Co se děje u Renaultu ?
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Co se děje u Renaultu ?
Včera jsem četl nový TUV report. V kategorii 2/3roky Laguna suveréně nejhorší, v další kategorii tři renaulty seřazené téměř na konci žebříčku. K tomu si pročtěte diskuze na auto.cz a garaz.autorevue.cz. Samozřejmě, všude Tomáš Vrátný, ale bohužel není zdaleka sám. Lidí co mají s megany podobné problémy je tam řada. Když se podívám na diskuze k jiným značkám, zdaleka tam není tolik nářků. Snad nejhorší jsou dva příspěvky, kde popisují své zkušenosti podnikatelé, kteří provozují renaultů několik. To přece není náhoda, že z tolika různých zdrojů je slyšet "renaulty nebrat". Začíná to vypadat, že renault má s kvalitou opravdu problémy. Nebo ne? Tak co vy na to "renaulťaci"?
PS: mám taky renault a mám ho zatím docela rád.
PS: mám taky renault a mám ho zatím docela rád.
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2065
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
- Anarki
- Člen RCČR
- Příspěvky: 3665
- Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
- Bydliště: Atomograd
- Kontaktovat uživatele:
Jěště bych připoměl, že olej do ohně často přilévá značkový servis který je na tom se znalosti a kvalitou práce bídně. U nás na východním slovensku neznám jediný schopný značkový servis na Renaulty. Snad Košice, tam ale ze tří mechaniku musíte trafit dva které to umí a nesmí to dělat v pondělí ráno nebo v pátek večer.
Snad jen tolik.
Snad jen tolik.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9038
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vysvětlení je celkem jednoduché.
Stačí aby se našel jeden, který bude neustále tvrdit, že je něco špatné.
aneb jak říkal soudruh Goebbles: Stokrát opakovaná lež se stane pravdou.
Tu najednou začnou tvrdit anonymové, kteří ani nikdy Renaulta neměli...
Vzniká pak lavina lamentací...
Nikdo netvrdí, že renaulty nemají žádné závady. To by byla lež.
Jsou také známé závady, které jsou pro určité modely typické.
Např. Laguna II Ph1 v počátcích výroby měla potíže s elektronikou ap.
Stačí aby se našel jeden, který bude neustále tvrdit, že je něco špatné.
aneb jak říkal soudruh Goebbles: Stokrát opakovaná lež se stane pravdou.
Tu najednou začnou tvrdit anonymové, kteří ani nikdy Renaulta neměli...
Vzniká pak lavina lamentací...
Nikdo netvrdí, že renaulty nemají žádné závady. To by byla lež.
Jsou také známé závady, které jsou pro určité modely typické.
Např. Laguna II Ph1 v počátcích výroby měla potíže s elektronikou ap.
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1077
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Dost zásadní obraz Renaultu dělá cena náhradních dílů a některé konstrukční prvky na autě samém. Psal jsem o tom již několikrát, takže jen shrnu: Nechápu, proč v Německu jsou díly na starší Renaulty podstatně levnější (stejně, jak mi bylo vysvětleno, tak si díly především na starší vozy nechávaj obratem dovážet, stejně jako němci). Druhou věcí je, že když jsem objížděl opravny, tak několikrát! jsem se setkal s reakcí, že sny šíleného francouzského konstruktéra neopravují (a popravdě se jim nedivím - R25 jsem měl 3, měnil jsem tam kde co, a třeba hvězdičkový šrouby na předním ložisku může vymyslet jen blb (jak asi budou vypadat po 10-20 letech)).
S pozdravem Ivan
S pozdravem Ivan
- kšanda
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2462
- Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
- Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
- Kontaktovat uživatele:
ivane taky se ale podívej na ceny renaultů v německu. taky dost rozdíl. ale chtěl bych k těm toxům. podle mě je to mnohem lepší řešení než křížovej šroubovák. torxi se hůř sežvejkaj. ale některý prvky sou dost zbytečně složitě udělaný. např ručka u r21 vs. favorit. utáhněte jí na fáčku a na r21. rozdíl bude tak hodina a půl mojí chromý práce.jinak po výměně motoru siuž na nic nestěžuju.ťuky ťuk
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
Téma !
