Renault Megane Sport

Renault Megane RS

Renault Megane RS

Renault vypustil do světa první informace o zbrusu novém vydání sportovního derivátu modelu Mégane, provedení RS, které se oficiálně představilo na letošním autosalonu ve Frankfurtu.

Automobily, produkované firmou RenaultSport, byly dosud vyráběny v továrně v Dieppe. Výroba nového Méganu RS byla přesunuta do Španělské Palencie, kde vzniká spolu s ostatními Mégany. Avšak vyvstává otázka – pro jaký účel byly uvolněny výrobní kapacity ve francouzském Dieppe? Že by se naplnily spekulace o znovuzrození sportovního kultu Alpine, či modrých sportovních vozidel s tradiční dvojicí bílých pruhů, Gordini?

Design

Design exteriéru i kabiny vychází z klasického Méganu Coupé, což mu propůjčuje eleganci a osobitost. Pro verzi RS však výrobce vsadil na působivé doplňky karosérie, kterými jsou například masivnější blatníky, kompletně přepracovaný přední nárazník, jehož dominantou jsou LED diody pro denní svícení, nebo zadní difuzor.

Základní charakteristické rysy interiéru, vycházející z běžného Méganu, jsou doplněny sportovními sedadly Recaro. Příjemným detailem je žluté podbarvení pozadí otáčkoměru. V nabídce jsou dva typy navigačních systémů, Carminat Bluetooth ® DVD nebo Carminat TomTom ®, audio systém dodala firma Arkamys.

Ostré nebo ještě ostřejší svezení?

Mnoho zákazníků očekává kompromisy mezi sportovním jízdním projevem a komfortním  svezením i od ostrých hatchbacků. Ale najdou se i tací, kteří preferují ničím nezkalené sportovní zážitky. Renault slyší na požadavky obou skupin zákazníků a nabízí dva druhy podvozku – Sport, který je vhodný i pro každodenní použití, a sportovní s označením Cup, který je o 15 % tužší. Je k dispozici s mechanickým omezením prokluzu diferenciálu.

Motor a převodovka

Mégane RS je poháněn dvoulitrovým přeplňovaným motorem o výkonu 250 hp při 5500 ot./ min. a točivého momentu 340 Nm, přičemž zhruba 80% z udávané hodnoty je k dispozici už od 1900 ot./ min. Výrobce udává spotřebu paliva 8,4 l/ 100 km, hodnota emisí CO2 je 195 g/ 100 km. Vůz zrychlí z 0/ 100 km/h za 6,1 s. 

Je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. O brzdnou soustavu se postarala firma Brembo.

Podvozek

Jedna z největších technických zajímavostí Méganu RS je inovativní konstrukce přední nápravy.

Ta poprvé pronikla do sériové výroby v roce 2004 (Renault Clio Sport). Základem snažení inženýrů společnosti Renault Sport Technologies bylo vyvinout řešení, které by eliminovalo nedostatky, často spojené s pohonem předních kol. Mezi ty patří například nedotáčivost v krajině s ostrými a častými zatáčkami.

Řídící osa předního zavěšení kol je, na rozdíl od systému MacPherson, zcela oddělená od tlumiče.



Snižuje se vzdálenost mezi průsečíkem rotace kola a řízením osy až o 40 milimetrů. Tato hodnota v případě Méganu Coupé, který využívá klasické uspořádání MacPherson, činí 56 milimetrů.

Takto konstruované řešení vylepšuje geometrii předního zavěšení kol, která je citlivější.

Aktivní a pasivní bezpečnost

Výrobce nešetřil bezpečnostními prvky, čímž potvrdil snažení a dobré výsledky automobilky na tomto poli. Z hlediska aktivní bezpečnosti zmiňme například bi – xenonové světlomety, systém monitorování tlaku v pneumatikách, tempomat s omezovačem neotáčivosti nebo systém Dynamic Management (ESP se třemi režimy). V oblasti pasivní bezpečnosti mluví za vše nejvyšší možný počet 37 bodů v crashtestu EuroNCAP.

