1999 - Renault Avantime

Renault Avantime



Spojení designérů a techniků od Renaultu a Matry je snad už historickým pravidlem. V poslední době téměř pravidelně z jejich dílen vycházejí technické skvosty, které lze bez nadsázky nazvat uměním.

Poslední plod dosavadní spolupráce nese jméno AVANTIME. Je to dvoudveřové kupé 2+2 nadčasových tvarů. Pokud by se dostalo do sériové výroby, terčem pro jeho prodejní úspěch by se stali lidé, kteří projevují svou náklonnost inovaci, dynamice a netradičním věcem, lidé, kteří vlastní nebo vlastnili kupé nebo kombi a chtějí všestranný, prostorný dopravní prostředek s velkou dávkou osobnosti.

Podíváme -- li se na AVANTIME blíže, zjistíme, že má mnoho společného s konceptem INITIALE (1995) a VEL SATIS (1998). U všech tří prototypů klade Renault velký důraz na dynamiku, luxusní pohodlí, bezpečnost a silnou osobnost. Sám za sebe nohu říci, že kdyby se kterékoli z těchto vozidel objevilo na našem trhu, neváhal bych ani vteřinu a spěchal za nejbližším dealerem udělat objednávku.

Renaultu se podařilo skloubit dvě zdánlivě nesouvisející formy karoserie, kupé a monospace. AVANTIME má od každého něco. Od kupé má dvoudveřové řešení přístupu do vozidla (stejný systém otevírání jako u VEL SATIS), jeho dynamické a ovládací schopnosti. Od monospace přijal jednoprostorovou karoserii, vysoký posaz řidiče, prostornost a variabilitu interiéru. Na tom designéři opravdu nešetřili, jako nešetřili na žádném z výše uvedených prototypů. A tak ve výbavě nechybí čtyři opravdu luxusní sedadla, spousta technických vymožeností usnadňujících řidičovi jízdu., a zbude li mu čas, starají se i o zábavu. Displej navigačního systému totiž slouží zároveň jako obrazovka pro DVD přehrávač.

Že to AVANTIME myslí s dynamikou opravdu vážně, o tom vás přesvědčí jeho motor. Pod kapotou bije silné šestiválcové srdce o výkonu 250 koňských sil s točivým momentem přesahujícím 300 Nm. Pomocí manuální šestistupňové převodovky je síla motoru přenášena na kola. Ty také stojí za zmínku, nejsou totiž ledajaká. Dvacetipalcové ráfky z lehkých slitin budí jistě respekt a leccos o dynamických vlastnostech prototypu napovídají. O to, aby se řidiči při defektu nic nestalo se starají pneumatiky o šířce 245 mm, které i při náhlém úniku vzduchu z pneumatiky zajišťují další bezpečný dojezd nejméně na vzdálenost 250 kilometrů, rychlostí 80 Km/h.


Viktor Kazda


Galerie


Renault Avantime Renault Avantime Renault Avantime
Renault Avantime Renault Avantime Renault Avantime
Renault Avantime


Technické údaje
Karoserie
délka [mm] 4634
šířka (bez zpětných zrcátek) [mm] 1884
výška [mm] 1600
rozvor [mm] 2752
rozchod vpředu [mm] 1600
rozchod vzadu [mm] 1600
pohotovostní hmotnost [kg] 1750
převis karoserie vpředu [mm] 1018
převis karoserie vzadu [mm] 872
Motor
vpředu napříč V6 24V, objem [ccm] 2946
výkon [k] 250
točivý moment [Nm] > 300
Převodovka
manuální , počet stupňů 6
Ráfky a pneumatiky
ráfky z lehkých slitin 20
pneumatiky Michelin PAX 245
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 4. V případě nutnosti volej nejprve hasiče, záchrannou službu, pak policii.


Link to old english version.