Espace dostal větší benzinový motor a nový stupeň výbavy

Renault Espace dostal o dvě deci objemnější benzinový motor



Renault zareagoval na častou kritiku novinářů i potenciálních zákazníků na adresu poddimenzované benzinové motorizace svého velkého luxusního Crossoveru Espace. Původní čtyřválec 1.6 TCe totiž nahradil novou jednotkou 1.8 TCe, která je plodem společného vývoje Renaultu a Nissanu. Espace s benzínovým pohonem tak nyní místo zdvihového objemu motoru 1608 cm3 vykazuje hodnotu 1798 cm3, přičemž šestnáctiventilová koncepce doplněná přeplňováním turbodmychadlem pochopitelně zůstala zachována.  Dvě deci objemu navíc se projevují nárůstem původního výkonu 147 kW při 5750 ot./min a točivého momentu 260 N.m při 2500 ot./min na podstatně zajímavějších 165 kW při 5600 ot./min a 300 N.m při 1750 ot./min. Stejně jako dosavadní šestnáctistovka, i nová osmnáctistovka je nabízena výhradně v kombinaci se samočinnou dvouspojkovou převodovkou EDC se sedmi rychlostními stupni. Nová benzinová motorizace je o 35 000 Kč dražší a vykazuje normovanou kombinovanou spotřebu vyšší o 0,6 l/100 km (konkrétně 6,8 l/100 km). Vzhledem k cenové kategorii, do které Espace patří, to ale nebude zásadní nevýhoda. Praktické zkušenosti s „upsizingem“ navíc většinou hovoří o tom, že objemnější jednotka s vyšším točivým momentem se může méně vytáčet a většinou zvládá i mírně těžší převody. To mnohdy její reálnou spotřebu udržuje na podobné úrovni jako u menšího motoru…

Posílení pohonné jednotky benzinového Espacu každopádně přineslo citelně lepší dynamické vlastnosti – jeho největší rychlost totiž vzrostla z 211 na 224 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h se zkrátila z 8,6 na 7,6 s. Bez zajímavosti není ani podobný původ obou motorů pro Espace – zatímco motor 1.6 TCe pochází z nejnovější generace Clia RS, nová jednotka 1.8 TCe se uplatní v připravovaném novém Meganu RS. S výkonem zvýšeným na 185 kW bude rovněž pohánět nové exkluzivní kupé Alpine A110. Naopak jeho mírnější verze se 165 kW (která více než na maximální výkon preferuje pružnost) je určena pro Espace a s největší pravděpodobností se brzy objeví také pod dlouhou kapotou modelu střední třídy Talisman a Talisman Grandtour. Také v jejich případě nahradí dosavadní motor 1.6 TCe a půjde o velmi vítanou a potřebnou změnu…

Další novinkou u Renaultu Espace je stupeň výbavy Magnetic, který vyplňuje mezeru mezi stupněm Zen a superluxusním Initiale Paris (základní výbava Life se dodává pouze s nejlevnějším motorem dCi 130). Renault Espace Magnetic s motorem Energy TCE 225 a převodovkou EDC se prodává za 1 029 900 Kč, naftová motorizace dCi 160 EDC je o 20 000 Kč dražší. Přesnou specifikaci nového výbavového stupně Magnetic (stejně jako všech zbývajících provedení Renaultu Espace) naleznete na stránkách www.renault.cz v sekci Ceníky a brožury.

(26.9. 2017)


Roman Poláček


Galerie


Luxusní velký crossover Renault Espace se konečně dočkal důstojnější benzinové motorizace. Šestnáctistovka byla na tak velký a těžký vůz opravdu málo... Atraktivní vzhled sočasné generaci určitě nelze upřít, na druhé straně ale došlo k mezigeneračnímu úbytku vnitřního prostoru a také nabízená variabilita už není co bývala. MPV se prostě změnilo na vzhledově atraktivnější crossover... Nižší silueta, vyšší světlá výška a obrovská kola - to jsou typické znaky současné generace Espace
Na palubě vládne opulentní luxus, útulnost a designová rafinovanost Multimediální displej má dotykové ovládání, k dispozici je ale také otočný ovladač na středovém panelu Nový modelový rok přinesl také tato velmi elegantní litá kola


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 10. Pokud je to možné, zajisti průjezdnost kritického místa.


Link to old english version.