No tak nám ta diskuze odbíhá někám jinam. Torxní šrouby bych jim klidně odpustil.
Máte sice kousek pravdy, ale jenom v přístupu servisů nebo tisku to určitě nebude. Zkusili jste se v poslední době podívat na ty diskuze, které jsem uváděl v prvním příspěvku ? Posledním hitem meganů je kolisání otáček a díra v plynu u studeného nebo vlažného motoru. Podívejte, kolik lidí už s tím má problémy a přitom na relativně nových autech. Stejně tak táhnutí doleva nebyl jenom problém Tomáše Vrátného, psali o něm i jiní. Tam nejsou jenom hlášky anonymů, kteří někde slyšeli "renaulta nebrat" a pak to pořád někde opakují. Tam jsou konkrétní zkušenosti lidí, kteří renaulta mají. Jistě, přístup autorizovaných servisů je otřesný, sám bych tam na základě vlastní zkušenosti už nedal opravit ani koloběžku. Stejně tak málokterý novinář opravdu rozumí tomu, o čem píše.
Víte, moc se mi nelíbilo, jak jste na tomhle diskuzním fóru utírali třeba toho Tomáše Vrátného. Ten pán mi taky nemusí být moc sympatický, některé jeho postupy mi moc nesedí a některé vůbec nechápu. To, jak zasekal svým problémem všechny možné diskuze a fóra, to opravdu přehnal. Nemůžete ale zpochybnit, že v podstatě má pravdu. Ten hlavní problém, táhnutí doleva, tam skutečně byl, to potvrdil jak soudní znalec, tak servis.
Ale co chci hlavně říct. Jak tenhle problém, tak i ostatní problémy neměl jenom on sám. Táhnutí doleva, nefunkční zadní stěrač, pazvuky v interieru, smrdící klimatizace, nerovnoměrný běh u 16V motoru, příliš rychle odcházející a pískající brzdové destičky a kotouče, odcházející vstřikovače a turba u motorů dCi, to vše se na výše zmíněných stránkách vyskytuje opakovaně a velmi často. Pokud mi nevěříte, dejte si tu práci a projděte si je.
Teď si trošku píchnu do admina. Možná je to utopie, ale není právě tohle místo pro Renaultclub, aby kontaktoval dovozce a pokusili se třeba mimimálně zlepšit přístup servisů. Vždyť třeba ten problém s kolísáním otáček po startu nebo s dírou v plynu je zřejmě známý a ví se, co to způsobuje. Tak proč se tady pořád tolik lidí s tím musí trápit.
Máte sice kousek pravdy, ale jenom v přístupu servisů nebo tisku to určitě nebude. Zkusili jste se v poslední době podívat na ty diskuze, které jsem uváděl v prvním příspěvku ? Posledním hitem meganů je kolisání otáček a díra v plynu u studeného nebo vlažného motoru. Podívejte, kolik lidí už s tím má problémy a přitom na relativně nových autech. Stejně tak táhnutí doleva nebyl jenom problém Tomáše Vrátného, psali o něm i jiní. Tam nejsou jenom hlášky anonymů, kteří někde slyšeli "renaulta nebrat" a pak to pořád někde opakují. Tam jsou konkrétní zkušenosti lidí, kteří renaulta mají. Jistě, přístup autorizovaných servisů je otřesný, sám bych tam na základě vlastní zkušenosti už nedal opravit ani koloběžku. Stejně tak málokterý novinář opravdu rozumí tomu, o čem píše.
Víte, moc se mi nelíbilo, jak jste na tomhle diskuzním fóru utírali třeba toho Tomáše Vrátného. Ten pán mi taky nemusí být moc sympatický, některé jeho postupy mi moc nesedí a některé vůbec nechápu. To, jak zasekal svým problémem všechny možné diskuze a fóra, to opravdu přehnal. Nemůžete ale zpochybnit, že v podstatě má pravdu. Ten hlavní problém, táhnutí doleva, tam skutečně byl, to potvrdil jak soudní znalec, tak servis.
Ale co chci hlavně říct. Jak tenhle problém, tak i ostatní problémy neměl jenom on sám. Táhnutí doleva, nefunkční zadní stěrač, pazvuky v interieru, smrdící klimatizace, nerovnoměrný běh u 16V motoru, příliš rychle odcházející a pískající brzdové destičky a kotouče, odcházející vstřikovače a turba u motorů dCi, to vše se na výše zmíněných stránkách vyskytuje opakovaně a velmi často. Pokud mi nevěříte, dejte si tu práci a projděte si je.
Teď si trošku píchnu do admina. Možná je to utopie, ale není právě tohle místo pro Renaultclub, aby kontaktoval dovozce a pokusili se třeba mimimálně zlepšit přístup servisů. Vždyť třeba ten problém s kolísáním otáček po startu nebo s dírou v plynu je zřejmě známý a ví se, co to způsobuje. Tak proč se tady pořád tolik lidí s tím musí trápit.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9038
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Sváťo, zaznělo to tu mnohokrát, takže jsis toho snad všiml i ty.
Vrátnému jsme nabízeli svou pomocnou ruku, tak jako ji nabídneme komukoliv, kdo nás o to požádá a je lhostejné, zda to je člen klubu nebo ne.
Vrátný nám však neumožnil být mu nápomocni a místo toho začal do svého problému zatahovat klub, jako jednoho z organizátorů "protestní akce", s čím jsme pochopitelně nechtěli mít nic společného.
Nikdo zde mu neupíral to, že jeho auto trpí určitými závadami. Jeho postup při reklamaci vad nelze označit jako standardní. Jediné, co mu jde dokonale je házení špíny na všechny kolemm a to i včetně nás. Takže opravdu nemám nejmenší chuť být mu jakkoliv nápomocen.
Znalecký posudek, který dal konečně k dispozici nepřináší z hlediska závad žádné nové poznatky, obsahuje ale jednu zajímavou větu, která de facto znamená, že Vrátný si z důvodu nespokojenosti další závady v podstatě vymýšlí.
Každá automobilka vyrábí kromě aut kvalitních a bezchybných také auta, která vykazují vady. To je sice smutné, ale pochopitelné. Není ale možné chovat se jak blb pokud tyto vady reklamuji.
Podívej, pokud budu zrovna tak urputný jako je vrátný při shánění všech možných závad a jejich publikování u Opela, bude to vypadat de facto úplně stejně jen terčem bude někdo jiný. mohl bych hovořit o velkých potížích motoru 1,7 turbodiesel, mohl bych mluvit o předních nápravách corsy a nebo o korozi Astry...
Prima, tak bych rozpoutal takovouhle kampaň. A komu by to pomohlo? Mě? Automobilce? Importérovi? Prodejsi? Servisu? Nikomu.
Vrátný neodpověděl na žádný z našich dotazů, které by nás mohly posunout při řešení trochu dál. Neudělal to. jediné, co umí je repostování příspěvků napříč internetem.
Možná to je nespokojený zákazník, možně je oprávněně nespokojený, ale určitě to je spammer, demagog a lhář.
Tvé pozornosti doporučuji také diskuse na auto.cz, kde se také našlo pár uživatelů, kteří s ním chtěli diskutovat a nikoliv pochlebovat. Jak ta diskuse dopadla? Úplně stejně jako tady. Neodpovídal na dotazy osočoval atd.
Pro mne s tímto přístupem celý Vrátný skončil, ať si dál dělá co chce.
Ostatním lidem, kteří nás požádají o pomoc při řešení svého problému jsme i nadále otevření.
Vrátnému jsme nabízeli svou pomocnou ruku, tak jako ji nabídneme komukoliv, kdo nás o to požádá a je lhostejné, zda to je člen klubu nebo ne.
Vrátný nám však neumožnil být mu nápomocni a místo toho začal do svého problému zatahovat klub, jako jednoho z organizátorů "protestní akce", s čím jsme pochopitelně nechtěli mít nic společného.
Nikdo zde mu neupíral to, že jeho auto trpí určitými závadami. Jeho postup při reklamaci vad nelze označit jako standardní. Jediné, co mu jde dokonale je házení špíny na všechny kolemm a to i včetně nás. Takže opravdu nemám nejmenší chuť být mu jakkoliv nápomocen.
Znalecký posudek, který dal konečně k dispozici nepřináší z hlediska závad žádné nové poznatky, obsahuje ale jednu zajímavou větu, která de facto znamená, že Vrátný si z důvodu nespokojenosti další závady v podstatě vymýšlí.
Každá automobilka vyrábí kromě aut kvalitních a bezchybných také auta, která vykazují vady. To je sice smutné, ale pochopitelné. Není ale možné chovat se jak blb pokud tyto vady reklamuji.
Podívej, pokud budu zrovna tak urputný jako je vrátný při shánění všech možných závad a jejich publikování u Opela, bude to vypadat de facto úplně stejně jen terčem bude někdo jiný. mohl bych hovořit o velkých potížích motoru 1,7 turbodiesel, mohl bych mluvit o předních nápravách corsy a nebo o korozi Astry...
Prima, tak bych rozpoutal takovouhle kampaň. A komu by to pomohlo? Mě? Automobilce? Importérovi? Prodejsi? Servisu? Nikomu.
Vrátný neodpověděl na žádný z našich dotazů, které by nás mohly posunout při řešení trochu dál. Neudělal to. jediné, co umí je repostování příspěvků napříč internetem.
Možná to je nespokojený zákazník, možně je oprávněně nespokojený, ale určitě to je spammer, demagog a lhář.
Tvé pozornosti doporučuji také diskuse na auto.cz, kde se také našlo pár uživatelů, kteří s ním chtěli diskutovat a nikoliv pochlebovat. Jak ta diskuse dopadla? Úplně stejně jako tady. Neodpovídal na dotazy osočoval atd.
Pro mne s tímto přístupem celý Vrátný skončil, ať si dál dělá co chce.
Ostatním lidem, kteří nás požádají o pomoc při řešení svého problému jsme i nadále otevření.
- Lucni Konik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 623
- Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Sváťo, taktéž se připojuji k Viktorovi a Honzovi - když byl pan Vratný požádán, aby některá tvrzení podložil důkazy, okamžitě začal nejen Viktora, ale i ostatní osočovat a co je horší, i hrubě urážet - osoba pana Vratného je mi úplně volná a taktéž nemám chuť mu jakkoli pomáhat.
Dovolím si prohlásit, že je záležitostí slušného vychování a hlavně jednání, potřebuji-li pomoc, tak nepoplivu tu pomocnou ruku, která je mi nabídnuta a naopak jsem vděčný za to, co je pro mne někdo ochoten udělat - mám dojem, že pan Vratný považuje za samozřejmou povinnost, aby mu každý pomáhal a když náhodou má někdo vlastní názor, je to problém, který řeší urážkami a házením špíny ...
Dovolím si prohlásit, že je záležitostí slušného vychování a hlavně jednání, potřebuji-li pomoc, tak nepoplivu tu pomocnou ruku, která je mi nabídnuta a naopak jsem vděčný za to, co je pro mne někdo ochoten udělat - mám dojem, že pan Vratný považuje za samozřejmou povinnost, aby mu každý pomáhal a když náhodou má někdo vlastní názor, je to problém, který řeší urážkami a házením špíny ...
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
...no na druhou stranu - bez ohledu na různé Vrátné, si nemusíme chlapci nalhávat, že řada evropských značek už dávno nepatří k baštám spolehlivosti jako dřív a zvučnost "jména" je ta tam.
Stačí se podívat na žebříčky spolehlivosti/poruchovosti a hned máme prostor pro zamyšlení....
Stačí se podívat na žebříčky spolehlivosti/poruchovosti a hned máme prostor pro zamyšlení....
Octavia Combi 1,9 TDI (96kW) - 04´
Podívejte se na to taky z druhé stránky. Když si 100 lidí koupí Renaulta
a budou ho mít všichni bez závad tak 99% vůbec nebude vědět že jsou
na netu nějaká fora zabývající se závadami aut. Sem píší většinou lidé kteří
něco potřebují, takže je to taky tak trochu zavádějící. Vždycky se všechno
nepovede, mě se to stává třeba večer
a budou ho mít všichni bez závad tak 99% vůbec nebude vědět že jsou
na netu nějaká fora zabývající se závadami aut. Sem píší většinou lidé kteří
něco potřebují, takže je to taky tak trochu zavádějící. Vždycky se všechno
nepovede, mě se to stává třeba večer
Renault Megane 1,6 66kW, Automatic,[img]http://images.spritmonitor.de/173787.png[/img]
Nojo, to je fakt...Libor52 píše:Podívejte se na to taky z druhé stránky. Když si 100 lidí koupí Renaulta
a budou ho mít všichni bez závad tak 99% vůbec nebude vědět že jsou
na netu nějaká fora zabývající se závadami aut. Sem píší většinou lidé kteří
něco potřebují, takže je to taky tak trochu zavádějící. Vždycky se všechno
nepovede, mě se to stává třeba večer
Můj kamarád má osm let Hondu Civic kupé r.v. někdy před 95´.
No lije do ní jen benzín a olej a o víc se nestará - taky se s ním ale nedá mluvit o autech
Octavia Combi 1,9 TDI (96kW) - 04´
- kšanda
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2462
- Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
- Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
- Kontaktovat uživatele:
takže buďme rádi že nás občas potká závada. aspoň trošku víme z čeho se skládá auto stejně si myslim že závady plynou hlavně z toho jak se o auto staráme. a nějakej zmetek se najde vždycky a ve všem
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
Pokud s někým nesouhlasím, neznamená to, že ho nemůžu vyslechnout. Pro zajímavost se podívejte na jeho stránky na názory dalších uživatelů vozů renault. Dost neradostné čtení. Doufám, že mě nebudete přesvědčovat, že si to vymyslel sám.
Nehodlám se ale už dále bavit na téma TOM69. Svůj názor na něj jsem už napsal, téma diskuze mělo být jiné.
Některé odpovědi mi připadají jako "humor za každou cenu".
Problémy údržby to budou těžko, pokud se to vyskytuje na autech starých 1-2 roky.
Názor, že spokojení lidé nepíšou na internetové diskuze už jsem někde slyšel, bohužel jaksi nevysvětluje, proč si zde tolik nenaříkají např. majitelé fordů nebo toyot.
A pokud už se Vám nějaké problémy s autem vyskytnou, věřte, že byste radši byli v roli toho vzpomínaného majitele Hondy, co jenom leje benzín a jezdí. I když se s ním pak nedá mluvit o autech.
Dneska jsem si koupil Autotip. Test Megana na sto tisíc km. V podstatě dost ostuda, spousta drobných závad, které plynou z nekvalitní výroby. Ale především mě zaujalo tvrzení, že Renault o problémech s kvalitou meganů (ale ono to nebude jen u meganů, viďte) ví a hodlá se v tomto směru rapidně zlepšit.
O tom si mohu myslet svoje, jako o všem co se dopředu vyhlašuje přes media ještě než je to někde vidět. Přece jen to ale potvrzuje můj dojem, že se u renaultů něco děje a kvalita našim francouzským soudruhům trošku ujela.
Nehodlám se ale už dále bavit na téma TOM69. Svůj názor na něj jsem už napsal, téma diskuze mělo být jiné.
Některé odpovědi mi připadají jako "humor za každou cenu".
Problémy údržby to budou těžko, pokud se to vyskytuje na autech starých 1-2 roky.
Názor, že spokojení lidé nepíšou na internetové diskuze už jsem někde slyšel, bohužel jaksi nevysvětluje, proč si zde tolik nenaříkají např. majitelé fordů nebo toyot.
A pokud už se Vám nějaké problémy s autem vyskytnou, věřte, že byste radši byli v roli toho vzpomínaného majitele Hondy, co jenom leje benzín a jezdí. I když se s ním pak nedá mluvit o autech.
Dneska jsem si koupil Autotip. Test Megana na sto tisíc km. V podstatě dost ostuda, spousta drobných závad, které plynou z nekvalitní výroby. Ale především mě zaujalo tvrzení, že Renault o problémech s kvalitou meganů (ale ono to nebude jen u meganů, viďte) ví a hodlá se v tomto směru rapidně zlepšit.
O tom si mohu myslet svoje, jako o všem co se dopředu vyhlašuje přes media ještě než je to někde vidět. Přece jen to ale potvrzuje můj dojem, že se u renaultů něco děje a kvalita našim francouzským soudruhům trošku ujela.
- kšanda
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2462
- Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
- Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
- Kontaktovat uživatele:
myslim že je jasný že moc lidí od tud nemá náladu dívat se na tomovy stránky.
ale teď s tebou musim souhlasit. je to dosti viditelný i např. u peugeota. dieslový 405-ky byly parádní držáky. a jejich spokojení majitelé si samozřejmě chtěli koupit něco nového stejné kvality. tak si koupili skvělý motor hdi ve 406 a už jen litujou. a musim říct že ani dci a tdci od fordů nejsou obzvlášť trvalé motory. to sou informace od známýho ze servisu
a i od kamarádů vlastnících tyto motory. kromě dci-čka. o tom se dozvídám jen z diskusí. jinak kamarád na něm má 140 000km a je nad míru spokojenej. jen jednou za rok nebo půl musí vyčistit egr ventil
ale teď s tebou musim souhlasit. je to dosti viditelný i např. u peugeota. dieslový 405-ky byly parádní držáky. a jejich spokojení majitelé si samozřejmě chtěli koupit něco nového stejné kvality. tak si koupili skvělý motor hdi ve 406 a už jen litujou. a musim říct že ani dci a tdci od fordů nejsou obzvlášť trvalé motory. to sou informace od známýho ze servisu
a i od kamarádů vlastnících tyto motory. kromě dci-čka. o tom se dozvídám jen z diskusí. jinak kamarád na něm má 140 000km a je nad míru spokojenej. jen jednou za rok nebo půl musí vyčistit egr ventil
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
Jsem majitelem jednoho nového Megana II. Založil jsem diskusi o problémech motoru 1.4 16V (K4J) http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=2566. Snažím se posbírat data od lidí, co mají stejný problém jako já, abych sobě i ostatním pomohl nalézt rychlejší vyřešení problému. Sbírám zkušenosti i ze zahraničních fór. Nyní už máme dvě videonahrávky s nízkými volnoběžnými otáčkami a dokonce se zhasnutím motoru. Více už bez vybavení zdokumentovat Renaultu neumím. Pracuji už několik let jako profesionál v automobilovém průmyslu v oboru elektroniky a diagnostiky. Bohužel u Renaultu nemám partnera, kterému bych předal popis našich závad. Zaslal jsem už odkaz na naše diskuzní fórum a video nahrávky na vedoucího mého servisu, chtěl jsem, aby to odeslal i na zastoupení Renault. Nabídl jsem další přistavení mého auta k diagnostice.
Postup přijetí a zápis mého popisu závad v servisu vykazoval chyby. Když jsem vysvětlil přejímacímu technikovi, kdy a jak se volnoběh pod 500 ot/m vyvolá, vůbec to nikam neuvedl. Auto si v nedefinovaný čas po vychladnutí motoru vzal mechanik na diagnostiku motoru a to tím způsobem, že s ním teprve přejížděl na dílnu. Takže když tam připojil Clip, tak už musely být otáčky zase v pořádku. S mechanikem mě nenechali promluvit a vysvětlit mu přesně závadu a její projev. Nevím zda kontroloval jen chybovou paměť motorové jednotky nebo překontroloval i hodnoty z jednotlivých čidel, zda například čidlo teploty vody neukazuje o 20 stupnu jinak apod. Já bych se snažil na místě mechanika hlavně závadu vyvolat a při ní zjistit, co za veličiny snímá v tuto chvíli řídící jednotka, v jakém režimu je apod.
Myslím, že by se dalo domluvit i s dalšími majiteli problémových Meganů 1.4, aby znovu zajeli do servisů na diagnostiku, ale musel by tam být nějaký opravdový profesionál, který půjde po jádru problému a nepromrhá čas zákazníků tím, že v chybové paměti nic nenajde a auto vrátí. Poslední vyjádření při páteční návštěvě servisu jednoho zákazníka bylo, že to škubání studeného motoru je naprogramovaná ochrana proti přetáčení za studena .
Pokud by nám chtěl RenaultClub s tou "drobností" na motorech 1.4 pomoci, pak na rozdíl od Tom69 bych pomoc přijal a byl bych rád nápomocen. Napište mi, jaké možnosti v tom máte.
Postup přijetí a zápis mého popisu závad v servisu vykazoval chyby. Když jsem vysvětlil přejímacímu technikovi, kdy a jak se volnoběh pod 500 ot/m vyvolá, vůbec to nikam neuvedl. Auto si v nedefinovaný čas po vychladnutí motoru vzal mechanik na diagnostiku motoru a to tím způsobem, že s ním teprve přejížděl na dílnu. Takže když tam připojil Clip, tak už musely být otáčky zase v pořádku. S mechanikem mě nenechali promluvit a vysvětlit mu přesně závadu a její projev. Nevím zda kontroloval jen chybovou paměť motorové jednotky nebo překontroloval i hodnoty z jednotlivých čidel, zda například čidlo teploty vody neukazuje o 20 stupnu jinak apod. Já bych se snažil na místě mechanika hlavně závadu vyvolat a při ní zjistit, co za veličiny snímá v tuto chvíli řídící jednotka, v jakém režimu je apod.
Myslím, že by se dalo domluvit i s dalšími majiteli problémových Meganů 1.4, aby znovu zajeli do servisů na diagnostiku, ale musel by tam být nějaký opravdový profesionál, který půjde po jádru problému a nepromrhá čas zákazníků tím, že v chybové paměti nic nenajde a auto vrátí. Poslední vyjádření při páteční návštěvě servisu jednoho zákazníka bylo, že to škubání studeného motoru je naprogramovaná ochrana proti přetáčení za studena .
Pokud by nám chtěl RenaultClub s tou "drobností" na motorech 1.4 pomoci, pak na rozdíl od Tom69 bych pomoc přijal a byl bych rád nápomocen. Napište mi, jaké možnosti v tom máte.
Sváťo, dovol mi pár postřehu:Sváťa píše:...Některé odpovědi mi připadají jako "humor za každou cenu".
Problémy údržby to budou těžko, pokud se to vyskytuje na autech starých 1-2 roky.
Názor, že spokojení lidé nepíšou na internetové diskuze už jsem někde slyšel, bohužel jaksi nevysvětluje, proč si zde tolik nenaříkají např. majitelé fordů nebo toyot.
A pokud už se Vám nějaké problémy s autem vyskytnou, věřte, že byste radši byli v roli toho vzpomínaného majitele Hondy, co jenom leje benzín a jezdí. I když se s ním pak nedá mluvit o autech.
Dneska jsem si koupil Autotip. Test Megana na sto tisíc km. V podstatě dost ostuda, spousta drobných závad, které plynou z nekvalitní výroby. Ale především mě zaujalo tvrzení, že Renault o problémech s kvalitou meganů (ale ono to nebude jen u meganů, viďte) ví a hodlá se v tomto směru rapidně zlepšit.
O tom si mohu myslet svoje, jako o všem co se dopředu vyhlašuje přes media ještě než je to někde vidět. Přece jen to ale potvrzuje můj dojem, že se u renaultů něco děje a kvalita našim francouzským soudruhům trošku ujela.
1. pokud tě zajímá názor ostatních Renaulťáků, tak ho prosím obratem neházej do koše i když ti "nemluví z duše".
2. kupříkladu já bych majitelem zmíněné Hondy nechtěl být, protože má tak blbé jízdní vlastnosti, že se to v mém případě projeví potřebou zvracet a za to by mi ta "bezúdržbovost" nestála.
3. koupil sis Autotip a dozvěděl ses o Méganovi - nepropadej skepsi a panice.
Já jsem v posledních několika měsících načetl fůru časopisů s testy různých automobilů a podobné závady se vyskytují i u jiných vozů.
Namátkou Volvo, Jaguar, BMV, Alfa Romeo....
Ono nejde o problém Renaultu, ale bohužel o problém větší části převážně Evropských automobilek.
Nechci být špatným prorokem, ale dokud se bude klást nejvyšší důraz na snižování nákladů a většina výroby se bude přesouvat do poskomunistických, středovýchodních atd. koutů světa, pak se budeme setkávat s těmito problémy neustále. Až se naučí většina produktivní společnosti dělat tak jak má (neřkuli jak Japonci), pak budou i výrobky spolehlivé.
Ač se ti to může jevit jako "humor za každou cenu", veř, že to myslím smrtelně vážně.
Octavia Combi 1,9 TDI (96kW) - 04´
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti