Můj malý Ranault :)


Jak to vše začalo

Zdravím vás ranultáci a renaulťačky.
Jmenuji se Michal, toho času ve věku 29ti let a jsem z Plzně.
Abych se přiznal, o koupi Megana jsem uvažoval až po té, co mi v bazaru utekla o jeden den Octavia. Pořád jsem doufal, že nakonec bude má, ovšem naštěstí tomu bylo naprosto jinak. Asi cca za 4 dny se na jejím místě objevil dnes už můj Megan.
Ačkoliv jsem do té doby neuvažovalo o Ranultu jako mém možnému budoucím autě, tak při pohledu na toho krasavce bylo jasné, okamžitě jsem si ho byl zarezervovat a složit zálohu. Druhý den jsem se již objevil v bazaru s hotovostí a tak slovo dalo slovo a po zkušební jízdě nebylo co řešit. Plácli jsme si a já se nemohl dočkat dne, kdy bude konečně vyřešen převod a první registrace a já si budu moci svého Megánka odvézt domů.

Jak to s ním bylo

Ačkoli měl Megan ve Francii pouze jednoho majitele, prý staršího pána, vnitřek auta vypadal, jak po válce. Tapecírunk dveří je ještě ted špinavý. Všude byly nánosy zaschlé kůže ( to už je vyčištěno ) a strop jako by se po něm chodilo. Co šlo vyčistit to jsem udělal. Plánuji ještě navštívit nějakou kvalitní čistírnu a dokonat tak dílo čistoty.
Po třech měsících se objevil první závažný problém. Začala rapidně stoupat spotřeba a pod autem se začali objevovat nejprve kapky nafty a po té se začali dělat loužičky. Během jednoho měsíce se vyšplhala spotřeba na neuvěřitelných 13,6 l/100km.
Začal jsem se tedy pídit po závadě a narazil jsem na zcela fušersky zalepené palivové čerpadlo. Silikon již začal propouštět a tak bylo třeba okamžitě jednat. Po zjištění, že nové čerpadlo stojí v autorizovaném servisu 21500kč , jsem zavrhl originální díl a začal se pídit po náhradě. Nakonec jsem sehnal prakticky totožné čerpadlo, ovšem bez značky Renault, za 7800kč. Měl jsem štěstí a při oznámení prodejce, že čerpadlo nedorazilo a dorazí o 3 déle, mi vystavili slevu a tak jsem se dostal z původních 21500kč na krásných 5680kč.

Během dalších 14 dní se objevila další závada. Koncovka hadice chladícího media klimatizace, která vedla do hliníkové kostky na chladiči nevydržela špatně provedenou opravu a vytrhla se s M6 šrouby z kostky. Vyvalil se dým, ozvala se rána a byl jsem bez klimatizace. Naštěsti jsem mohl využít svého zaměstatnání CNC soustružníka a za pomoci otce, který je zas CNC frézař, jsme dokázali kostku opravit, našroubovat nové šrouby, osadit novým těsněním a klimatizace funguje do teď.

Od té doby se na autě již nevyskytl žádný větší problém a provedené opravy patří ke klasické údržbě. Je tu však ještě jedna záhada, s kterou si nedovedly poradit 3 autoservisy, včetně autorizovaného. Dochází ke kolísání volnoběžných otáček, při vyřazení a přechodu na neutrál. Kolísání se pohybuje cca v rozmezí 200-250 otáček a je bohužel nepravidelné. Poslední rok a půl, to musím zaklepat, se to více méně zmírnilo na minimum a jen občas to zahoupe.

Od té doby dostal Megánek nové obutí, včetně litých kol a tak jezdí v létě na kolech 205/45 R16 s gumami BARUM Bravuris. Při koupi jsem měl na výběr z Barumek a Michelinek. Po špatných zkušenostech s Michelinkami, na kterých bylo auto přivezeno, jsem dal přednost Barumkám a nelituji. Jsou to gumy, na které se mohu spolehnout, auto bezvadne sedí na silnici, za deště se citím velice bezpečně, auto neklouže. 

Na zimu je vybaven gumami od firmy NOKIAN 185/65 R15 a vřele tuto firmu doporučuji. Původní zimní obutí bylo od Firestonů ( winterhawk ) a tyto gumy klouzaly, byl problém i při rozjezdu. tudíž jsem dal na rady a reference a opět nelituji koupi těchto zimních gum. Dále pak přibyli přední mlhovky a vyměnil jsem H4 žárovky, nyní svítí firma GE ( majitel Tungsramu ) s modrým proužkem a jsem taktéž spokojen.





Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 10. Pokud je to možné, zajisti průjezdnost kritického místa.


Link to old english version.