2006 - Renault Altica

Renault Altica

Pro Ženevský autosalon 2006 si Renault připravil zajímavý koncept sportovního kombi splývavých tvarů. Panoramatické čelní sklo a zadní okno podtrhují proudové linie vozu, dlouhá kapota a výrazné blatníky pak zdůrazňují jeho sportovní charakter, stejně jako mozaiková okna na bocích vozu, jež mají navodit pocit dopředného pohybu.

Interiér Renaultu Altica je odrazem jeho sportovního, dynamického designu. Průhledná střecha stírá rozdíl mezi tím, co je uvnitř a co vně auta. Díky ní je interiér dokonale prosvětlený.

Vidím, vidíš, vidíme

Pozoruhodným prvkem tohoto vozu jsou přední světlomety, které mají 4 možné režimy provozu. Denní svícení, parkovací světla, tlumená světla a světla dálková, přičemž jako zdroj světelného záření využívá řady svítivých diod (LED). Ty také způsobují halo efekt, když jdou zapnuta světla pro denní svícení. Fungují takto: polykarbonátový kryt světlometu je poset mikroskopickými, pro neozbrojené oko neviditelnými dutinkami, které rozptylují světlo produkované diodami umístěnými v rohu světlometu. Toto rozptýlené světlo je pak vyzařováno z celého povrchu krytu světlometu. Ačkoliv je povrch krytu světlometu poset mikroskopickými zahloubeními, nemá to žádný negativní vliv na funkci hlavních světlometů, jejichž paprsek zůstává po průchodu tímto krytem nevychýlen a nedeformován. (Více napoví obrázky níže).

Koncept kombi se snaží být nejen inovativní, ale i praktický

Sportovní původ konceptu Renault Altica je ještě více zvýrazněn šikmo vzhůru výklopnými dveřmi, které zajišťují pohodlný přístup všech pasažérů na jejich sedadla. Místo posuvných sedadel se posouvají pedály, přístrojová deska ale i centrální loketní opěrka. Tady se tvůrci konceptu zřejmě inspirovali u formule 1 (Tedy ne že by F1 měla loketní opěrku, ale posuvné pedály má.). Vertikálně orientovaná přístrojová deska je pro změnu promítnutím inspirace z aeronautiky. centrálně umístěný číselník má dva režimy zobrazení: komfort a sport. Při prvním z nich se na displeji objeví digitální indikátor rychlosti a perimetr ukazuje rychlostní limit. Při jeho překročení dojde k jeho zčervenání. V režimu sport k údajům o rychlosti jízdy přibude otáčkoměr a také indikátor tlaku turbodmychadla.

Altica v sobě ukrývá mnoho užitečných přihrádek, jako například odkládací schránku pod středovou loketní opěrkou, futuristicky vyhlížející schránkou na rukavice, další odkládací boxy se nacházejí v loketních opěrkách. Zadní sedadla jsou sklopitelná. Po jejich sklopení vznikne zcela rovná podlaha  a objem zavazadlového prostoru vystoupá na vcelku úctyhodných 1300 litrů. K zavazadlovému prostoru je velmi pohodlný přístup díky netypickým pátým dveřím a velmi nízko položenému nakládacímu prahu.

Radost z pohybu

Renault Altica, dlouhá 4,27 m a široká 1,83 m má těžiště velmi nízko, což ji činí velmi ovladatelnou. Její pohyb má na starosti zbrusu nová pohonná vznětová přeplňovaná jednotka o objemu 2,0 s označením dCi o výkonu 177 k a točivém momentu 380 Nm opatřená částicovým filtrem, která se nyní začala montovat do Renaultu Mégane a Laguna. Tento motor Altice uděluje velmi slušné dynamické parametry. Z 0-100 km/h dokáže zrychlit během 7,5 s. Svůj podíl na tom má i manuální šestistupňová převodovka.

Aerodynamická lahůdka

Altica sama má velmi dobrou aerodynamiku a tím pádem i nízkou spotřebu paliva. Konstruktéři však přišli na to, že už tak nízký odpor vzduchu je možno ještě více snížit tak, že na odtrhové hraně střechy nainstalují štěrbinu širokou 2 mm, která dokáže vzduch buď sát a nebo ho vyfukovat. Renault tomuto systému říká „Synthetic Jet“. Tento systém aktivně kontroluje oddělování vzduchu od karoserie. Při rychlosti 130 km/h sníží součinitel odporu vzduchu vozu o 15% a přitom spotřebovává pouhých 10 Wattů.




Viktor Kazda


Galerie


Renault Altica Renault Altica Renault Altica
Renault Altica Renault Altica Renault Altica
Renault Altica Renault Altica Renault Altica
Renault Altica Renault Altica Renault Altica
Renault Altica Renault Altica Renault Altica
Renault Altica Renault Altica Renault Altica
Renault Altica Renault Altica - světla vypnuta Renault Altica - světla denní
Renault Altica - světla parkovací Renault Altica - světla hlavní Renault Altica - světla hlavní a blinkr
Renault Altica - Michelin 245-35-ZR21 Renault Altica Renault Altica
Renault Altica Renault Altica Renault Altica
Renault Altica Renault Altica Renault Altica
Renault Altica - sportovní režim Renault Altica - komfortní režim Renault Altica - ovládací páčka
Renault Altica - ovládání klimatizace Renault Altica - posuvné pedály Renault Altica
Renault Altica - obtékání vzduchu


Renault Altica - Technické údaje
rozměry
délka [mm] 4270
šířka (bez zrcátek) [mm] 1830
výška [mm] 1360
rozvor [mm] 2620
rozchod vpředu a vzadu [mm] 1540
přední převis [mm] 936
zadní převis [mm] 714
světlá výška [mm] 175
hmotnost [kg] 1300
motor + převodovka
čtyřválec 2,0 dCi výkon [kW/k] /  max. točivý moment @2200 [Nm] 130/177/380
zrychlení 0-100 [km] [s] 7,5
průměrná spotřeba paliva [l/100km] 5.3
šestustupňová manuální převodovka, pohon předních kol
pneumatiky Michelin 245/35/ZR21
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 6. Pohyblivé pasažéry a přihlížející odveď do bezpečné vzdálenosti za svodidla.