Ako (ne)znicit spojku/prevodovku (jazdenim) :-)
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
-
- Junior member
- Příspěvky: 131
- Registrován: pon lis 14, 2005 12:54
- Bydliště: Bratislava, SK
- Kontaktovat uživatele:
Ako (ne)znicit spojku/prevodovku (jazdenim) :-)
Caute,
zaujimalo by ma, aky vplyv na zivotnost spojky/prevodovky ma aky styl radenia:
Idem trebars rychlo a potrebujem spomalit, z hladiska spotreby sa mi teda oplati podradit a nechat motor, nech brzdi, otazka je ako?
Ked pustim prudko spojku, autom do dost trhne ... je to rana pre prevodovku?
Ked pustam pomaly spojku, neznamena to zbytocne jej opotrebovanie?
Co je lepsie?
zaujimalo by ma, aky vplyv na zivotnost spojky/prevodovky ma aky styl radenia:
Idem trebars rychlo a potrebujem spomalit, z hladiska spotreby sa mi teda oplati podradit a nechat motor, nech brzdi, otazka je ako?
Ked pustim prudko spojku, autom do dost trhne ... je to rana pre prevodovku?
Ked pustam pomaly spojku, neznamena to zbytocne jej opotrebovanie?
Co je lepsie?
- Ladislav Ballý
- Člen RCČR
- Příspěvky: 464
- Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
- Bydliště: Praha
Máš naprosto pravdu v obou případech. Oboje nedělá ničemu nejlíp.
Ale, když bys přidal plyn při neutrálu s puštěnou spojkou, abys vyrovnal otáčky hřídelí v převodovce, tak to taková rána nebude. Nejlepší je škola na PV-3S nebo Tatra 815 apod. ty nemaj synchrony v převodovce a musíš to trefovat nohama. Pak můžeš jezdit i bez spojkového lanka, jenom se blbě rozjíždí.
Ale, když bys přidal plyn při neutrálu s puštěnou spojkou, abys vyrovnal otáčky hřídelí v převodovce, tak to taková rána nebude. Nejlepší je škola na PV-3S nebo Tatra 815 apod. ty nemaj synchrony v převodovce a musíš to trefovat nohama. Pak můžeš jezdit i bez spojkového lanka, jenom se blbě rozjíždí.
Láďa B
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI
Laguna 2.2D RXE, Laguna II 2.2 DCI
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1077
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako (ne)znicit spojku/prevodovku (jazdenim) :-)
Jezdi jak člověk, to stačí.Klement píše:Caute,
zaujimalo by ma, aky vplyv na zivotnost spojky/prevodovky ma aky styl radenia:
Idem trebars rychlo a potrebujem spomalit, z hladiska spotreby sa mi teda oplati podradit a nechat motor, nech brzdi, otazka je ako?
Ked pustim prudko spojku, autom do dost trhne ... je to rana pre prevodovku?
Ked pustam pomaly spojku, neznamena to zbytocne jej opotrebovanie?
Co je lepsie?
S pozdravem Ivan
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 5887
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Ako (ne)znicit spojku/prevodovku (jazdenim) :-)
Tedy, líp to rozhodně napsat nelze - a přitom je to pár slovyIvan Rous píše:Jezdi jak člověk, to stačí.
S pozdravem Ivan
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
asi neni dobre dlouho stat na spojce... nechte se nekdy svest svym kolegou z prace, ktery ma trochu dravejsi styl nez vy... treba si vsimnete, ze celou cervenou na semaforu prostoji s zarazenou jednickou a nohou na spojce...
osobne to neresim, jezdim tak, aby auto neskubalo, protoze to predevsim nedela dobre me zene
osobne to neresim, jezdim tak, aby auto neskubalo, protoze to predevsim nedela dobre me zene
kulihrasek,
Megan Grandtour 1.6 100k Advantage, 2011+, 14.000km, cca 7l/100km
Megan Grandtour 1.6 100k Advantage, 2011+, 14.000km, cca 7l/100km
Ono stačí mít jen nohu položenou na spojkovém pedálu - už se může točít axální ložisko a tím se opotřebovává.
Převodovce škodí prudké rázy a veliké zatěžování ( rychlé pouštění spojky, prudké rozjezdy, atd ). Většinou, pokud netaháš vlek s auty a loděmi, přežije motor. Dobré je i zkontrolovat hladinu oleje a po 40 tis. ho třeba vyměnit. Znám lidi, kteří mění ve skříni olej dle ročních období. V mrazech pak lehce při prvním rozjezdu zařadí
Mám zkušenost, že jako první ve skříni odejde synchron na druhém rychl. stupni. Ten vyrovnává největší rozdíl otáček a navíc se lidé snaží zařadit nižší stupně rychleji, než vyšší. Dobrý nápad je naučit se jezdit s auty bez synchronů
Převodovce škodí prudké rázy a veliké zatěžování ( rychlé pouštění spojky, prudké rozjezdy, atd ). Většinou, pokud netaháš vlek s auty a loděmi, přežije motor. Dobré je i zkontrolovat hladinu oleje a po 40 tis. ho třeba vyměnit. Znám lidi, kteří mění ve skříni olej dle ročních období. V mrazech pak lehce při prvním rozjezdu zařadí
Mám zkušenost, že jako první ve skříni odejde synchron na druhém rychl. stupni. Ten vyrovnává největší rozdíl otáček a navíc se lidé snaží zařadit nižší stupně rychleji, než vyšší. Dobrý nápad je naučit se jezdit s auty bez synchronů
-
- Starting member
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned led 08, 2006 14:45
- Bydliště: svycarsko
- Kontaktovat uživatele:
mate sice pravdu,ale tady ve svycarsku je zakazano radit neutral pri jizde,nebo na semaforu, a tak vam ani nic jineho nezbyde,nez na te zpojce stat.Ja mam ze zpojkou uplne jinej problem, jde mi hrozne z tuha brzdovej pedal.je to jak pro kulturistu.Nevite co stim? ja to jeste zvladnu,ale manzelka mela vcera histerickej zachvat a pak nebyla zchopna ani jed ale bohuzel ani zastavit.Bylo to strasny,mel jsem chut ji uskrtit.
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994
To s tou spojkou je mi to také záhada. Několikrát jsem projel Švýcarsko při cestě do Francie. Zhřešil jsem proti dopravním predpisům
Ta spojka zůstává při vyšlápnutí viset, nebo se bez problémů vrací do horní polohy ? Jde mi o lanovod. Ten také zkontroluj. Většinou s ním ale problémy nejsou.
Můžeš při tom promazávání mrknout i do motorového prostoru na ovládací rameno spojky, nejsou-li tam známky zadření a promazat vše, kde předpokládáš pohyb. Zatím jsem se s podobným problémem nesetkal. Spojkový pedál v kabině může pouze povrzávat, ale nevěřím, že by tolik znesnadňoval vyšlapávání. Není vystaven povětrnostním vlivům.
Ta spojka zůstává při vyšlápnutí viset, nebo se bez problémů vrací do horní polohy ? Jde mi o lanovod. Ten také zkontroluj. Většinou s ním ale problémy nejsou.
Můžeš při tom promazávání mrknout i do motorového prostoru na ovládací rameno spojky, nejsou-li tam známky zadření a promazat vše, kde předpokládáš pohyb. Zatím jsem se s podobným problémem nesetkal. Spojkový pedál v kabině může pouze povrzávat, ale nevěřím, že by tolik znesnadňoval vyšlapávání. Není vystaven povětrnostním vlivům.
nejde o to jestli poznaj ael že to je v předpisech ne??někde máš taky značky jízda pouze se zařazeným rychlostním stupnem a jak to někdo zkontroluje ..........předpis je snad furt předpisIvan Rous píše:Jak ve Švýcarsku poznaj, že má někdo neutrál a nestojí na spojce se zařazenou rychlostí, pokud mu policajt zrovna nemžourá přímo do auta?.
Vše, co se okolo pedálu hejbe se namaže (prostříkne) olejem.
Ivan
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
-
- Starting member
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned led 08, 2006 14:45
- Bydliště: svycarsko
- Kontaktovat uživatele:
Pedal jde steska seslapnout,funguje vsak zpravne. Myslel jsem ze to je nejakym silnym perem. Jinak Svycari maj propracovany v predpisech i uhel drzeni volantu. Kamarada prave pro drzeni volantu vyhodili od zkousek,coz nebyla zrovna sranda,kdyz mu znehodnotili i ceskej ridicak.Ja kdyz jsem se pripravoval na ridicak , tak mi nutili jezdit v automatu abych zapomel jizdni zpusoby z cech.Teprve na skousky jsem sel s radici pakou,jinak bych nesmel ridit nic nez automat.
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1077
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Hloupej předpis je také pořád předpis. Už se to zde někde řešilo, když se někdo rozjede inteligentně, tak to není o tom, zda má, či nemá zařazeno. Ten předpis má podobnou váhu, jako kdyby někdo nařídil správné chování na WC a stanovil maximální možný počet útržků toaletního papíru na... Je to trochu offtopic, ale je mi to kRosťa píše:nejde o to jestli poznaj ael že to je v předpisech ne??někde máš taky značky jízda pouze se zařazeným rychlostním stupnem a jak to někdo zkontroluje ..........předpis je snad furt předpisIvan Rous píše:Jak ve Švýcarsku poznaj, že má někdo neutrál a nestojí na spojce se zařazenou rychlostí, pokud mu policajt zrovna nemžourá přímo do auta?.
Vše, co se okolo pedálu hejbe se namaže (prostříkne) olejem.
Ivan
Ivan
tak to řekni někde v horách když tirák pojede z kopce bez zařazené rychlosti rovnou mu řekni že se má inteligentně rozjetIvan Rous píše:Hloupej předpis je také pořád předpis. Už se to zde někde řešilo, když se někdo rozjede inteligentně, tak to není o tom, zda má, či nemá zařazeno. Ten předpis má podobnou váhu, jako kdyby někdo nařídil správné chování na WC a stanovil maximální možný počet útržků toaletního papíru na... Je to trochu offtopic, ale je mi to k IvanRosťa píše:nejde o to jestli poznaj ael že to je v předpisech ne??někde máš taky značky jízda pouze se zařazeným rychlostním stupnem a jak to někdo zkontroluje ..........předpis je snad furt předpisIvan Rous píše:Jak ve Švýcarsku poznaj, že má někdo neutrál a nestojí na spojce se zařazenou rychlostí, pokud mu policajt zrovna nemžourá přímo do auta?.
Vše, co se okolo pedálu hejbe se namaže (prostříkne) olejem.
Ivan
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
-
- Starting member
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned led 08, 2006 14:45
- Bydliště: svycarsko
- Kontaktovat uživatele:
-
- Starting member
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned led 08, 2006 14:45
- Bydliště: svycarsko
- Kontaktovat uživatele:
Ale ted vazne, stou seslaplou spojkou tu jezdi vsichni, je to navic pri jizde mestem mnohem pohodlnejsi.Kdo to delat nechce, tak muze na semaforech vypinat motor, to je taky v predpisech. Ale neslysel jsem o nikom , kdo by tu mel menenou spojku. Neni to teda jen pozustatek strachu z doby skoda 120? Ja nevim.Kazdymu tu spis odchazi ABS a motor kvuli emisim.Ale ja tomu nerozumim,ja jsem hudebni mechanik. Tu moji spojku skusim poradne promaznout a pak uvidim. Diky za rady.
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994
- Robert
- Senior member
- Příspěvky: 1034
- Registrován: stř led 12, 2005 12:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vždy jsem si myslel, že věci ve Švýcarsku mají hlavu a patu, to co však čtu výše mi hlava nebere.
Dělal jsem si řidičský průkaz v Kalifornii a přestože se mi hned napoprvé nedařilo, napotřetí jsem prošel. Měl jsem možnost porovnat naše předpisy s tamními, ale takovou hovadinu, kterou by měli mít v předpisech Švýcaři, jsem tam neobjevil, a to už je co říct, protože jak známo USA má zákony na vše. Vesměs jsem však všechna nařízení pochopil.
Proto se ptám, jaký by mělo mít význam nařízení nevyřazovat v autě s manuálně řazenou převodovkou při čekání na semaforu, zvláště mohu-li v této situaci vypnout motor. Můžete to někdo vysvětlit a nějak doložit, nevěřím tomu.
Ještě bych pochopil, že nemám vyřazovat na neutrál, řídím-li automat, nedovedu si ovšem představit, že bych dvacet minut popojížděl v koloně a celou dobu musel stát na spojce a na brzdě.
Vysvětlete mi to, prosím, někdo inteligentní, nemohu spát a uvnitř mě se to svírá, takové je to pro mě nepochopení.
Dělal jsem si řidičský průkaz v Kalifornii a přestože se mi hned napoprvé nedařilo, napotřetí jsem prošel. Měl jsem možnost porovnat naše předpisy s tamními, ale takovou hovadinu, kterou by měli mít v předpisech Švýcaři, jsem tam neobjevil, a to už je co říct, protože jak známo USA má zákony na vše. Vesměs jsem však všechna nařízení pochopil.
Proto se ptám, jaký by mělo mít význam nařízení nevyřazovat v autě s manuálně řazenou převodovkou při čekání na semaforu, zvláště mohu-li v této situaci vypnout motor. Můžete to někdo vysvětlit a nějak doložit, nevěřím tomu.
Ještě bych pochopil, že nemám vyřazovat na neutrál, řídím-li automat, nedovedu si ovšem představit, že bych dvacet minut popojížděl v koloně a celou dobu musel stát na spojce a na brzdě.
Vysvětlete mi to, prosím, někdo inteligentní, nemohu spát a uvnitř mě se to svírá, takové je to pro mě nepochopení.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji
Taky mi to nejde na rozum, ale odpvídalo by to stavu Tvé R5 Baccara. Celé pohoné ústrojí v bezvadném stavu až na spojkové ložisko Ostatně já mám u biturba po 128 tis. spojku také na hraně.Robert píše:Vždy jsem si myslel, že věci ve Švýcarsku mají hlavu a patu, to co však čtu výše mi hlava nebere.
Dělal jsem si řidičský průkaz v Kalifornii a přestože se mi hned napoprvé nedařilo, napotřetí jsem prošel. Měl jsem možnost porovnat naše předpisy s tamními, ale takovou hovadinu, kterou by měli mít v předpisech Švýcaři, jsem tam neobjevil, a to už je co říct, protože jak známo USA má zákony na vše. Vesměs jsem však všechna nařízení pochopil.
Proto se ptám, jaký by mělo mít význam nařízení nevyřazovat v autě s manuálně řazenou převodovkou při čekání na semaforu, zvláště mohu-li v této situaci vypnout motor. Můžete to někdo vysvětlit a nějak doložit, nevěřím tomu.
Ještě bych pochopil, že nemám vyřazovat na neutrál, řídím-li automat, nedovedu si ovšem představit, že bych dvacet minut popojížděl v koloně a celou dobu musel stát na spojce a na brzdě.
Ps.: a auto bylo přivezeno ze Švýcarska
Nedokáži si představit ty kontroly dodržování takového zákona. Tady musí policisté spoléhat pouze na pravdomluvnost občanů.
- Robert
- Senior member
- Příspěvky: 1034
- Registrován: stř led 12, 2005 12:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pětka je z Rakouska a jezdily s ní ženy, což znamená, že se nemám při opravách nad ničím pozastavovat.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji
- Robert
- Senior member
- Příspěvky: 1034
- Registrován: stř led 12, 2005 12:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pochybuji, že by výrobci automobilů uvedli do návodů k obsluze, že se smí při zařazené rychlosti stát na spojce a že to nemá vůbec žádný vliv na její opotřebení a že není nijak dotčena záruka na vozidlo a jeho části.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji
-
- Starting member
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned led 08, 2006 14:45
- Bydliště: svycarsko
- Kontaktovat uživatele:
to se samozrejme nekontroluje, Jde o predpis. A svycari to berou jako samozrejmnost a nevi ze to jde i jinak. Ja jsem driv jezdil ke krizovatce kde jsem vedel ze budu stavet jen na neutral. ale ted jezdim jako oni, je to po meste rychlejsi, a to vypinani motoru je taky zakon, ale na to jim kaslu.A nejsem sam.Je zajimavy ze jsi mohl vyce krat ke skouskam v Kaliformii.Tady je jen jeden pokus pro cizince co maj ridicak z cz a to jizdy, a kdyz rupnes, tak musis normalne do kurzu a delat jak pisemny, tak jizdy.
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994
-
- Starting member
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned led 08, 2006 14:45
- Bydliště: svycarsko
- Kontaktovat uživatele:
Myslim, ze by vas svycarsko prekvapilo vice zakony,treba ze majitel domu muze zakazat bydleni lidem s detma, satelitni antenu atd. Prisla na me policie,ze jsem si v nedeli zatloukal hrebik do zdi.a dostal jsem pokutu v prepoctu 4000kc.Je to zvlastni zeme, ale funguje skvele. Clovek tu ma jistoty.I pojistovny tu platej rychle a dobre.A kdyz bych napriklad nesouhlasil s cenou pri havarii (totalni )tak mi musej sehnat stejne na sve naklady.Stejnej model i rok.O tom se mi u cz pojistovny ani nezdalo.
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994
-
- Experienced member
- Příspěvky: 500
- Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
- Bydliště: Považská Bystrica občas Brno
Tak tomuto by odpovedala aj vymenena spojka na tom cervenom BiTurbe co som chcel z CH doviezt..malo 105.000km.Radovan píše:Ostatně já mám u biturba po 128 tis. spojku také na hraně.
Ps.: a auto bylo přivezeno ze Švýcarska
Nedokáži si představit ty kontroly dodržování takového zákona. Tady musí policisté spoléhat pouze na pravdomluvnost občanů.
Ale totalne ma dostali tie CH zakony..nechapem..tam by som v nedelu nemohol nic robit s autom...ešte by ma zabásli keby som si napr. začal čistiť podvozok (aj ked tam zas nesolia a neni na to dovod..).
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004, projekt renovácie bordový R25 GTX, 2.2, 79kW, 1987.
-
- Starting member
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned led 08, 2006 14:45
- Bydliště: svycarsko
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti