Renault 18

Renault 18



Tento model byl poprvé představen v roce 1978. Vůz se vyráběl ve verzích sedan a kombi, dieselové verze TD a GTD byly standardně vybaveny čtyřstupňovou mechanickou převodovkou, GTD na přání pětistupňovou.

První verze TL, GTL byly vybaveny motory o objemu 1397 ccm a výkonu 64 koňských sil,  verze TS, GTS motory o objemu 1647 ccm a výkonu 79 koní. R18 s automatickou převodovkou měla motor o stejném objemu, avšak sníženém výkonu 73 k. Od roku 1982 byl výkon motoru 1647 ccm zvýšen na 96 k.

V roce 1981 se začal vyrábět model R18 turbo, jehož motor měl výkon 110 koní. Nový motor s turbodmychadlem o výkonu 125 koní se objevil o dva roky později.     

V roce 1984 byla na trh uvedena verze osmnáctky s pohonem všech 4 kol. V témže roce nastoupil také nový motor o objemu 1995 ccm a výkonu 104 koňských sil.

Výroba Renaultu 18 byla ukončena v roce 1986, kdy byla nahrazena typem Renault 21.


Viktor Kazda


Galerie


Obrázek Obrázek


Renault 18
Karoserie
Typ Sedan Break
Délka [mm] 4380 4450
Šířka [mm] 1690 1690
Výška [mm] 1400 1400
Podvozek
Rozvor  [mm] 2440 2440
Rozchod vpředu  [mm] 1410 1410
Rozchod vzadu  [mm] 1350 1350
Motory
Objem [ccm] Výkon [k] Palivo Poznámka
1397 64 benzín
1647 79 nebo 73 benzín
1647 96 benzín
1565 110 benzín turbo
1565 125 benzín turbo
1995 104 benzín
2068 66 diesel
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Při nehodě na dálnici: Místo k zastavení vybírej zásadně za nehodou. Klidně ve větší vzdálenosti.