Jak poznám načatej kloub na poloose?
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: čtv úno 10, 2005 16:15
Jak poznám načatej kloub na poloose?
Když jedu sám, nic se neděje, jak je auto zatížené (spolujezdec, apod.) tak v levotočivý zatáčce začne bouchat v pravým kole - ale jenom při velkým rejdu. Tipnul bych to na kloub na poloose, ale třeba je to ložisko(při jízdě to ale nehučí) nebo něco jinýho - čepy jsou měněný oba. Poradí mě někdo, jak to bezpečně poznám ať kdyžtak novej kloub nekupuju zbytečně. Když jsem prolez starší témata, tak se tam píše o nějaké vůli, ale já nevím, jaká vůle přesně to má být.Dík.
R21
R21
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2065
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak poznám načatej kloub na poloose?
Kloub v poloose je asi poslední... Může to být od prasklé pružiny, po horní ložisko uchycení tlumiče ( vzpěry McP...), cokoliv.rangatanga píše:Když jedu sám, nic se neděje, jak je auto zatížené (spolujezdec, apod.) tak v levotočivý zatáčce začne bouchat v pravým kole - ale jenom při velkým rejdu. R21
Pokud to nejsou kulové čepy, mohou to být pouzdra ramene...
Důležité je, zda se rázy přenášejí do volantu, či zda jsou to jen zvuky - homokinetický kloub se projeví jemným, postupně sílícím chvěním, závislým na rychlosti...
Radil bych zvednout auto a důkladně prověřit komponenty zavěšení a s tím i ložiska a hřídele...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: čtv úno 10, 2005 16:15
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11531
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Kdy jsi měl kuláky měněný? Jestli jseš Pražák, nebo obyvatel jiného tankodromu, tak je můžeš taky měnit každej rok. S autem na heveru poznáš, že ti bude stranově hrkat kolo. Může to taky dělat táhýlko stabilizátoru.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: čtv úno 10, 2005 16:15
- Lucni Konik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 623
- Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
zkus vůli v poloose - zkus s ní zaverglovat - na straně u kola nesmí mít žádnou vůli, zvedni auto vpředu na hever a zkus to + zkontroluj stav gumy stabilizátoru - je uchycený hned pod spodním čepem
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma
ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji
- Petarda
- Starting member
- Příspěvky: 39
- Registrován: pon črc 26, 2004 20:26
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Mám taky malý dotázeček. Co by to mohlo být, když na stojícím autě zakvedlám s předním levým kolem a slyším takové jemné cvakání? Když to dám na hever tak to nic nedělá - všechny čepy jsem v létě měnil. Slyšel jsem názor, že by to mohlo být horní uložení tlumiče - vyměněno a pořád to dělá. Nemohla by to dělat načatá poloosa (kloub)? Nebo špatné ložisko (byť nějak extrémně nehučí)? Předem díky za podněty.
Petík
EX R-21 GTS, 1990 (1721 ccm, 66 kW), hatchback
Renault Scenic 1,6 16V (2000)
Reanult Grand Scenic II 1,9 Dci (2004)
EX R-21 GTS, 1990 (1721 ccm, 66 kW), hatchback
Renault Scenic 1,6 16V (2000)
Reanult Grand Scenic II 1,9 Dci (2004)
měl jsem také načatý kloub ( sice ne na renaultu ), ale příznaky jsou stejné. Dej plný pravý rejd a rozjížděj se hlavně ne moc pomalu - zkus to i při couvání. To samé udělej při levým rejdu. Pokud se ozve křupání nebo praskání je to ono. Druhá metoda je když zdvihneš vůz aby byli kola ve vzduchu a vezmeš za kloub a zarumpluješ s ním (nesmí mít vůli) on ji má ale ty ji rukama nepoznáš. Pokud ano je vadný. Zkus to i u vnitřních kloubů ale odcházejí většinou vnější. Přeji mnoho zdaru
- Petarda
- Starting member
- Příspěvky: 39
- Registrován: pon črc 26, 2004 20:26
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Tak vůli na kole už nemám. Protože mě to při zatáčení doprava dělalo takový jakoby "vrrrrrr"(zvuk jako když se na dálnici najede na krajnici, která je taková drsná - proti usnutí), nechal jsem vyměnit levé přední ložisko. Vůle na kole je pryč. Bohužel to "vrrrr" zůstalo . Je zajímavý že to dělá jen když je zařazená rychlost, když je vyřazeno, tak to nedělá (je to při jízdě doprava, doleva je klid). A ještě jeden poznatek - když jedu trochu rychleji a sundám nohu z plynu a je pořád zařazeno, tak to udělá taky i když jedu rovně. Myslíte, že je to opravdu ta nešťastná poloosa? Nebo něco u převodovky ve spojení s ní? Budu vděčný za každý podnět. V servisu mě rovnou řekli, že je to zajímavý, ale nevědí čím to je (udělali to jako objev při výměně toho ložiska), jen zkoušeli odhadovat že je to silentblok čehosi.........
Petík
EX R-21 GTS, 1990 (1721 ccm, 66 kW), hatchback
Renault Scenic 1,6 16V (2000)
Reanult Grand Scenic II 1,9 Dci (2004)
EX R-21 GTS, 1990 (1721 ccm, 66 kW), hatchback
Renault Scenic 1,6 16V (2000)
Reanult Grand Scenic II 1,9 Dci (2004)
Chlapi, diagnostika těch kloubů je naprosto jasná a jednoduchá:
Vnitřní kloub - u převodovky se projevuje zmíněným vrněním a vibracemi, které sílí se stoupající rychlostí.
Homokinetický (vnější ) kloub se projevuje pravidelným boucháním při rejdu.
Vždycky, když kupuju nějaké auto, zajedu na parking, dám plný levý a jezdím dopředu a dozadu pod plynem. Pak opačný rejd a totéž. Když to bouchá, je kloub K.O. Občas je někdo prohodí pravý za levý a bouchá to při jízdě dozadu v rejdu, takže je třeba i couvat...
Jinak pokud jednadvacítka tříská při přejezdu děr, jsou to vymačkané gumy stabilizátoru. Tak debilně udělaný stabilizátor, jak je to na R21, jsem ještě neviděl...
Taky tam brutálně odcházejí otoče nad pružinama, to je taky dáreček....
Celkově, myslím to auto nebylo moc povedené... pohodlné, ale ty poruchy...
čaute
wecka
Vnitřní kloub - u převodovky se projevuje zmíněným vrněním a vibracemi, které sílí se stoupající rychlostí.
Homokinetický (vnější ) kloub se projevuje pravidelným boucháním při rejdu.
Vždycky, když kupuju nějaké auto, zajedu na parking, dám plný levý a jezdím dopředu a dozadu pod plynem. Pak opačný rejd a totéž. Když to bouchá, je kloub K.O. Občas je někdo prohodí pravý za levý a bouchá to při jízdě dozadu v rejdu, takže je třeba i couvat...
Jinak pokud jednadvacítka tříská při přejezdu děr, jsou to vymačkané gumy stabilizátoru. Tak debilně udělaný stabilizátor, jak je to na R21, jsem ještě neviděl...
Taky tam brutálně odcházejí otoče nad pružinama, to je taky dáreček....
Celkově, myslím to auto nebylo moc povedené... pohodlné, ale ty poruchy...
čaute
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host