13. sraz - Jičín

Fuega / 13. sraz Renaultclubu

10. - 12. 9. 2004

Jak zjara.... ...se cítil Benjamín Renaultclubu ( je opravdu bláznivé být Benjaminem v důchodovém věku...v Klubu důchodců to však autora čeká také, tak ať si zvyká, že....), přibyv do campu Rumcajs v babím létě... Co tu dělám...?

Klidná a pohodová atmosféra, úplně cizí obličeje, nepostrádající však klid a nadhled těch, kteří rádi užívají života, tu a tam drobnost, dávající vědět, o co že půjde... Personál vstřícný a ochotný, ubytování dílem okamžiku, přibývání cizích obličejů, nesmělé přihlášení se ke komunitě úplně cizích, na první pohled sympatických lidí: Dobrý den, já se jmenuji Čeněk Urbanec, Viktor ještě nepřijel...?- ptá se prosťáček, protože že jsem to já, viděli a že tu není Viktor jsem viděl i já... Co tu dělám....?

V restauraci hledám odpověď na takovéto otázky, příjezd Viktora a nabídka pomoci z mé strany, s díky odmítnuta (že by věděl, jak jsem šikovný...?). Sledování pomalu ale bez vibrací rozbíhajícího se stroje první disciplíny, orientačního závodu... V klidu, za pohodového rachotu muziky , kterou stařík nenávidí, proběhla první část programu, pokračující už v otáčkách blízkých maximálnímu krouticímu momentu až do rána.... Co tu dělám...? Ráno je obvyklý obrázek únavy prosté i únavy ze ztráty iontové rovnováhy, s obvyklým nedostatkem výkonu, špatnými přechody a neschopností dostat se do otáček.... Co tu dělám..? Po pár polévkách, kafích, limonádách ale i samoopravnými pochody se většina organismů dostává do kondice velice se blížící katalogové, což se projevuje chutí do dalších akcí, hovor není již tak.... unavený.....

Asi nejlepší psychologické vyšetření je posadit chlapa do auta a chtít po něm jízdu zručnosti...jeť přece KAŽDÝ chlap nejlepším řidičem! Pak, být prvním mezi rovnými je výzva, které neodolá a pozorovat chlapy při jejím naplňování Vám řekne vše o muži jednotlivci, i o komunitě, kterou je mu sdíleti...

U žen je tomu jinak - žena není ta, která musí předváděti, že je nejlepší, ona je zvědavá, jestli to ještě (nebo už....) umí, a proto bývají zhusta lepší než muži, protože muž MUSÍ, zatímco žena jen chce.... A chování komunity, která toho kdo umí, odmění uznáním, a toho komu se to nepovedlo, ocení útěchou, určenou NAŠEMU člověku.... A to vše bylo vidět, a to vše bylo velice zajímavé pro staříka, který nemá ambice závodit, tím méně se předvádět, protože si už čtvrthodinky slávy ve svém pohnutém životě užil....

Ale nejen psycholog amatér si přišel na své - výkony některých soutěžících byly pozoruhodné od techniky zacházení až po elegantní křivky prováděné s více než tunovou mašinou. Myslím, že přítomné ochránce zákona (kteří by si jinak asi dali říci...), právě tato bravura odradila od případného vmísení se mezi soutěžící. Spanilá jízda, která se však své jmenovkyni odcizila právě doslovným naplněním (Co může být spanilejšího, než jízda pětačtyřiceti Renaultů různých typů? Snad jízda třiceti Lagun, jenže lidstvo není na takový nápor krásy připraveno...tolik stařík... ), odehrávající se za nepochopitelně silného provozu dala spoustu podnětů ke kochání se krásou Renaultů, násobenou krásou krajiny, měst a míst po trase míjených - ano, Renaulty české krajině sluší! Česká krajina slušela Renaultům... Lidé byli připraveni k čumjízdě, jeli zdobit individuálně, navíc se vzdělávat... Stařík ve své nechuti k závodění výše jmenovanou pravdu, ke své škodě, pominul - z vyprávění osádek si pak (pozdě!!!!), uvědomil, že se leccos mohl dozvědět a zase tak moc by závodit nemusel... Večer byl opět inspirativní sledováním toho, jak si lidé poradí se svými výkony, výkony jiných, svými chybami a chybami jiných....velikost každého komplexního člověka je v tom, že umí svou chybu odhalit, pojmenovat a zařadit do kontextu chyb obecných, mám pocit, že to soutěžící zvládli a dovedli se pobavit i svými hloupostmi.

Však nejen chybami se člověk učí - hodně dá jen prosté okounění a povídání si o našich strojích, a toho bylo dostatek, takže si stařík zadělal na slušný mindrák, co toho lidé ( na rozdíl od staříka...! ) vědí o Renaultech, životě a vůbec.... Co bych tu dělal: povídám si, učím se, koukám a těším se na jaro....

(Text: Čeněk Urbanec RCČR, Foto účastníci srazu, RCČR) (13.9.2004)

Ceny do soutěží věnovali: Total Česká Republika s.r.o, družstvo Autoavant, Auto Dispo, Petra Havránková, Růžena Fišerová, Radek Bejček, Renault Club Česká Republika.

Příští sraz členů klubu a přátel značky proběhne ve dnech 20.-22.5. 2005 v Jičíně. Hlavní cenou do běhu soutěží bude veterán naší značky!

(Viktor Kazda)


Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Výsledky třináctého srazu
Startovní číslo Jméno Jízda zručnosti Test Orientační závod Celkové pořadí
1 Milan Voda 25 999 25 28
2 Emil Makal 8 19 8 12
3 Ludvík Hron 12 23 4 14
4 Lukáš Jáchim 23 999 23 25
5 Milan Sedláček 25 999 25 28
6 Petr Smolka 17 12 19 17
7 Pavel Špindler 6 24 16 16
8 Martin Turyna 15 3 17 12
9 Pavel Sobotovič 5 12 2 3
10 Martin Danko 4 22 3 6
11 Petr Harapát 13 3 15 8
12 Jana Krátká 13 19 8 15
13 Martin Trsek 1 16 10 5
14 Michal Jobánek 25 999 19 24
15 Marek Konečný 6 5 10 4
16 David Dostál 25 1 5 8
17 Růžena Fišerová 24 12 12 17
18 Richard Kukla 9 8 12 6
19 Petra Havránková 11 8 14 10
20 Michal Mareš 25 999 25 28
21 Karel Mareš 16 12 22 19
22 Jan Stokuč 1 2 1 1
23 Radek Řechka 18 16 17 20
24 Martin Hodboď 25 11 21 21
25 Radek Bejček 3 5 7 2
26 Jáchym Knedlhans 9 19 5 10
27 Ladislav Horák 25 999 25 28
28 David Šlemr 25 999 25 28
29 25 999 30 34
30 Piotr Szyolowski 19 999 30 27
31 Pavel Staněk 25 999 30 34
32 Čeněk Urbanec 25 999 30 34
33 Hana Rovenská 25 999 30 34
34 Pavel Vypler 22 999 24 25
35 Tom Licek 25 5 30 23
36 Milan Voda 25 999 30 34
37 Josef Havrda 20 999 30 28
38 Petr Majvald 21 8 30 22


Zpět na seznam srazů

Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.


Link to old english version.