škubání motoru v mrazivých dnech R19 RT Phase II,1.8,

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
viktormoto
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: úte čer 14, 2005 13:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

škubání motoru v mrazivých dnech R19 RT Phase II,1.8,

Příspěvek od viktormoto » stř led 25, 2006 22:27

Před dvěma dny se mi stalo, že jsem ráno při extrémním mrazu nemohl nastartovat. Příčina byla ve vybitém akumulátoru. Velký mráz, poloviční kapacita, každodenní jízda se světly a ventilátorem a zaplým rozmrazovačem zadního okna.Tomu rozumím, ale pak se stala nová závada - chcípání motoru po ubrání plynu, vyřazení a dojetí na červenou ke křižovatce. Volnoběh začne cyklicky kolísat asi od cca 900 po 650 ot/min v periodách 2-3 sekundy po zahřátí na provozní teplotu. Při studeném motoru nejsou otáčky dost vysoké asi 1100 ot/min a po 3 sekundách to chcípne.
Při rozjezdu motor škube a nejde s plynem, občas to i pšoukne, což by byla asi chudá směs.
Po delší jízdě cca 15 minut je situace trochu lepší, ale i tak se mi od podzimu nezdá ten výkon 66KW v porovnání s jiným vozem stejného výkonu, jiné značky. Jinou možnost jsem neměl.

Má úvaha pro škubání motoru a chcípání je:
1/špatný benzín
2/porucha nějakého čidla - čidlo sání, lambda, čidlo otáček motoru?
3/porucha řídící jednotky
4/zamrzlé benzínové potrubí, nebo námraza v sání vlivem nízkých teplot?

Má úvaha pro relativně nízký výkon vozu, nebo i nižší akcelerace:
1/porucha řídící jednotky
2/porucha čidel, snad otáček
3/klepání ventilů,které se ozývá asi nepřinese tak dramaticky snížený výkon

Pokud by mi mohl někdo poradit co s tím, abych každý den neprožíval cestou do práce a zpět horor, byl bych vděčný.
Netvrdím, že mé úvahy jsou správné! :roll: :evil:
Renault 19 RT Phase II 1,8 F3P 66kw,benzín, 5-ti dverovy 1992

Klement
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: pon lis 14, 2005 12:54
Bydliště: Bratislava, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Klement » čtv led 26, 2006 00:18

Ahoj,
ja som dnes akurat odisiel zo servisu s mojou R5 GTE po vymene rozvodov a servisak(robi hlavne renaulty) mi povedal, ze uz mam slabu baterku, motor mi po starte, resp. kym nie je zahriaty tiez trosku skace otackami, striedavo klesaju a stupaju.

Povedal mi, ze to moze byt aj baterkou, ze ked v zime je kopec spotrebicov a tak, ze benziny su dost narocne na bateriu...

Skus nabit baterku, pripadne na skusku vymenit s niekym, kto ma zarucene dobru.

Klement
[img]http://images.spritmonitor.de/169220.png[/img]
Mitsubshi Colt CZT, 1.5, 110kW :-)
ex Renault 5 GTE :-(

Uživatelský avatar
ext3fs
Člen RCČR
Příspěvky: 155
Registrován: úte říj 26, 2004 15:07
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání motoru v mrazivých dnech R19 RT Phase II,1.8,

Příspěvek od ext3fs » čtv led 26, 2006 12:13

viktormoto píše: Má úvaha pro škubání motoru a chcípání je:
1/špatný benzín
2/porucha nějakého čidla - čidlo sání, lambda, čidlo otáček motoru?
3/porucha řídící jednotky
4/zamrzlé benzínové potrubí, nebo námraza v sání vlivem nízkých teplot?

Má úvaha pro relativně nízký výkon vozu, nebo i nižší akcelerace:
1/porucha řídící jednotky
2/porucha čidel, snad otáček
3/klepání ventilů,které se ozývá asi nepřinese tak dramaticky snížený výkon

Pokud by mi mohl někdo poradit co s tím, abych každý den neprožíval cestou do práce a zpět horor, byl bych vděčný.
Netvrdím, že mé úvahy jsou správné! :roll: :evil:
Ještě jedna úvaha: nemohlo by jít o špatný palivový filtr? Pokud je starší tak v něm může být nakondenzovaná voda a může přimrzat. Tam bych viděl spojení z cukáním auta a poklesy otáček.
Thalia Expression 1.5dCi, r.2002

Uživatelský avatar
viktormoto
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: úte čer 14, 2005 13:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od viktormoto » sob led 28, 2006 00:54

Vzduchový filtr byl měněný v létě 2005. Nové originální kabely ke svíčkám z kvalitního materiálu taktéž měněny v létě 2005.
Ještě bych doplnil, že palivový filtr byl měněný na podzim 2005.
Měl jsem přes noc vytažený akumulátor- dobíjel jsem ho.
Posledně natankovaný nový benzín N95 40 litrů na JET.
Do nádrže jsem nalil kvalitní čistič a odvodňovač benzínu pro jistotu.
:roll:
Renault 19 RT Phase II 1,8 F3P 66kw,benzín, 5-ti dverovy 1992

Uživatelský avatar
NeviM
Experienced member
Příspěvky: 683
Registrován: úte led 13, 2004 14:19
Bydliště: kutna hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM » sob led 28, 2006 02:01

viktormoto píše:Vzduchový filtr byl měněný v létě 2005. Nové originální kabely ke svíčkám z kvalitního materiálu taktéž měněny v létě 2005.
Ještě bych doplnil, že palivový filtr byl měněný na podzim 2005.
Měl jsem přes noc vytažený akumulátor- dobíjel jsem ho.
Posledně natankovaný nový benzín N95 40 litrů na JET.
Do nádrže jsem nalil kvalitní čistič a odvodňovač benzínu pro jistotu.
:roll:
ja jsem teda na svem aute nic nezpozoroval, ale par kamosu se starsima autama mi rikalo, ze na JETce benzin zasadne neberou, ze ho maj nejakej divnej, ze jim to s nim blbe chyta a udajne s nim maji i vetsi spotrebu, mate take nekdo takove zkusenosti?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 849
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » sob led 28, 2006 02:08

NeviM píše:
viktormoto píše:Vzduchový filtr byl měněný v létě 2005. Nové originální kabely ke svíčkám z kvalitního materiálu taktéž měněny v létě 2005.
Ještě bych doplnil, že palivový filtr byl měněný na podzim 2005.
Měl jsem přes noc vytažený akumulátor- dobíjel jsem ho.
Posledně natankovaný nový benzín N95 40 litrů na JET.
Do nádrže jsem nalil kvalitní čistič a odvodňovač benzínu pro jistotu.
:roll:
ja jsem teda na svem aute nic nezpozoroval, ale par kamosu se starsima autama mi rikalo, ze na JETce benzin zasadne neberou, ze ho maj nejakej divnej, ze jim to s nim blbe chyta a udajne s nim maji i vetsi spotrebu, mate take nekdo takove zkusenosti?
Ja tam vzal jednou - nebylo to tak tragicky ale proti Aralu/Shellu byl rozdil znat (byla to ta smerem dolu na Barrandove). Je fakt, ze to bylo v lete - ted to muze mit vetsi vliv. Na druhou stranu skubani jsem odstranil vymenou vicka rozdelovace, palce, kabelu a svicek uz pred nejakou dobou (tedy ty svicky menim co 10kkm ...). Takze bych to nevidel tak jasne - zkus vzit alespon dve nadrze jinde a uvidis.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » sob led 28, 2006 07:17

Tak těd moje story s Espacem (příznaky podobný), jak mnozí víte před cca rokem jsem dával do svého espace motor z r21 2.0Turbo 175PS místo "Chcíplý" 107PS 2.2, po kompletaci jsem zjistil že cca od 2000ot auto škube, řešil jsem to výměnou kabelů,svíček,palce a víčka a cívky, situace byla stále stejná,nakonec pomohla výměna baroskopu,nevyřešila uplně ale dost pomohla, jenže si již nepanatuju jaké bylo počasí či teploty, a letos jak začli ty mrazy cca před týdnem stejná situace jako minulý rok od 2000ot škubání takže zase výměna zap. soustavy, a bylo to stejný, tak jsem šel po benzinu, filtr OK, tak jsem změřil tlak paliva,byl 2.5bar na volnoběh což by mělo být OK (beru to podle jiných aut), no zkusil jsem zaškrtit zpátečku aby se zvedl tlak na 3 bar na volnoběh a hle problémy zmizeli ,byla chudá směs, UPOZORŇUJI že motor co jsem tam dával jsem nikdy před tím neslyšel v chodu a nevím zda na něm někdo měnil vstřiky nebo původní regulátor paliva a jestli tam nedal něco jiného. Po montáži regulovatelného regulátoru tlaku paliva a nastavení toho tlaku na 3 bar je to OK.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 849
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » sob led 28, 2006 17:13

Zapomnel jsem napsat, ze kontrola tlaku paliva samozrejme predchazela ... ;)

Uživatelský avatar
ext3fs
Člen RCČR
Příspěvky: 155
Registrován: úte říj 26, 2004 15:07
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ext3fs » ned led 29, 2006 18:41

Klement píše:Ahoj,
ja som dnes akurat odisiel zo servisu s mojou R5 GTE po vymene rozvodov a servisak(robi hlavne renaulty) mi povedal, ze uz mam slabu baterku, motor mi po starte, resp. kym nie je zahriaty tiez trosku skace otackami, striedavo klesaju a stupaju.

