tuning motoru vykon
Moderátor: Moderators General
- sundevil
- Starting member
- Příspěvky: 76
- Registrován: ned zář 24, 2006 12:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tuning motoru vykon
Nazdarek
chtel jsem se zeptat mate zda mete nekdo zkusenosti s http://tuning-kit.cz/
sice tam neni 1,5 dci ale co na to rikate?
Muze se neco v motoru poskodit nebo v aute?
Mate nekdi zkusenosti s jinym typem tuningu?
Urcite neuvazuji o zasahu do motoru atd. Pouze elektronicky.
Jak je to kdyz je auto jeste v zaruce ?
chtel jsem se zeptat mate zda mete nekdo zkusenosti s http://tuning-kit.cz/
sice tam neni 1,5 dci ale co na to rikate?
Muze se neco v motoru poskodit nebo v aute?
Mate nekdi zkusenosti s jinym typem tuningu?
Urcite neuvazuji o zasahu do motoru atd. Pouze elektronicky.
Jak je to kdyz je auto jeste v zaruce ?
Renault megane grandtour 1,5dci 100k, Dynamique+Lux
[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]
no.
jestli s tím autem počítáš dlouhodobě a nechce se ti valit peníze do oprav, tak to nedělej. Pokud to máš na 3 roky, čipnout, pojezdit a prodat...
Mám kamaráda v konkurenční stáji, dělá tam už dlouho a pár desítek aut akto předělaných zná z řad svých zákazníků.
Říkal mi jednu věc: "Všechny čipnuté motory odejdou dřív. Hlavně turba a katalyzátory a to bez vyjímky."
Docela mu věřím, dokonce mi to nabízel, ale s touto informací.
wc
jestli s tím autem počítáš dlouhodobě a nechce se ti valit peníze do oprav, tak to nedělej. Pokud to máš na 3 roky, čipnout, pojezdit a prodat...
Mám kamaráda v konkurenční stáji, dělá tam už dlouho a pár desítek aut akto předělaných zná z řad svých zákazníků.
Říkal mi jednu věc: "Všechny čipnuté motory odejdou dřív. Hlavně turba a katalyzátory a to bez vyjímky."
Docela mu věřím, dokonce mi to nabízel, ale s touto informací.
wc
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- sundevil
- Starting member
- Příspěvky: 76
- Registrován: ned zář 24, 2006 12:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ja si to cipnout nechci v zadnem pripade. Neni mi 19 v uvozovkach.
Jen jeden v praci mi to prad nabizel. Rikam ze kdyby to bylo tak jednoduche tak to udela automobilka sama ne? a on rikal ze v automobilkach jsou hnup...
Pomyslel jsem si svoje.. Ale chtel jsem se zeptat na Vas nazor
diky
Jen jeden v praci mi to prad nabizel. Rikam ze kdyby to bylo tak jednoduche tak to udela automobilka sama ne? a on rikal ze v automobilkach jsou hnup...
Pomyslel jsem si svoje.. Ale chtel jsem se zeptat na Vas nazor
diky
Renault megane grandtour 1,5dci 100k, Dynamique+Lux
[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/160348_5.png[/img]
No jasně..... pro optimalizaci spalování se vyvíjejí čpičkové software na kterých se ladí procesní modely pro řídící jednotky, geometrie rozvodů, tvar spalovacího prostoru, výfukového traktu a.t.d.sundevil píše:
...a on rikal ze v automobilkach jsou hnup...
Mnohdy se výsledky kontrolně ověřují ve skleněných motorech a ladí roky, než to automobilka vypustí ven a nese za to záruku.
Chiptuning amatérsky přepíše tabulky v řídící jednotce. Tzn. zvedne plnící tlak pootevřením WESTGATE přivřením WASTEGATE(opraveno, dík za upozornění - pozn. wc) a nastříká tam víc nafty. Výsledkem je více teplejších spalin, které se odvádějí do turbíny a dál do katalyzátoru.
Pokud je to uděláno dobře (někdo to nepřežene) a palivo nedoořívá mimo válce a nejezdí se s tím jako pra.e, není to taková hrůza, ono to hodně závisí na tom, jak se šlape na plyn.
Bohužel, chiptuning dělá dneska kdekdo a pak to ježdění - zacházet s takovým motorem slušně chce discipínu.... tu já nemám a tak to prdím....
Ale prý to jede jako čert
wc
Naposledy upravil(a) wc dne stř črc 04, 2007 13:20, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Omlouvam se ze se pletu do neceho cemu nerozumim. A protoze tomu nerozumim, tak se zeptam: Je "WESTGATE" totez co "WASTEGATE"?wc píše:... Tzn. zvedne plnící tlak pootevřením WESTGATE a nastříká tam víc nafty...
(No jo, mate vsichni pravdu. Uz zase rejpu . Ale stejne mi to neda a jsem presvedcenej ze plnici tlak se v turbu zvysi privrenim wastegate. Ale fakt do toho nevidim, turbo jsem nikdy nemel a kdyby neexistovaly obrazky, tak ani nevim jak to vypada. Takze jako laik si wastegate predstavuju neco jako je ventil na papinaku - kdyz je moc velky tlak, ventil prebytek upusti )
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Jo je to prepouštěcí ventil, ale spalin, to zamená, že jestli ho přivřu, tak pošlu více spalin na lopatky turbíny a tím zvýším otáčky, což vede k tomu, že se zvýší otáčky kompresoru a tím i plnící tlak. Ty si to pleteš s Blow-off ventilem(dodatečně domontovatelným), který ti odpouští vzduch při přetlaku a udržuje turbínu v otáčkách, aniž by zasahoval výše zmiňovaný westgate. Software v jednotce je kompromisem, mezi kvalitou paliva, údržbou, cílovou zemí a výdrží. Tak prostě musí fungovat jak v Africe, tak na Ukrajině. My máme velkou výhodu v tom, že tady, se sem tam vyskytuje i kvalitní nafta a i podnebí je tady příznivé, což může vést k přiměřené optimalizaci softu.kmarty píše:Omlouvam se ze se pletu do neceho cemu nerozumim. A protoze tomu nerozumim, tak se zeptam: Je "WESTGATE" totez co "WASTEGATE"?wc píše:... Tzn. zvedne plnící tlak pootevřením WESTGATE a nastříká tam víc nafty...
(No jo, mate vsichni pravdu. Uz zase rejpu . Ale stejne mi to neda a jsem presvedcenej ze plnici tlak se v turbu zvysi privrenim wastegate. Ale fakt do toho nevidim, turbo jsem nikdy nemel a kdyby neexistovaly obrazky, tak ani nevim jak to vypada. Takze jako laik si wastegate predstavuju neco jako je ventil na papinaku - kdyz je moc velky tlak, ventil prebytek upusti )
Ta zázračná krabička, co je uvedená v prvním příspěvku, bych tomu zas tak nevěřil. Určitě nemůže digitálně ovlivňovat výpočet v jednotce, protože jednotka s nějakým vnějším kecátkem ani nepočítá, ale jak už mnohdá inzerováno s podobnými boostery, tak určitě digitálně, nebo analogově překecá hodnoty vzduchové váhy, nebo čidla tlaku na rampě. To bych si do auta určitě nedal, protože jsem natolik internetově sečtělý, že se tam řešila spouta problému natropených právě "externími" krabičkami.
Naposledy upravil(a) Šamša dne ned srp 22, 2010 23:24, celkem upraveno 2 x.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Všáák vííme, táák sem ho tam ani nepasováál.Butcher píše:To Šamša: Blow-off ventil nemá na Dci smysl
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
No, něco to asi popustit půjde, protože Renault vydal sérii motorů 1.9dCi s různými výkony, v poslední verzi má tuším 130 koní. (95kw)
Já to ale prdím, pro Megané je přebytek výkonu 1.9dCi natolik dostatečný, že pro běžné ježdění to nemá žáden smysl.
Spíše má auto pro tento motor handicap v podvozku...
Pokud si to někdo budete kupovat ve verzi 1.9dCi, bez ESP ani ránu
wc
Já to ale prdím, pro Megané je přebytek výkonu 1.9dCi natolik dostatečný, že pro běžné ježdění to nemá žáden smysl.
Spíše má auto pro tento motor handicap v podvozku...
