Benzinový Kadjar posílil!

Úhledný crossover Kadjar značku Renault zastupuje ve stále populárnějším segmentu SUV nižší střední třídy. Díky novému benzinovému motoru 1.6 TCe nyní uspokojí i náročnější zákazníky, kteří dříve mířili ke konkurenci.

Od začátku prodeje crossoveru nižší střední třídy Renaultu Kadjar (i sesterského Nissanu Quashqai) byla zákazníky kritizována příliš skromná nabídka benzinových motorizací – vždyť ji tvořil jeden jediný agregát, přeplňovaný čtyřválec 1.2 TCe! Což o to, díky použití velikého turbodmychadla nabízí tato dvanáctistovka výkon 96 kW (130 k) při 5500 ot./min a točivý moment 205 N.m při 2000 ot./min, což jsou na takto skromný objem úctyhodné hodnoty.  Takové Clio či Captur s tímto agregátem letí jako vítr (a to má výkon stažený na 88 kW), u mnohem těžšího a méně aerodynamického SUV nižší střední třídy už to ale tak růžově nevypadá. Navíc se potenciálním zákazníkům mohou honit hlavou pochybnosti o životnosti takto nadopovaného motůrku pohánějícího poměrně velký a robustní crossover... To vše Renault (stejně jako Nissan u sesterského Qasquaie) vedlo k tomu, aby nabídku benzinové motorizace rozšířil směrem nahoru. Již od května letošního roku tak Kadjar můžete objednávat také s benzinovým čtyřválcem TCe 160. Ten z objemu 1618 cm3 nabízí velmi solidní výkon 120 kW (163 k) a robustní točivý moment 240 N.m. Motor přitom spolupracuje výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou a vždy pohání jen přední kola. Renault Kadjar poháněný přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za pěkných 9,2 s a dosahuje rychlosti až 205 km/h, což na crossover vůbec nejsou špatná čísla. Normovaná kombinovaná spotřeba paliva přitom činí 6 l/100 km. Pro srovnání uveďme, že v případě motoru 1.2 TCe/96 kW (rovněž verze s manuální převodovkou) činí obdobné hodnoty 10,1 s, 192 km/h a 5,6 l/100 km. 

Pokud se týče cen, roli zde hraje nejen zvolený motor, ale samozřejmě i výbava. Zatímco verze TCe 130 je k mání se všemi 5 jejími stupni (základní Life, Zen, Adventure, Intens a špičková Bose), silnější agregát TCe 160 lze kombinovat pouze se dvěma nejluxusnějšími (Intes, Bose). Proto se Renault Captur TCe 160 prodává za cenu od 609 900 Kč, zatímco Captur TCe 130 je k mání již od 479 900 Kč. My bychom se rozhodně přimlouvali za to, aby nová benzinová šestnáctistovka byla dostupná i pro cenově příznivější výbavu Adventure… Pokud ovšem porovnáme ceny obou motorizací se stejným stupněm výbavy Intens, zjistíme, že příplatek za samotný větší motor činí vcelku přijatelných 40 000 Kč. I nadále ale bohužel platí, že pohon všech kol lze v případě Kadjaru získat pouze k nejsilnějšímu naftovému motoru 1.6 dCi/96 kW (obchodní název dCi 130) v kombinaci s manuální převodovkou.

Doufejme, že podobným způsobem bude Renault postupovat také u svých větších modelů. Třeba Talisman a Espace by přeplňovaný zážehový dvoulitr potřebovaly jako sůl. Právě takový motor jim totiž v souboji s německou konkurencí citelně schází...






Roman Poláček


Galerie


Crossover Renault Kadjar nyní může pohánět i benzinová šestnáctistovka s označením 160 TCe


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Máte-li ve voze kůži, střezte se ji polít Coca Colou. Její působení kůže nenávratně poškodí. Když už se tak stane, nešetřete vodou. Ihned.