Návod na demontáž palubní desky - Renault Megane II

Palubovka






Budeme potřebovat torxy a velkou golu na povolení volantu, šroubováčky a další nářadí, které časem vyplyne. Není špatný fotoaparát pro posílení paměti a aspoň 3 krabičky na šroubky a čudlíky.



Jdeme na to!

Zvedneme kapotu, sundáme dekel z baterky, odpojíme ji a počkáme aspoň půl hodiny.



Tunel řadící páky

Pootočením za současného tahu vzhůru shodíme hlavici řadící páky (jde to těžko), kroužek manžety (dole) podebereme nožíkem obaleným v hadříku a on vyskočí. Otevřeme loketní opěrku a nehtem podebereme tu šikmou stěnu, co s ní leze brzda (pozor na 4 gumy - neztratit) (obr. 1, 2, 3). Pak opatrně vytáhneme ten malý vydutý panýlek. Přizvedneme horní kryt tunelu a opojíme zapalovač. Panel sundáme i s krytem diagnostické zásuvky (obr. 4). Posuneme sedačky vpřed a z boku opěrky za sedadly jsou dva šrouby a další dva vepředu u diag. konektoru. Vyhodíme celý tunel ven.


Panel klimatizace

Obaleným nožem opatrně podebereme horní víko ( ve škvíře nad výduchy nad ovládáním klimatizace) a lehce jej nadzdvihujeme. Vyskočí a za ním i víko s displayem (obr. 5). Pozor na čudlík uprostřed palubky – není to jen tak nějaký obyčejný čudlík, ale čidlo osvitu! Tzn. odpojit, nezničit. Pokud se rozskočí na sklíčko a čidlo, secvaknout je zpět. Odpojíme i display. Nyní musíme vytáhnout rádio. Je třeba vyrobit dvě U spony z drátu tl. cca 3 mm (svařovací drát) a ty vrazíme do 4 dírek v rádiu. Poté rádio vytáhneme. Jde to i 4-mi šroubováky, ale těžko, a navíc ohnout dva kousky drátu trvá 5 minut, tak se to určitě vyplatí. Vymontujeme i malou schránku u rádia (obr. 6, 7). Dva šrouby jsou dole pod čtečkou karty, dva u schránky zešikma – povolíme a vytáhneme střední panel (obr. 8). Pak povolíme dva šrouby u ŘJ klimy a dva nahoře nad ventilací, která nám tímto vypadne ven (obr. 9, 10). Odpojíme vše co najdeme. Pouze konektor čtečky jde těžko (trpělivost a střízlivost to chce, nebo vytáhnout čtečku z držáku a nechat viset - můj případ), konektory ŘJ klimy jsou stejné jako na budících. Jestli tam není automatická klima, bude potřeba odpojit lanka. Ta poznačit a nepoplést !!!! (obr. 11). Za panelem klimy je jeden šroub palubní desky a to více vpravo (povolit !!!!) POZOR. Tahle sestava středního panelu je to, co v Meganech vrže. Při montáži je potřeba všechno z toho rozebrat a všecko natřít vazelínou. Ale všechno, co na sebe doléhá !!!! I čtečku v úchytu.



Boční kryty palubní desky

Prsty opatrně podebereme černou prahovou lištu na zemi – ta vyskočí a tahem vycvakneme zakulacené plastové kusy prahových lišt vepředu dole vlevo i vpravo (obr. 12). Boční kryty palubní desky se podeberou a vyklopí. Pozor na konektor vypínače airbagu u spolujezdce – opatrně otevřít a odpojit. Jde to dobře (obr. 13, 14). Pod kryty jsou ještě čtvercové zapuštěné plastové spony, tak ty taky vytáhneme ven (pouze pokud chceme demontovat celou palubku).


Obložení sloupků

Sklopíme clony proti oslnění, šroubovákem obaleným kapesníkem na každé straně opatrně podebereme záklopku uprostřed krajních úchytů a ona se vyklopí dopředu a uvolní úchyt. Clonky dáme bokem. Chytneme se za těsnící gumu dveří a stáhneme ji z obložení sloupku. Pak to obložení čistýma rukama chytneme a potáhneme směrem ke střeše. Obložení vyjede ze zámků a vyskočí. Zpět se pouze nacvakuje kolmo na sloupek. Nezkoušeje to nikdo dělat jinak. Kupodivu je to dost odolné.


