2010 - Renault Dezir

Tento svůdný sporťák nepůsobí zdaleka tak futuristickým dojmem jako většina ostatních renaultovských studií. Však se také objevily neoficiální informace, že by se DeZir v budoucnu mohl objevit v malosériové výrobě, kterou by dostala na starost proslulá divize Renault Sport… Zanechme však domněnek a podívejme se na tohoto francouzského fešáka blíže – například jeho příď jako první naznačila, jak že budou v budoucnu vypadat předky sériových renaultů.
Renault DeZir je kompaktní sportovní vůz s motorem uprostřed, a tedy poháněnými zadními koly. Neotáčí jimi ovšem spalovací motor, ale elektromotor. Jeho výkon 110 kW a točivý moment 226 N.m dělá s velmi lehkým strojem divy – DeZir totiž váží jen 830 kg! Je to zásluha karoserie, vyrobené v převážné míře z plastu a kevlaru. Součinitel aerodynamického odporu cx se podařilo srazit na působivou hodnotu 0,25 a o další energetické úspory se stará zařízení KERS, což je jakýsi obří setrvačník, který dokáže akumulovat kinetickou energii (známý je z Formule 1). Při plném nabití lithium-ion baterie DeZir ujede 160 km. Pokud ovšem budete využívat největší rychlost 180 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h za 5 s, bude dojezd jistě podstatně kratší…
DeZir vykazuje vnější rozměry 4225 x 1968 x 1163 mm – jedná se tedy o hodně nízký vůz. Vzdálenost mezi nápravami (rozvor) činí 2582 mm, rozchod vpředu/vzadu 1600/1705 mm. Automobil jezdí na pneumatikách Michelin rozměru 245/35 R21.
(7. 5. 2012)
Roman Poláček
Galerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |