Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si myslíte
Moderátor: Moderators General
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11531
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Potřebuješ "O" kroužek 8x6x1 který se vloží pod originál minigufero. Vydloubneš víčko zakrytí hřídelky, odmontuješ podtlak, odšroubuješ klapku a sundáš segerovku hřídelky, pak hřídelku můžeš vytáhnout ven. Vyčistit promazat, vložit gufero a o kroužek, nasunout hřídelku zpět, zajistit segerovkou, zkontrolovat o kroužek víčka, případně vyměnit a víčko zaklapnout zpět. Vložit klapku do drážky hřídele a hlavně dát pozor na správnou polohu klapky, její hrany jsou pod úhlem a musí sedět s vnitřkem tělesa, šroubky aretovat a ještě nedotahovat, ale klapkou párkrát zahýbat, aby se vycentrovala a těsnila, poté šroubky dotáhnout a šroubky nejlépe jistit tmelem na závity, nebo lehce důlčíkem roztemovat, aby se samovolně nevyšroubovali a motor je nenacucnul. Ale to co popisuješ, že se ti rozpadlo těleso, tak bych koupil novou cena okolo 1500Kč.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Přesně jak píše Šamša. Když se rozletělo těleso, vůbec bych to nebastlil a nelepil, protože to nemůže nikdy spolehlivě držet. Nová klapka v renaultu stojí 1500Kč a budeš mít minimálně 5 let klid. Součásti je samozřejmě i těsnění (O kroužek).
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Starting member
- Příspěvky: 65
- Registrován: pát led 08, 2010 01:27
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Já jsem to slepil dvousložkovým lepidlem a přitáhnul z obou stran stahovacími pásky. Drželo to bezvadně. Pak mi přišel "O" kroužek za 294Kč, dal jsem ho tam už bez binderu a to byla chyba. Šlápnul jsem pořádně na plyn a lepidlo polevilo. Kroužek se někam vypařil, už jsem ho nenašel.
Takže kupuju celý nový díl za těch 15 stovek. Zbytečně jsem vyhodil 3 kila.
Takže kupuju celý nový díl za těch 15 stovek. Zbytečně jsem vyhodil 3 kila.
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 131kW GT 4Control, rv. 12/2009, tmavě modrá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Nazdar kolegové, mám dotaz. Je někde možnost získat zapojení konektoru EGR ventilu a konektoru, případně konetorů na druhé straně. Mám Lagunu 2 po faceliftu. Před několika měsíci mi v servisu odpojili konektor EGR protože prý je tam někde zkrat a ten házel ŘJ do nouzového režimu. Když to odpojili, problémy přestali a já jsem teď našel tohle téma´, tak si říkám,že bych to zkusil opravit a vyřešit. Tak kdyby jste někdo měl elektrické zapojení téhle části, myslím, že bych byl schopnej je v rozumné míře vyrobit i jako náhradní díl pro ostatní.
-
- Starting member
- Příspěvky: 65
- Registrován: pát led 08, 2010 01:27
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Já bych si EGR klidně odpojil, ale mě se po tom vždy rozsvítí kontrolka motoru to schéma se pokusím najít.
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 131kW GT 4Control, rv. 12/2009, tmavě modrá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Asi jsem nechápavý ale, na co potřebuješ schéma. Oni ti pouze odpojili konektor ne??? neříkej že ti ho ustřihli z drátu. Takže máš konektor a na něm barevné dráty. Co potřebuješ víc.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17182
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Hm, pokud odpojili konektor a přestalo to házet do nouzového režimu, tak je problém nejspíš v tom egru, ne? Takže bych zkusil vytáhnout egr ven a proměřit samotný egr.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Zdarec, nevite nekdo jestli 2.0dci ma virive klapky(swirl)? Jake problemy muzou zpusobovat? Popr. jak se daji vycistit nebo odstavit?