Volant

Zezadu volantu v jeho dolní části je dírka. Je třeba povolit dole na krytu za volantem dva šroubky a spodní dekel shodit. Do malého otvoru zezadu volantu vrazíme šroubovák a tlačíme plíšek vevnitř. Položíme ruku na volant, stiskneme mírně houkačku a tlakem vzhůru vysuneme airbag volantu. Odpojíme oba konektory SRP a to tak, že musíme nejdřív vytáhnout barevné spony (části) uprostřed konektorů airbagu. Je to sponka, která jej zajišťuje. Zbytek pak půjde hravě. Odpojíme konektor houkačky a zemnění volantu. Povolíme matici a shodíme volant. Zespodu povolíme 2 šrouby a shodíme kryty sloupku volantu (obr. 15, 16). Kroužek vypínání blinkrů přilepíme lepicí páskou k tělesu páček tak, aby se pokud možno nepootočil. Shora, šroubovákem ze strany od spolujezdce povolíme šroub, který vytočíme asi 8 mm a potlačíme do něj. Za současného tahu tak demontujeme systém páček pod volantem, odpojíme všechny 4 konektory.


Dolní levý kryt pal. desky

Opatrně vytrhneme kryty uprostřed palubovky dole – u plynového pedálu a na opačné straně (obr. 17, 18). Odklopíme kryt pod volantem. Pod bočním krytem jsou dva šroubky a další tři jsou pod odklápěcím krytem. Odklopíme celý kryt a odpojíme konektor regulátoru výšky světel, osvětlení palubky a příp. ASR (obr. 19).




Příruční schránka - kastlík

Odšroubujeme jeden šroubek pod bočním krytem (spodní), tři šroubky jsou ve stropu příruční schránky a jeden je pod tou obdélníkovou krytkou vlevo. Schránku pak volně vysuneme vpřed (obr. 20, 21, 22, 23, 24).




Airbag spolujezdce

Se nevytahuje, pouze odpojí . Je přišroubován na palubovce. Nakloníme se dolů pod palubovku do prostoru kde byla schránka. Uvidíme obrovskou rezavou trubku. Nad ní je airbag. Je přišroubován k té trubce přes konzolu šroubem M5, tak ten povolíme, odpojíme jednu samici – uzemnění SRP a vytáhneme oba konektory SRP, a to tahem. Odpojíme ještě osvětlení schránky (obr. 25, 26).


  


Budíky

Citlivou ale prudkou ránou zespodu do stínítka budíků toto ochotně vyskočí. Budíky drží na jednom šroubu a ještě jsou tam dvě spony po stranách (obr. 27). Zezadu jsou dva konektory – mají páčku, ta se musí otočit a konektor vyjede (obr. 28). Pozor – pod budíky je jeden šroub palubní desky. Povolit, vyhodit !


Repráky

Výškové repro vytáhneme lehce. Šroubováčkem podebereme mřížky, pak repráčky a odpojíme konektory. Při nasazování desky si nezapomeňte vytáhnout drátky na repráky a čidlo osvitu, protože pak už je ven nedostanete !!!


Palubní deska

Z boku jsou dvě plastové spony (čtvercové, zapuštěné) a vedle po jednom šroubku. Dáme vše pryč a palubku tahem k sobě vyhodíme ven.

Zpět to je v obráceném pořadí, všechno, co na sobě leží namazat vazelínou. Nakonec se to zvenku opucuje tech. benzínem.

Ďakuejme nášmu kolegovi WC za tento návod.

Záver

Ak si nie ste istí, že tento úkon zvládnete, zverte svoje vozidlo (autorizovanému) servisu. Tento návod je len informatívny a nezaručuje Váš úspech. Za prípadné škody neručíme.


Radovan Rakovický (autor WC)


Galerie


1 - Kryt rucnej brzdy 2 - Kryt rucnej brzdy 3 - Rucna brzda
4 - Panel citacky karty 5 - Panel s displejom 6 - Kastlik pod radiom
7 - Panel klimatizacie 8 - Panel klimatizacie 9 - Panel klimatizacie
10 - Ovladace manual klimy 11 - Konektory za panelom ovladania klimy 12 - Bocne listy prahove
13 - Bocny kryt palubky 14 - Bocny kryt palubky 15 - Dekel pod volantom
16 - Dekel paciek (nad volantom) 17 - Dolny kryt stlpika 18 - Dolny kryt stlpika
19 - Kryt na palubke 20 - Kastlik u spolujazdca 21 - Kastlik u spolujazdca
22 - Kastlik u spolujazdca 23 - Kastlik u spolujazdca 24 - Kastlik u spolujazdca
25 - Airbag u spolujazdca nad kastlikom 26 - Airbag u spolujazdca nad kastlikom 27 - Budiky palubky
28 - Budiky palubky


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 1. Zastav na bezpečném místě, nejlépe za místem nehody.


Link to old english version.