Jak poznám načatej kloub na poloose?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
rangatanga
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv úno 10, 2005 16:15

Jak poznám načatej kloub na poloose?

Příspěvek od rangatanga » čtv kvě 19, 2005 19:00

Když jedu sám, nic se neděje, jak je auto zatížené (spolujezdec, apod.) tak v levotočivý zatáčce začne bouchat v pravým kole - ale jenom při velkým rejdu. Tipnul bych to na kloub na poloose, ale třeba je to ložisko(při jízdě to ale nehučí) nebo něco jinýho - čepy jsou měněný oba. Poradí mě někdo, jak to bezpečně poznám ať kdyžtak novej kloub nekupuju zbytečně. Když jsem prolez starší témata, tak se tam píše o nějaké vůli, ale já nevím, jaká vůle přesně to má být.Dík.

R21

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2065
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak poznám načatej kloub na poloose?

Příspěvek od Čeněk Urbanec » čtv kvě 19, 2005 20:32

rangatanga píše:Když jedu sám, nic se neděje, jak je auto zatížené (spolujezdec, apod.) tak v levotočivý zatáčce začne bouchat v pravým kole - ale jenom při velkým rejdu. R21
Kloub v poloose je asi poslední... Může to být od prasklé pružiny, po horní ložisko uchycení tlumiče ( vzpěry McP...), cokoliv.
Pokud to nejsou kulové čepy, mohou to být pouzdra ramene...
Důležité je, zda se rázy přenášejí do volantu, či zda jsou to jen zvuky - homokinetický kloub se projeví jemným, postupně sílícím chvěním, závislým na rychlosti...
Radil bych zvednout auto a důkladně prověřit komponenty zavěšení a s tím i ložiska a hřídele...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

rangatanga
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv úno 10, 2005 16:15

Příspěvek od rangatanga » čtv kvě 19, 2005 23:24

Já to samozřejmě všechno zkontroluju, nicméně pokud to bude ten kloub, jak to poznám?

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2462
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » čtv kvě 19, 2005 23:29

mě to dělá to samý a sou to gumy stabilizátorů. či co
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11531
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát kvě 20, 2005 00:40

Kdy jsi měl kuláky měněný? Jestli jseš Pražák, nebo obyvatel jiného tankodromu, tak je můžeš taky měnit každej rok. S autem na heveru poznáš, že ti bude stranově hrkat kolo. Může to taky dělat táhýlko stabilizátoru.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

rangatanga
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv úno 10, 2005 16:15

Příspěvek od rangatanga » sob kvě 21, 2005 11:48

ještě jsem zjistil následující: dělá to jenom pod plynem při záběru, na volnoběh to zmizí. Rány se nepřenášejí na volant, jenom do podlahy.

paja73
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: čtv led 13, 2005 08:24
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od paja73 » pát pro 01, 2006 22:05

Ahoj, dle mého názoru je to opravdu kloub v poloose. Ale nevím, jak bys to měl jednoduše ověřit ... :( . Pokud ale vymontuješ polosu, tak na ní vůle stoprocentně zjistíš, budeš si asi muset s tím dát tu práci a vymontovat jí :( .
Citroen ZX Break

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » sob pro 23, 2006 23:45

zkus vůli v poloose - zkus s ní zaverglovat - na straně u kola nesmí mít žádnou vůli, zvedni auto vpředu na hever a zkus to + zkontroluj stav gumy stabilizátoru - je uchycený hned pod spodním čepem
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma

ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji

Uživatelský avatar
Petarda
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: pon črc 26, 2004 20:26
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od Petarda » pon úno 19, 2007 15:07

Mám taky malý dotázeček. Co by to mohlo být, když na stojícím autě zakvedlám s předním levým kolem a slyším takové jemné cvakání? Když to dám na hever tak to nic nedělá - všechny čepy jsem v létě měnil. Slyšel jsem názor, že by to mohlo být horní uložení tlumiče - vyměněno a pořád to dělá. Nemohla by to dělat načatá poloosa (kloub)? Nebo špatné ložisko (byť nějak extrémně nehučí)? Předem díky za podněty.
Petík
EX R-21 GTS, 1990 (1721 ccm, 66 kW), hatchback
Renault Scenic 1,6 16V (2000)
Reanult Grand Scenic II 1,9 Dci (2004)

beny
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř úno 14, 2007 21:14

Příspěvek od beny » úte úno 20, 2007 18:11

měl jsem také načatý kloub ( sice ne na renaultu ), ale příznaky jsou stejné. Dej plný pravý rejd a rozjížděj se hlavně ne moc pomalu - zkus to i při couvání. To samé udělej při levým rejdu. Pokud se ozve křupání nebo praskání je to ono. Druhá metoda je když zdvihneš vůz aby byli kola ve vzduchu a vezmeš za kloub a zarumpluješ s ním (nesmí mít vůli) on ji má ale ty ji rukama nepoznáš. Pokud ano je vadný. Zkus to i u vnitřních kloubů ale odcházejí většinou vnější. Přeji mnoho zdaru

lopik
Experienced member
Příspěvky: 560
Registrován: stř úno 28, 2007 21:59

Příspěvek od lopik » sob bře 03, 2007 13:23

Bude to určitě kloub poloosy ještě se mrkni na gumu jestli není naprasklá protože kloub odejde většinou po natržení gumy když se tam dostane nečistota a 21 na to dost trpěly.

Uživatelský avatar
Petarda
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: pon črc 26, 2004 20:26
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od Petarda » sob bře 24, 2007 14:22

Tak vůli na kole už nemám. Protože mě to při zatáčení doprava dělalo takový jakoby "vrrrrrr"(zvuk jako když se na dálnici najede na krajnici, která je taková drsná - proti usnutí), nechal jsem vyměnit levé přední ložisko. Vůle na kole je pryč. Bohužel to "vrrrr" zůstalo :( . Je zajímavý že to dělá jen když je zařazená rychlost, když je vyřazeno, tak to nedělá (je to při jízdě doprava, doleva je klid). A ještě jeden poznatek - když jedu trochu rychleji a sundám nohu z plynu a je pořád zařazeno, tak to udělá taky i když jedu rovně. Myslíte, že je to opravdu ta nešťastná poloosa? Nebo něco u převodovky ve spojení s ní? Budu vděčný za každý podnět. V servisu mě rovnou řekli, že je to zajímavý, ale nevědí čím to je (udělali to jako objev při výměně toho ložiska), jen zkoušeli odhadovat že je to silentblok čehosi.........
Petík
EX R-21 GTS, 1990 (1721 ccm, 66 kW), hatchback
Renault Scenic 1,6 16V (2000)
Reanult Grand Scenic II 1,9 Dci (2004)

ViloM
Junior member
Příspěvky: 237
Registrován: sob lis 04, 2006 20:49

Příspěvek od ViloM » čtv srp 02, 2007 20:46

Je to uloženie poloosi od prevodovky, sám som tým prešiel, takže viem o čom hovorím :wink: Buď vymeníš celú poloosu, alebo len to uloženie(taký hrnček spolu s kameňmi) :)
R21 2.1 TD
Laguna 1.6 16v, 98 digi klima

Uživatelský avatar
Petarda
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: pon črc 26, 2004 20:26
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od Petarda » sob srp 04, 2007 09:06

Tak už nemám ani to "vrrrr". Byl to malinko uhnutý přední díl výfuku - úplně ta první trubka. Dotýkalo se to kde nemělo a pak to dělalo brikule.
Petík
EX R-21 GTS, 1990 (1721 ccm, 66 kW), hatchback
Renault Scenic 1,6 16V (2000)
Reanult Grand Scenic II 1,9 Dci (2004)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3470
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte srp 14, 2007 07:27

Chlapi, diagnostika těch kloubů je naprosto jasná a jednoduchá:

:arrow: Vnitřní kloub - u převodovky se projevuje zmíněným vrněním a vibracemi, které sílí se stoupající rychlostí.

:arrow: Homokinetický (vnější ) kloub se projevuje pravidelným boucháním při rejdu.

Vždycky, když kupuju nějaké auto, zajedu na parking, dám plný levý a jezdím dopředu a dozadu pod plynem. Pak opačný rejd a totéž. Když to bouchá, je kloub K.O. Občas je někdo prohodí pravý za levý a bouchá to při jízdě dozadu v rejdu, takže je třeba i couvat...

Jinak pokud jednadvacítka tříská při přejezdu děr, jsou to vymačkané gumy stabilizátoru. Tak debilně udělaný stabilizátor, jak je to na R21, jsem ještě neviděl...

Taky tam brutálně odcházejí otoče nad pružinama, to je taky dáreček....

Celkově, myslím to auto nebylo moc povedené... pohodlné, ale ty poruchy...

:D :D :D

čaute
wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Odpovědět

Zpět na „Renault 21“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host