Odlišnosti

Od klasického provedení Méganu se varianta RS odlišuje nejen po vzhledové, ale i technické stránce. Podvozek je tužší, stabilita v zatáčkách byla ve srovnání se sériovým Méganem Coupé TCE 180 zvýšena o 12, 5  %. Je doplněn sportovními komponenty, mezi které patří pneumatiky Dunlop SP Sport Max TT.

Bude zajímavé sledovat srovnání, která nový Mégane RS jistě neminou. Zejména s jeho úhlavními konkurenty v podobě Volkswagenu Golf GTI, Hondě Civic Type – R, Opelu Astra OPC či Fordu Focus RS.

Předpokládá se, že se nejvíce ostrých Méganů prodá ve Velké Británii, kde modely firmy RenaultSport zaznamenávají četné úspěchy. I když byl oficiálně představen při příležitosti letošního frankfurtského autosalonu, mohli jsme ho zahlédnout ve hře Need For Speed Shift, podobně jako Mégane Coupé v loňském Need For Speed Undercover.

Dosavadní úspěchy sportovních automobilů značky Renault.


1899: Louis Renault zvítězil v silničním závodě Paříž - Ostende.
1900: další vítězství Louise Renaulta, tentokrát v silničním závodě Paříž-Toulouse-Paříž.
1901: umístění Renaultu na třech místech v silničním závodě Paříž – Bordeaux.
1906: vítězství v automobilových závodech, historicky první Grand Prix (Grand Prix de l'ACF).
1971: zahájení šampionátu Formule Renault 2.0.
1977: debut Renaultu ve Formuli 1.
1978: Renault A442b vyhrál závod 24 hodin Le Mans .
1982: vítězství Renaultu 20 v rally Paříž - Dakar.
1986: zahájení výroby Renaultu Super 5 GT Turbo.
1989: zahájení výroby Renaultu 19 16V.
1993: debut Renaultu Clio Maxi v rally a zahájení Renault Clio Williams.
1995: představení Renaultu Sport Spider a vytvoření šampionátu Renault Spider Trophy.
1996: debut Renault Maxi Mégane v rally.
1999: vytvoření šampionátu Renault Clio V6 Trophy.
2000: zahájení výroby druhé generace Renaultu Clio V6 Sport a Renault Sport.
2002: debut Renaultu Clio Super 1600 v rally.
2003: zahájení šampionátu formule Renault V6.
2004: zahájení výroby Mégane II Renault Sport.
2005: vytvoření Renault Mégane Trophy a Formule Renault 3.5 (závodní okruh).
2005 a 2006: Prvenství Renaultu ve Formuli 1 (zisk poháru jezdců i konstruktérů).
2006: vznik nového vydání Renaultu Clio Renault Sport.
2007: zahájení šampionátu Renault Clio Cup.
2007: francouzský časopis échappement zvolil Mégane Renault Sport F1 Team R26 za 'sportovní auto roku'.
2008: zahájení výroby modelu Twingo Renault Sport.
2008: další ocenění 'sportovní auto roku' ve francouzském časopisu Échappement, tentokrát pro Renault Mégane Sport R26.R. a titul 'auto roku' v britském časopisu Evo.
2009: vytvoření nového šampionátu Renault Mégane Trophy.
2009: představení nového Mégane Renault Sport.


Jakub Sochor


Galerie


Renault Megane Sport Renault Megane Sport Renault Megane Sport Titulka
Renault Megane Sport Renault Megane Sport Renault Megane Sport
Renault Megane Sport Renault Megane Sport Renault Megane Sport
Renault Megane Sport Renault Megane Sport Renault Megane Sport
Renault Megane Sport Renault Megane Sport Renault Megane Sport
Renault Megane Sport Renault Megane Sport Renault Megane Sport
Renault Megane Sport Renault Megane Sport Renault Megane Sport
Renault Megane Sport Renault Megane Sport Renault Megane Sport
Renault Megane Sport Renault Megane Sport Renault Megane Sport
Renault Megane Sport Renault Megane Sport Renault Megane Sport
Renault Megane Sport Renault Megane Sport Renault Megane Sport
Renault Megane Sport Renault Megane Sport Renault Megane Sport
Renault Megane Sport


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 3. Zajisti místo výstražným trojúhelníkem.