Moje malá "superkrabička"


Mé první vlastní autíčko



        K mojí „pětce“ jsem se dostal tak, že když jsem zatoužil po malým třídveřovým autíčku (původně jsem chtěl Malucha:-) ) byla mi doporučena „superpětka“ od Renaulta. V tu samou chvíli zrovna prodával kamarád kamaráda svojí krásnou, malou, šedou - a třídveřovou - pětku. Tvrdil, že autu vždy dal, to, co potřebovalo, ničím navíc se nezdržoval, jen slušně jezdil, auto netrápil… a jednou ho poslal do příkopu pravým bokem napřed.

Po krátkém okouknutí se tohle autíčko stalo mým majetkem. Ke koupi došlo 30. srpna 2007 za cenu 10 000 Kč ve které byla započítaná i v ten den čerstvá STK a emise. Tou dobou mělo autíčko „nalítáno“ 144 000 km. Ještě dodám, že bylo někdy v roce 2003 dovezeno z Německa, kde prvních 50 000 km jeho majitel pečlivě vypisoval servisní knížku.
      

Hned po změně majitele dostalo auto nový klínový řemen, novou palivovou nádrž (stará tekla vpravo uprostřed kolem jakéhosi zalitého špuntu) , palivový a vzduchový filtr, svíčky, zapalovací kabely, palec a víčko rozdělovače, motorový a převodový olej, brzdovou a chladící kapalinu. A samozřejmě dvě sady nových pneumatik.                                                                                                                                           A Renault mi učaroval natolik, že jsem se stal členem Renaultclubu ČR.
      
       Při první návštěvě servisu pak dostalo levou poloosu, musela se seřídit geometrie a poposadit volant. Tolik výčet položek po kterých se pětka stala spolehlivým vozítkem (předchozí majitel přece jen některé věci zanedbával).

Celé auto spolehlivě sloužilo až do května roku 2008, kdy došlo na první závady v podobě poruchy palivového čerpadla (ono už hučelo dlouho…) a vyteklého „prasátka“ na pravém zadním kole.

V létě pak došlo na „vystříkání“ prahů a dutin a na drobné kosmetické úpravy laku. Podruhé se pětka zastavila v srpnu 2008 kdy se utrhla nasávací hadice paliva u sacího koše v nádrži. Na podzim autíčko dostalo nový kotouče a brzdové destičky, na jaře proběhla výměna chladiče, utěsnění vstřikování a jako odměnu za věrné služby obdrželo sadu opískovaných a nově nastříkaných plecháču. Po zimní sezóně se musely opět kitovat prahy a dostalo se opět i na povrchové úpravy laku, včetně vyrovnávání nerovností. Zatím posledním servisním úkonem je přetěsnění a výměna gumového uchycení výfuku. Momentálně má autíčko na svém tachometru 157 tisíc kilometrů.


       

Technické parametry:

Renault Super 5 Campus,  Phase II, 1.4i KAT

rok vyroby: 1990
        typ: C 407 (3 dveře)
        typ motoru: C3J E760  (jednobodové vstřikování Renix)
        zdvihový objem: 1390 ccm
        výkon motoru: 43 kW (při 4750 ot/min.)
       
převodovka: JB5 (5 rychlostí)
        max. rychlost: 158 km/h



Galerie




Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 1. Zastav na bezpečném místě, nejlépe za místem nehody.