Můj malý Ranault :)
Jak to vše začalo
Zdravím vás ranultáci a renaulťačky.Jmenuji se Michal, toho času ve věku 29ti let a jsem z Plzně.
Abych se přiznal, o koupi Megana jsem uvažoval až po té, co mi v bazaru utekla o jeden den Octavia. Pořád jsem doufal, že nakonec bude má, ovšem naštěstí tomu bylo naprosto jinak. Asi cca za 4 dny se na jejím místě objevil dnes už můj Megan.
Ačkoliv jsem do té doby neuvažovalo o Ranultu jako mém možnému budoucím autě, tak při pohledu na toho krasavce bylo jasné, okamžitě jsem si ho byl zarezervovat a složit zálohu. Druhý den jsem se již objevil v bazaru s hotovostí a tak slovo dalo slovo a po zkušební jízdě nebylo co řešit. Plácli jsme si a já se nemohl dočkat dne, kdy bude konečně vyřešen převod a první registrace a já si budu moci svého Megánka odvézt domů.
Jak to s ním bylo
Ačkoli měl Megan ve Francii pouze jednoho majitele, prý
staršího pána, vnitřek auta vypadal, jak po válce. Tapecírunk dveří je ještě
ted špinavý. Všude byly nánosy zaschlé kůže ( to už je vyčištěno ) a strop jako
by se po něm chodilo. Co šlo vyčistit to jsem udělal. Plánuji ještě navštívit
nějakou kvalitní čistírnu a dokonat tak dílo čistoty.
Po třech měsících se objevil první závažný problém. Začala rapidně stoupat
spotřeba a pod autem se začali objevovat nejprve kapky nafty a po té se začali
dělat loužičky. Během jednoho měsíce se vyšplhala spotřeba na neuvěřitelných
13,6 l/100km.
Začal jsem se tedy pídit po závadě a narazil jsem na zcela fušersky zalepené
palivové čerpadlo. Silikon již začal propouštět a tak bylo třeba okamžitě
jednat. Po zjištění, že nové čerpadlo stojí v autorizovaném servisu 21500kč ,
jsem zavrhl originální díl a začal se pídit po náhradě. Nakonec jsem sehnal
prakticky totožné čerpadlo, ovšem bez značky Renault, za 7800kč. Měl jsem
štěstí a při oznámení prodejce, že čerpadlo nedorazilo a dorazí o 3 déle, mi
vystavili slevu a tak jsem se dostal z původních 21500kč na krásných
5680kč.
Během dalších 14 dní se objevila další závada. Koncovka hadice chladícího media klimatizace, která vedla do hliníkové kostky na chladiči nevydržela špatně provedenou opravu a vytrhla se s M6 šrouby z kostky. Vyvalil se dým, ozvala se rána a byl jsem bez klimatizace. Naštěsti jsem mohl využít svého zaměstatnání CNC soustružníka a za pomoci otce, který je zas CNC frézař, jsme dokázali kostku opravit, našroubovat nové šrouby, osadit novým těsněním a klimatizace funguje do teď.
Od té doby se na autě již nevyskytl žádný větší problém a provedené opravy patří ke klasické údržbě. Je tu však ještě jedna záhada, s kterou si nedovedly poradit 3 autoservisy, včetně autorizovaného. Dochází ke kolísání volnoběžných otáček, při vyřazení a přechodu na neutrál. Kolísání se pohybuje cca v rozmezí 200-250 otáček a je bohužel nepravidelné. Poslední rok a půl, to musím zaklepat, se to více méně zmírnilo na minimum a jen občas to zahoupe.
Od té doby dostal Megánek nové obutí, včetně litých kol a tak jezdí v létě na kolech 205/45 R16 s gumami BARUM Bravuris. Při koupi jsem měl na výběr z Barumek a Michelinek. Po špatných zkušenostech s Michelinkami, na kterých bylo auto přivezeno, jsem dal přednost Barumkám a nelituji. Jsou to gumy, na které se mohu spolehnout, auto bezvadne sedí na silnici, za deště se citím velice bezpečně, auto neklouže.
Na zimu je vybaven gumami od firmy NOKIAN 185/65 R15 a vřele tuto firmu doporučuji. Původní zimní obutí bylo od Firestonů ( winterhawk ) a tyto gumy klouzaly, byl problém i při rozjezdu. tudíž jsem dal na rady a reference a opět nelituji koupi těchto zimních gum. Dále pak přibyli přední mlhovky a vyměnil jsem H4 žárovky, nyní svítí firma GE ( majitel Tungsramu ) s modrým proužkem a jsem taktéž spokojen.