Clio Gordini - výběr se rozšiřuje

Nedávné oživení sportovní značky Gordini se Renaultu velmi osvědčilo – například u oblíbeného sportovního Clia R.S. má vyfintěná verze Gordini celoevropský tržní podíl 27 % a ve Francii dokonce 36 %! Atraktivní a netuctový vzhled vozu je prostě v Evropě stále žádanější a Renault tak tímto tahem uhodil hřebík přesně na hlavičku. Sytě modré vozy s bílými pruhy a efektními koly (existuje i Twingo R.S. Gordini a Wind 1.6 16V Gordini) rozhodně nelze přehlédnout a také sportovní image značky Gordini je i po letech stále živá.
Pravověrní příznivci si ovšem trochu povzdechli, že verze Gordini mohla dostat alespoň pár koníků pod kapotu navíc, než má „běžné“ Clio R.S. Nyní budou muset tradicionalisté spolknout další hořkou pilulku – Renault totiž verzi Gordini začíná nabízet i k nejvýkonnějším „nesportovním“ verzím Clia. Jedná se tedy o vozy s benzinovým motorem 1.6 16V/95 kW a turbodieselem 1.5 dCi. Výrobce tento krok zdůvodňuje tím, že chce atraktivní vzhled verze Gordini dopřát i zákazníkům, kteří netouží po ultimativním charakteru verze R.S., což zní docela logicky. Konec konců, clio s výše uvedenými motory rozhodně není brzdou provozu a zájemci si mohou připlatit i za sportovněji naladěný podvozek. Hlavně se však mohou kochat efektním vzhledem svého vozu daným typickým modrobílým zbarvením, litými koly Turini a decentní sadou spoilerů. V interiéru zase nechybí speciální čalounění, sportovní volant, sportovní pedály, speciální koberečky a další líbivé drobnosti. Tím ovšem bohatá výbava této verze nekončí, vůz se ještě pyšní třeba sportovním výfukem s dvojitou koncovkou, samočinnou klimatizaci, navigaci TomTom a tempomatem. Komu by to nestačilo, může si připlatit za střešní okno, kožené čalounění, parkovací senzory, vyhřívání předních sedadel, výkonnou audiosoupravu aj. A jedna perlička na závěr – na francouzském trhu si lze objednat i provedení bez typických bílých pruhů, ale žádná sleva z toho pro zákazníka neplyne.
Krotší provedení Clia Gordini bude k mání (v třídveřovém i pětidveřovém provedení) pouze na vybraných trzích – ve Francii, Velké Británii, Německu, Itálii, Nizozemí, Belgii, Švýcarsku, Rakousku, Portugalsku, Španělsku, Slovinsku, Chorvatsku a Srbsku. Čechům tedy tato lahůdka zůstává zapovězena, ale není se čemu divit, protože u nás se neprodávají ani Clia s výše uvedenými motory. Ale vážní zájemci nemusí smutnit – stačí přece vyrazit k nejbližšímu koncesionáři Renaultu do Německa či Rakouska.
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |