Renault Colorale

Renault Colorale

Automobily řady Colorale se začaly vyrábět v roce 1950. Charakterizoval je robustní, klasicky stavěný podvozek s  rozvorem 2680 mm s tuhými nápravami odpruženými podélnými listovými pery. Původně byly poháněny motorem předválečné konstrukce s rozvodem SV o objemu 2383 ccm a výkonu 48 koní.





      Největší prodejní úspěch mělo 4,3 m dlouhé a prostorné kupé Prairie, které dokázalo přepravit šest cestujících. Při sklopení zadních sedadel dosáhl zavazadlový prostor hodnoty 2,75 m3.


      Model Savane, určený do kolonií, byl odvozen z třídveřové dodávky. Měl však dvě řady sedadel (zadní byla sklopná), vyklápěcí čelní okno a plátěné rolety nahrazující zadní boční okna.


      Zájemci si však mohli objednat i automobil uzpůsobený jejich představám. Francouzská karosárna Carrier kupříkladu přestavěla model Savane do podoby afrického taxi s vyklápěcími zadními okny.


      První modely Prairie s pohonem čtyř kol se objevily v roce 1951, během následujícího roku dostaly  pohon čtyř kol i další modely, kupříkladu Savane a některé pick-upy. Běžné vozy s jednou poháněnou nápravou několikrát prokázaly své kvality v tvrdých podmínkách -- zmiňme například výkon pick-upu a Savane, které od listopadu 1951 do června 1952 najely 45.000 km při jízdě z Ohňové země na Aljašku či expedici do Afghánistánu, kterou ve vozech Savane podnikla skupina studentů.

V roce 1953 byl původní motor nahrazen modernějším dvoulitrovým čtyřválcem OHV převzatým z vozu Renault Frégate. Výkon tohoto motoru o objemu 1996 ccm byl 38 kW.

Automobily řady Colorale používala například francouzská policie, zvláštní sérii 340 vozů s pohonem všech 4 kol nakoupila v letech 1954 a 55 nizozemská armáda.
     

Výroba řady Colorale byla ukončena v roce 1957, celková produkce překonala 43000 vozů. Ještě v osmdesátých letech se však tato auta běžně vyskytovala v provozu na francouzském venkově.


Viktor Kazda


Galerie


Renault Colorale Savane Renault Colorale Renault Colorale
Renault Colorale Renault Colorale Savane


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 4. V případě nutnosti volej nejprve hasiče, záchrannou službu, pak policii.


Link to old english version.