2009 - Renault Fluence Z.E.

Fluence Z.E.

Na frankfurtském autosalonu chtěl Renault demonstrovat, že to s elektromobily myslí smrtelně vážně a že auto poháněné elektřinou vždycky nemusí  vypadat jako samohyb z oblasti sci-fi. Koncept Fluence Z.E. (Zero Emission – bezemisní vůz) se totiž tváří jako více méně civilní sedan. Některé detaily na karoserii tomuto konceptu samozřejmě dávají jistý nádech futurismu (např. nazelenalé světlomety a obrovská litá kola), ale celkové proporce a linie jasně prozrazují, že vzorem pro studii je běžný sedan odvozený z řady Mégane, Renault Fluence. Nejnápadnější partií karoserie konceptu je totiž elegantně se klenoucí zadní část střechy, která je typická právě pro Fluence.

Ve srovnání s ním je ovšem studie citelně delší –  měří 4820 mm. Šířku charakterizuje hodnota 1882 mm a výšku 1520 mm, rozvor činí 2702 mm. Pro srovnání – běžný benzinový Fluence, který je k dostání i na českém trhu, vykazuje vnější rozměry 4618 x 1809 x 1479 mm a rozvor 2702 mm. Zásadní rozdíl je rovněž ve velikosti zavazadlového prostoru – lithium-ion baterie umístěné mezi zadními podběhy z něj pořádně uskously, takže z jeho původního objemu 496 l zbylo pouhých 327 l. Těžké akumulátory se samozřejmě negativně podepisují také na zvýšení pohotovostní hmostnosti, která činí 1600 kg. Pro srovnání - verze se spalovacím motorem váží (podle použitého motoru a výbavy) 1225-1335 kg.

Studii pohání elektromotor o výkonu 70 kW s točivým momentem 226 N.m. Zrychlení ani největší rychlost výrobce neprozradil. Případné zájemce ale asi stejně bude zajímat hlavně dojezd na jedno nabití baterií 160 km. Jeden nabíjecí cyklus z běžné elektrické sítě přitom trvá mezi 4 až 8 hodinami a při použití speciální rychlonabíječky pouze 20 minut. Renault také počítá s možností výměnného systému Quickdrop, s jehož pomocí prý celou sadu vybitých baterií lze vyměnit za nabitou za pouhé 3 minuty.

To, co v roce 2009 Renault prezentoval jako studii, již o rok později ukázal v definitivním sériovém provedení v podobě elektrické verze běžného Fluence. Renault se tento elektromobil chystá v masovém měřítku dodávat do Izraele, kde by elektrická vozidla měla v budoucnu požívat výrazných daňových i jiných výhod.



 


Roman Poláček


Galerie


Rok po studii Renault na autosalonech již vystavoval elektromobil postavený na bázi zcela sériového sedanu Fluence Vyvážené proporce a velmi úhledné linie jsou velkou zbraní Fluence, ať už je poháněn elektromotorem nebo spalovacím motorem… Celá rodinka elektrorenaultů pěkně pohromadě...
Studie Fluence Z.E. je ve srovnání se stejnojmenným sedanem nižší střední třídy podstatně delší a širší, ale stylistická příbuznost je jasně patrná Bezemisní Fluence Z.E. se uplatní hlavně ve velkých městech


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Při nehodě na dálnici: Místo k zastavení vybírej zásadně za nehodou. Klidně ve větší vzdálenosti.