MaJo

Slovensko 2008

Ahoj RENAULŤÁCI

Tak totok je náš parťáček kterého jsme nazvali MaJo (Marek, Johana) a který je naším společníkem v každodenním životě.

Od minulého měsíce (09-2009) co přítelkyně udělala ŘP tak se za jeho volantem  budem střídat dva :-) .

Přidali jsme pár fotek z cesty do Slovenského ráje - obzvlášť doporučujem projet trasu z Gemerské Polomy do Spišské nové Vsi - jede se po supr serpentýnách. Tady jsem si jízdu opravdu vychutnal :-)


Jak jsem k němu přišel ?

Když se nabídla možnost odkoupit firemní auto za rozumnou cenu, kde jsem se nemusel bát přetočeného tacháče a pod. původ jasný, vím kdo a jak stím jezdil  - volba byla jasná.
Prodal jsem  dotedy mého hodně oblíbeného plechového miláčka (Kadett 1,6i) 
s kterým jsem byl nadmíru spokojený který mě nikdy nikde nezklamal narozdíl odemě (zmíněný prodej :-) ).
Megana jsem kupoval v létě 2007 s najetými 65 tis. km za 170 tis.
Auto bylo pravidelně servisováno a ve firmě nikdy nezazlobilo.


Něco o něm:

Rok výroby: 2004

Motor: 1,6  16V (1598 ccm, 83 kW/113 k)

Stav km: 65 tis. (při koupi)

Výbava: 8x Aribag, ABS, manuální klimatizace, elektrické stahování oken, elektricky stavitelná vnější zrcátka, el. clonítko ve zpetném zrcátku, přední mlhovky, rádio Pioneer s BT Handsfree,  zamykání řadící páky

Pneu: 195/65 R15, letní: Barum Bravuris, 
                                           zimní: GoodYear UG 7+

Nebýt těch níže popsaných problémů stímto autem, tak je to supr auto na běžný provoz, a proto bych ho koupil znovu, ale již trojkovou verzi.

Nezanevřu předse kvůli jednomu méně vydařenému kusu, na celou značku Renault. Přesto ND Renault by v porovnání s jinýma zn. (třeba Ford) mohli být levnější ale tohle neovlivním :-)

Ježdění v tomto autě mi jinak plně vyhovuje, zavazadlový prostor dostatečně veliký, který lze využít i na spaní (vyzkoušeno :-) ) a celková bezpečnost tohoto auta je na vysoké úrovni (spousta bezpečnostních prvků již v základní verzi).


Opravy:

Hned po koupi jsem dal zkontrolovat kapaliny, svíčky a pod. a zároveň nechal předělat z N1 na M1.

I když auto kvůli záruce bylo pravidelně servisováno bohužel prakticky asi jen na papíře. Svíčky původní, a olejový filter také, věřím alespoň, že olej byl měnený - takový je bohužel přístup naších servisů k firemním vozům. Nicméně jsem u známého nechal vše vyměnit. Netrvalo dlouho a při cestě do práce mi odešli dvě indukční cívky - z diskusních fór mi bylo doporučena zn. Bosh místo orig. Sagem, takže jsem také vyměnil všechny.

Jelikož hodně jezdím tak netrvalo dlouho a počet ujetých km se zvednul na 80tis. a také přišli první problémi - vodní pumpa což mě hodně zaskočilo při tak malém počtu najetých km. Nechal jsem rovnou vyměnit rozvody stím, že pak budu mít klid. Za dalších 10 tis. km, ale přišla další rána - hydroštel - znovu šáhnout do rozvodů :-( .
Teď mám najeto 116 tis. (09-2009) a při chladnějším počasí už se ozýva spojkové ložisko :-(.
Snad to je poslední závažnější porucha :-).


Historie:

Moje první auto (půjčené od kamaráda na delší dobu) byl Trabant. Psal se rok 1997, i když jsem již podruhé (prvně to bylo v roce 1993 na malý motocykl) úspěšně  složil zkoušky na ŘP táta se o auto nechtěl semnou dělit, proto jsem to řešil půjčeným autem.
O Trabantu psát nebudu, starší ročníky ho dobře znají, pro mě to byl nezmar, ale jenom do té doby pokavaď venkovní teplota neklesla pod 15 stupnů, pak to byla jízda v mrazáku :-). Od toho samého kamaráda jsem si již tentokrát  koupil Š 110 R, z kterým jsem si užil až až (v dobrém slova zmyslu). Další auto které jsem si koupil byla Š- 120 S (žehlička) hrůza. Tohle byla moje nejhorší koupě v životě, ale naštěstí přišla dobrá nabídka od strýce na Kadetta 1,6i, které v roce 2002 bylo pro mě uplně něco nového než dovtedy používaná auta.
Bylo to parádní svezeníčko a na tak malé auto docela silný a svižný motor s jednobodovým vstřikováním, to bylo o něčem jiném. Najezdil jsem sním hodně km, a opravdu bez investic do oprav, když nepočítam spotřebák jako je olej, filtry a pod. Bohužel toto auto mělo jedinou strašnou vadu a to byla extremní koroze karoseríe (hlavně prahů a lemů). No a pak již přišel současný Megane Grandtour.


Moje já:

Jmenuji se Marek ve fóru jako TarabasCz.

Je mi 30 let (v době psaní).

Pracuji jako seřizovač ve farmaceutické firmě.
Hodně rád jezdím (díky bohu doposud zcela bez nehod), a chtěl bych se stát do budoucna řidičem autobusu.



Galerie


Momentka z cik pauzy :-) Malá pauza po sjezdu serpentýn před penzionem u Dobšinské ledové jeskyně
moji miláčci náš společník na všech cestách
MaJo :-)
interier 1 interier 2
zásuvka 12V v kufru LED a samé LED noční interier 1
noční interier 2 noční interier 3 přístrojovka
Ext. displej ve spojení s Pioneerem Slovenské Rudohoří (ze silnice mezi Gemerskou Polomou a SnV) toulky po Slovenském Ráji (Čingov)
Pohled z Dobšinského kopce na Slovenské Rudohoří. pod Kráľovou Hoľou (Besník) Cesta do Gemerské Polomy
Relaxace na Tomášovským výhledu


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Máte zájem o členství v Renault Clubu? Informace a přihlašovací formulář najdete v sekci "Kontakt".