1998 - ZO
Za základ celého konceptu slouží podvozek z malosériově vyráběného Spideru. Renault ZO je poháněn zcela nově vyvinutým motorem o objemu 2,0 l, který se, jako první evropský agregát, může pochlubit přímým vstřikováním paliva a který by se měl v brzké době objevit i sériových vozech. Motor poskytuje maximální výkon 100 kW a největší točivý moment 188 N.m. Motor pracuje s inteligentní čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Další zajímavostí je podvozek, obsahující hydraulická čerpadla, která umožňují okamžitou změnu světlé výšky vozu v rozpětí 150 - 280 mm. Díky této vymoženosti může řidič vychutnávat jak dynamickou jízdu po silnici, tak i průjezd lehčím terénem. Tyto schopnosti umocňují speciální pneumatiky Michelin o rozměru 245/ 55 R 17, jejichž vnitřní polovina se uplatňuje při jízdě po kvalitních silnicích a naopak vnější polovina při jízdě po nezpevněném povrchu. Karoserie připomíná styl buggy. Dvojice dveří se otevírá vzhůru v podélné ose vozu. Stejně výjimečné je pojetí kokpitu, v němž je místo pro tři osoby sedící v ředě vedle sebe. Řidič přitom sedí uprostřed. Ve spartánsky pojatém interiéru má řidič všechny kontrolní přístroje umístěné nad palubní deskou v průhledu volantu. Místo okna má ZO jen štěrbinu, která proudící vzduch odklání směrem nad hlavy cestujících. Osvětlení automobilu je stejně netradiční, jako vůz sám. O osvětlení vpředu se starají dvě trojice čočkových světlometů s vysokou svítivostí, vzadu dva pásy koncových svítilen vyrobených z nového materiálu Lumogen. Vnější rozměry Renaultu ZO jsou 3.850mm x 1.850mm x 1360, hodnota rozvoru je 2.475mm. Pohotovostní hmotnost 1.050 kg.
Viktor Kazda