O mě a mém autě
Renault 19 jsem koupil teprve nedávno, protože jsem sháněl poměrně levné a spolehlivé, které nebude přes svůj (požehnaný) věk shnilé na ohrabky, bude pohodlné a pojede (=šlápnu na plyn a nečekám, co se stane:o)).
Po povinné instalaci LPG a zakoupení nějakého spotřebního materiálu (tlumiče, výfuk, svíčky) jsem s ním od Června 2007 do dneška (30.10.2007) najezdil 17200km a doufám, že další velké porce kilometrů na sebe nenechají dlouho čekat (pokud možno, bez velkých poruch a nákladných oprav).
Můj Renault je:
Renault 19 1,8S RT phase 2. 1993
Motor: F3P 1794 ccm 65kW
Výbava: Klima, ABS, 4x kotoučové brzdy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přední okna v elektrice, autorádio, integrovaná dětská sedačka, 14 kola.
Dále trocha statistiky:
Červen 2007
Koupil jsem ho někdy začátkem června 2007 kdy měl najeto necelých 143800km
Pořizovací cena 38000,- Auto bylo po rozvodech, nových náplních a byly tam nové gumy Pirelli P3000 175/65R14
Výbava: 1.8S RT Motor F3P 1794 ccm, 65kW, rok výroby 1993, červená metalíza, 4x kotouče, ABS, Klima, integrovaná dětská sedačka vzadu, přední okna v elektrice, mlhovky, servo, rádio Blaupunkt.
Hned po koupi svíčky Bosch 276,-
Přepis+evidenčka 950,-
Týden po koupi jsem se opřel o Mercedes - měněna kapota (stará byla stejně ohnilá, pravé světlo, blinkr, přední maska + lak masky a kapoty) cca 8000,-
Gumové lišty kolem předních oken 1200,-
Povinné ručení - 1010,-
Dálniční známka 900,-
Suma za červen 2007: 50336,-
Červenec 2007
Náhradní žárovky 350,-
Montáž LPG (148425km) 23750,-
Zápis LPG do TP 50,-
Víčko rozdělovače+kabely+diagnostika (148800km) 1879,-
Suma za červenec 2007: 26029,-
Srpen 2007
Koupě disků na zimu 1500,-+500,-
Koupě příčníků na střechu 500,-
1l Olej 10W40 asi 150,- (furt to žralo olej )
Výměna páčky dálkových světel - 500,-
První (a douzám, že i poslední) odtah na laně - sekla se spínačka
Suma za srpen 2007: 3150,-
Září 2007
Povinné ručení 910,-
Výfuk zadní díl + 2l Oleje 10W40 (Na dolití ) + další spotřebák 1980,-
Výměna zátěžového regulátoru brzd+brzdovka (153500km) 4448,-
Stěrače Bosch Twin 530S/500 794,-
Suma za září 2007: 8132,-
Říjen 2007
Filtry+Svíčky+Palivový filtr+5l Olej Havoline 10W40 1352,-
Revize LPG (159007km) 300,-
Výměna všech tlumičů a pružin 11272,- (Mohl jsem to mít levnější, ale byla to moje blbost)
Stříkání podvozku asi 800,-
Suma za říjen 2007 13724,-
Listopad 2007
Čepy řízení+Manžety+Silentblok převodovky (162100km) 2270,-
Geometrie (162103km) 695,-
2xGumy Kleber KrisalHP+přezutí 175/65R14 2900,-
Výměna prasklého čelního skla 4900,-
1l Oleje Havoline 10W40 na dolití (Dolito až dnes 0,5l) 175,-
Víčko od LPG (Starý jsem ztratil v Liberci,když jsem byl v šoku z tamní ceny LPG, teď už ta cena je i na Moravě ) 50,-
Suma za listopad 10990,-
Prosinec 2007
166950km 12.12.2007
Příští týden budou ložiska cenu ještě nevím (Cena bude 1500+práce) 2250,-
Povinné ručení 930,-
Trefil jsem díru, nevšiml jsem si, že mám prázdnou gumu a ujel na ní 30km, takže nová guma v haj*lu, disk v haj*lu a geometrie taky Miluji české silnice, i když uznávám, že za tu gumu si můžu částečně sám. Cenu odhaduju na 2500
Takže guma+práce 1618,-
Žárovky H4 Osram+90% (167300km)354,-
Svíčky Bosch Super WR70DC KSN N02 177,-
Sheron Antifreeze G48 -30°C 1L 66,-
Celkem za posinec: 5395,-
Leden 2008
9.1.2008 - Revize LPG (169327km) 350,-
16.1.2008 - Olej Texaco Havoline 10W40 5l, Olejový filtr, Spodní čepy, pravý čep řízení (170040km) 1306,-
Celkem za leden 2008: 1656,-
Takže suma k dnešnímu dni (17.1.2008): 119232,- (170040km)
Takže R19 asi bude vášeň I když na to kolik jsem s tím najel... Každý týden najedu něco mezi 800 - 1200km, nejdál jsem s ním byl v Maďarském Gÿoru.
Jinak většina oprav byla provedena v servisu, protože nejsem automechanik, proto jsou některé ceny relativně vysoké, ale zas to doháním levnýma ND, kde mám až 40% slevu, jen u tlumičů jsem to nevychytal
Jinak na rok 2008 se chystají brzdy, spojka, nové letní gumy (ty letošní dostaly dost na prdel), anatomické sedačky (pokud seženu), rádio+repráky a ještě nějaké drobnosti, jinak jsem docela spokojen, teda až na výkon, mohl by být větší
Jinak všechno je o penězích, bohužel...