Její piruety by ji záviděl i Ondrej Nepela. Stačilo nepatrně více plynu a odstředivá síla ukázala co umí. Během zlomku vteřiny auto, které jelo rovně couvalo. Někdy to dokonce vypadalo, jako když dělá „Kolo kolo mlýnský“. Jako šou to většinou pojali zástupci méně něžného pohlaví, kteří pak na ploše vytvářeli kreace typu rotující kedluben, čímž se nejednou postarali o neutuchající řehot těch, kterým už nebo ještě o nic nešlo.
Že i takováto srandasoutěž může pořádně zahýbat pořadím se projevilo zmařením historicky první šance ženy stát se absolutní vítězku srazu. I tak byly výkony Aleny Trskové, maminky nejmladšího, ani ne dvouměsíčního, nejmladšího člena klubu, obdivuhodné. Historicky první vítězství ženy v orientačním závodě pořádaném naším klubem jí ale už nikdo nevezme.
Vzhledem k tomu, že s námi jezdí čím dál tím více dětí, byly připraveny i dětské soutěže pro malé i větší děti. Ty největší pak zkoušely přesvědčit rodiče, že další zručku pojedou ony.
Slib, že v sobotu zůstane restaurace otevřená podstatně déle se nakonec nerealizoval, což jsme nesli těžce jen do okamžiku než jsme se přestěhovali o pár desítek metrů dál, k otevřenému stánku na hlavní ploše, kde ti nejvytrvalejší z nás vydrželi až do svítání.
Poděkování patří všem, kteří se na sraze organizačně podíleli a také partnerům srazu, kterými jsou:
Renault Česká republika a.s. (ceny do soutěží)
Total Česká republika s.r.o. (ceny do soutěží)
Renault Autor Mělník (ceny do soutěží, zajištění diagnostiky a předváděcích vozidel)
Autobenex (ceny do soutěží)
Autovašenda s.r.o (doprava)
Video: Jízda zručnosti (14,8 MB)
Video: Orientační závod + nákupní vozík (17,1 MB)
P.S: nezapomeňte, termín dalšího srazu je 8.-10.9. 2006 v autokempu Mělník.
Budeme slavit desetiletí... to letí, to letí... ;-)
Viktor Kazda
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Start. číslo | Jméno | 1. jízda zruč. | 2. jízda zruč. | Jízda zruč.i celk. | Test | Orient. závod | Čumjízda | Orient. závody celk. | Celkové pořadí |
Pořadí | Pořadí | Celk. pořadí | Pořadí | Pořadí | Pořadí | Celk. Pořadí | Pořadí | ||
1 | Luboš Heřman | 7 | 20 | 9 | 21 | 5 | 14 | 4 | 6 |
2 | Lucie Fantysová | 29 | 11 | 16 | 25 | 7 | 19 | 10 | 15 |
3 | Michal Maniš | 28 | 999 | 39 | 999 | 13 | 17 | 12 | 34 |
4 | Mario Horák | 35 | 19 | 24 | 8 | 17 | 24 | 16 | 12 |
5 | Roman Sornas | 999 | 27 | 38 | 999 | 21 | 999 | 32 | 42 |
6 | Milan Sedláček | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
7 | Martin Koutný | 11 | 6 | 3 | 15 | 5 | 19 | 8 | 4 |
8 | Pavel Cempírek | 22 | 24 | 20 | 8 | 999 | 14 | 27 | 17 |
9 | Ludvík Hron | 24 | 999 | 37 | 999 | 23 | 10 | 14 | 34 |
10 | Jan Horešovský | 19 | 23 | 17 | 20 | 8 | 12 | 7 | 10 |
11 | Jaroslav Šimon | 5 | 29 | 12 | 18 | 28 | 27 | 19 | 13 |
12 | Martin Trsek | 15 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 |
13 | Ondřej Humpolíček | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
14 | Alena Trsková | 10 | 26 | 15 | 17 | 1 | 4 | 1 | 5 |
15 | Martin Kebert | 25 | 21 | 20 | 13 | 999 | 25 | 36 | 22 |
16 | Petr Smolka | 27 | 16 | 19 | 18 | 27 | 26 | 18 | 17 |
17 | Růžena Fišerová | 33 | 999 | 41 | 11 | 999 | 8 | 22 | 25 |
18 | Marek Penc | 20 | 999 | 35 | 999 | 999 | 21 | 32 | 41 |
19 | Petr Múller | 14 | 999 | 31 | 999 | 24 | 999 | 35 | 40 |
20 | Josef Havrda | 32 | 999 | 40 | 999 | 999 | 999 | 38 | 44 |
21 | Jan Stokuč | 4 | 14 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 1 |
22 | Ladislav Ballý | 3 | 9 | 2 | 6 | 999 | 999 | 38 | 11 |
23 | Václav Havránek | 37 | 10 | 22 | 11 | 2 | 17 | 4 | 7 |
24 | Tomáš Nápravník | 9 | 12 | 6 | 29 | 999 | 999 | 38 | 24 |
25 | Jan Barták | 13 | 22 | 14 | 999 | 16 | 21 | 15 | 30 |
26 | Petr Černický | 999 | 999 | 43 | 28 | 999 | 999 | 38 | 29 |
27 | Martin Ben | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
28 | Tomáš Příplata | 999 | 999 | 43 | 1 | 26 | 999 | 36 | 27 |
29 | David Dostál | 999 | 999 | 43 | 3 | 999 | 6 | 21 | 21 |
30 | Martin Kuželík | 18 | 999 | 34 | 8 | 12 | 14 | 10 | 16 |
31 | Michal Mareš | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
32 | Jan Verner | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
33 | Michal Fiala | 999 | 13 | 30 | 999 | 999 | 1 | 20 | 32 |
34 | Petr Vojcín | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
35 | Luděk Stibor | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
36 | Pavel Sobotovič | 16 | 7 | 7 | 23 | 22 | 3 | 9 | 9 |
37 | Karel Mareš | 39 | 25 | 25 | 7 | 999 | 999 | 38 | 23 |
38 | Čeněk Cibienn | 21 | 999 | 36 | 999 | 999 | 8 | 22 | 37 |
39 | Jan Bednář | 17 | 999 | 33 | 999 | 20 | 999 | 31 | 39 |
40 | Martin Danko | 12 | 18 | 11 | 14 | 25 | 6 | 13 | 8 |
41 | Aleš Fridrichovský | 23 | 2 | 8 | 25 | 14 | 28 | 17 | 14 |
42 | Tomáš Langer | 26 | 1 | 9 | 2 | 9 | 10 | 4 | 3 |
43 | Ladislav SzuŤanyi | 31 | 17 | 23 | 999 | 999 | 12 | 26 | 31 |
44 | Jan Kšáňa | 38 | 28 | 26 | 999 | 999 | 23 | 34 | 38 |
45 | Michal Mareš | 8 | 999 | 29 | 21 | 15 | 999 | 28 | 26 |
46 | Milan Voda | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
47 | Jan Hanzlík | 6 | 999 | 28 | 23 | 19 | 999 | 30 | 28 |
48 | Kamil Partač | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
49 | Robert Mojžíš | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
50 | Jiří Krásný | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
51 | Jan Červenka | 2 | 999 | 27 | 999 | 10 | 999 | 24 | 34 |
52 | Ondřej Dekoj | 34 | 8 | 17 | 15 | 11 | 999 | 25 | 19 |
53 | Ivo Staněk | 30 | 4 | 12 | 999 | 999 | 999 | 38 | 32 |
54 | Petr Majvald | 36 | 999 | 42 | 999 | 999 | 999 | 38 | 45 |
55 | Richard Něníček | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
56 | Tomáš Staněk | 1 | 3 | 1 | 27 | 18 | 999 | 29 | 19 |
57 | Eva Přibylová | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
58 | Jan Pavluv | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
59 | Míla Burian | 999 | 999 | 43 | 999 | 999 | 999 | 38 | 46 |
60 | Petr Kořista | 999 | 15 | 32 | 999 | 999 | 999 | 38 | 42 |
Zpět na seznam srazů