Modernizovaný Fluence na českém trhu!

Oblíbený sedan nižší střední třídy Renault Fluence se na českém trhu začal prodávat ve výrazně inovované podobě



Renault Fluence je v České republice dlouhodobě nejprodávanější sedan nižší střední třídy a tomu také odpovídá pozornost, kterou mu na stránkách Renault Clubu ČR dlouhodobě věnujeme. Kromě redakčního testu verze 1.5 dCi Techno Feel (zveřejněn  3.9. 2012) a  článku o mimořádně výhodných cenách výběhového předfaceliftovaného provedení (zpráva z 2.12. 2012) jsme již přinesli také informace o jeho modernizované verzi (zpráva ze  2.11. 2012). Nyní se k ní vracíme, protože 8.2. Renault ČR zveřejnil její český ceník. Nejdříve ale ještě stručně zrekapitulujeme úspěšnou kariéru Fluence Fáze 1: Od počátku výroby v roce 2009 se tohoto sedanu v celkem 80 zemích prodalo kolem 250 000 kusů, což je jistě pěkný výsledek. Na českém trhu skončilo 3814 z nich. Bez zajímavosti jistě není ani informace, že 76 % v Česku prodaných vozů mělo pod kapotou benzinový motor, přičemž takřka ve 100% případů se jednalo o základní jednotku 1.6 16V/81 kW (o dvoulitr s výkonem 103 kW byl u nás jen zcela minimální zájem).  Zbylých 24 % pokryl úsporný turbodiesel 1.5 dCi, což není příliš velký podíl. Plně to koresponduje s informací, že většina kupujících byly soukromé osoby, zatímco fleetoví zákazníci si k tomuto vozu cestu prozatím příliš nenašli.

Zájemce o podrobný popis změn a vylepšení provedených na modernizovaném Fluence odkazujeme na již zmíněný článek z 2.12. Pokud bychom to měli shrnout, tak kromě mimořádně povedeného faceliftu karoserie a drobných retuší interiéru je nejdůležitější novinkou zavedení vrcholné naftové motorizace 1.6 dCi. Díky špičkovým technickým řešením vyniká nízkou spotřebou paliva (v normovaném kombinovaném cyklu pouze 4,6 l/100 km) a přitom nabízí výkonové parametry, za které by se nemusel stydět ani dvoulitr (96 kW a 320 N.m). Tato jednotka je dodávána výhradně ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou.  V nabídce samozřejmě zůstává také základní benzinová šestnáctistovka s 81 kW a dvě výkonové verze turbodieselu 1.5 dCi.

Pohled do ceníku

Velmi zajímavý je také ceník nového Fluence, protože Renault ČR ani tentokrát nezůstal nic dlužen pověsti cenově dravého importéra, který chce své automobily učinit dostupnými pro co nejširší okruh zákazníků.  Marketing na to tentokrát šel opravdu hodně od lesa, protože kromě základních cen a snížených akčních cen se všechny verze Fluence  nabízí ještě jako speciální nabídka příznačně nazvaná „Mnohem více“, kdy za stejnou cenu zákazník získává stejně motorizovaný vůz, ovšem s vyšším stupněm výbavy.

Jako modelový příklad si vybereme Fluence s nejžádanějším základním benzinovým motorem 1,6 16V/81 kW. Jeho základní cenu 289 900 Kč akční nabídka snižuje na podstatně příznivějších 264 900 Kč za základní výbavu Authentique. Ta zahrnuje například  4 airbagy, výškově nastavitelný volant, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, manuálně řízenou klimatizaci, centrální zamykání a elektrické ovládání oken předních dveří. Díky nabídce „Mnohem více“ ovšem za zmíněných 264 900 Kč získáte druhý stupeň výbavy Expression. A to je pořádný rozdíl – navíc totiž dostanete důležité bezpečnostní a komfortní prvky: stabilizační systém ESP, hlavové airbagy, tempomat, přední mlhovky a elektrické ovládání oken zadních dveří.  A když zaplatíte akční cenu 284 900 Kč za výbavu Expression, získáte výbavu Dynamique, která se navíc chlubí ještě šestnáctipalcovými koly z lehké slitiny, koženým potahem věnce volantu, LED svítilnami pro denní svícení, bezkartovým ovládáním, i hloubkově nastavitelným volantem a dvouzónovou samočinně řízenou klimatizací. Důležitá výhoda vyšší výbavy  Expression proti základní Authentique je také širší výběr příplatkových položek výbavy. Podtrženo a sečteno – jako nejvýhodnější se pro modernizovaný Fluence jeví výbavy Expression a Dynamique a právě ty také podle našeho odhadu (v kombinaci s motorem 1.6 16V) budou na českém trhu nejžádanější. Základní Authentique tak díky akci „Mnohem více“ v praxi zcela vypadne ze hry, zatímco nejvyšší Privilege asi docení jen málokdo.  Zbývá už jen dodat, že vrchol celé typové řady tvoří velmi dynamická a přitom úsporná verze 1.6 dCi se špičkovou výbavou Privilege, která se po započtení slevy a nabídky „Mnohem více“ nabízí za velmi zajímavých 414 900 Kč.

Nový Renault Fluence bude muset na českém trhu bojovat s početnými šiky konkurentů - zejména s domácí Škodou Rapid, Seatem Toledo, Peugeotem 301, Citroenem C-Elysée, Chevroletem Cruze, Fiatem Linea a Hyundaiem Elantra. Podrobný ceník i technické údaje modernizovaného Renaultu Fluence naleznete na stránkách www.renault.cz.

(12.2. 2012)


Roman Poláček


Galerie


Modernizovaný Fluence budí pozornost hlavně díky své kompletně přepracované přídi. Nestává se často, aby se facelift tak moc povedl! Grafika zadních svítilen se změnila, elegantní linie střechy s plynule navazující stupňovitou zádí pochopitelně nikoliv Fluence se i nadále vyrábí v závodu Renault v tureckém přístavním městě Bursa, odkud pochází i tento snímek


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 4. V případě nutnosti volej nejprve hasiče, záchrannou službu, pak policii.