Dacia prodala již tři a půl milionu vozů!
Dacia úspěšně pokračuje ve svém vítězném tažení. Dne 6. 11. 2015 byl totiž předán zákazníkovi již tři a půl miliontý automobil této značky. Do tohoto počtu jsou zahrnuty všechny vozy Dacia prodané od roku 2004 na evropských trzích a na trzích blízkého severní Afriky a Blízkého východu. Právě v roce 2004 totiž začal prodej nového sedanu Logan, který se stal prvním modelem Dacie již kompletně vyvinutým za použití moderního know-how Renaultu. Připomeňme, že od roku 2012 se Logan vyrábí již ve své druhé generaci a že od něj i od jeho předchůdce bylo odvozeno i praktické kombi MCV a také pětidveřový hatchback Sandero. První generace Loganu se vyráběla i jako užitkový pick-up. Dacia za posledních 11 let přišla i s dalšími populárními modely – bez přehánění obrovský prodejní úspěch zaznamenalo SUV Duster (jeho celosvětová produkce již překročila milion kusů), pro velké rodiny je určeno MPV Lodgy a hlavně pro živnostníky užitkový Dokker, který se vyrábí i v osobní verzi Dokker Van.
A kdo že se stal jubilejním, tři a půl miliontým zákazníkem? Je to Britka Jody Panov, matka dvou dětí, která si vybrala Sandero Stepway. To se stalo jejím vůbec prvním novým vozem, protože dosud si kupovala pouze ojetiny. Předání automobilu se odehrálo v prodejně v londýnské čtvrti Mill Lane. Volbu vozu Dacia ji navrhli její rodiče, kteří si všimli častého výskytu těchto vozů v Turecku, kde strávili dovolenou. Doporučili jí, aby si o vozech Dacia zjistila více informací, protože se jim líbil jejich vzhled. Jody poté navštívila místního koncesionáře Dacie v Mill Lane a hned si u něj objednala černé Sandero Stepway. Jistě přitom stojí za zmínku, že značka Dacia se na britském automobilovém trhu začala prodávat teprve v roce 2013.
Je to již 2 roky, co Dacia kompletně zmodernizovala svůj výrobní program a od té doby její prodeje prudce rostou. Jistě na tom má zásluhu i líbivý design nových modelů. Například za první čtvrtletí letošního roku činil meziroční nárůst prodejů 10,1 %, když dosáhl 290 024 vozů. V Evropě to bylo 5,5 %, což znamenalo prodaných 205 436 vozů. Mimořádné obliby dosáhla Dacia ve Francii, kde již získala tržní podíl 5,5 % a stala se zde 4. nejprodávanější značkou v maloobchodním prodeji (zpráva má zřejmě na mysli prodej soukromým osobám pozn. autora). V současné době se vozy značky Dacia prodávají již ve 44 zemích, kde za první pololetí letošního roku dosáhly 19 prodejních rekordů.
Dacia si za uplynulé desetiletí získala spoustu příznivců po celé Evropě, kteří na vozech této značky oceňují zejména výhodný poměr ceny a užitné hodnoty, technickou jednoduchost a nízké provozní a servisní náklady. Z majitelů Dacií se navíc stává jedinečná komunita, která se každoročně schází na tzv. Dacia piknicích. Ve Francii na tuto akci dorazilo 11 000 návštěvníků, v České republice 6000, v Dánsku 3000 a v Německu 3400 návštěvníků. Na Facebooku má značka Dacia již 2,8 milionu fanoušků, které zde získala za pouhých 5 let.
Roman Poláček