Renault představil atraktivní koncept budoucí nové Alpiny





Koncept nového sporťáku Alpine s označením AS1 (znamená „Alpine Sport 1“) vznikl při příležitosti 60. výročí založení značky a svoji světovou premiéru si odbyl 13.6. 2015 na závodním okruhu La Sarthe, těsně před startem letošního, již 83. ročníku slavného závodu 24 hodin v LeMans. Tato studie, nazvaná Alpine Celebration (v překladu „oslava“) zároveň názorně ukazuje, jak bude vypadat připravovaný první novodobý model této nedávno obnovené značky slavných sportovních vozů používajících techniku Renaultu.

Při pohledu na tuto modrou krásku má každý znalec nedávné automobilové historie okamžitě jasno – svým designem nápadně připomíná nejslavnější model této značky, nesoucí označení A110 Berlinette. Tento nízký, lehounký, a proto mrštný stroj se proslavil hlavně svými úspěchy v automobilových soutěžích (v Československu s ním řadu let velmi úspěšně jezdil Vladimír Hubáček).  Můžeme se tedy opět kochat nizounkou dvoudveřovou karoserií typu kupé s elegantní splývavou zádí a dvojicí kapkovitých světlometů doplněných dvěma kulatými, přídavnými lampami zakomponovanými do oblého předního nárazníku (světlomety jsou ale zatím jen naznačeny odlišně lakovaným kryty). Nárazník také obsahuje mohutné vstupy pro vstup chladicího vzduchu k chladiči.  Na zádi vynikají atraktivní sportovní doplňky v podobě přítlačného křidélka na odtrhové hraně a mohutného difuzoru s integrovanou dvojicí výfuků. Vnější rozměry ale zatím zůstávají tajemstvím.

Navzdory velmi povedenému retrodesignu se nová Alpinka od svého historického vzoru z roku 1962 zásadně liší koncepcí  pohonné soustavy. Pohon zadních kol pochopitelně zůstal zachován, ale pohonná jednotka se už nyní nenachází až za zadní nápravou, ale naopak před ní. Že tato změna povede k výrazně příznivějšímu rozložení hmotnosti mezi nápravy a tedy i lepším jízdním vlastnostem, snad ani není třeba připomínat.  O pohonné jednotce dosud není nic známo, je ale velmi pravděpodobné, že se bude jednat o některý z benzinových čtyřválců Renault, samozřejmě pořádně naladěný divizí Renault Sport v Dieppe. Nezodpovězenou otázkou je také typ použité převodovky, ale vzhledem k „převodovkové politice“, která panuje u nové generace běžných Renaultů, musíme bohužel počítat spíše s dvouspojkovým automatem než s poctivým manuálem. Neoficiální informace říkají, že auto by mělo vážit maximálně 1100 kg a svoji výstavní premiéru zřejmě absolvuje na ženevském autosalonu 2016.  Konceptem AS1 se značka pochlubí také na nadcházejícím festivalu rychlosti v Goodwoodu, který se bude konat od 26. do 28. 6. 2015.

(24.6. 2015)


Roman Poláček


Galerie


Studie AS1 je skvělým dárkem všem příznivcům značky Alpine a oslavou jejích 60. narozenin Širokou  a nízkou splývavou záď zdobí přítlačné křidélko a mohutný difuzor s integrovanými koncovkami výfuku Modrooranžová barevná kompozice autu velice sluší..
Alpinka, jak má být - nizounká, lehká a přikrčená k silnici! Sériová verze, jejíž premiéra je údajně plánovaná na příští rok na ženevský autosalon, už by se neměla výrazněji odlišovat Studie ještě není vybavena skutečnými světlomety, zastupují je jen plastové záslepky
Jak se na správný okruhový speciál sluší a patří, na zádi dole je opatřen výkonnou brzdovou svítilnou Design karoserie velmi připomíná legendární A110, a to je moc dobře! Autu to velmi sluší i při pohledu z ptačí perspektivy. Střechu zdobí logo firmy.
Na závodním okruhu je studie AS1  ve svém živlu... Velmi zajímavý snímek slavného předchůdce s novinkou za zády dokládá, jak moc  auta za půl století vyrostla... Při tomto pohledu je možno ocenit, že designérům nového modelu se skvěle podařilo vystihnout linie a proporce historického předchůdce


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 10. Pokud je to možné, zajisti průjezdnost kritického místa.


Link to old english version.