Jak jsem k tomu vlastně přišel...


Stalo se to roku 2006 jednoho horkého červencového odpoledne.
Tehdy mi bylo celých 29let a po tří ročním leštění Škody Felície,  které předcházely
starší  stroje jako Škoda 100, 105, 120 a Rapid nastalo ono rozhodnutí.
“Musíme koupit AUTO“ řekli jsme si.Neuplynulo ani pár hodin a už byl zařízen řidič s vozem, který nás vezl pro naše nové auto.Na otázku kam to bude, jsem měl jasnou opověď, přece tam kam minule. I přes mnoho pochybností od nejchytřejších rádců o tom jak tam odtud auto nikdy, aniž by vlastně věděli proč, jsme vyrazili.Ano určitě typujete správně, bylo to AAA.
Zatím to vypadá že jsem doslova tělem i duší Škodovák jak poleno, ale ne,nikdy mi tato naše národní značka neoslovila. Zacházím ale už moc do hloubky, kdo to má číst co.Tak tedy toho červencového odpoledne procházím mezi těmi stovkami aut a naprosto nevím co chci.Vzpomenul jsem si na známého a jeho značku, ne raději už nebudu jmenovat.Naštěstí se mi žádné z oné značky nezamlouvalo.A v tom se to stalo, nejednou jsem ji tam viděl.Stála tam naleštěná v plné své kráse jejími rozměry vyčnívající z řady.Byla to ona LAGUNA 2L Bylo jasno, již jen formality a byla moje.Těšil jsem se na cestu domů.Úžasné, ono to jelo, reagovalo to na plyn, brzdilo to, dokonce po dálnici to i jelo rovně a nevlnilo se to.Byl jsem nadšen, uvědomil jsem si ,že mam vlastně první AUTO.Chtěl jsem v ní snad i spát, nehledě na to, že po sklopení sedadel to celkem pohodlně šlo i ve dvou.

Léta plynula a Lagunka byla maximálně spolehlivá.Krom provozních potřeb, jsem hned první týden po nákupu vyměnil přední brzdové trubičky.Rozvoďák a kladky byly samozřejmostí.Další a zároveň poslední poruchou bylo čidlo termostatu.
Jednoduše maximální spokojenost.O to horší a bolestnější byla její smrt.Ne nezbořil jsem jí já ani nikdo jiný.Udělal jsem něco daleko horšího.Po bezesné noci jedoucí ospalý a unavený do práce bez povšimnutí svítící olejové kontrolky doprovázející ještě větší kontrolkou stop jsem mnou čtyři a půl roku provozované spolehlivé auto během pár okamžiků zadřel.Po příchodu domů, mi u vrat uvítala metrová olejová lázeň.Raději jsem ani nechtěl vědět jak se to stalo, třeba bych přišel na to, že jsem tomu mohl předejít.Stalo se a oplakaná Laguna zabrala místo za barákem.Do opravy se mi nechtělo a nejspíš by se to už asi ani nevyplatilo.Přece jen to byl ročník 1998.


Došlo tedy opět k před lety již vyslovené větě “Musíme koupit AUTO“.Kam pro něj pojedeme bylo naprosto jisté, ano po třetí AAA.Tentokrát ale s jasnou volbou RENAULT.Neměl jsem sice jasno jestli koupím mladší sestřičku nebožky Laguny, nebo vůz v kategorii MPV Scénica.Jako člověk s finančně omezenými možnostmi, barákem a rodinou o třech dětech jsem byl nucen se pohybovat v cenové skupině do 100 000.V případě Scénica přicházel v úvah pouze starší typ, který mi ovšem vyhovoval.Svezl jsem se tedy ve třech, ale na každém mi něco nesedělo.Až čtvrtý byl super po všech stránkách a ani tam nic nedrnčelo.Cestou do hlavní budovy, jsme si ještě dali konečně v klidu cigárko a vzali to delší cestou.Tam jsme ho viděli.RENAULT Scénic II - 1,9 dCi - 2004
A co teď zapřemýšleli jsme, rozpočet v háji, ale zase to auto, prostě to budeme muset nějak zvládnout.Odjeli jsme v autě o které jsem neměl ani nejmenší představu co všechno v šest let starém autě může být.Od startování bez klíčku přes odemykání a zamykání auta bez potřeby se jen dotknout ovládání až po nejrůznější kravinky mi auto přišlo jak sen.Snad mi ani nestrašte s tím jak mi ta elektronika může vytrestat.Jsem si toho vědom a opravdu dokud k tomu nedojde o tom nechci raději ani slyšet.


Co se týče srovnání Laguny a Scénica, tak je to i po bezproblémovém sžití a těžkém odloučení od Laguny nesrovnatelný rozdíl. Myslím že to mohu přirovnat jako když jsem byl ohromen Lagunou po výměně za Felicii.Tak není divu, Scéňa je o dalších šest let mladší a komfortnější s modernějším designem palubovky atd.


Ke světě RENAULTŮ snad na závěr mohu dodat jen to, že jsem v něm teprve od poloviny roko 2006, ale ve volbě značky mám již jasno RENAULT.


Doplňující informace :

 

28.1.2011 - Lagunka dostane nový motor            
 no ne zrovna nový, ale jiný.Ženuška se rozhodla si udělat řidičák.A pokud ho udělá, tak rozhodně bude chtít autí.Je pravda že Laguna za barákem pořád stojí a krom motoru je v ok stavu.Bylo tedy rozhodnuto, žádné jiné auto za několik desítek tisíc nebude.Dostane Lagunu.Sama si to přeje, bylo jí to líto když dojezdila.Dnes jsem tedy přivezl motor za celé 4000 kč, řekl bych že to je hodně dobrá cena.Chvilku si ještě odpočine v garáži a pomastí do servisu.



Galerie




Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 7. Dohodni případné svědky.