Renault Fluence s novou tváří

Oblíbený sedan nižší střední třídy Fluence prošel modernizací

Oblíbený sedan nižší střední třídy Fluence Renault vyrábí v několika podobách. Zatímco asijská verze verze (Samsung SM3) i mexické provedení již retušemi prošlo, verze určená pro Turecko, Rusko a Evropu stále zůstávala beze změn (viz náš test z počátku září). Nyní ale Renault uvolnil první snímky a informace o její modernizaci.



Inovovaný Fluence okamžitě zaujme přepracovanou přídí, která navazuje na nový designérský styl značky, který již známe z Clia IV a elektromobilu Zoe. Mohutné světlomety si sice zachovaly svůj mandlový tvar i velikost, jejich design je ale výraznější.  Zcela nový je přední nárazník s úzkou integrovanou maskou chladiče a velikým firemním logem. Nad kruhovými mlhovkami se nově usadily diodové denní svítilny. Vzhled zádě osvěžil tmavší tón krytů zadních sdružených svítilen. Pozměněn byl rovněž design litých kol, resp. krytů ocelových disků.

V interiéru se objevilo nové čalounění a všechna provedení modernizované verze dostanou výhradně digitální rychloměr .

V tiskové zprávě se uvádí, že pod kapotu zavítá nový motor 1.6 16V spojený s novou generací variátorové převodovky X-Tronic CVT. Výrobce se chlubí, že kombinovaná normovaná spotřeba (ve srovnání s dosavadní šestnáctistovkou s manuální převodovkou) klesla o 1,3 l/100 km na 6,4 l/100 km a emise o 15 % na 149 g/km. Každopádně si nedovedeme představit, že by se základní benzinová šestnáctistovka nenabízela také s manuálním řazením…

Nabídku turbodieselů bude i nadále tvořit oblíbený agregát 1.5 dCi s manuální pěti- nebo šestistupňovou převodovkou nebo s dvouspojkovou samočinnou skříní EDC (Efficient Dual Clutch). Novým vrcholem naftové i celé motorové nabídky se stane jednotka 1.6 dCi s výkonem 96 kW (obchodní označení dCi 130), která nabídne výbornou dynamiku a kombinovanou spotřebu pouhých 4,6 l/100 km. O převodovce se v tomto případě tisková zpráva nezmiňuje, ale typovali bychom šestistupňový manuál.
Pro vyšší výbavy Fluence výrobce připravil nejmodernější asistenční a informační technologie – bezklíčové ovládání (to se nabízelo i ke stávajícímu provedení), parkovací senzory i na přídi, elektrickou parkovací brzdu a nejnovější multimediální systém s dotykovým i hlasovým ovládáním. Samozřejmostí bude také moderní audiosystém, hands-free Bluetooth a zdířky pro připojení externích datových nosičů.

Evropské provedení Fluence se bude i nadále vyrábět v tureckém závodu Renaultu ve městě Bursa. Modernizovaná verze bude mít výstavní premiéru na tureckém mezinárodním autosalonu v Istanbulu, který se koná od 2. do 11 listopadu. Na tureckém trhu jeho prodej odstartuje v lednu 2013, poté bude následovat dalších 55 exportních trhů, samozřejmě včetně českého.

(2.11. 2012)


Roman Poláček


Galerie


Nová moderní tvář Fluence velice sluší Modernizovaný Fluence se svojí přídí hlási k nejnovějšímu designérskému jazyku své značky Kryty mohutných zadních svítilen dostaly tmavší kryty
Fluence stále patří k nejelegantnějším sedanům nižší střední třídy. Za povšimnutí stojí klínovitá boční linie a klenutá zadní partie střechy ve stylu kupé. Komfortní interiér osvěžilo nové čalounění. Vyšší stupně výbavy dostanou elektrickou parkovací brzdu. Na přístrojové desce se může objevit nová generace navigace


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 7. Dohodni případné svědky.