Pokud si to někdo budete kupovat ve verzi 1.9dCi, bez ESP ani ránu
wc
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: sob dub 24, 2010 23:05
1.9dCi Megane
Měl jsem 1.9dCi Megana 2003 v papírech 88KW/120PS, po změření na brzdě v Řeporyjích 136PS, 340Nm a to ani nebyl čiplej, tedy já jsem ho nečipoval. Byl z D dovoz před druhou garančkou. Po čipu bych tipoval minimálně 160PS a 400Nm, to už by byl nářez. Když jsem ho vezl z Berlína, nebyl problém přes 200km, při 180km točil přesně 3000ot.!!!!! Jednou jsem si vypmul ESP a už bych to nikdy neudělal, s tímhle výkonem nezbytnost. Tenhle model měl vodou chlazený turbo, takže bych tipnul při ohleduplnosti k turbu a častější výměně oleje žádnej problém. U 1,5dCi mám nyní asi 3 měsíce ze 106 na 133PS a zatím dobrý, spotřeba na Chorvatsko při průměrné rychlosti včetně zastávek a tankování 94km/h spotřeba 5,2/100, loni bez čipu 5,6/100. Vše v plném obsazení 4 dospělí a narvanej kufr. Každopádně když tady někdo řiká, že tam teče víc nafty, proč se sníží spořeba. Odpovím si sám zvýší se účinnost motoru. Pravděpodobně turbo při stálé rychlosti nad 190km silně trpí, ale takhle se nedá jet dlouho, takže při využití max výkonu pouze na předjetí a pro radost z jízdy nepředpokládám nějaký problém. Turba stejně u maloobjemových dCi, Hdi odcházejí, takže je jenom otázkou kdy.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Účinnost motoru chipnutí nezvedneš. Ta je daná tím, jak je vzduch nasáván do válců, jak v nich víří, jak dobře se smísí nafta/benzín s tím vířícím vzduchem, jak se motor vyprazdňuje, jak je nastaven výfuk, ... Ale už ne tím, jaké hodnoty jsou v jednotce. Účinnost naftového motoru je někde kolem 40%, to znamená, že 40% spálené energie se přemění na pohyb pístu, zbytek je teplo. Benziňák má tyto hodnoty nižší. Ale je to dané konstrukční úpravou motoru (úpravou spalovacího prostoru) a taky palivem. U nafty je lepší, protože nafta prohoří spalovacím prostorem postupně a tím lépe působí na pohyb pístu.
Co se týče té spotřeby, tak je to dost subjektivní, protože to hodně záleží na způsobu jízdy. Pokud budeš jezdit brzda, plyn, hodně předjíždět, blbě vyjíždět kopce, ... tak se spotřeba zvedne. Naopak pokud budeš jezdit stálou konstatní rychlostí v optimálních otáčkách motoru a budeš předvídat, tak spotřeba klesne. Já si myslím, že ty čtyři decky jsou zanedbatelná úspora a spíš si myslím, že se stalo něco mezi volantem, pedály a sedačkou.
Co se týče té spotřeby, tak je to dost subjektivní, protože to hodně záleží na způsobu jízdy. Pokud budeš jezdit brzda, plyn, hodně předjíždět, blbě vyjíždět kopce, ... tak se spotřeba zvedne. Naopak pokud budeš jezdit stálou konstatní rychlostí v optimálních otáčkách motoru a budeš předvídat, tak spotřeba klesne. Já si myslím, že ty čtyři decky jsou zanedbatelná úspora a spíš si myslím, že se stalo něco mezi volantem, pedály a sedačkou.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: sob dub 24, 2010 23:05
účinnost
Cestu do Chorvatska jezdím téměř výhradně s tempomatem, mimo Maďarsko, tam to nejde. Nemám ve zvyku nějak přehnaně šetřit, taky spíš dojíždím , než brzdím. Jedno je jisté, a to že manželce nějaká úsporná jízda je celkově 20, takže pokud to i jí žere o nějaký to deci míň, asi to bude tím, že na rychlost kterou byla zvyklá jezdit méně šlape na plyn. S tou účinností je to asi pravda, ovšem je velký rozdíl kdy se vstříkne během cyklu palivo a kolik. Motor má po čipnutí i na volnoběh trošku jiný zvuk. To jsou tak asi všechny poznatky co zatim mám.
Tenhle motor nema ani Westgate ani Wastegate. Spravne by bylo "Wastegate"kmarty píše:Ahaaa, tady je ten zakopany pes.Šamša píše:Ty si to pleteš s Blow-off ventilem
A co to "Westgate" versus "Wastegate"?
Je to VTG-Turbo (Variable Turbinengeometrie (VTG) Naklapeni lopatek.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Neplete si vy tady EGR s VTG?? Je to skoro to stejne.txc píše:Já bych všecky tydlety gejty zakázal a to by se to teprve jezdilo!
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů