10. sraz - Jičín

Renault 4 z belgie

Deset stupňů ke zlaté

Máme za sebou desátý sraz. Zdá se to skoro neuvěřitelné a přesto je to tak. Když jsme jej bilancovali, ptali jsme se sami sebe, v čem byl jiný než ten první. Jsme zkušenější, máme víc věcí, které s sebou musíme vozit, kužely, hudební aparaturu, světla, vysílačky, počítače, tiskárny a další věci, bez nichž si dnes už srazy nedokážeme představit. Na tom prvním jsme měli jen pár kuželů, tužku a papír.

Jedno se ale nezměnilo. Nezměnili se lidé, kteří na srazy jezdí a nezměnila se nálada, která na nich panuje. A to je opravdu dobře.

Desátý sraz však zpočátku provázela spíše smůla. Kemp, který jsme měli rezervovaný více než půl roku byl náhle zavřený, všude samé nálepky přes dveře, nikde ani živáčka, zařízení kempu také pryč. To jsem zjistil v polovině března, když mi bylo divné, proč mi nikdo v táborském kempu nezvedá telefon. Tím vzaly za své takřka všechny naše plány. Termín a místo jsou dvě základní podmínky pro konání jakéhokoliv srazu. A my náhle neměli ani jednu z nich splněnu. Nakonec se nám podařilo zajistit jičínský kemp Rumcajs a mohli jsme znovu roztočit kola přípravy. A tak se vyráželo do terénu, abychom pro vás vytyčili oblíbené orientační závody, kreslily se itineráře, pořizovaly se fotky pro čumjízdu, zkrátka to co obvykle před srazem děláme, jenže tentokrát o něco rychleji.

Všechno nakonec dobře dopadlo a my se mohli sejít v termínu 30.5. - 1.6.2003 a užít si společný víkend.

Po pátečním večerním zahájení a rozpravě vyrazila na trať orientačního závodu většina účastníků. Závod to byl poměrně jednoduchý a tak se líbil snad úplně všem. Itinerář provedl posádky krásnými zákoutími východočeského kraje. Z Jičína je jelo na Hruboskalsko, do úzkých serpentin lemovaných stromy a zase podle itineráře zpět. Kromě pár chytáků se cestou o zábavu staral neznámý vesnický pes obývající ves nedaleko startu. Vždy když viděl přijíždějící auto, nadšeně se k němu s hlasitým štěkotem rozběhl a simuloval kaskadérský skok pod auto. Kaskadérský snad proto, že k němu nikdy doopravdy nedošlo. Těsně před autem změnil směr a jal se ho kousek, co mu běhy stačily, štěkaje, doprovázet. Následkem toho v místě jeho výskytu většina řidičů nechala část dezénu svých pneumatik. Jak při cestě tam, tak i při cestě zpátky. Od té doby mají v obci X položeno několik desítek metrů kvalitního a úplně nového gumového koberce.

Druhý den jsme začali obligátní jízdou zručnosti, na kterou bylo tentokrát něco méně místa než jsme zvyklí. Přesto však to byla zručka poměrně rychlá a náročná na ovládání vozu v mezních situacích na proměnlivém povrchu (střídal se čistý asfalt s jemným prachem). Zvláště pěknou šou předvedl pilot žlutého Clia sport 2.0. V podstatě celá trať projetá v jednom nekončícím smyku byla důkazem toho že řidič má svůj vůz opravdu v ruce. Dokonce si na závod přezul gumy, aby si z těch svátečních neudělal strouhanku. O největší překvapení se ale postaral nováček na našem srazu, který s přehledem pojezdil na svém twingu i ostřílené matadory.

Během soutěží pro dospěláky, hrající si s velkými plechovými hračkami probíhaly soutěže pro ty malé a nejmenší, rozdělené do tří kategorií podle věku. tak se stalo, že se temné hučení laděných výfuků a jekot gum mísil s nakažlivým dětským smíchem.

Je všeobecně známo, že různí lidé dělají různé věci jinak. Obvykle míváme při pořádání našich srazů největší potíže se stravováním. Ale jak se zdá, když nechybí vůle a ochota, dokáže se během hodiny skoro nemožné. Skutečně se za tu dobu v nevelké restauraci stačilo odstravovat skoro 150 lidí. Zbývá jen dodat, že gulášek se šesti neměl chybu.

V době poobědní jsme odstartovali na spanilou jízdu, tentokráte nejkratší v naší historii (10km), snad jako protiváhu loňské záříjové nejdelší, která měřila 43 kilometrů. Tentokrát mi připadla úloha prvního vozu, které se takřka vždy rád vzdám ve prospěch někoho jiného. To proto, že ten první si z té jízdy užije nejméně. Všechno to krásné je vzadu za ním. Ale i já si užil té nádhery dlouhé kolony renaultů, když jsem stavěl dopravu ne jedné z křižovatek a pak celou tu dlouhou řadu nablýskaných renaultů předjížděl, abych se opět ujal vedení.

Po spanilé jízdě byl připravena pro všechny novinka. Říkáme jí čumjízda a nutno podotknout, že to není náš vynález. Pan Konečný, jeden z našich členů nám vloni přivezl dva itineráře závodů, které se jely před dvaceti lety. Její princip je velmi jednoduchý. V itineráři je stanovena trasa a jsou přiloženy fotografie, které mají posádky cestou najít. Že to vypadá jako legrace? Je to legrace, ale zkuste si je najít. Najednou si uvědomíte, jak moc málo toho z auta při cestování vidíte. Spoustu z těch krás a báječných věcí prostě minete bez povšimnutí. V tomhle holt mají před námi motoristy výhodu chodci a cyklisté. Mají čas se koukat. Zkuste si na padesátikilometrové trase najít jeden zatracený elektroměr... Přiznám se, že jsem byl ale velmi překvapen, že mnohé z posádek i tuhle největší záludnost objevily. A protože se čumjízda líbila, rozhodně na ni na některém z příštích srazů nezapomeneme.

Poté co poslední posádka dorazila do cíle, zvažovali jsme o zařazení další jízdy zručnosti. Nebe se ale povážlivě zatáhlo a tak jsme raději sbalili fidlátka a nastěhovali se opět do hospody. Tam také proběhla poslední ze soutěží, vědomostní test. Vymýšlel jsem ho už podeváté a přiznám se, že to je čím dál tím těžší zařídit, aby se otázky neopakovaly. Za dobu, co děláme srazy těch otázek už bylo kolem tří set a každá měla nejméně tři varianty správných odpovědí. Tak už dnes přemýšlím, co si na vás všechny příště vymyslím.

Neděle proběhla ve znamení předávání cen, o které se nám postaraly společnosti Renault ČR, a.s. a TotalFinaElf s.r.o., další krásné ceny do soutěží věnovali naši přátelé a členové klubu, kterým tímto vyslovujeme náš nehynoucí dík. Poháry pro ty nejlepší pak dodal Roman Lisičan a Vláďa Říha dovezl krásný křišťálový pohár, který se napříště stane putovní trofejí Mistra Renault.

Těším se už teď na další sraz s vámi všemi ve dnech 26.-28.9. 2003 opět v Jičíně.

(Viktor Kazda, foto Petr Váňa)


 
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Výsledky 10. sraz - Jičín
Startovní Jméno Vůz Jízda Vědomostní Orientační Celkové
číslo zručnosti test závod pořadí
1 Kluger Daniel Megane, 1999 42 999 40 48
2 Starý Martin R19, 1989 42 999 40 48
3 Říha Vladimír Espace, 1993 34 14 29 26
4 Šafařík Miroslav Megane, 1996 38 24 25 28
5 Bek Jan R19, 1993 21 16 3 10
6 Vyčítal Ondřej R5, 1988 42 999 34 46
7 Trsek Martin R25, td, 1990 7 29 7 13
8 Hron Ludvík Espace, 1987 29 16 17 20
9 Knedlhans Jáchym Laguna, 2001 13 9 16 9
10 Bejček Radek R19, 1994 3 9 22 6
11 Sobotovič Pavel R19, 1992 42 999 31 44
12 Danko Martin R19, 16V, 1991 19 29 10 17
13 Vaculík Jiří Clio 2002 26 999 40 40
14 Muláček Petr Megane coupe, 6 24 13 13
15 Staněk Tomáš R25, 1989 2 16 18 8
16 Lisičan Roman Thalia, 2001 17 16 23 16
17 Krátký Jan R19, 1991 17 999 26 32
18 Frinta Martin Clio, 1994 30 999 20 35
19 Havrda Josef R8, 1968 39 999 40 47
20 Konečný Marek Laguna, 1995 15 6 10 5
21 Bellen Jan Apal Muschane, 1970 27 8 37 24
22 Stokuč Jan R5 GTE, 1988 22 5 7 6
23 Sedláček Milan R19, 1992 31 999 40 41
24 Raąplička Martin R19, 1992 42 999 33 45
25 Král Jiří R19, 1991 42 999 40 48
26 Turyna Martin R19, Chamade, 1990 35 14 14 21
27 Jindříąek Pavel R19, 1.9dt, 1995 25 28 7 18
28 Špindlber Pavel Clio 1.4, 1996 37 999 28 39
29 Dostál David R17, 1976 40 2 32 25
30 Zumr Vladimír R5, 1981 42 6 40 29
31 Pimper Marek R19, 1.8, 1994 10 1 4 1
32 Ryąánek Milan R19, 1991 36 999 26 38
33 Matoušek Jiří R8, 1964 32 13 40 27
34 Konečný Jiří Clio 2000 4 2 12 2
35 Velíąek Roman Laguna 1995 41 9 5 15
37 Pilař Petr R19 Chamade, 1991 42 999 40 48
38 Mühlstein Pavel Megane 1997 5 16 1 3
39 Faktor Jan Megane 1999 24 16 20 18
40 Gruber Libor R Rapid, 1991 14 999 40 36
41 Teimer Oskar Laguna 1995 16 23 2 11
42 Boledovič Juraj Scénic 2001 20 999 40 37
43 Ballý Ladislav Laguna 1996 8 999 14 31
44 Krčil Jan Espace, 1999 42 999 30 42
45 Zlámal Jan R21 Nevada, 1987 12 9 5 4
46 Hurta Michal Laguna 1998 23 24 19 23
47 Hradecký Lukáš Twingo, 2001 1 16 24 11
48 Pjontek Vladimír R19, 1990 42 999 40 48
49 Jenč Stanislav R5 GTE, 1989 42 999 40 48
50 Harapát Petr R11, GTX, 1986 33 999 39 42
51 Krásný Jiří Fuego, 1983 42 999 40 48
52 Mareš Michal R19, 1995 11 999 38 33
53 Pimper Jaroslav Laguna combi, 1996 28 2 35 22
54 Kalina Jan R5 GT Turbo, 1987 42 999 40 48
55 Pacalt Radoslav Fabie (R4CV) 42 999 40 48
56 Klika Karel Megane , 1996 9 999 40 33
57 Příplata Tomáš Fiat 42 999 40 48
58 Mráz Tomáš Laguna 1994 42 999 40 48
59 Backa Lukáš 42 24 35 30


Zpět na seznam srazů

Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.


Link to old english version.