Přátelé, chystám se na výměnu zadních pružin. Oběma postupně upadl spodní závit.
Četl jsem a zjišťoval, že stačí povolit spodní šroub tlumiče a zatlačit na nápravnici, pružina pak jde vyndat údajně.
Mám i stahováky na pružiny, dělali jsme s nimi na předku kdysi.
Neví někdo, jestli stahovákem to jde bez toho povolování spodního šroubu a visení na nápravnici? Mám totiž obavy, že ten asi moc povolovat nepůjde, zadní tlumiče jsou ještě původní.
Nějaké zkušenosti ? Díky moc.
výměna zadních pružin
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
výměna zadních pružin
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: výměna zadních pružin
Dělal jsem to tímto postupem na Cliu III a byl to těžký porod.Stahováky se tam nevešly a tak jsem si nařezal na míru závitové tyče a potom těžce bojoval.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: výměna zadních pružin
Na clio III se mi to nepodařilo tímto způsobe, na thalii II (stejná náprava jako I) bez problémů. Jestli máš najeto 350 000 km jak píšeš, tak bych to vzal rovnou s výměnou tlumičů, to co tam bdue bude jen na okrasu
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: výměna zadních pružin
Tak výměna pružin provedena bez stahováků, po povolení spodního šroubu tlumiče. Se stahovákama by to bylo asi dost klikatý, zejména pak u výfuku.
Jedna pružina byla prdlá jak nahoře, tak dole, příčina je zjevná na první pohled, horní i dolní závit má mnohem menší průměr, než závity na těle pružiny. Instalovány pružiny Monroe, které mají průměr konstantní.
Druhá pružina v pořádku, nicméně vyměněna za novou.
Pryžová lůžka na svůj věk v pohodě, neřešil jsem, vrátil zpět, nová jsem stejně neměl.
Tlumiče v pořádku, maličko olezlé, ale v pořádku.
Uvnitř nápravnice je navařená tvarová matice, závit šroubu tlumiče tam samozřejmě chytá veškerý bordel, takže dopředu promazat MDéčkem, WDéčkem a hlavně nepoškodit závit v matici nějakým surovým povolováním.
Při povolování jsme promazávali, vraceli se zpět, čistili a šlo to docela dobře.
Hodí se pomocník, který při nasazování pružin tlačí na nápravnici. Taky je potřeba si dát pozor na správnou pozici konců pružiny na pryžovém lůžku, my si místa označili fixou přímo na lůžku.
Spodní lůžko jsem nasadil na trn nápravnice, horní lůžko na pružinu a pružinu tam natlačil.
Děkuji všem za rady a názory.
Jedna pružina byla prdlá jak nahoře, tak dole, příčina je zjevná na první pohled, horní i dolní závit má mnohem menší průměr, než závity na těle pružiny. Instalovány pružiny Monroe, které mají průměr konstantní.
Druhá pružina v pořádku, nicméně vyměněna za novou.
Pryžová lůžka na svůj věk v pohodě, neřešil jsem, vrátil zpět, nová jsem stejně neměl.
Tlumiče v pořádku, maličko olezlé, ale v pořádku.
Uvnitř nápravnice je navařená tvarová matice, závit šroubu tlumiče tam samozřejmě chytá veškerý bordel, takže dopředu promazat MDéčkem, WDéčkem a hlavně nepoškodit závit v matici nějakým surovým povolováním.
Při povolování jsme promazávali, vraceli se zpět, čistili a šlo to docela dobře.
Hodí se pomocník, který při nasazování pružin tlačí na nápravnici. Taky je potřeba si dát pozor na správnou pozici konců pružiny na pryžovém lůžku, my si místa označili fixou přímo na lůžku.
Spodní lůžko jsem nasadil na trn nápravnice, horní lůžko na pružinu a pružinu tam natlačil.
Děkuji všem za rady a názory.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti