Praskání torzních tyčí na zadní nápravě Megan 2.0 r.1997
Moderátor: Moderators General
- Voci
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát črc 23, 2004 00:08
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Praskání torzních tyčí na zadní nápravě Megan 2.0 r.1997
Zajímalo by mě jakou máte zkušenost z praskáním torzních tyčí na zadní nápravě. Mám dva kamarády, oba si koupili R19 (1991/1994). Prvnímu odešlo jehličkové ložisko , tak jí vyměnil za čtyřtyčovou nápravu (z vrakoviště) kde mu praskla jedna torzní tyč do půl roku a tak opět měnil a tentokrát praskla už do měsíce (auto rozprodáno na díly). Druhý jezdil až do tohoto týdne bez problémů. Opět praská torzní tyč . Tak mě zajímá jak jste to řešíli a jestli je to problém i Meganů, protože je ta náprava asi stejná a začíná mě to děsit.
Renault Megane 2.0 @ 84kW, r.v. 96
-
- Experienced member
- Příspěvky: 616
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
Mi jsme měli R19 asii šest let, možná i víc a ty tyče oděšli až potom co auto bylo dva měsíce zvednuté na heveru, jedna praskla při rozjezdu do zatáčky a druhá povolila, když to bylo přez noc předbarákem, ale myslím že kdyby to nebylo ty 2 měsice ve vzduchu, tak to bylo v poho, pokud se ta náprava pořád používá a někde to nestojí, tak si myslím že to neodejde
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 5887
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Já sám 3x R19, 1x bratránek, 1x sestřenka, + dalších několik kámošů a nikomu nic (všechno starý modely)...ale už jsem o tom slyšel. Takže stát se to může, ovšem není to rozhodně pravidlo (pravidlo "výměna nebo GO zadní nápravy" je u pažouta 205, 309,..).
Víťo, když máš 4-bod, má tam být 4-torzková zadní náprava - nevyměnil ji někdo za 2-torzkovou? Ta 4-torzková je totiž výrazně tužší (a tuhost lze ještě nastavit pootočením těch torzek)
Víťo, když máš 4-bod, má tam být 4-torzková zadní náprava - nevyměnil ji někdo za 2-torzkovou? Ta 4-torzková je totiž výrazně tužší (a tuhost lze ještě nastavit pootočením těch torzek)
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- Voci
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát črc 23, 2004 00:08
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Je pravda, že když kamarád dal místo 2-torzní 4-torzní tak si stěžoval, že tahá zadek auta po zemi. Teď jak to prasklo na druhem Renoltu tak v servise řekli, že mu to opraví za 10 tis. Tak chtěl dát do servisu jenom nápravu jenže se to opravdu musí nastavovat přímo na auto aby netahal zadek po zemi.
Tak říkáte, že se nemusím bát u Megana. Znám 3 lidi s Ren. a dvoum už to prasklo tak jsem se samozřejmě začal bát. Jestli za to nemůžou i silnice?
Tak říkáte, že se nemusím bát u Megana. Znám 3 lidi s Ren. a dvoum už to prasklo tak jsem se samozřejmě začal bát. Jestli za to nemůžou i silnice?
Renault Megane 2.0 @ 84kW, r.v. 96
- Voci
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát črc 23, 2004 00:08
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Vyměnils jenom torzní tyč a nebo celou nápravu? Ta torzní tyč je tam asi nalisovaná?krt.ecek píše:Mi jsme měli R19 asii šest let, možná i víc a ty tyče oděšli až potom co auto bylo dva měsíce zvednuté na heveru, jedna praskla při rozjezdu do zatáčky a druhá povolila, když to bylo přez noc předbarákem, ale myslím že kdyby to nebylo ty 2 měsice ve vzduchu, tak to bylo v poho, pokud se ta náprava pořád používá a někde to nestojí, tak si myslím že to neodejde
Renault Megane 2.0 @ 84kW, r.v. 96
- Voci
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát črc 23, 2004 00:08
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se rozhodl, že napíšu nějaký poznatky. Bohužel (asi) nejde vložit obrázek co mám doma na počítači tak se to budu snažit popsat. Jedná se o čtyřtyčovou nápravu na R19 1.9 TD. Ukázalo se, že torzní tyč praskla v místě kde prochází trubkou do silentbloku. Torzní tyč prostě a jednoduše začne reznout, protože v trubce se hromadí bláto, až je tak slabá, že auto neunese. Původně má torzní tyč průměr 22 mm v místě zlomu vyrezlá na 18 mm a ještě bylo vidět, že nepraskla na jednou podle rezu v prasklině. Generálka je téměř nemožná. Protože aby se dostala torzní tyč ven z ramena musí se to nahřát. Tím se zníčí silentblok který jsme prostě nesehnali. Dá se koupit pouze s ramenem asi za 3500 Kč (Možná by šel nahradit z R21 ten se koupit dá ). Tím se stává oprava finančně dosti náročná. Torzní tyč za 2500 Kč, samozřejmě je potřeba dvakrát a tím i silentblok je potřeba dvakrát. Hups a jsme na 12 tis. A ještě nikdo neví jakej to bude mít výsledek. Tak prej vymění celou nápravu, protože sehnal R19cku za 3 tis.
Tak půjdu na svého Megana vyčistit trubku od nečistot a nacpat tam vazelínu a zadělat nějaku tou olejovou nebo voskovou šňůrou jak se používá na vodních čerpadlech u hřídele k motoru aby tam netekla voda, protože je náprava až na uložení tlumiče principově stejná.
Tak bych řekl, že dříve nebo později to čeká každou R19cku s touto nápravou. Megan má torzní tyč o průměru 25 mm. Nevím jestli proto, že je těžší nebo už o tom v Renoltu věděli tak tam dali toho materiálu víc.
Tak půjdu na svého Megana vyčistit trubku od nečistot a nacpat tam vazelínu a zadělat nějaku tou olejovou nebo voskovou šňůrou jak se používá na vodních čerpadlech u hřídele k motoru aby tam netekla voda, protože je náprava až na uložení tlumiče principově stejná.
Tak bych řekl, že dříve nebo později to čeká každou R19cku s touto nápravou. Megan má torzní tyč o průměru 25 mm. Nevím jestli proto, že je těžší nebo už o tom v Renoltu věděli tak tam dali toho materiálu víc.
Renault Megane 2.0 @ 84kW, r.v. 96
Ještě k torzkám
Také na mé R11 praskla z ničeho nic při jízdě jedna torzní tyč. Naštěstí jsem opatrně dojel domů. Do rána praskla i druhá a auto si sedlo na zadek. Měl jsem tam čtyřtyčovou zadní nápravu. Vyměnil jsem jí za dvoutyčovou nápravu a mám klid. Ještě jsem si koupil zadní tlumiče s přídavnými pružinami, které nedovolí při velkém zatížení vozu zádi tolik klesnout. A souhlasím s předchozími příspěvky, praská to v těch gumových silenblocích. Ta dvoutyčová zadní náprava není asi tak tuhá, auto se v zatáčkách více naklání, ale zato bude podstatně spolehlivější. Zatím nevím o nikom, kdo má dvoutyčovou nápravu, že by měl nějaké problémy, zatímco čtyřtyčové opravdu praskají...
Citroen ZX Break
- Lucni Konik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 623
- Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
R9 GTL 1,4 - rupla nám ta dvoutyčová - na cestě z dovolené jsme se zastavili na kávu na první pumpě za rozvadovem a cca za 20 minut chtěli odjet - přešli jsme těch cca 5m, co bylo k autu a ozvalo se pink, cvak a auto si sedlo na zadek - odjeli jsme na odtahovce - celou story psat nebudu, ale bylo to v roce 2001 - někdy na srazu můžu dát k dobru celou anabázi
result - výměna za jinou dvoutyčku, cena cca 2500,- za nápravu, museli jsme nechat udělat brzdový trubičky a přeházely se zadní brzdy+ložiska z ruplé nápravy
result - výměna za jinou dvoutyčku, cena cca 2500,- za nápravu, museli jsme nechat udělat brzdový trubičky a přeházely se zadní brzdy+ložiska z ruplé nápravy
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
Re: Praskání torzních tyčí na zadní nápravě Megan 2.0 r.199
dobry den nevím co mam delat rupla mi zadni torzní tyc naleve strane coz je u spolujkezdce a nevim kde se da sehnat litala jsem po internetu po servisech a vsude nemajiuz si nevim rady mam megana 1,6 16v hatchback 4rok a nemám na opravu v originalnim servise a na vrakacich maji ale ne na kotoucova kole mohli byste mi prosim poradit co stim mam delat dekuji predem
Re: Praskání torzních tyčí na zadní nápravě Megan 2.0 r.199
ahoj mě taky praskly a obě najednou.Auto jsem dával do servisu a oprava mi stála 10tisíc. Torzní tyče museli objednat origo renault,protože jinde neseženeš.A nevím jestli z vrakáče to půjde,protože jsem slyšel že dostat tyč z auta je pěkná pakárna a že se musí prý rozřezat.tak nevím
Renault Mégane Grandtour 1.6 16V r.v.12/1999
- Mr.Brain
- Experienced member
- Příspěvky: 579
- Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Praskání torzních tyčí na zadní nápravě Megan 2.0 r.199
Jakmile praskne torzka, tak ty ostatní jsou na výměnu taky. Jestli je to tam stejně jak na R19, tak jsou na tý nápravě 4... A urezne to právě u toho uložení, kde je zasunut ten tisicíhran, proto když jedna praskne, pravděpodobně jsou ostatní načatý taky.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17182
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Praskání torzních tyčí na zadní nápravě Megan 2.0 r.199
Máme doma R21, vzadu jsou taky čtyři torzky a za těch 17 let, co nám doma stojí, tak se zadní nápravou nikdy nebyl problém, torzky jsou tam od koupě v roce 94. Jestli s tím někdo něco dělal před tím, těžko říct.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Praskání torzních tyčí na zadní nápravě Megan 2.0 r.199
Mám Megana 1,6 r 96 a torzky vypadají, že už mezi námi dlouho nebudou. Mám tu i R19 1,7 r 91 - zadní náprava vypadá pěkně a podle uložení se mi zdá, že by mohla pasovat na Megana. Potvrdí či vyvrátí mi to někdo? Dík
Dacia Renault
R 19
Megané
Megané Grand tour
Kangoo
R 19
Megané
Megané Grand tour
Kangoo
Re: Praskání torzních tyčí na zadní nápravě Megan 2.0 r.199
tak už jsem si odpověděl - neuvědomil jsem si, že 19-ka neměla ABS....Objekt píše:Mám Megana 1,6 r 96 a torzky vypadají, že už mezi námi dlouho nebudou. Mám tu i R19 1,7 r 91 - zadní náprava vypadá pěkně a podle uložení se mi zdá, že by mohla pasovat na Megana. Potvrdí či vyvrátí mi to někdo? Dík
Dacia Renault
R 19
Megané
Megané Grand tour
Kangoo
R 19
Megané
Megané Grand tour
Kangoo
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host