17. sraz - Mělník - je nám 10 let

17. sraz Renault Clubu České republiky

17. sraz lidí dobré nálady

V pátek odpoledne, v předvečer druhého zářijového víkendu se do mělnického kempu začali sjíždět první ambasadoři dobré nálady. Zkraje odpoledne ojediněle ale čím víc se blížil večer, tím častěji u brány přibrzdilo nějaké auto vezoucí lidi dychtivé zábavy a setkání s kamarády. Ještě o chvilku později už to nebyla jednotlivá auta, ale souvislá řada aut nedočkavě čekajících na přidělení startovního čísla. Pak se ozval hlaholivý jásot. To byl okamžik, kdy dorazila kolona osmiček, doprovázená Renaultem 5 GTE Maria Horáka ze Slovenska. Každá z těchto osmiček měla v okamžiku příjezdu v kolech více než 350 kilometrů a každá z nich se tvářila, jako by si jen odskočila do vedlejšího města na pár půllitrů benzínu. Prostě auta v perfektní kondici. Osmičkáři však nebyli jedinými zahraničními hosty našeho srazu. Slováků přijelo tentokrát hodně. Statečně jim sekundoval další náš kamarád s nádherným Renaultem 5 Turbo 2 z Vídně. Nechci opomenout žádného z účastníků srazu, ale tito kluci svým příjezdem na sebe strhli (a oprávněně) pozornost všech. Jednak proto, že neváhali přijet z takové dálky a jednak proto, že je přivezla tak nádherná auta, dokazující času navzdory, že jsou stále schopna přijet odkudkoliv kamkoliv. Nesmím také zapomenout, že tento sraz byl první, kterého se oficiálně účastnilo více klubů najdnou. Kromě již zmíněných kluků osmičkářů ze slovenského Renault Classic Clubu se s námi bavili kluci a holky z Renault 19 klubu a byli moc prima. Ostatně mnoho z nich s námi už léta na srazy jezdí.

Orienťák

Přiblížila se osmá hodina večerní a 17. sraz Renault Clubu Česká republika byl zahájen. Krátce poté byl odstartován tradiční noční orientační závod, který tentokrát měřil 75 kilometrů. Kombinoval v sobě zatáčkovité pasáže, kdy se vozy protahovaly úzkými silničkami vytesanými do skalního masivu s dlouhými rovnými úseky vybízejícími k sešlápnutí plynového pedálu hluboko do podlahy vozu. Kdesi uprostřed trasy se nacházel bod X, zvaný Velký chaos.

Když jsem stavěl trať tohoto závodu, hledal jsem místo, které závodníkům zamotá hlavu a když jsem ho našel, tak jsem ho pojmenoval a jak se při závodu ukázalo, pojmenování to bylo výstižné. Jindy tichou vesnicí kroužila auta ve snaze nalézt správný průjezd úsekem se změtí křižovatek vytvořeným na ploše asi 100 x 400 metrů. Já vím, že se to na první pohled zdá být hodně malý kousek země, ale představte si, že na tomto kousku máte 11 křižovatek, kterými musíte projet správně. Také proto to ten večer v Liblici vypadalo jako při reji světlušek. Zkušeným matadorům stačilo na vyřešení Velkého chaosu 10-15 minut. Těm méně zkušeným pak více. Jeden houževnatý manželský pár pak s neochvějnou rozhodností nenechat se pokořit nějakým bodem strávil řešením 2 hodiny. Ale uspěl.

Jen několik set metrů před tímto bodem byl umístěn radar, který sledoval chování našich závodníků ve vesnici. Maximální povolenou rychlost neporušil ani jeden z nich. Po průjezdu posledního, byl radar sbalen a převezen do místa ležícího několik kilometrů před cílem. Mnoho závodníků bylo ukolébáno tím, že už byli jednou změřeni a podle toho to pak taky vypadalo. Trestné body padaly jako na běžícím páse. 

Rána do vazu

Když už jsme s Lacem balili bod X, zazvonil mi telefon. Na tom by nebylo nic zvláštního, koneckonců je to jeho práce. Zvoní, když mi někdo volá. Při závodě pak zvoní tehdy, když se někdo ztratí nebo, a to je horší, když se něco stane. A stalo se. Pavel, jeden ze zkušených renaulťáků nezvládl se svou R 19kou jednu ze sérií zatáček, právě v jednom z jezdecky nejzajímavějších úseků. Nejel nijak rychle, asi padesátkou, ale silnice ho překvapila.

I když mě ujišťoval, že jsou všichni celí a že se vlastně nic nestalo, skočili jsme do auta a řítili jsme se do kempu pro odtahovku. Kolik jsem měl na radaru já jsem se naštěstí nikdy nedozvěděl. Za dvacet minut po nehodě už jsem byl na místě s odtahovkou našeho partnera Auto Vašenda a se mnou další lidé, ochotní poskytnout jakoukoliv pomoc. Naštěstí bylo třeba jen rozbité auto naložit a odvézt. Žádná zranění se nekonala, svatý Kryštof měl zřejmě ten den dobrou náladu. Druhý den Pavel pokračoval se služební fabií, nenechal se zlomit tou nemilou příhodou. Ztrátu auta, které bylo sraz od srazu hezčí, bylo třeba uctít a tak jsme to v noci pořádně zapili.

Zručka

Druhý den ráno dojeli opozdilci, právě tak aby stihli sobotní zahájení. Poté propukla jízda zručnosti, která byla kombinací klasického motýla a zručky. Při této soutěži se ještě víc prohloubila smůla Honzy Stokuče, obhájce dvou mistrovských titulů. První bolestivé trestné body nasbíral v pátek při orientačním závodě. Při ranní zručce se na trati zamotal a přišel tak k dalším 30 trestným bodům. Naděje na obhajobu titulu se tak pomalu rozplývala. V průběžném pořadí srazu kraloval Martin Trsek, jemuž v ženské kategorii sekundovala jeho krásná manželka.

Spanilka

Spanilá jízda měla tentokrát trochu kuriózní průběh. Předlouhá kolona renaultů se na jedné z křižovatek roztrhla a celý její konec tvořený těmi nejstaršími a také nejkrásnějšími auty se od hlavního tělesa oddělil. Stačil ale jeden krátký telefonát k tomu aby se kolona na jedné z dalších křižovatek znovu spojila, ale tentokrát se „konec“ zařadil na začátek celé kolony. Bylo to vůbec poprvé v celé naší historii, kdy se změnilo pořadí aut takovýmhle způsobem. Ta krásná auta si zasloužila kolonu vést a to mi nikdo nevymluví :-)

Nákupní vozík

Protože účast na tomto sraze byla hojná, rozhodli jsme se, že navážeme odpolední zručku na start čumjízdy, aby to lépe odsejpalo. Druhá zručka byla opět jízdou nákupním vozíkem, autem s nevyzpytatelnou zadní nápravou s otočnými kolečky. Chcete zatočit vpravo? Tak fajn, ale jak moc zatočíte, to už si nákupní vozík zvolí sám. Při této zručce si každý užije spoustu legrace, jak ti, kdo vozík řídí tak i ti, kdo se na to koukají. Jen nevím, kdo se baví víc.

Pirátka

Mou chybou pak bylo, že jsem dovolil volné jízdy. Ostrá pilotáž Ivany Herčíkové měla za následek zničení jednoho z koleček. Inu, to už se nejelo na čas a tak se blblo... Trochu mě mrzelo, že se k tomu Ivana pak nepostavila ani trochu čelem. Já nic já muzikant, ale co jsem taky mohl čekat.

Čumím, čumíš, čumíme

Čumjízda znamená na každém sraze vždy jistý úspěch. A i když jsem se i tentokrát, stejně jako vždycky, snažil vymyslet spoustu fíglů, bystrým očím soutěžících máloco uniklo. Dovedně schované obrázky byly většinou snadno odhaleny. To je také to, oč v této soutěži běží způsobovat radost z toho, že něco objevím a najdu. Jen jakýmsi vedlejším produktem pak jsou nasbírané body a z toho pramenící umístění v soutěži. Následný večerní vědomostní test ze zdravovědy dopadl také dobře, což bylo potěšující.

Večer s ohňostrojem

Jak padla tma, přišel čas uzavřít deset let naší existence pěkným ohňostrojem a grilovací párty, při níž se nešetřilo ani krmí ani nápoji. Zkrátka oslava jak má být.

Obvykle sobotním večerem končí naše soutěžení, tentokrát tomu tak ale nebylo. Tento sraz byl svým způsobem jedinečným tím, že v mnoha soutěžích bylo jedno z prvních míst obsazeno hned dvakrát a v jednom případě dokonce třikrát. Bylo tedy třeba soutěžit dál. Vrátili jsme se tedy do dětských let. Skákalo se v pytlích, kutálela se rezerva... Soutěž v házení sudu piva zas tak dětská nebyla, ale snad to nevadilo ;) Kuriózní bylo že v soutěži o Mistra Renault se se shodným počtem bodů sešli Martin s Honzou. O tom, kdo z těchto velkých soupeřů bude Mistr rozhodl Pit stop, úplně poslední soutěž na sraze, která spočívala ve výměně levého předního kola na čas. Kluci makali, jen se z nich lilo, povzbuzováni davem. Vyhrál Martin a stal se tak dalším mistrem Renault v historii našeho klubu.

Jsem rád, že kdo přijel na sraz neodjel nepobaven. Sešla se skvělá parta skvělých lidí. Někteří přijeli poprvé a já doufám, že nepřijeli naposled.

Poděkování

Rád bych poděkoval na tomto místě každému, kdo se přijel bavit a každému, kdo před srazem a při něm přiložil ruku k dílu a přispěl k tomu, že se tento sraz tak krásně povedl.

Dík patří také partnerům srazu:
Renault Česká republika a.s. (ceny do soutěží)
Total Česká republika s.r.o. (ceny do soutěží)
Renault Autor Mělník (ceny do soutěží, zajištění diagnostiky a předváděcích vozidel)
Autovašenda s.r.o (doprava)

Diskuse k článku

Viktor Kazda

 Předstartovní příprava Osmičky v plné polní Dvojka kosích bratrů
Tady jsou hoši ještě plni optimizmu, nevědí, co je čeká .. a tady už je bod X, zvaný velký chaos... ... kruci už to jedeme po desáté, nějaké řešení to  přece mít musí...
Asi nejsmutnější obrázek srazu. Naštestí bez zranění. Ženo má, zlom vaz... Tak jedem...
My vám to písmenko rádi napíšeme, chcete? Radar - past na hříšníky Úřadující Mistr sprintuje ve stylu Le Mans ke svému autu
Nastávající Mistr Renaut taky sprintuje, ale ještě neví, že bude mistr Renault 5 cabrio v akci Všimněte si rozdílu v eleganci, když běží žena. ... Asi začnu dělat srazy jen pro holky :-)
Renault Twingo na trati Klasika - Renault 4CV Mário Horák se svou R5 GTE
Laguna projíždí zdí virtuální garáže Tady Martin zastavil příliš brzy Petr Majvald parkuje ukázkově
Renault Mégane Coach Další ukázkové zastavení v garáži Tady nepomohla ani hlava z okénka
I Renault 21 dokazuje, že umí držet stopu Tradiční číslo 1. Všimněte si nonšalantního držení volantu Poněkud zvláštní tuning R25
Martin se do toho pustil na plné pecky ... ostatně Honza taky... kdyby jen věděl, kude má jet... Zručka šla Richardovi lépe než orienťák
Vašek tentokrát našel cestu z bludiště ven ... a pak, že kabrio neumí jezdit po třech ... ještě že to byla sklopka a ne zeď
Historie v akci - Renault 4CV Při téhle jízdě létaly saze Sledujte to zapálení pro hru...
Renault Mégane na trati Renault Mégane na trati Alena opět ukázala, že umí řídit tříkolku
Hopsa hejsa do Brandejsa... Pepíkovi tentokrát chyběla vlajka :-) Petr Majvald parkuje ukázkově
Kluci ze Slovenska za to uměli vzít Trefit kužel se hned tak někomu nepovedlo... Ivana Herčíková bojuje o nejlepší ženský výkon
Takhle se dělají nízkoprofilové pneumatiky Pavel a jeho jedenáctka Lenka se usmívá za každých okolností ;)
Tady je důkaz, že krásné dívky mají na sraze své místo ... za volantem ˇXandomobil Tahle osmička se s tím také nepáře
Start má jako Carl Lewis... Už jste viděli couvat TGV? Tak tomu říkám panoramatické střešní okno :)
Asi dám příště do pravidel, že řidič nesmí přesahovat obrys vozidla :-) Safrane Honzovi sluší I Michal za to umí vzít
Při pohledu na tuto fotku jsem chvíli váhal, kdo je vlastně řidič? :-) Laco demonstruje odstředivou sílu Ještě kousek a bylo by to perfektní
Děti měly příležitost vyřádit se při soutěžích jim věnovaných Spadne nebo nespadne? Skákání panáka patřilo k oblíbeným hrám
Dcerka Pilota a Letušky Důležité je soustředit se Člověk není nikdy dost stár na to aby přestal být dítětem
I dospělí si umí hrát Má inspirace pro rozstřel ři vyhlášení vítězů Úžasňákovi
Drsoň Hoppa Mezi auty... Kopretina
Pavel a Lenka Tam mám jako něco vidět? Menáž
Večer se strhla spontánní grilovací párty Tááákhle je velkej, fakt nekecám. Blanka zachumlaná jako indiánská babička
Prostě idylka Navazovat vztahy je důležité ;) Klídek před bojem
Až bude Kryštof jezdit autem, tak budu skoro důchodce Skočil jsem vám pro pivo, holky (a kluci) Věčně usměvavý Mário
Stánek v nočním obležení Noc je mladá Zábava pokračovala až do hluboké noci
Jídla a pití bylo skoro nekonečně Potěr Víla Amálka na paloučku
Richard a Andrea, další, kteří se ani po orienťáku nerozvedli :-) Maminka závodnice s následníkem Táto, půjč mi to...
Tady se pracuje - výsledky z čumjízdy Odhodlání před startem Kořist - vítězství v anketě
Manželé Horákovi Richard, alias Bzučo Jak se zastavuje tepenné krvácení?
Porada na klandru Když otevřeme motor, tak ten test určitě vymyslíme Řešit se dá úplně všude
Jen aby se ty buřty nespálily Táto, postarej se o dítko, já to nějak vyplním Renault 17 a 4CV
ˇXandomobil aneb Renault 21 Renault 21 Na ploše
Renault 5 Turbo 2 Renault 5 Turbo 2 Renault 5 Turbo 2
Renault 5 Turbo 2 bRenault 5 Turbo 2rázek Renault 16 TL
Renault 4CV Diagnostika Tak má vypadat čistý motor
Renault 20 Renault 19 cabrio Renault 4
Renault 6 Renault 6 Řazení před spanilou jízdou
Renault 5 cabrio Parkovací plocha (část) Renault 4CV
Ohňostroj Renault 5 cabrio Přejeté Twingo
Renault 19 cabrio Renault Mégane Renault Alliance Convertible + Renault 4
Osmičky Renault 17 Parkovací plocha
Když jsou auta spát... Tak si na to posvítíme... Renault 11 a 21
Ohňostroj Renault Espace Příjezd osmiček
Místa je to dost... Osmičky v plné polní Renault 4 a Renault 12
Renault Fuego Parkovací plocha Setkání generací - Renault Espace
Renault 12 Renault AutoR Renault 19
Renault 8 Renault 8 Parkovací plocha
Renault 19 Poslové dobré nálady Renault 17
Renault Alliance Nákupní vozík alias bolid Nákupní vozík alias bolid
Za kolik jsem to zajel? Organizátoři v akci Do tanku v tank
Vpřed Yeduuu Vysmátá posádka
Pokus o zajetí do garáže Nákupní vozík je třeba otočit Jednou jsi dole ...
... a jednou nahoře Dveřma napřed Hurá do cíle
Uprchlík vyhlášení vítězů bylo tentokrát divácky velmi zajímavé ;) Tak... a jsou v pytli
Skákání v pytli může být setsakra vyčerpávající... Koulením vpřed Tady se rozhoduje o vítězi
To si jako děláš p***l, předsedo. Skákat už nebudeme. Poslední disciplínou byla výměna kola na čas Nejde to, kruci ...
Máš zabrzděno? Bývalý dvojnásobný Mistr Renault s novopečeným Aćkoliv tady Mário vede, v cíli to bylo nerozhodně
Tady se rozhodlo. Alena předjíždí... Válečná kořist Durex s navigací
Mistrovský rozstřel - fandíme Infarkt ..  málem Hod něčím někam
Martina rezervní kolo moc neposlouchalo Letuška Mirka předává ceny dětem Pánové nechtěli skákat, tak holt mají pytel na obrácené straně těla...
Takhle to nepůjde... 3mist3 (čti: tři mistři)

St. Jméno Poznámka 1. jízda zručnosti 2. jízda zručnosti Jízda zručnosti celkem Test 1. orientační závod 2. orientační závod Orientační závody celkem CELKEM 17. sraz
Pořadí Pořadí Pořadí Pořadí Pořadí Pořadí Pořadí
1 Luboš Heřman Laguna, 1996 20 21 18 2 13 1 3 4
2 Bohumil Červenka Megane, 2000 999 8 35 999 14 12 11 37
3 Petr Muller Clio II, 2004 5 999 33 999 999 9 31 42
4 Marek Penc Megane, 1998 6 999 34 999 19 999 33 43
5 Róbert Husovský R25, 1990 33 33 30 11 34 999 42 25
6 Karel Mareš R21 Nevada, 1988 999 999 45 32 999 999 45 35
7 Martin Koutný Clio, 1995 10 4 5 34 999 999 45 26
8 Michal Mareš R19, 1992 999 999 45 999 999 999 45 56
9 Jan Verner Thalia, 2005 999 999 45 999 999 999 45 56
10 Jan Stokuč R5GTE, 1988 9 12 8 7 11 3 3 2
11 Richard Horečný Megane II, 2003 11 24 14 21 29 16 18 17
12 Martin Trsek R5 cabrio, 1987 2 3 2 5 1 2 1 1
13 Oto Gürtler Twingo, 1996 32 15 21 11 25 24 20 16
14 Alena Trsková R5GTE, 1988 18 31 23 2 2 10 2 7
15 Petr Smolka R5GTL, 1985 999 34 42 27 27 28 24 30
16 František Smolka Espace, 1996 24 26 24 21 999 999 45 28
17 Miloslav Řehoř R4CV, 1958 36 999 44 19 30 999 39 33
18 Petr Harapát Laguna, 1998 12 36 22 27 7 16 9 18
19 Michal Fiala R19 999 32 41 11 999 4 29 23
20 Martin Kebert Megane II, 2005 30 30 29 11 999 28 38 22
21 Ladislav Szufányi R21, 1992 999 999 45 999 999 999 45 56
22 Pavel Volf Megane, 1998 999 999 45 999 20 999 35 49
23 Václav Havránek Espace, 1997 4 6 4 9 17 11 13 5
24 Lucie Fantysová Megane, 2000 14 18 12 27 6 12 6 11
25 Jarmila Růžičková Megane, 1999 999 999 45 999 999 19 33 48
26 Martin Slapa Megane, 1997 999 999 45 999 21 19 17 41
27 Petr Valášek Megane, 1998 19 10 10 11 32 24 25 13
28 Petr Šefčík Megane, 1997 29 999 39 999 999 999 45 52
29 Ladislav Ballý Laguna, 1996 999 999 45 999 999 999 45 56
30 Jan Došlý R19, 1989 34 25 28 999 999 999 45 45
31 Stanislav Wilczek Espace, 2003 999 14 36 5 999 999 45 27
32 Roman Sornas Espace, 1997 999 999 45 999 8 19 12 38
33 Martin Boreš R19, 1994 25 28 25 999 23 999 36 40
34 Růžena Fišerová Laguna, 1996 999 999 45 34 37 15 22 32
35 Milan Voda R5GTE, 1988 999 999 45 999 999 999 45 56
36 Michal Hrdlička R5GTE, 1990 999 999 45 999 999 999 45 56
37 David Wilinský Laguna, 1999 999 999 45 999 999 999 45 56
38 Josef Havrda R8, 1968 26 999 37 999 999 999 45 50
39 Tomáš Koblížek R19, 1991 16 22 17 999 35 28 27 36
40 Martin Danko R19 cabrio, 1992 1 1 1 32 15 16 15 15
41 Miroslav Bartoš R19, 1992 23 23 20 21 9 6 5 13
42 Ivana Herčíková Laguna, 1995 22 9 11 11 28 26 23 11
43 Stanislav Topilsky Megane Scenic, 1998 999 999 45 999 33 999 40 53
44 Pavel Sobotovič R19, 1992 999 999 45 21 31 6 16 24
45 Tomáš Langer Espace, 1998 7 7 5 8 22 6 13 5
46 David Dostál R17, 1976 999 999 45 999 999 999 45 56
47 Tomáš Příplata R17TL, 1974 999 999 45 18 12 999 32 31
48 Matúš Pribilsky R8 15 5 7 20 999 33 40 21
49 Roman Dodrv R8, 1968 13 13 9 11 4 19 9 8
50 Petr Majvald R8 31 999 40 999 999 999 45 53
51 Alex Krokker R8, 1970 28 16 19 21 18 31 20 19
52 Luděk Stibor R8, 1968 999 999 45 999 999 999 45 56
53 Mário Horák R5GTE 3 2 2 1 24 23 19 3
54 Petr Šulc Megane II, 2005 999 999 45 999 5 999 30 47
55 Jan Barták Safrane, 1995 8 27 14 9 10 12 8 9
56 Martin Turyna R19 Chamade, 1990 40 35 32 2 16 4 7 10
57 Jan Kšáňa R21, 1988 21 11 12 26 26 32 26 20
58 Pavel Schunter R19, 37 19 27 999 999 34 42 44
59 Michal Kotek R5TS, 1986 17 20 16 999 35 999 44 39
60 Roman Janas R25TX, 1991 999 999 45 999 999 999 45 56
61 Zbyněk Pochmann Safrane, 1993 999 999 45 999 3 999 28 45
62 Pavel Moravský R11, 1986 38 17 26 27 999 27 37 28
63 Lenka Máchová R21, 1990 39 29 31 27 999 999 45 34
64 Jiří Matoušek R8, 1964 35 999 43 999 999 999 45 55
65 Miloslav Burian R21 Nevada, 1992 999 999 45 999 999 999 45 56
66 Tomáš Příplata R16TL, 1971 999 999 45 999 999 999 45 56
67 Petr Kořista R5GTE, 1989 27 999 38 999 999 999 45 51
68 Radek Řechka R5, 1988 999 999 45 999 999 999 45 56
69 Martin Pivonka R5, 1983 999 999 45 999 999 999 45 56
70 Eva Přibylová Twingo, 2001 999 999 45 999 999 999 45 56
71 Jan Pavluv R5, 1971 999 999 45 999 999 999 45 56
72 Jiří Krásný Fuego, 1981 999 999 45 999 999 999 45 56
74 Miroslav Polák Fuego, 1982 999 999 45 999 999 999 45 56
75 Michal Kerndl R12TL, 1972 999 999 45 999 999 999 45 56
76 Martina Podroužková R4TL, 1975 999 999 45 999 999 999 45 56
77 Jan Kalina R20TS, 1982 999 999 45 999 999 999 45 56
78 Luděk Láznička R6, 1973 999 999 45 999 999 999 45 56
Pozn.: číslo 999 znamená, že soutěžící nebyl v dané soutěži hodnocen nebo se jí neúčastnil.


Zpět na seznam srazů

Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Při nehodě na dálnici: Místo k zastavení vybírej zásadně za nehodou. Klidně ve větší vzdálenosti.


Link to old english version.