2011 - Renault Captur

Renault Captur je zajímavá studie sportovního crossoveru - sportovního kupé, které si poradí i se špatnými cestami

Úroda konceptů na stánku Renaultu na ženevském autosalonu 2011 byla opravdu bohatá. Kromě prototypu R-Space se zde totiž objevila také studie sportovního crossoveru Captur. Výrobce na něm opět demonstruje svůj nový designový směr, který vznikl pod vedením současného nizozemského šéfdesignéra Renaultu Laurence Van den Ackera.

Tvary karbonové karoserie mají evokovat atleta zakleknutého ve startovním bloku, je tedy zřejmé, že hlavní slovo při tvarovém návrhu měla vizuální dynamika. Podobnou příď jsme viděli již na studii DeZir.  Na první pohled se může zdát, že Captur je kupé, spíše se ale jedná o SUV s karoserií spideru – vůz má totiž odnímatelné střešní díly. Součinitel odporu vzduchu cx je 0,31. Při návrhu nekonvenčního interiéru se designéři nechali inspirovat některými řešeními ze světa lodí – zejména v případě neobvyklé konstrukce sedadel.

Renault Captur má vnější rozměry 4223 x 1950 x 1586 mm. Rozvor měří 2624 mm, rozchod obou náprav činí 1684 mm. Díky použití řady lehkých materiálů se podařilo pohotovostní hmotnost udržet kolem hodnoty 1300 kg.  Zakázkové pneumatiky rozměru 250/40 R22 dodal Michelin.

Jako pohonná jednotka slouží nová generace maloobjemového turbodieselu Energy o objemu 1,6 dCi. V případě Capturu tento agregát přeplňuje hned dvojice turbodmychadel, takže dává vysoký výkon 118 kW a mohutný točivý moment 380 N.m. Největší rychlost díky tomu leží až na hranici 210 km/h a akceleraci z 0 na 100 vůz zvládá za pěkných 8 s.  Renault se chlubí, že navzdory těmto dynamickým vlasnostem činí ostře sledovaná produkce CO2 pouhých 99 g/km.



(22. 5. 2012)


Roman Poláček


Galerie


Masku chladiče, která obtéká obrovské firemní logo, známe již z konceptu Dezir Velmi nekonvenčně tvarovanou záď zdobí mohutný spodní výlisek připomínající difuzor (speciální spodní spoiler, který při rychlé jízdě vytváří přítlak na zadní kola) Jen vzlétnout...
Captur není žádný lenoch - dosahuje největší rychlosti přes 200 km/h Dveře se otevírají směrem vpřed a vzhůru, přístup do zavazadlového prostoru zajišťuje malé víko Sedáky i opěradla jsou navržena jako rámy vyplněné síťovinou
Oranžový odstín se uplatnil i na efektně řešené přístrojové desce Po odejmutí střešního dílu se díky několika otvorům Captur změní téměř na kabriolet Přístup do zavazadlového prostoru zajišťuje malé víko
Nezvykle tenká sedadla jsou zavěšena z boku na středovém tunelu Grafické motivy vytvořené bílým odstínem přesahují z disku až na nízké bočnice pneumatiky. Vůz tak působí, jako by jel přímo po ráfcích. V tomto pohledu vyniká kapkovitý profil zadní části kabiny, který výrazně snižuje odpor vzduchu


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.


Link to old english version.