Povedal mi, ze to moze byt aj baterkou, ze ked v zime je kopec spotrebicov a tak, ze benziny su dost narocne na bateriu...

Skus nabit baterku, pripadne na skusku vymenit s niekym, kto ma zarucene dobru.

Klement
Aniž bych to čekal (mám nový palivový filtr a týden nové žhaviče) mi auto začalo dělat totéž. Při startu (když je auto promrzlé) otáčky začnou kolísat. Střídavě skáčou nahoru a dolů a po asi 20ti vteřinách musím trochu přidat plyn, aby motor nezdechnul. Vše na volnoběh. Když jedu, tak než se auto alespoň minimálně zahřeje je cítit škubání motoru. Jak jsem již psal, palivový filtr mám měněný na podzim 2005 a žhaviče úplně nové. Baterka je tam originál skoro čtvrtým rokem. Mohlo by to být opravdu tou baterkou? Naftu tankuji na Shellu (Extra Diesel) nebo OMV (Alpin Diesel Start).
Thalia Expression 1.5dCi, r.2002

Uživatelský avatar
viktormoto
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: úte čer 14, 2005 13:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od viktormoto » úte led 31, 2006 19:26

V sobotu jsem se díval pod kapotu, pokusil se zkontrolovat a dotáhnout všechny hadice, rozdělal víčko rozdělovače, vyčistil (bylo čisté) a poklepal jsem na černý váleček na hlavě motoru(čidlo klepání??) a "světe div se"!
Motor dostal výkon, otáčky kolísají dále, ale méně intenzivně. Slyším nějaký zvuk syčení, a pravidelné klepání(už pochybuji, že je to ventil) To ale po zahřátí zmizí.
Škubání se projevuje pouze u nezahřátého motoru a volnoběžné otáčky po nastartování za studena jsou asi 500, na hranici chcípnutí. Pokud je motor zahřátý a dojíždím s vyřazeným rychl.stupněm, otáčky volnoběhu jsou 1300 a pak jak zastavím asi po 3 sekundách začnou často cyklycky kolísat od 900 po 400 v intervalu 1 sekunda a někdy chcípne motor.
Renault 19 RT Phase II 1,8 F3P 66kw,benzín, 5-ti dverovy 1992

FBi
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: pon led 23, 2006 23:48
Bydliště: Chodov

Příspěvek od FBi » úte led 31, 2006 22:16

Mel jsem podobny problem s moji Lagunou 2x. Pisu protoze ta moje je principem stejna jako R19 alespon si to myslim.
Kolisani otacek v sinusoide az to chciplo.
Poprve to resil ventil vonobehu (stribrny valecek s elektromagnetem)nejdriv jsem ho ruzne cistil pak jsem na vrakaci koupil za 1500,- starsi
a ten vydrzel rok. Nakonec v Kelly novy za necelych 2000,- a je tam dodnes.
V druhem pripade jsem se trapil cca 2 roky - vzdy kdyz jsem vyslapl plyn treba pri razeni nebo u prechodu nebo na semaforech - na diagnostice u Ren. mi vzdy rekli ze pocitac ukazuje ze je vse bez chyby a dal nechteli nic hledat.
Po dvou letech kdy koncila technicka a emise jsem chtel aby to dali v neznackovem servisu dokupy honosili se ze jsou autorizovany Bosch, presto jsem jim moc neveril, tenkrat i jim pocitac rekl ze je vse tak jak ma byt ale je tam pro nej nespecifikovatelna zavada, a tak se zacalo hledat.
a) moznost preskoceni rozvodaku se kontrolou vyloucila.
b) c) d) cerpadlo, filtry,nova baterka, svicky byly nove, palec a rozdelovac take vcetne kabelu - a stejne to dal houpalo. Tyto veci jsem nakoupil predtim sam protoze jsem laboroval v garazi
x) nakonec to byl regulator tlaku paliva do vstriku - takova drobnost tvarem pripominajici spunt od sampusu na liste vstriku a v nem praskla membranka ktera pri podtlaku prisavala dodatecny benzin do sani vzduchu a pocitac se mohl zblaznit protoze smes byla bohata i kdyz ji neobohatil a kdyz reagoval snizenim tak to bylo zase chude - proto to houpani. Tenkrat me to stalo i s temi emisemi a TK asi 12 tisic ale od te doby Laguna chodila jako hodinky.
Laguna 2L 8V + LPG
r.v. 1995 83kW

Uživatelský avatar
viktormoto
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: úte čer 14, 2005 13:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od viktormoto » pát úno 03, 2006 00:01

Tak jsem vymněnil teplotní čidlo chladící kapaliny, které bylo vadné a motor dostal výkon jako nikdy před tím.
:lol:
Zůstává ovšem problém s volnoběhem,který je kolísavý od 1300 po 700, místy na okamžik i 500 ot/min na hranici chcípnutí.
Sledoval jsem servo a to neustále cvičí.
Nová úvaha:
1/ vadný servopohon škrtící klapky
2/ vadný spínač volnoběhu 1300 ot/min
Otázka pokud jsou úvahy správné:
Lze servopohon rozebrat a vyčistit, případně repasovat?
Lze pak umístit servopohon bez problému na původní místo, nebo se musí kalibrovat?
Případně nemáte někdo funkční servopohon na prodej, nebo na půjčení?
Pokud někdo něco tušíte, nebo máte, tak něco napište
Díky
:roll:
Renault 19 RT Phase II 1,8 F3P 66kw,benzín, 5-ti dverovy 1992

Uživatelský avatar
ext3fs
Člen RCČR
Příspěvky: 155
Registrován: úte říj 26, 2004 15:07
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ext3fs » pát úno 03, 2006 08:57

viktormoto píše: Nová úvaha:
1/ vadný servopohon škrtící klapky
2/ vadný spínač volnoběhu 1300 ot/min
Otázka pokud jsou úvahy správné:
Lze servopohon rozebrat a vyčistit, případně repasovat?
Lze pak umístit servopohon bez problému na původní místo, nebo se musí kalibrovat?
Případně nemáte někdo funkční servopohon na prodej, nebo na půjčení?
Pokud někdo něco tušíte, nebo máte, tak něco napište
Díky
:roll:
Jen tak pro zajímavost. Zkus několikrát po sobě vzít benzín u jiné čerpačky.Nevím kde bereš,ale zkus třeba nějakou tu lepší (Shell,Aral,...). Já mám sice nafťáka, ale také mi to škube a kolísají otáčky v mrazech a dva různé servisy mi řekli, že to je z největší pravděpodobností kombinací mráz + špatná nafta (ať je to třeba i shell,prý to v zimě nestojí za nic).
Thalia Expression 1.5dCi, r.2002

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » pát úno 03, 2006 13:35

a při tom berou všechny pumpy benzín od čepra. :roll:
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Hemic
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: ned kvě 01, 2005 02:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hemic » pát úno 03, 2006 16:59

viktormoto píše: 1/ vadný servopohon škrtící klapky
2/ vadný spínač volnoběhu 1300 ot/min

:roll:
Servomotor škrtiacej klapky sa dá rozobrať - robil som to asi pred týždňom, lebo mi to tiež robilo rôzne výkyvy. Treba ho rozobrať, vyčistiť a premazať grafitovou vazelinou, len pozor na uhliky ku komutatoru - aj s pruzinkami sa zvyknu vybrat na vylet :). Priamo v tom servomotore je zabudovany aj spinac volnobehu. Nastavovat by si ho musel, len ak by si daval iny, ak ho len vycistis a znovu poskladas, poradi si s kalibraciou uplne sam.

Uživatelský avatar
viktormoto
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: úte čer 14, 2005 13:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od viktormoto » ned úno 05, 2006 11:41

Můžeš mi prosím popsat podrobně, jak jsi prováděl demontáž servopohonu na škrtící klapku. Dík :P[quote][/quote]
Renault 19 RT Phase II 1,8 F3P 66kw,benzín, 5-ti dverovy 1992

Uživatelský avatar
viktormoto
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: úte čer 14, 2005 13:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od viktormoto » pon čer 26, 2006 23:05

Asi to souvisi s http://www.renaultclub.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=6744
Zatim vyreseno,uvidi se v zime.
Renault 19 RT Phase II 1,8 F3P 66kw,benzín, 5-ti dverovy 1992

Uživatelský avatar
viktormoto
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: úte čer 14, 2005 13:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od viktormoto » úte říj 10, 2006 21:46

Je to vyreseno! :lol: Bylo to zavineno spatnou Lambda sondou a potenciometrem na skrtici klapce
Renault 19 RT Phase II 1,8 F3P 66kw,benzín, 5-ti dverovy 1992

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 849
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od awe_cz » sob říj 21, 2006 23:11

kšanda píše:a při tom berou všechny pumpy benzín od čepra. :roll:
Zvlast v zime hodne zalezi na skladovani - na tom, kolik bordelu/vody maji v nadrzich.

Odpovědět

Zpět na „Renault 19“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů