Renault Mégane 5 dv.

Renault Mégane
Mégane RL



Mégane RT
Mégane RN

Mégane zaujme dlouhým předním převisem karoserie, který v kontrastu s robustní zádí působí dojmem dynamiky a síly. Příď se světlomety elegantně protaženými do stran, spolu s oblými liniemi karoserie a elegantními zadními světlomety dotváří celkový vzhled vozu Mégane.

Rovněž upoutají mimořádně velké přední i zadní dveře, které jako by zvaly ke vstupu. Uvnitř pokračuje okouzlení ladnými tvary. Palubní deska je výtvarně řešena ve dvou barvách. Světlejší spodní část má příjemný tvar a opticky zvětšuje prostor. Tmavší vrchní část přístrojové desky působí elegantně a decentně. Přední sklo pod velmi příjemným úhlem plynule přechází do vysokého stropu. V prostorném interiéru pak člověk snadno získá pocit, že je nedílnou součástí automobilu.

Interiér Mégane nabízí pohodlí a komfort.

Sedadla poskytují řidiči i spolujezdcům pohodlí, jistotu, ale i sportovní pocit při jízdě. Dle požadavků páteře lze nastavit polohu předního opěradla co do délky, výšky i sklonu. Vůz je vybaven dvou, nebo čtyřramenným volantem, který je dokonale umístěn vzhledem k ose sedadla a jehož výšku lze nastavit tak, aby co nejlépe vyhovovala potřebám řidiče. Všechny ovládací prvky na přístrojové desce jsou přehledně uspořádané a snadno přístupné.

Zajímavou novinkou usnadňující ovládání vozu je tzv. systém inteligentních stěračů, které mimo jiné upravují rychlost stírání podle rychlosti jízdy.

Aktivní bezpečnost je prioritou

a základní koncepcí modelu Mégane od samého počátku jeho tvorby. Bezpečný vůz, jakým Mégane je, využívá všech prostředků pro snížení nedostatků člověka a umožňuje využití všech technických vymožeností ke znásobení jeho přirozených předností, nebo ke zvýšení jejich účinnosti.

Za základ návrhu konstrukce byl přijat kvalitní aerodynamický design s výhodným indexem odporu vzduchu. Dobrá stabilita vozidla na silnici zásluhou prodlouženého rozvoru a menšího předního i zadního převisu, společně s dobrým výhledem z vozu přispívají ke zvýšení bezpečnosti. U modelů Mégane postačí usednout za volant a už při první jízdě pocítíte jeho dynamické kvality.

Bezpečnost proti odcizení

je jednou z nejsilnějších stránek vozů řady Mégane. K sériovému vybavení všech verzí patří patří nový účinný systém pro blokaci spuštění motoru. Tento systém spolupracuje s elektronicky řízenou jednotkou motoru a je tak dokonale integrován do konstrukce vozu, že prakticky znemožňuje jeho vyřazení případným zlodějem. U verze RN a RT je navíc tento systém spojený s dálkovým infračerveným ovladačem centrálního zamykání dveří. Kódování pomocí kódových posloupností zamezuje dešifrování kódu i těm nejlépe vybaveným zlodějům.

Prostor pro cestující

u modelu Mégane byl navržen a ověřován tak, aby kostra vozu tvořila opravdový štít proti možnému ohrožení. Boční výztuhy dveří společně s účinným systémem deformačních zón vytváří dokonalý systém ochrany vnitřního prostoru. Bezpečnost cestujících na předních i zadních sedadlech je zajištěna tříbodovými samonavíjecími bezpečnostními pásy, vpředu s pyrotechnickým předpínáním. Přední sedadla jsou navíc vybavena absolutní novinkou - systémem programovaného upoutání. Všechna sedadla jsou navržena tak, aby bylo zabráněno podklouznutí těla při nárazu. Tato základní bezpečnostní opatření jsou doplněna předními a zadními opěrkami hlavy, airbagy a systémem ABS.

Vysoká spolehlivost

je jedním ze základních požadavků na vozy Renault, který Mégane beze zbytku splňuje. Již Renault 19 se stal synonymem kvality a spolehlivosti. Mégane jde však ještě dále a představuje oproti svému předchůdci další krok kupředu. Systém programovaného upoutání omezující v případě nárazu sílu působící od bezpečnostního pásu na tělo, inteligentní stěrače upravující rytmus stírání v závislosti na rychlosti jízdy, inovace řady motorů a další vylepšení posunují nový Mégane daleko před ostatní. Kvalita a spolehlivost vozů Renault je však často posuzována především podle jejich motoru. Proto byla vytvořena nová třída motorů 1,6l (90k), která se vyznačuje řadou technických inovací a vylepšení. Vícenásobné vstřikování a zdokonalená hlava motoru mají za následek vysoký točivý moment a zvýšenou dynamiku při nižší spotřebě a prvotřídním výkonu! Typová řada Mégane nabízí čtyři verze zážehových motorů a dvě verze vznětových motorů.

MÉGANE RL 1,4; 1,4e

- 1,4 1390 cm3 51kW/70 k

- 1,4e 1390 cm3 55 kW/75 k


Sériové vybavení 1,4:

airbag pro řidiče, systém programovatelného upoutání -- světová novinka Renault v oblasti bezpečnosti, zařízení pro blokaci spuštění motoru -- imobilizér, tónovaná skla, zadní sedadlo dělené v poměru 1/3 -- 2/3, bezpečnostní výztuhy dveří, samonavíjecí bezpečnostní pásy vpředu výškově nastavitelné s předpínači, zadní mlhový světlomet, stěrač zadního okna, třetí brzdové světlo, kryt zavazadlového prostoru, asférické zpětné zrcátko řidiče, dvě přední sluneční clony, čtyřrychlostní vytápění a větrání, odmlžování skel (čelní + boční), příprava na připojení rádiopřehrávače, kontrolka zapnutí bezpečnostního pásu řidiče a uzavření dveří vozidla, látkové čalounění /Tamino/.

Sériové vybavení RL 1,4e

vybavení předchozí verze 1,4 + posilovač řízení

Doplňky na přání:

airbag pro spolujezdce, autorádio RADIO SAT 4001 (2x8W), metalíza

MÉGANE RN 1,4e; 1,6e; 1,9D

- RN 1,4e 1390 cm3 55 kW/75 k

- RN 1,6e 1598 cm3 66 kW/90 k

- RN 1,9D 1870 cm3 47 kW/65 k


Sériové vybavení:

vybavení předchozí verze RL 1,4e + centrální zamykání dveří s infračerveným dálkovým ovládáním zabudovaným v klíči, centrální uzávěr přívodu vzduchu, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, ukazatel stavu oleje, vedení ventilace k zadním sedadlům, osvětlení zadních sedadel, digitální hodiny, čalounění látka/velur Rondo.

Doplňky na přání:

airbag pro spolujezdce, autorádio RADIO SAT 6001 (4X15w), ABS, automatická spojka (s motorem 1,6), alarm systém, střešní okno, reflexivní přední sklo, přídavné mlhové světlomety, přední a zadní nárazníky v barvě karosérie, metalíza, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s regulovatelnou bederní opěrkou, komplet elektrického vybavení (elektrické ovládání oken předních dveří, u řidiče s impulzním spínačem, automatický cyklovač stěračů, digitální ukazatel venkovní teploty).


MÉGANE RT 1,6; 2,0; 1,9dTi

- RT 1,6e 1598 cm3 66 kW/90 k

- RT 2,0 1998 cm3 84 kW/115 k

- RT 1,9dTi 1870 cm3 72 kW/100 k


Sériové vybavení:

vybavení předchozí verze RN + přídavné mlhové světlomety, přední a zadní nárazníky v barvě karoserie, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s regulovatelnou bederní opěrkou, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka v barvě karoserie, komplet elektrického vybavní (elektrické vládání oken předních dveří, u řidiče s impulzním spínačem, automatický cyklovač stěračů, digitální ukazatel venkovní teploty), palubní počítač u verzí 1,6 a 2,0 l, velurové čalounění Cubisme.

Doplňky na přání:

airbag pro spolujezdce, autorádio RADIO SAT 6001 (4X15w), ABS, alarm systém, střešní okno, reflexivní přední sklo, klimatizace, disky kol z lehkých slitin, metalíza, automatická převodovka u verzí 1,6e a 2,0.


Viktor Kazda


Galerie


Mégane03 Mégane04 Mégane05
Ovládací prvky na přístrojové desce jsou přehledně uspořádané a snadno í přístupné Zadní stěrač Bezpečnostní prvky
Sklon přídě se světlomety elegantně protaľenými do stran.


Renault Mégane - Technické údaje
Verze 1,4 RL/RN 1,4e RN/RT 1,6e
Brzdy
Přední kola Kotoučové Kotoučové Kotoučové
Zadní kola Bubnové Bubnové Bubnové
Pneumatiky
165/70 R13 175/70 R13 175/70 R13
Výkon
Max. rychlost [km/h] 167 170 184
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,4 14,3 11,5
1000 m s pevným startem [s] 36,2 35,9 33,4
Spotřeba
Při rychlosti 90 km/h [l/100 km] 5 5,4 5,2
Při rychlosti 120 km/h [l/100km] 6,9 7,4 6,9
V městském provozu [l/100km] 8 8,3 8,5
Spotřeba l/100 km (podle nové normy EC 93/116)
Městský cyklus [l/100km] 10 10,4 10,2
Mimoměstský cyklus [l/100km] 5,8 6 6,1
Smíšený cyklus [l/100km] 7,3 7,6 7,6
Verze RT 2,0 RN 1,9D RT 1,9 dTi
Brzdy
Přední kola Kotoučové Kotoučové Kotoučové
Zadní kola Bubnové Bubnové Bubnové
Pneumatiky
175/65 R14 175/70 R13 175/65 R14
Výkon
Max. rychlost [km/h] 197 160 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,7 16,5 12,3
1000 m s pevným startem [s] 30,9 37,5 33,8
Spotřeba
Při rychlosti 90 km/h [l/100 km] 6,4 4,7 4
Při rychlosti 120 km/h [l/100km] 8,2 6,5 5,4
V městském provozu [l/100km] 10,3 7,2 5,6
Spotřeba l/100 km (podle nové normy EC 93/116)
Městský cyklus [l/100km] 12,3 8,6 6,8
Mimoměstský cyklus [l/100km] 6,9 5,4 4,4
Smíšený cyklus [l/100km] 8,9 6,6 5,2
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Při nehodě na dálnici: Odejdi mimo vozovku, na svah nebo za svodidla.