Eddieho Mégane

Na srazu uživatelů fóra www.renault-megane.cz

Jak to všechno začalo

Po prodeji Twinga jsem neměl čím jezdit, což mě začlo už asi po dvou dnech značně štvát. Pátrání po vhodném voze se příliš nedařilo, ale už jsem celkem přesně věděl co chci za vozidlo. Jednak přeci nemůžu opustit značku, jejíž jsem fanouškem, navíc podle průzkumu trhu... zkrátka a dobře, nemohlo z toho vyjít nic jiného než Mégane.

Po dvou neúspěšných výpravách za potenciálním vozem (kdy se mi podařilo v obou případech nenaletět vychytralým prodejcům) jsem dostal doporučení na jeden malý, avšak solidní autobazar. Kouknu na internetové stránky a hle, mezi prodávanými vozy je i krásný Renault Mégane Break. Hned brzy ráno jsem vyrazil do onoho bazaru auto omrknout. Prodejci (ač možná pro někoho dvojice rockerů nevypadá příliš důvěryhodně) byli velmi vstřícní a mou důvěru si získali tím, že mi řekli kompletní historii vozu včetně závad ještě předtím, než započala zkušební jízda a případné další jednání. Auto s historií, po prvním majiteli - starším pánovi, sice s jedním homokinetickým kloubem na odpis, ale jinak v nejlepším pořádku. Slovo dalo slovo a 7. července 2008 jsem se stal po 34-denní přestávce opět majitelem Renaultu.

Co je můj Mégane zač?

Renault Mégane Break RXE

Rok výroby: 2000 (do provozu 02/2001)

Motor: 1.6 16V (1598 ccm, 79 kW/107 k)

Stav km při koupi: 84000 km

Výbava: 4x Aribag, ABS, manuální klimatizace, elektrické stahování předních oken, elektricky stavitelná vnější zrcátka, přední mlhovky, rádio TunerList s CD, zamykání řadící páky, závěsné zařízení

Pneu: 185/60 R15, letní Barum Bravuris, zimní Continental ContiWinterContact

Opravy a úpravy

Opravy: hned po koupi jsem dal Mégana do servisu na nutnou kontrolu a výměnu náplní. Potěšili mě, když mi potvrdili najetý stav km. Ovšem mimo vyčištění klimy a zmiňované výměny náplní šly na řadu oboje brzdy,a o pár dní později pravá poloosa. Asi po dvou měsících se mi vysypala vodní pumpa, tak jsem mimo ní vyměnil i rozvody. Poslední opravou bylo rozbité osvětlení SPZ, seřízení geometrie a výměna zadních tlumičů (auto vzadu plavalo, nyní krásně sedí).

Úpravy: jediná úprava byla výměna originálního kazetového rádia za rádio s CD (trochu jiný odstín, rádio pocházelo ze Scénicu, ale není to skoro poznat)

Současnost a budoucnost

Momentálně má Mégane najeto okolo 93000 km a jsem s ním zcela spokojen. Jede výtečně a přechod z mini auta na silnějšího kombíka je těžká pohoda. Snad se neobjeví nějaký neduh, musím to zaklepat.

Čeká mě výměna nakřáplého zadního světla (malinko jsem couvnul do stromu rafinovaně skrytého za D-sloupkem) a s tím spojené vyrovnání malé promáčkliny nad ním. Časem přijdou na řadu silentbloky, možná přední tlumiče... to ukáže čas...:)

Minulost

Mým minulým a zároveň prvním autem byl Renault Twingo 1.2, rok výroby 1993, barva Coral-Rouge. Za tu dobu, co jsem ho měl (25.12.2004-3.6.2008) jsem s ním najel 38297 km bez nehody. Zažil jsem s ním mnoho šťástných i nějakou tu krušnou chvilku... ale na první auto se nikdy nezapomíná. Byl to tehdy vánoční dárek od tety. Naučil jsem se na něm pořádně řídit, ve městě i mimo něj, dovezlo mě na spoustu výletů, posloužilo mi i jako pracovní nástroj. Avšak přišel okamžik, kdy jsem poznal, že musí z domu. Spousta dílů potřebovala vyměnit (což by o dost převýšilo cenu auta), navíc i moje nároky se trochu zvedly, začal jsem potřebovat pohodlnější a svižnější auto na delší cestování. Teď s mým Twingem jezdí jedna paní kdesi v Orlických horách, snad jí ještě dobře poslouží.

Něco o mně

Jmenuji se Petr Manda (na fóru jako Eddie75), v době psaní článku je mi 22 let. Žiju v Praze, jsem studentem informatiky na VŠE. Působím také jako florbalový rozhodčí. Mezi mé záliby patří auta, civilní letectví, florbal a sborový zpěv.





Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 9. Zajisti totožnost automobilů.


Link to old english version.