Dacia Lodgy - předpremiéra na ledě

Rodinné MPV Dacia Lodgy se nejprve představí jako sportovní speciál



Značka Dacia chystá na ženevský autosalon premiéru svého prvního rodinného MPV, které ponese jméno Lodgy. Stejně jako před dvěma lety v případě SUV Duster, také tentokrát se upravená silueta nového modelu s předstihem ukáže nejdříve na sportovním speciálu připraveném pro francouzské mistrovství na ledových okruzích Trophée Andros. Zde bude dva exempláře nové závodní Dacie pojmenované Lodgy Glace vodit čtyřnásobný mistr svět Formule 1 Alain Prost, jeho syn Nicolas Prost a Evens Stievenart.

Dacia Lodgy je konstruována jako sportovní speciál, přesně přizpůsobený přísným technickým předpisům pro francouzské mistrovství na ledových okruzích. Základem vozu je pevný trubkový rám, na kterém je posazena lehká plastová karoserie. Před zadní nápravou se nachází podélně uložený benzinový šestiválec s objemem 3 l, který dává 355 k/7500 ot./min a 360 N.m při 5500 ot./min. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol a šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením. Vůz dlouhý 4 m a široký 1,9 m váží pouze 950 kg a vykazuje rozvor 2,5 m.

Na vývoji a stavbě automobilu se podílely firmy Tork Engineering (design, výroba, montáž), Sodemo (motor) a RST (Renault Sport Technologies). Vše samozřejmě probíhalo ve spolupráci s automobilkou Dacia.

Cílem pro sezónu 2011/2012 není nic menšího než celkové vítězství v celém poháru. Takže držíme palce!

Toto sportovní angažmá má dále zvýšit popularitu značky Dacia na francouzském trhu. Ta již nyní vůbec není špatná – od roku 2005, kdy Dacia na francouzský trh vstoupila, zde prodala již 360 000 vozů a s tržním podílem 3,4 % se zde stala 8. nejprodávanější značkou. V žebříčku, ve kterém se započítávají pouze prodeje soukromým osobám, zaujímá dokonce pátou příčku.


Roman Poláček


Galerie


Stejně jako před dvěma lety SUV Duster, také nové MPV Dacia Lodgy se nejprve představí ve sportovní roli Výrazně zvětšený rozchod kol si vyžádal mohutné rozšíření blatníků Boční siluetu si asi sériový vůz ponechá, karoserie ale určitě bude vůči podvozku posazena podstatně výš
Také široká záď působí impozatně. Koncové svítilny jsou zřejmě ze sériového vozu převzaty beze změny. Tajemství nízké hmotnosti - místo samonosné karoserie je použit pevný trubkový rám potažený lehounkou plastovou Za volant nové závodní Dacie usednou (zleva doprava): Evens Stievenart, Alain Prost a Nicolas Prost


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Chcete být informováni o dění v klubu a novinkách týkajících se Renaultu? Registrujte se na našem diskusním fóru.