Udeřila zima!

Co se nám přihodilo.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1077
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » stř led 26, 2005 11:33

Buk není ideální, ale válely se v garáži.... (podlaha byla smrk)

S pozdravem Ivan

Uživatelský avatar
Mirek-Vsetín
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: čtv pro 02, 2004 01:12
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek-Vsetín » stř led 26, 2005 13:18

awe_cz píše:
Mirek-Vsetín píše:Taky je dobré si najít nějaký velký "plac" a tam si v zimě odzkoušet,co dělá auto v těch a v těch situacích.(Já jsem se po tomto vyzkoušení naučil zvládat např. smyk,ovládání volantu při smyku, použití ruční brzdy při smyku a nejen to....)
Ano, tohle se snazim vsem zprostredkovat, docela jsem si uzil s kamaradkou tuhle ;) Hlavni je aby si clovek zvyknul, ze auto muze jet i jinym smerem, nez by si pral a aby v takove situaci nezmatkoval a pouzil mozek, je pravda, ze u nekterych lidi to zvykani trva dele, ale za tu namahu to stoji. Ona pravidla jak se zachovat pri smyku nejsou nijak slozita, ale jde o to, aby je ten clovek v dane chvili byl schopen pouzit (idealni samozrejme je, pokud to dotycny chape z fysikalniho hlediska, coz je ovsem - aniz bych chtel urazit pritomne damy - u zen vetsinou nemozne ;) )
Absolutní souhlas :t18: .
Mirek

Renault 21, 2.0 Txi 12V,100Kw (136 Šemíků),Phase 2

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2065
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » stř led 26, 2005 16:49

Ivan Rous píše:Buk není ideální, ale válely se v garáži.... (podlaha byla smrk)

S pozdravem Ivan
jak na to chytaly březové elektrody, to nechápu.... :roll:
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Lenka Švestkova
Člen RCČR
Příspěvky: 464
Registrován: pon bře 22, 2004 17:42
Bydliště: Studénka

Příspěvek od Lenka Švestkova » čtv led 27, 2005 09:11

Ano, udeřila zima...
Jedu si (včera ) z Brna směr Ostrava, známá to stezka D48. Do Olomouce "letní počasí", na Impulsu zprávy o tom, jak pražákům v Krkonoších přestaly jezdit vleky...HRÚZA...říkám si...potom něco málo o věčně otravném Bruntálsku, že se nedá příliš projet, ale to je daleko, tak tam nejezděte...( a od tama nevyjíždějte apod. ) a když projíždím kolem Olmiku, tak, kde se vzala, tu se vzala, fujavice. Sníh, fičák jak hrom, a Impuls již hlásí : kalamita v Olomouckém regionu.... Tak si říkám, fajn, Ol-Lipník projedu po dálnici, na Ostravu to už bude klídek. Ejhle, synku, špatně... Do Hranic tma, vítr padá horizontálně v děsivé rychlosti ( může padat sníh horizontálně? asi jo... ), u Lipníku nějaké odfouknuté dodávky do pole ( asi nebyly naložené, tudíž příliš lehké ) a na cestě cca 5-10 cm rozježděného sněhu. Pravý pruh vcelku bez sněhu, odhrabaný, ale přátelé řidiči, co spěchají, tak v této téměř nulové viditelnosti musí rychle levým pruhem, tudíž vyhazují spousty sněhu do pravého, čím dál tím méně čistého pruhu. Díky, hoši, hlavně sebou švihněte mimo můj jízdní prostor... V Hranicích začala zácpa u Phillipsu a končila v Bělotíně. Nikdy jsem neměl možnost si prohlédnout Hranice tak detailně...2 hodiny na jedničku a začal jsem se Lagunce omlouvat... Z druhé strany začala kolona před Bělotínem (před kopcem). Otáčely se tam permanentně na kopci 4 traktory s radlicemi, ale ty kamióny dule stejně neměli šanci. I kdyby se rozjely, tak riziko, že začnou klouzat dolů a začnou hrnout auta za sebou bylo asi dost velké...No nic, fronta v protisměru od Bělotína po Starý Jičín byla sice neskutečně dlouhá, nehýbala se, ale nebylo to v mém směru... Když už jsme se hnuli, tak "těžcí borci" okamžitě do levého pruhu a do té bílé tmy nohu na plyn... Buen viaje, compaňeros..říkám si a přemýšlím, zda dojedu bez další zácpy. Dojel jsem. Čtyřku jsem vlastně z Hranic až do Studénky nepotřeboval.
Zoufalý výkřik v Impulsu, že někdo vyjel v 10.00 z Ostravy a v 15.00 byl teprve v Novém Jičíně jsem bral z rezervou... Inu, hlavní dopravní tepna severní Moravy byla včera dost v XXXXXXX ( omlouvám se za ten výraz ), nicméně v rádiu jsem poslouchal pouze o problémech lyžařů v Krkonoších a neprůjezdnosti Jeseníků ( s odpuštěním, ty jsou bez řetězů nesjízdné každou zimu ). Čili, buď se přestěhuji, nebo se musím smířit s tím, že Olomoucí končí republika a pokud chci dál, tak je třeba si přeladit na polské či slovenské rádio. Novojičínsko či Ostravsko je dobré tak na vybírání daní a jednou za čas voličských hlasů od těch tupounů, co tady žijeme. :twisted:
Dnešní cestu do práce popisovat nebudu. V rádiu jsem slyšel něco o naší pomoci postiženým tsunami... Ale moc jsem se na rádio nesoustředil. Ta bílá tma na totálně neprůjezdných okreskách v dnešní sněhové fujavici nebyla nic moc...Chápu, že to kalamita nebyla...To bylo horší...
Martin
Laguna 1.9dTi 2000
Naposledy upravil(a) Lenka Švestkova dne čtv led 27, 2005 11:14, celkem upraveno 2 x.