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
2.0dCi nema swirl klapky v pravem slova smyslu. Design sani a sacich kanalu a pistu je predurceny ke specifickemu vireni smesi. Toto vireni uvlivnuje jednak EGR a predevsim "chcipaci" klapka pred EGRem, ktera svou polohou do vireni take zasahuje a pri behu motoru a potrebe vykonu svou polohu aktivne meni.
Tato klapka je vsak celokovova, nedovedu si predstavit, co by se na ni kohlo pokazit. Max. ovladani serva, protoze prevody jsou plastove. Nicmene mohe L3 ma na krizku uz 250 000km a ty plastove soukoli jsou jako nove. Tady zkratka problemy hledat nelze.
Tato klapka je vsak celokovova, nedovedu si predstavit, co by se na ni kohlo pokazit. Max. ovladani serva, protoze prevody jsou plastove. Nicmene mohe L3 ma na krizku uz 250 000km a ty plastove soukoli jsou jako nove. Tady zkratka problemy hledat nelze.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Stale resim horsi start kdyz neni motor zahraty. Parkrat se mi stalo ze motor toci a nechcel chytnut, jen sem tam brchtl, staci zastavit start, znovu nastartovat a motor chytne na prvni otoceni, ale vyleti dym z nespalene nafty. Pokud by se klapka zasekavala, dokazala by motor tak pridusit ze by nenaskocil a pri opetovnem startu se otevrela a naskocil by?
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Ano tak by se klapka chovala, nicméně u tohoto motoru je to vyloučeno. Mělo by totiž dopad nejen na start, ale na celkově chod motoru. Na diagnostice by navíc byla určitě vypsána chyba klapky. Špatné starty jdou na vrub vstřikovačům. U L2 toto byla bolest, protože se dostala do prodeje série motorů, která měla špatný typ žhavících svíček, motor se tedy nedokázal dostatečně nažhavit. Na diagnostice lze tento špatný typ přenastavit na správný. Případně samozřejmě výměna žhaviček, pokud odešly (dá se proměřit. Dále bych se zaměřil na relé žhavících svíček, dá se koupit samostatně a vyjde asi na 700Kč.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Tak toto je vse za mnu, soft prehran na rychlozhaveni, rele vymeneno a stale to neni ono. Korekce na vstrikach dle renaultu uplne vyborne. Kdyby to byly vstriky tak by to delalo furt. Nepomoze napr. upravit predvstrik nebo neco takoveho?
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
zkusil bych vycistit EGR, jestli treba nezustava viset pootevreny a diky tomu by to mohlo trochu hure startovat. Ale to je uz spise takove vareni z vody. Chtělo by se podivat na to co ukazuje diagnostika behem startu. Jestli treba cerpadlo natlaci dostatecny tlak atd. Asi bych se taky podival do nadrze, jestli nemas ucpane sitko na sacim kosi. Bez diagnostiky se tady ale asi nepohneme.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Diagnostikuju, to je samozrejme a dokonce i hodnoty pri startu mam v poradku, ta klapka je kde presne? Mozna bych dokazal sehmat na zkousku klapku i egr. Nebo je to nekde u sebe? Co zaslepit egr?
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
EGR bych u 2.0dCi rozhodně nezaslepoval. Je zde už úplně jiné konstrukce a snad se ani nedokáže ucpat či přidřít. Obojí se nachází na hlavě zepředu. Trubka z IC vede do kolektoru sání, který je tvořen nejprve klapkou, průchodkou se snímačem tlaku, EGR ventilem, pak se cesta zatáčí rovnou do samotného kolektoru, který směřuje na sací ventily. Alespoň takhle to je u mě u 127kW variantě. Provedení bylo více, některé nemají průchodku se snímačem tlaku v sání (ten je přímo na trubce z IC).
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Pokud se mi podari sehnat na zkousku tak myslim ze by to stalo za to to vymenit a zkusit, clovek nikdy nevi. Muze se pokazit vse i kdyz to vypada nerozbitne pak uz asi jen vstriky. Na kolik tak vyjdu vstriky?
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Nový originální Bosch (repset - originál repas od bosche) vyjdou na cca 5000Kč. Já jsem si udělal radost a ikdyž jsem měl vstřiky v pořádku, tak jsem si koupil všechny čtyři nové. Korekce mám teď u všech kolem nuly, trochu se zlepšil zvuk motoru (ale jen trochu, laik by nepoznal rozdíl), o pár deci klesla spotřeba, ale naprosto jinak se vypaluje FAP! Což považuju za největší benefit. Předtím se FAP vypaloval ve větších periodách, vstřiky asi ukapávaly a motor tak produkoval více sazí. Teď se FAP vypaluje podstatně méně (tak jednou za 1500 - 2000km). Jasně, výměna vstřiků nebyla vůbec nutná, ale já nečekám až se něco podělá a mám rád, když auto stále jede jako nové.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Tak ja FAP nastesti nemam, jinak variantu vrstriky stale necham otevrenu, vcera jsem je nechal cistit a taky sel lehce hluk motoru dolu. Jeste jsem nechal vymenit gumicky na regulatoru tlaku paliva.
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Ahoj, Omlouvám se že to tak trvalo. Byly jiné starosti a tohle téma muselo stranou. Schéma jsem chtěl proto, že sice jenom odpojili konektor, který se tam bincá, ale řekli mi že jsou nejspíš prodřené dráty a to se blbě hledá. A že EGR je mrtvej a důvodem může být zkrat mezi vodiči. Proto jsem si řekl, že bych si udělal jiný svazeček s těmi pěti nebo šesti dráty, které jsou od EGR Ventilu, ale na to samozřejmě potřebuji vědět, kam vedou na druhé straně. Proto jsem se ptal na schéma, abych nekoupil nový EGR a ten hned neodešel z důvodu zkratu.jarda19 píše:Asi jsem nechápavý ale, na co potřebuješ schéma. Oni ti pouze odpojili konektor ne??? neříkej že ti ho ustřihli z drátu. Takže máš konektor a na něm barevné dráty. Co potřebuješ víc.
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát led 15, 2016 17:18
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
amat píše:Rád bych upozornil na typický a dost velký problém 1.9dCi - únik oleje ze sání kolem chcípací klapky. Toto je naprosto typický problém pro všechny 1.9dCi (phase 1, ve ph2 je tento modul myslím přepracován). Je to tichý zabiják, nikdo se nad tím nepozastaví, v servisu vám řeknou, že průsak oleje ze sání je u dieselu běžný jev. Tento problém však dokáže vaše auto zastavit a jeho řešení je velmi náročné.
Problém je poddimenzovaná konstrukce chcípací klapky, která je z tvrdého a tedy křehkého plastu. Časem se bortí její příruba na kterou se napojuje hadice z IC. Tu je nutno dotahovat s citem a mnohem méně než byste čekali. Když to přeženete, příruba na chcípací klapce praskne, čímž se spustí plíživý proces zničení kabeláže motoru. Hadice na klapce sice drží, nicméně díky prasklé přírubě začne spodem unikat olej, který kape na EGR (což nevadí), slije v podstatě celou větev EGRu a teplotního čidla kabeláže motoru. V dlouhodobém měřítku způsobí olej dokonalou erozi izolace jednotlivých drátů ve svazku, což za stálého působení vibrací znamená, že izolace nevydrží a doslova ze z vodičů rozdrolí. Odhalené dráty jdou do zkratu nebo se utrhnou (v mém případě snímač teploty chladící kapaliny).
Dalším místem kudy může kolem chcípací klapky unikat olej je spoj klapky a kolektoru sání. Těsnící O-kroužek má pravděpodobně většina z nás už naprosto zteřelý a netěsnící. Kolem něj dochází k masivnímu průsaku oleje.
Krom toho, že na uvedených místech dochází k průsaku oleje což ničí kabeláž, jsou inkriminovaná místa zároveň zdrojem netěsnosti v sání a tedy se zde může ztrácet tlak z turba (auto hůř jede a kouří). S řešením tohoto problému se bohužel nemůžete obrátit na vrakoviště, najít neprasklou chcípací klapku je rovno zázraku. Nepochodíte ani na polských megavrakáčích. Když už takovou objevíte, bude mít v každém případě zteřelý těsnící O-kroužek. Stejný problém je s náhradní kabeláží motoru. 90% motorových kabelových svazků na vrakáčích jsou zničeny v oblasti EGR větve. Dá se koupit neporušená, ale chce to trpělivé hledání.
Ceny v renaultu:
Nová chcípací klapka: číslo 8200843370, cena 1109Kč bez DPH
Nový těsnící O-kroužek: 7701059142, cena 196Kč bez DPH
Doporučuju všem majitelům 1.9dCi (nejen Lagun) tento jev nepodceňovat a řešit! Když dojde k rozpadu kabeláže pomůže Vám jedině šikovný autoelektrikář a vzhledem ke špatnému přístupu ke kabeláži v daném místě se nedoplatíte (nehledě na spolehlivost takové opravy). Navíc tím nevyřešíte příčinu, ale pouze důsledek.
Chcípací klapku naleznete zde:
Zlomená příruba na chcípací klapce:
Pohled na zničenou kabeláž na tepelném čidlu. Izolace se dávno rozdrolila, žíly vodičů šly do zkratu. Nakonec dráty upadly.
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát led 15, 2016 17:18
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Prosím Vás, kde se v těchto místech bere ten olej, teče z toho ale neměl by tam být vůbec né? Mě se tam taky oběvuje, ale nevík kde je problém.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11531
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
Olej je v tomhle potrubí běžný, protože jak odvětráním motoru, tak únikem přes těsnění z turba. Olej nebo jeho páry, by ale měl projít a být spálen motorem, jakmile se na potrubí objeví netěsnost, tak to tlakem prosakuje ven, např. osičkou klapky, kde je vymačkané těsnění, nebo pod přírubou, kde je ztvrdlý hranatý o kroužek. Jak to opravit, nebo vyměnit, je tu už popsáno.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si mys
V plastu klapky je zasunuto asi 8 mm vysoke gumove tesneni. Skoro na novem motoru mi ho specialisti ztratili a divil jsem se, proc mam posilovac a nadrzku brzdove kapaliny stale zaprasene od oleje. Tenkrat jeste cisteho. Stale jsem si myslel, ze podfukuje okolo hadice. Az po desitkach tisíc km,jsem zjistil, ze krouzek za tri stovky vse vyresil. Pak odesla take izolace od konektoru. Krouzek byl silne omackany, vymenily se kable, krouzek a opet to jezdi.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si myslíte
Zdravím pánové, mám takový dotaz, auto mi netáhne na nižší otáčky cca 1100-1200 a hodně u toho kouří. Po sešlápnutí plynu se auto spíše zpomalí a pak dojde ke skokové změně, auto se rozjede a zamnou je oblak dýmu. Taky se mi stává, že když jedu třeba po rovince a držím rychlost i otáčky, cítím jak auto jakoby pravidelně vynechává, jako bych ubral plyn. No a teď k věci. Zjistil jsem že mám prasklou tu tlakovou hadici od škrtící klapky k intercooleru. Hned v tom kolínku za škrtící klapkou je tam asi 3cm škvíra v kolínku. Omotal jsem to samosvařitelnou pásku ale je to celkem stejné. Nová hadice stojí skoro 3000,-. Je moje závada popsána výše způsobena touto prasklinou? Mám investovat do té hadice nebo se ji pokusit znovu a lépe opravit? Díky za rady
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 606
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bolest 1.9dCi: Olej pod EGRem - větší problém než si myslíte
Já si myslím, že budeš mít přicpaný EGR. Hlavně ty druhé kanálky. Chce to jít vylučovací metodou. Příčin může být strašně moc.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů