Renault Avantime

Renault Avantime

Renault Avantime

Avantime - neobyčejný vůz, předstihující dobu svým designem a technologiemi. Vůz ve kterém se cítíte svobodně a bezpečně.

Takový je Avantime, který se začínal rodit v roce 1997 pod kódovým označením Z66. Další podrobnější návrhy se začaly rýsovat o rok později v květnu a následně v únoru 1999 vyjel prototyp, který najdete také na našich stránkách.



Sériová výroba tohoto modelu začala počátkem roku 2001.

Design

Extravagatní automobil jen těžko zařadíme do patřičné kategorie, ale jedná se o velkoprostorové kupé. Kupé proto, že se jedná o třídveřovou karoserii s dlouhým bočním profilem. Zadává si také do vínku s MPV (Multi Purpose Vehicles), protože jeho úctyhodné rozměry 1830x4640x1630 (šxdxv), jsou hodné platformy Renaultu Espace.
 Panoramatické střešní okno zasahující až do boků karoserie se kterým se cítíte jako v kabrioletu, aerodynamická ladná příď, plynule přecházející v příkře skloněné a rozměrné přední okno. To jsou designové prvky které Vám umožňují naprostý přehled co se děje na silnici před Vámi.
 Poslední stranou auta je neobvykle členěná a tvarovaná záď s nezvykle uzpůsobenými skupinovými zadními svítilnami, které mají složitý lichoběžníkový tvar.
 Umocňující prvek robustnosti podpoří i litá kola s rozměrem obutí 225/55 R16.

Komfort a bezpečnost

Při řízení Avantimu nám sdílí informace palubní deska s digitálními ukazateli stavu paliva, rychlosti a dalšími základními údaji uprostřed. Otáčkoměr je v grafické formě přímo před řidičem.
 Velmi zajímavá je regulace systému klimatizace na koncích palubní desky, a také ovládání audisystému s CD přehrávačem pomocí dálkového ovládání. I tyto prvky jsou velmi podobné Espacu.
 Do standartní výbavy také patří kožené čalounění interiéru, kde si můžete vybrat z několika odstínů.
Protiblokovací systém nejnovější generace, elektronický rozdělovač brzdného tlaku, brzdový asistent, parkovací asistent, to vše jsou prvky komfortu a bezpečnosti již v základním provedení bez příplatku.

Všechno jednou končí

I přes značnou spokojenost zákazníků vozů Avantime, na jaře roku 2003, Renault oznámil ukončení výroby tohoto extravagantního vozu. Model Avantime vyráběla partnerské firma Matra. Zde také spatřily světlo světa tři generace Espacu. Čtvrtou modelovou řadu tohoto velkoprostorového vozu si vzal pod záštitu už sám Renault. Z finančních důvodů nebyla Matra schopna vyrobit požadované množství vozů. Avantime už byl poslední kontrakt který Matře od Renaultu zůstal. Renault by sice mohl být schopen výrobu zaštítit, ale vzhledem k nákladům by to bylo značně nerentabilní.
Odvážný Avantime, který se  měl prodávat zhruba až 10000 kusů ročně, se na trhu nedokázal po začátku prodeje v potřebné míře prosadit. V roce 2002 se prodalo pouhých 4661 kusů.


Martin Trsek


Galerie


Renault Avantime Renault Avantime Renault Avantime | interiér
Renault Avantime | kloubové otevírání dveří Renault Avantime Renault Avantime | sedadla
Renault Avantime Renault Avantime | záď Renault Avantime | zadní svítilna
Renault Avantime


Motor 2.0 Turbo 2.2 dCi 3.0 V6
Uspořádání motoru 4 v řadě 4 v řadě 6 V
Zdvihový objem [cm3] 1998 2188 2946
Poháněná kola Přední Přední Přední
Palivový systém benzín nafta benzín
Max. výkon [hp/ot.min-1] 163/5000 150/4000 207/6000
Max. výkon [kW/ot.min-1] 120/5000 110/4000 152/6000
Max. točivý moment [Nm/ot.min-1] 250/2000 320/1750 285/3750
Homologace Euro 3 Euro 3 Euro 4
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost [km/h] 207 190 220
Zrychlení [0-100km/h] 9.5 11.0 8.6
Spotřeba ve měste [l/100km] 12.6 9.2 15.9
Spotřeba mimo město [l/100km] 7.6 5.9 8.9
Kombinovaná spotřeba [l/100km] 9.4 7.1 11.3
Rozměry
Šířka [mm] 1830 1830 1830
Délka [mm] 4640 4640 4640
Výška [mm] 1630 1630 1630
Pohotovostní hmotnost [kg] 1741 1760 1666
Objem zavazadlového prostoru [l] 170 170 170
Max. objem zavazadlového prostoru [l] 900 900 900
Objem palivové nádrže [l] 80 80 80
Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 2. Zjisti, jak je na tom posádka havarovaného vozu.