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 616
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » čtv led 27, 2005 10:08

nojo, zajímalo by mě jak je v Beskydech, nebyl sem doma už měsíc a v neděli jedu, tak sem dost zvědavý, není tu někdo ze vsetína nebo tak, aby podal zprávu jestli byla u nás taky kalamita ale nikdo o tom nemluví, protože to u nás nikomu nevadí?

Uživatelský avatar
jarek val_mez
Advanced member
Příspěvky: 327
Registrován: stř led 05, 2005 17:30
Bydliště: valašské meziříčí

Příspěvek od jarek val_mez » čtv led 27, 2005 11:48

Víťa Malina píše:nojo, zajímalo by mě jak je v Beskydech, nebyl sem doma už měsíc a v neděli jedu, tak sem dost zvědavý, není tu někdo ze vsetína nebo tak, aby podal zprávu jestli byla u nás taky kalamita ale nikdo o tom nemluví, protože to u nás nikomu nevadí?
sněhu je tu docela hodně ,přímo radost pohledět . jestli tě baví jezdit v zimě tak se máš na co těšit .já sám jsem za poslední 3 dny najezdil na cestách mezřič-kelč,mezřič-vsetín tak 500 km a doslova si to užívam :twisted: . provoz není tak hustý ,bouračku jsem zatím nepotkal (kde na ně v těch rádiích chodí ? ) ,těch pár cm( cca10-15 ) sněhu na cestě asi nikomu moc nevadí . jediné co mi přijde dost legrační je hlášení na orionu ,že po valmezu jezdí mezi 5-10 traktory s pluhem . já osobně tam dneska nepotkal ani trakoristu s lopatou natož s pluhem a to jsem byl ve městě 2 hodiny v kuse .asi potřebovali do zpráv taky něco optimystického
zdraví jarek

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1077
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » čtv led 27, 2005 15:47

Čeněk Urbanec píše:
Ivan Rous píše:Buk není ideální, ale válely se v garáži.... (podlaha byla smrk)

S pozdravem Ivan
jak na to chytaly březové elektrody, to nechápu.... :roll:
Tak Čeňku jen pro Tebe :wink: :

Karburátor: místo elektromagnetického uzávěru narvanej umělohmotnej kolíček od nafukovacího lehátka, místo původních trysek zelepený Loctitem trysky z jakéhosi karburátoru z volva, lanko ke karbecu včetně bovdenu z mého horského kola (spojeno čokoládou se zbytkem originálu), plováková komora rozšířena o 0.5 litrů (jakási italská limonáda - kvůli náklonu).

Rozdělovač: přerušovač upraven jak jinak než bukovým klínkem.

Elektrika: kompletní nový rozvod, start auta se prováděl následujícím způsobem. Zapnout vypínač č. 1 a č.2, zmáčkout vypínač č.3 (bývalá vrtačka protool), vypnout vypínač č. 2.

Motor: sundání hlavy, metodou kladivo zespoda do ventilů byly ventily namláceny do původních sedel, nové těsnění pod hlavu bylo u 2 válce přetrhlé (někdo ho v garáži složil, aby se vešlo do šuplíku) - zatěsnilo se silikonem (a rok to jezdilo), vana promáčklá až k násosce čerpadla oleje (to se zkrátilo), poslední měsíce motor jezdil na rostliný olej, chytal okamžitě, a rekord je dálnice, 75 km/h Mníšek pod Brdy - Liberec, 3,9 l/100km i s odbočkou na CČM.

Karoserie: Přidána deformační zóna v kufru (rozřezané pneumatiky v hliníkové krabici), všechny dutiny poctivě vyšoudeleny (cca 5 litrů v nenafouklém stavu), dřevěné prahy, dřevěná podlaha, spodní držák převodovky svařen svépomocí po uražení původního. Škoda 105 uvezla na zadních sedačkách: zahradní malotraktor z roku 1943, několikametrákový úlomek mlýnského kamene (propadl se a zdeformoval definitivně kastli tak, že jsem auto vyhodil (dal bratrovi), rozřezanou lípu, které se tam naložilo přesně tolik, aby vana klouzala po asfaltu a neprodřela se.

Kola: plus sada železných lopatkových kol do bahna, sněhu apod.

Jo a uprostřed předního kufru byl plnohodnotný vodotrysk s 20 l zásobou vody, který vždy za nás překecal celníky, aby nás pustili za hranice.

R25 takto nepoužívám :wink: .

S pozdravem Ivan

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1006
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » čtv led 27, 2005 21:09

Čeněk Urbanec píše:
Ivan Rous píše:Buk není ideální, ale válely se v garáži.... (podlaha byla smrk)

S pozdravem Ivan
jak na to chytaly březové elektrody, to nechápu.... :roll:
Čeňku, březový se už hromadu roků nedělají, protože neměly pevnost. Místo nich se používaly dubobuk, nebo habroolše, ty se používaly na slabší materiály, protože byly pružnější. Dneska se používá na svařování lýko v kouřové atmosféře pod ochrannou vrstvou pilin :D

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 5887
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv led 27, 2005 21:33

A co dokáže potom takovej neřád, jako červotoč nebo dřevokaz :lol: To je pak vhodná insekticidní impregnace třeba Vaztakem 8)
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2065
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » čtv led 27, 2005 21:40

Vy oba mi dáváte, jen co je pravda :lol:
A mezitím se přidal Honza.... :wink:
Já bych dokonce viděl i další rozvíjení Tvé metody:
Posadit zhnilou kastli na mladý strom, počkat, až se rozroste( mezitím prostřihovat a tak - autobonsai...) a až větve pevně vrostou do skeletu, osekat přečnívající větve, odlistit a odkornit, viditelné vyleštit do vysokého lesku....dokonce by si budoucí veteránista mohl vybrat dřevinu.... No, chce to popracovat....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Santy
Junior member
Příspěvky: 109
Registrován: stř pro 29, 2004 05:20
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Santy » ned led 30, 2005 13:55

No, když jsme u těch mladých řidičů....
Možná jsme všichni zapomněli na to nejdůležitějsí.....
Ti mladí řidiči (=začínající) přece nevytáhlo slunko z pařeza, že :-)
Oni (když byli malí a ještě menší) seděli totiž v autě svého otce a podle něj teď (ať chceme nebo ne) všichní jezdí a jezdíme.....
Takže pozor pro všechny kdo vozíte děti a dospívající mládež, ONI SE DÍVAJÍ, ONI VIDÍ, A ONI TO POVAŽUJÍ ZA SPRÁVNÉ, to co my vyvádíme.....

Myslím, že je důležité to připomenout.
Autoškola je naučí tam maximálně ovládat auto, což je něco jiného než sledovat zrcátka, dávat blinkry a jezdit po pravé straně a ne přes plnou čáru do levé zatáčky kam nevidím....

Uff, to sem se rozepsal...
Santy
Laguna 2.0 RXE 1994, klima, vše v elektrice a taky bohužel xenony.

Uživatelský avatar
Štája
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: úte pro 14, 2004 18:03
Bydliště: Tošánky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Štája » ned led 30, 2005 18:12

hm zajimalo by mě jestli se planuje nekde tady organizovat skola smyku(myslim na morave:) a jestli o tom nahodou neco nevite...vetsinou to dela besip...chtel bych se trochu poucit:)
Megane coach 1,6e

Uživatelský avatar
ziza23
Člen RCČR
Příspěvky: 20
Registrován: čtv úno 24, 2005 13:51
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ziza23 » pon úno 28, 2005 09:11

GREYWOLF píše:
Jan Kalina píše:Já se radši k "mladejm" řidičům vyjadřovat nebudu - ne že bych napsal něco špatnýho, ale vždy se najde někdo, komu by se tam něco nelíbilo.. :) Z vlastní zkušenosti - dělal jsem řidičák ve škole, ve druháku na T+A, jezdilo se prakticky celej školní rok, i na mašině v zimě a zkoušky byly v létě. Celej třeťák B a zkoušky byly až v říjnu další rok ve čtvrťáku (celý se Š105, fáčko přišlo nový ještě bez pravejch pedálů v den zkoušek :( ). Nic se neuspěchá, ani učení se řídit :wink: (a to jsem sám řídil prvně v asi 9ti letech, a jak jinak - R8 :P )
No vzhledem k memu veku (20) bych si dovolil nesouhlasit :P Delal jsem celou autoskolu s Fackem,ktere drzela pohromade pouze spina a misty ipa... :!: Na zaverecky mne posadili do Filcky 1,6 MPi Mel jsem v aute temer 3q zive vahy ( instruktor+ komisar :) ) Vzhledem t tomu ze chvatali oba na svacinu 20 minut po obede tak jsem letel skrz vesnici temer kilo .....etc. Za posledni 2 roky jsem nalital temer 40 000km a ani jednou jsem neboural vlastni vinou. Nebude to vekem ,ale tim ze jsem si na kazdy auto musel poctive vydelat a tak se k nemu taky chovam...

Je to o vztahu k automobilu :wink:
Jo, jo s tím se nedá než souhlasit, každý se k autu chová tak jak si ho váží, mám třetí auto a mimo toho prvního (Š105) jsem si na ně musel vydělat. A to se pak k němu člově¨k chová uplně jinak. :lol:
Renault Megane Scenic 1,9TD r.v. 1997
SKYPE: ziza23

Odpovědět

Zpět na „Příhody ze silnic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host