Renault Kwid - jak se vám líbí?


Móda crossoverů v posledních letech vládne automobilovému světu a zdá se, že tento trend bude pokračovat. Vždyť prodeje tohoto druhu automobilů rok od roku stoupají. Přispívá k tomu i ten fakt, že tzv. crossovery objevují ve stále nižších tržních segmentech, takže jsou čím dál dostupnější. Příkladem může být třeba horká novinka Renaultu – nový model Kwid. Auto se ještě coby studie představilo v únoru letošního roku na autosalonu v indickém Díllí a nyní se Renault pochlubil jeho sériovou verzí.

 Jelikož předpokládáme, že se tato zajímavá novinka (zřejmě v upravené podobě s logem Dacie) brzy objeví i v Evropě, určitě není od věci se na Kwid podívat podrobněji. Při hodnocení nového automobilu je první „na ráně“ samozřejmě design jeho karoserie, a ten se podle našeho názoru určitě povedl. Asi první, co každého napadne je, že se jedná o takovou zmenšenou Dacii Duster.  Vnějšími rozměry totiž Kwid spadá někam na vrchol segmentu A, tedy třídy minivozů.  Vždyť na délku auto měří jen 3,68 m, a šířka činí rovněž velmi skromných 1,58 m. Výšku Renault zatím neprozradil (stejně jako hodnotu rozvoru), ale soudě podle fotografií bude určitě větší, než u běžného hatchbacku této kategorie. Vždyť právě kvůli snazšímu nastupování a zlepšenému výhledu řidiče si lidé tyto vozy kupují (a samozřejmě také kvůli atraktivnímu „dobrodružně-terénního vzhledu").  Na karoserii nalezneme hodně zajímavé a neotřelé linky – patrné jsou například na spodní linii masky chladiče i na bocích – stačí si všimnout zaobleného horního okraje bočních plastových obkladů dveří nebo „hokejkového“ zakončení oken jejichz zadního páru.  Autu to sluší i při pohledu zezadu, a jak se na správný crossover sluší a patří, tak spodní okraje nárazníků i lemy blatníků tvoří nelakované, a tedy odolné černé plasty.  Atraktivitu designu podporují i patřičně svalnaté blatníky v kombinaci velmi krátkých převisů karoserie. Designér Renaultu David Durand prostě odvedl velmi dobrou práci.

Dobrá, zvnějšku by Kwid určitě uspěl i u zmlsaných Evropanů, jak je na tom ale jeho interiér, který je dílem indických designérů? Z dosud zveřejněných snímků je patrné, že je poměrně úzký a působí dost spartánským dojmem, to ale u vozu segmentu A málo koho překvapí. Určitě tedy bude třeba počítat s použitím levnějších interiérových plastů, linie přístrojové desky i výplní dveří ale působí úhledně. Jak velí současný trend, na středové konzole nemůže chybět rozměrný dotykový displej. Orientaci na mladší generaci zákazníků odpovídá i použití digitálního přístrojového štítu (a hands-free sady Bluetooth). Ten ovšem obsahuje opravdu jen ty nejnutnější ukazatele – rychloměr a dílkový palivoměr. Pohled na zadní sedadlo nám výrobce prozatím nedopřál, ze snímku předních sedaček je ale patrné, že jejich čalounění může být provedeno i v hodně pestrých barevných odstínech. A to je určitě dobře, protože mladí zákazníci tuto možnost jistě ocení.  Na snímku jsou vidět také rozměrné odkládací kapsy v předních dveřích i odkládací police pod přístrojovou deskou. Ta ovšem nahrazuje běžnou uzavíratelnou odkládací schránku, která zřejmě padla za oběť snahy o udržení co nejpříznivější ceny vozu.

A co zatím víme o použité technice? Auto spočívá na nové unifikované alianční podvozkové platformě nazvané CMF-A.  O to, aby se Kwid dobře popasoval i s nekvalitními indickými cestami se postará velkorysá světlá výška 180 mm, je ale téměř jisté, že poháněná budou jen přední kola. Pohon všech kol by totiž takto malý vůz příliš prodražil.  O použitých pohonných jednotkách zatím není nic známo. V Indii by se mohlo jednat o nějaký maličký nepřelňovaný diesel, protože naftové jednotky jsou zde velmi populární. Pro Evropu bychom odhadovali použití benzinového čtyřválce 1.2 16V a přeplňované jednotky 0.9 TCe, to jsou ale jen naše spekulace.

Renault Kwid bude mít oficiální výstavní premiéru ve druhé polovině letošního roku v Indii. Zde se také v novém závodu Renaultu ve městě Čennaj bude vyrábět, přičemž podíl v Indii vyrobených dílů má dosahovat až 98 %. To je samozřejmě příznivé jak pro místní nabídku pracovních míst, tak i pro výši výrobních nákladů.  Jak jsme ale již zmiňovali v úvodu tohoto článku, prodejní potenciál modelu, jako je Kwid je mnohem širší než jen indický trh (byť je velký a prudce rostoucí). Dovedeme si velmi dobře představit, že výroba tohoto atraktivního prcka se postupně rozběhne třeba i v severní Africe, Jižní Americe nebo Rumunsku. Nechme se tedy překvapit, jestli se toto sympatické autíčko třeba za pár let nebude prohánět i po českých silnicích...



(25.5. 2015)


Roman Poláček


Galerie


Nový minicrossover Kwid se nejprve objeví v Indii, později by ale mohly následovat i Čína, evropské a jihoamerické trhy... Zvýšená, ale půdorysně velmi kopaktní pětidveřová karoserie je do města jako dělaná Slušivé tvary karoserie Kwidu vznikaly ve francouzském designérském centru Renaultu
Móda praktických a šmrncovních crossoverů se nezadržitelně valí do stále nižších segmentů a Renault nechce stát opodál Maličkému crossoveru to sluší i při pohledu zezadu Kwid nese na přídi nepřehlédnutelné logo Renaultu, na vybraných trzích by se ale mohl klidně prodávat se znakem Dacie
Poněkud spartánsky působící, ale přesto pohledná přístrojová deska dobře ladí s celkovým charakterem vozu Na digitálním přístrojovém štítu se promítají jen ty nejdůležitější údaje Jak velí současný trend, ani Kwid nepostrádá dotykový středový displej
Tyto ovladače klimatizace a topení dobře známe z Dacií Léty prověřená hlavice řadicí páky všech možných Renaultů i Dacií dobře poslouží i v Kwitu Kromě strohé čeločerné verze se interiér bude moci rozzářit i výraznými barvami na potazích sedadel
Jeden z finálních designových návrhů nového Renaultu Kwid Takto vypadal designový návrh kabiny Interiér Kwidu je dílem nedávno otevřeného indického designérkého centra Renaultu


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 2. Zjisti, jak je na tom posádka havarovaného vozu.