Ako (ne)znicit spojku/prevodovku (jazdenim) :-)

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Klement
Junior member
Příspěvky: 131
Registrován: pon lis 14, 2005 12:54
Bydliště: Bratislava, SK
Kontaktovat uživatele:

Ako (ne)znicit spojku/prevodovku (jazdenim) :-)

Příspěvek od Klement » ned led 22, 2006 19:55

Caute,

zaujimalo by ma, aky vplyv na zivotnost spojky/prevodovky ma aky styl radenia:

Idem trebars rychlo a potrebujem spomalit, z hladiska spotreby sa mi teda oplati podradit a nechat motor, nech brzdi, otazka je ako?

Ked pustim prudko spojku, autom do dost trhne ... je to rana pre prevodovku?

Ked pustam pomaly spojku, neznamena to zbytocne jej opotrebovanie?

Co je lepsie?
[img]http://images.spritmonitor.de/169220.png[/img]
Mitsubshi Colt CZT, 1.5, 110kW :-)
ex Renault 5 GTE :-(

Uživatelský avatar
Ladislav Ballý
Člen RCČR
Příspěvky: 464
Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladislav Ballý » ned led 22, 2006 20:17

Máš naprosto pravdu v obou případech. Oboje nedělá ničemu nejlíp.
Ale, když bys přidal plyn při neutrálu s puštěnou spojkou, abys vyrovnal otáčky hřídelí v převodovce, tak to taková rána nebude. Nejlepší je škola na PV-3S nebo Tatra 815 apod. ty nemaj synchrony v převodovce a musíš to trefovat nohama. Pak můžeš jezdit i bez spojkového lanka, jenom se blbě rozjíždí.
Láďa B
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1077
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako (ne)znicit spojku/prevodovku (jazdenim) :-)

Příspěvek od Ivan Rous » pon led 23, 2006 09:21

Klement píše:Caute,

zaujimalo by ma, aky vplyv na zivotnost spojky/prevodovky ma aky styl radenia:

Idem trebars rychlo a potrebujem spomalit, z hladiska spotreby sa mi teda oplati podradit a nechat motor, nech brzdi, otazka je ako?

Ked pustim prudko spojku, autom do dost trhne ... je to rana pre prevodovku?

Ked pustam pomaly spojku, neznamena to zbytocne jej opotrebovanie?

Co je lepsie?
Jezdi jak člověk, to stačí.

S pozdravem Ivan

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 5887
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: Ako (ne)znicit spojku/prevodovku (jazdenim) :-)

Příspěvek od Jan Kalina » pon led 23, 2006 09:32

Ivan Rous píše:Jezdi jak člověk, to stačí.

S pozdravem Ivan
Tedy, líp to rozhodně napsat nelze - a přitom je to pár slovy :t18:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

xmsi
Starting member
Příspěvky: 81
Registrován: čtv lis 24, 2005 08:32
Bydliště: Plzen

Příspěvek od xmsi » pon led 23, 2006 14:41

asi neni dobre dlouho stat na spojce... nechte se nekdy svest svym kolegou z prace, ktery ma trochu dravejsi styl nez vy... treba si vsimnete, ze celou cervenou na semaforu prostoji s zarazenou jednickou a nohou na spojce...

osobne to neresim, jezdim tak, aby auto neskubalo, protoze to predevsim nedela dobre me zene :)
kulihrasek,
Megan Grandtour 1.6 100k Advantage, 2011+, 14.000km, cca 7l/100km

Uživatelský avatar
Radovan
Junior member
Příspěvky: 196
Registrován: ned úno 01, 2004 12:34

Příspěvek od Radovan » čtv led 26, 2006 13:14

Ono stačí mít jen nohu položenou na spojkovém pedálu - už se může točít axální ložisko a tím se opotřebovává.
Převodovce škodí prudké rázy a veliké zatěžování ( rychlé pouštění spojky, prudké rozjezdy, atd ). Většinou, pokud netaháš vlek s auty a loděmi, přežije motor. Dobré je i zkontrolovat hladinu oleje a po 40 tis. ho třeba vyměnit. Znám lidi, kteří mění ve skříni olej dle ročních období. V mrazech pak lehce při prvním rozjezdu zařadí :D
Mám zkušenost, že jako první ve skříni odejde synchron na druhém rychl. stupni. Ten vyrovnává největší rozdíl otáček a navíc se lidé snaží zařadit nižší stupně rychleji, než vyšší. Dobrý nápad je naučit se jezdit s auty bez synchronů :D

Ladislav Mička
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 08, 2006 14:45
Bydliště: svycarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladislav Mička » stř úno 01, 2006 21:54

mate sice pravdu,ale tady ve svycarsku je zakazano radit neutral pri jizde,nebo na semaforu, a tak vam ani nic jineho nezbyde,nez na te zpojce stat.Ja mam ze zpojkou uplne jinej problem, jde mi hrozne z tuha brzdovej pedal.je to jak pro kulturistu.Nevite co stim? ja to jeste zvladnu,ale manzelka mela vcera histerickej zachvat a pak nebyla zchopna ani jed ale bohuzel ani zastavit.Bylo to strasny,mel jsem chut :ubistvo: ji uskrtit.
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1077
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » čtv úno 02, 2006 09:43

Jak ve Švýcarsku poznaj, že má někdo neutrál a nestojí na spojce se zařazenou rychlostí, pokud mu policajt zrovna nemžourá přímo do auta?.

Vše, co se okolo pedálu hejbe se namaže (prostříkne) olejem.

Ivan

Uživatelský avatar
Radovan
Junior member
Příspěvky: 196
Registrován: ned úno 01, 2004 12:34

Příspěvek od Radovan » čtv úno 02, 2006 12:01

To s tou spojkou je mi to také záhada. Několikrát jsem projel Švýcarsko při cestě do Francie. Zhřešil jsem proti dopravním predpisům :D

Ta spojka zůstává při vyšlápnutí viset, nebo se bez problémů vrací do horní polohy ? Jde mi o lanovod. Ten také zkontroluj. Většinou s ním ale problémy nejsou.
Můžeš při tom promazávání mrknout i do motorového prostoru na ovládací rameno spojky, nejsou-li tam známky zadření a promazat vše, kde předpokládáš pohyb. Zatím jsem se s podobným problémem nesetkal. Spojkový pedál v kabině může pouze povrzávat, ale nevěřím, že by tolik znesnadňoval vyšlapávání. Není vystaven povětrnostním vlivům.

Uživatelský avatar
Rosťa
Experienced member
Příspěvky: 595
Registrován: pon srp 23, 2004 12:29
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Rosťa » čtv úno 02, 2006 12:22

Ivan Rous píše:Jak ve Švýcarsku poznaj, že má někdo neutrál a nestojí na spojce se zařazenou rychlostí, pokud mu policajt zrovna nemžourá přímo do auta?.

Vše, co se okolo pedálu hejbe se namaže (prostříkne) olejem.

Ivan
nejde o to jestli poznaj ael že to je v předpisech ne??někde máš taky značky jízda pouze se zařazeným rychlostním stupnem a jak to někdo zkontroluje :roll: ..........předpis je snad furt předpis
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo :-)
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II

Ladislav Mička
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 08, 2006 14:45
Bydliště: svycarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladislav Mička » čtv úno 02, 2006 12:54

Pedal jde steska seslapnout,funguje vsak zpravne. Myslel jsem ze to je nejakym silnym perem. Jinak Svycari maj propracovany v predpisech i uhel drzeni volantu. Kamarada prave pro drzeni volantu vyhodili od zkousek,coz nebyla zrovna sranda,kdyz mu znehodnotili i ceskej ridicak.Ja kdyz jsem se pripravoval na ridicak , tak mi nutili jezdit v automatu abych zapomel jizdni zpusoby z cech.Teprve na skousky jsem sel s radici pakou,jinak bych nesmel ridit nic nez automat. :?
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1077
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » čtv úno 02, 2006 13:03

Rosťa píše:
Ivan Rous píše:Jak ve Švýcarsku poznaj, že má někdo neutrál a nestojí na spojce se zařazenou rychlostí, pokud mu policajt zrovna nemžourá přímo do auta?.

Vše, co se okolo pedálu hejbe se namaže (prostříkne) olejem.

Ivan
nejde o to jestli poznaj ael že to je v předpisech ne??někde máš taky značky jízda pouze se zařazeným rychlostním stupnem a jak to někdo zkontroluje :roll: ..........předpis je snad furt předpis
Hloupej předpis je také pořád předpis. Už se to zde někde řešilo, když se někdo rozjede inteligentně, tak to není o tom, zda má, či nemá zařazeno. Ten předpis má podobnou váhu, jako kdyby někdo nařídil správné chování na WC a stanovil maximální možný počet útržků toaletního papíru na... Je to trochu offtopic, ale je mi to k :D

Ivan

Uživatelský avatar
Rosťa
Experienced member
Příspěvky: 595
Registrován: pon srp 23, 2004 12:29
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Rosťa » čtv úno 02, 2006 14:20

Ivan Rous píše:
Rosťa píše:
Ivan Rous píše:Jak ve Švýcarsku poznaj, že má někdo neutrál a nestojí na spojce se zařazenou rychlostí, pokud mu policajt zrovna nemžourá přímo do auta?.

Vše, co se okolo pedálu hejbe se namaže (prostříkne) olejem.

Ivan
nejde o to jestli poznaj ael že to je v předpisech ne??někde máš taky značky jízda pouze se zařazeným rychlostním stupnem a jak to někdo zkontroluje :roll: ..........předpis je snad furt předpis
Hloupej předpis je také pořád předpis. Už se to zde někde řešilo, když se někdo rozjede inteligentně, tak to není o tom, zda má, či nemá zařazeno. Ten předpis má podobnou váhu, jako kdyby někdo nařídil správné chování na WC a stanovil maximální možný počet útržků toaletního papíru na... Je to trochu offtopic, ale je mi to k :D Ivan
tak to řekni někde v horách když tirák pojede z kopce bez zařazené rychlosti :lol: rovnou mu řekni že se má inteligentně rozjet :wink:
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo :-)
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II

Ladislav Mička
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 08, 2006 14:45
Bydliště: svycarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladislav Mička » čtv úno 02, 2006 18:54

K tomu hajzlpapiru, tak nato maj predpisy taky, v armade. :od23:
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994

Ladislav Mička
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 08, 2006 14:45
Bydliště: svycarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladislav Mička » čtv úno 02, 2006 19:06

Ale ted vazne, stou seslaplou spojkou tu jezdi vsichni, je to navic pri jizde mestem mnohem pohodlnejsi.Kdo to delat nechce, tak muze na semaforech vypinat motor, to je taky v predpisech. Ale neslysel jsem o nikom , kdo by tu mel menenou spojku. Neni to teda jen pozustatek strachu z doby skoda 120? Ja nevim.Kazdymu tu spis odchazi ABS a motor kvuli emisim.Ale ja tomu nerozumim,ja jsem hudebni mechanik. Tu moji spojku skusim poradne promaznout a pak uvidim. Diky za rady.
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1034
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » čtv úno 02, 2006 22:46

Vždy jsem si myslel, že věci ve Švýcarsku mají hlavu a patu, to co však čtu výše mi hlava nebere.
Dělal jsem si řidičský průkaz v Kalifornii a přestože se mi hned napoprvé nedařilo, napotřetí jsem prošel. Měl jsem možnost porovnat naše předpisy s tamními, ale takovou hovadinu, kterou by měli mít v předpisech Švýcaři, jsem tam neobjevil, a to už je co říct, protože jak známo USA má zákony na vše. Vesměs jsem však všechna nařízení pochopil.

Proto se ptám, jaký by mělo mít význam nařízení nevyřazovat v autě s manuálně řazenou převodovkou při čekání na semaforu, zvláště mohu-li v této situaci vypnout motor. Můžete to někdo vysvětlit a nějak doložit, nevěřím tomu.
Ještě bych pochopil, že nemám vyřazovat na neutrál, řídím-li automat, nedovedu si ovšem představit, že bych dvacet minut popojížděl v koloně a celou dobu musel stát na spojce a na brzdě.

Vysvětlete mi to, prosím, někdo inteligentní, nemohu spát a uvnitř mě se to svírá, takové je to pro mě nepochopení.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Radovan
Junior member
Příspěvky: 196
Registrován: ned úno 01, 2004 12:34

Příspěvek od Radovan » čtv úno 02, 2006 22:59

Robert píše:Vždy jsem si myslel, že věci ve Švýcarsku mají hlavu a patu, to co však čtu výše mi hlava nebere.
Dělal jsem si řidičský průkaz v Kalifornii a přestože se mi hned napoprvé nedařilo, napotřetí jsem prošel. Měl jsem možnost porovnat naše předpisy s tamními, ale takovou hovadinu, kterou by měli mít v předpisech Švýcaři, jsem tam neobjevil, a to už je co říct, protože jak známo USA má zákony na vše. Vesměs jsem však všechna nařízení pochopil.

Proto se ptám, jaký by mělo mít význam nařízení nevyřazovat v autě s manuálně řazenou převodovkou při čekání na semaforu, zvláště mohu-li v této situaci vypnout motor. Můžete to někdo vysvětlit a nějak doložit, nevěřím tomu.
Ještě bych pochopil, že nemám vyřazovat na neutrál, řídím-li automat, nedovedu si ovšem představit, že bych dvacet minut popojížděl v koloně a celou dobu musel stát na spojce a na brzdě.
Taky mi to nejde na rozum, ale odpvídalo by to stavu Tvé R5 Baccara. Celé pohoné ústrojí v bezvadném stavu až na spojkové ložisko :lol: Ostatně já mám u biturba po 128 tis. spojku také na hraně.
Ps.: a auto bylo přivezeno ze Švýcarska :D
Nedokáži si představit ty kontroly dodržování takového zákona. Tady musí policisté spoléhat pouze na pravdomluvnost občanů.

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1034
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » čtv úno 02, 2006 23:17

Pětka je z Rakouska a jezdily s ní ženy, což znamená, že se nemám při opravách nad ničím pozastavovat.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1034
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » čtv úno 02, 2006 23:24

Pochybuji, že by výrobci automobilů uvedli do návodů k obsluze, že se smí při zařazené rychlosti stát na spojce a že to nemá vůbec žádný vliv na její opotřebení a že není nijak dotčena záruka na vozidlo a jeho části.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Radovan
Junior member
Příspěvky: 196
Registrován: ned úno 01, 2004 12:34

Příspěvek od Radovan » pát úno 03, 2006 10:26

Aha. To by musela mít jedině milence ve Švýcarech a autem tam za ním často jezdit :lol: :lol: :lol:

Ladislav Mička
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 08, 2006 14:45
Bydliště: svycarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladislav Mička » pát úno 03, 2006 18:57

to se samozrejme nekontroluje, Jde o predpis. A svycari to berou jako samozrejmnost a nevi ze to jde i jinak. Ja jsem driv jezdil ke krizovatce kde jsem vedel ze budu stavet jen na neutral. ale ted jezdim jako oni, je to po meste rychlejsi, a to vypinani motoru je taky zakon, ale na to jim kaslu.A nejsem sam.Je zajimavy ze jsi mohl vyce krat ke skouskam v Kaliformii.Tady je jen jeden pokus pro cizince co maj ridicak z cz a to jizdy, a kdyz rupnes, tak musis normalne do kurzu a delat jak pisemny, tak jizdy.
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994

Uživatelský avatar
Phate
Junior member
Příspěvky: 132
Registrován: pon srp 29, 2005 17:11
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phate » sob úno 04, 2006 11:02

BTW: Když já sem dělal autoškolu tak tam taky bylo něco o tom že řidič nesmí obtěžovat okolí zbytečně puštěným motorem ...
Ale o spojce nic :-)

Ladislav Mička
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 08, 2006 14:45
Bydliště: svycarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladislav Mička » sob úno 04, 2006 14:54

Myslim, ze by vas svycarsko prekvapilo vice zakony,treba ze majitel domu muze zakazat bydleni lidem s detma, satelitni antenu atd. Prisla na me policie,ze jsem si v nedeli zatloukal hrebik do zdi.a dostal jsem pokutu v prepoctu 4000kc.Je to zvlastni zeme, ale funguje skvele. :wink:Clovek tu ma jistoty.I pojistovny tu platej rychle a dobre.A kdyz bych napriklad nesouhlasil s cenou pri havarii (totalni )tak mi musej sehnat stejne na sve naklady.Stejnej model i rok.O tom se mi u cz pojistovny ani nezdalo. :roll:
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994

VladoOC_cz
Experienced member
Příspěvky: 500
Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
Bydliště: Považská Bystrica občas Brno

Příspěvek od VladoOC_cz » ned srp 06, 2006 09:15

Radovan píše:Ostatně já mám u biturba po 128 tis. spojku také na hraně.
Ps.: a auto bylo přivezeno ze Švýcarska :D
Nedokáži si představit ty kontroly dodržování takového zákona. Tady musí policisté spoléhat pouze na pravdomluvnost občanů.
Tak tomuto by odpovedala aj vymenena spojka na tom cervenom BiTurbe co som chcel z CH doviezt..malo 105.000km.
Ale totalne ma dostali tie CH zakony..nechapem..tam by som v nedelu nemohol nic robit s autom...ešte by ma zabásli keby som si napr. začal čistiť podvozok :D (aj ked tam zas nesolia a neni na to dovod..).
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004, projekt renovácie bordový R25 GTX, 2.2, 79kW, 1987.

Ladislav Mička
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 08, 2006 14:45
Bydliště: svycarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladislav Mička » ned srp 06, 2006 10:49

trošku taky solí.
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti