1988 - Mégane
Prototyp Renault Mégane byl představen jako Supervůz pro život na Pařížském autosalonu v roce 1988. Mégane je velmi dlouhá čtyřsedadlová limuzína, luxusní a pohodlná. Charakteristickým znakem pro tento vůz je jeho značná vnitřní a vnější mobilita. Prototyp byl doslova prošpikován technickými lahůdkami, jako například posuvná zadní sedadla, která umožňovala získání dalších 35 cm. Zavazadlový prostor, resp. jeho podlaha byla výsuvná, pro docílení snadnějšího nakládání a vykládání zavazadel. Všechna okna, dveře a sedadla byla elektricky ovládaná. Poloha řidičova sedadla byla ukládána do paměti pro snadnější nastavení při výměně řidičů. MÉGANE byl postaven na futuristickém podvozku, jehož všechna čtyři kola byla zároveň řízena i poháněna. Pérování a útlum podvozku byl elektronikou automaticky regulován v závislosti na rychlosti jízdy a povrchu vozovky. Převodovka nabízela dvě možnosti nastavení: automat nebo manuální volba rychlostních stupňů. Motor PRV (V6 TURBO) dával výkon plných 250 k, což je více než dostačující hodnota vzhledem k extrémně nízkému součiniteli odporu vzduchu -- Cx 0,21 -- 0,22 (v závislosti na poloze zadní sekce kabiny). Maximální rychlost vozidla lehce pokořila magickou hranici 250 km/h.
Viktor Kazda