jízda v zimě

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Agnus
Člen RCČR
Příspěvky: 33
Registrován: ned říj 09, 2005 05:46

Příspěvek od Agnus » pát pro 02, 2005 05:37

Mirek-Vsetín píše: Tak,přesně jsi mi "nahrál".Vím,že se tady bavíme o jízdě na sněhu, v tom máš pravdu!
Ale zkuste to v létě, když tzv. vletíte do zatáčky větší rychlostí, tak Vám přední náhon auto krásně vytáhne ve směru zatáčky,pokud máte sešlápnutý plyn na podlaze.Pokud by jste plyn ubrali, skončíte v příkopě.
Souhlas?
Souhlasim, taky se mi to stalo. Jen nechapu proc to tak je, muze mi to nekdo vysvetlit ? :shock:

Uživatelský avatar
ext3fs
Člen RCČR
Příspěvky: 155
Registrován: úte říj 26, 2004 15:07
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ext3fs » pát pro 02, 2005 07:59

Agnus píše:
Mirek-Vsetín píše: Tak,přesně jsi mi "nahrál".Vím,že se tady bavíme o jízdě na sněhu, v tom máš pravdu!
Ale zkuste to v létě, když tzv. vletíte do zatáčky větší rychlostí, tak Vám přední náhon auto krásně vytáhne ve směru zatáčky,pokud máte sešlápnutý plyn na podlaze.Pokud by jste plyn ubrali, skončíte v příkopě.
Souhlas?
Souhlasim, taky se mi to stalo. Jen nechapu proc to tak je, muze mi to nekdo vysvetlit ? :shock:
Z osobní zkušenosti mám pocit, že na suché letní silnici v prutké zatáčce je postup takový:

- pokud mám pocit, že zatáčku v dané rychlosti projedu špatně = auto špatně projíždí (sune se ke krajnici) v takovém případě akceleruji (mírně přidám plyn). s rostoucí rychlostí a točením projedu zatáčku snáze = menší poloměr dráhy

Tento postup ale neplatí v zimě. Jak psal Viktor v článku (za který tímto moc děkuji, zdá se mi být velmi vydařený). Pokud na namrzlé silnici projíždím zatáčku a ve snaze projet ostřeji přidám plyn, síly působící na kola zcela jistě vyvolají prokluz (fyzikálně řečeno kolo koná smýkání + rotaci a působí zde mimo jiného sily F(třecí) a F(tečná)) tyto síly eliminuji odpojením náhonu (vyšlápnutí spojky) a přiměřeným přibržďováním nejlépe před průjezdem zatáčky. Nejdůležitější tedy je podle mne samotné odpojení hnací soustavy od kol a tím zmenšení momentu (M), který koná rotační pohyb kol, díky němůž dochází k prokluzu.
Thalia Expression 1.5dCi, r.2002

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11272
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát pro 02, 2005 08:06

Agnus píše:
Mirek-Vsetín píše: Tak,přesně jsi mi "nahrál".Vím,že se tady bavíme o jízdě na sněhu, v tom máš pravdu!
Ale zkuste to v létě, když tzv. vletíte do zatáčky větší rychlostí, tak Vám přední náhon auto krásně vytáhne ve směru zatáčky,pokud máte sešlápnutý plyn na podlaze.Pokud by jste plyn ubrali, skončíte v příkopě.
Souhlas?
Souhlasim, taky se mi to stalo. Jen nechapu proc to tak je, muze mi to nekdo vysvetlit ? :shock:
V letě na suchý silnici je větší přilnavost gum a i když se protáčí tak se něco chytne, ale když je zima sníh a led tak se nechytne nic, naopak to stratí přilnavost úplně

Agnus
Člen RCČR
Příspěvky: 33
Registrován: ned říj 09, 2005 05:46

Příspěvek od Agnus » pát pro 02, 2005 08:08

ext3fs píše: Z osobní zkušenosti mám pocit, že na suché letní silnici v prutké zatáčce je postup takový:

- pokud mám pocit, že zatáčku v dané rychlosti projedu špatně = auto špatně projíždí (sune se ke krajnici) v takovém případě akceleruji (mírně přidám plyn). s rostoucí rychlostí a točením projedu zatáčku snáze = menší poloměr dráhy

Tento postup ale neplatí v zimě. Jak psal Viktor v článku (za který tímto moc děkuji, zdá se mi být velmi vydařený). Pokud na namrzlé silnici projíždím zatáčku a ve snaze projet ostřeji přidám plyn, síly působící na kola zcela jistě vyvolají prokluz (fyzikálně řečeno kolo koná smýkání + rotaci a působí zde mimo jiného sily F(třecí) a F(tečná)) tyto síly eliminuji odpojením náhonu (vyšlápnutí spojky) a přiměřeným přibržďováním nejlépe před průjezdem zatáčky. Nejdůležitější tedy je podle mne samotné odpojení hnací soustavy od kol a tím zmenšení momentu (M), který koná rotační pohyb kol, díky němůž dochází k prokluzu.
V zimě to chápu, to jsi napsal pěkně, ale proč je to v létě jinak ? Z hlediska fyzikálního ? Jak bylo někde na začátku řečeno: v zimě i v létě působí stejné síly, jen mezní podmínky přilnavosti pneumatik jsou jiné. Proč tedy v létě lze přidáním plynu vyřešit nedotáčivý smyk ?
Nějak tuším, že by to mohlo souviset s tím, že v létě je pneumatika schopna přenášet mnohem více síly při zatočení kol než v zimě. Je to tak ?

Uživatelský avatar
ext3fs
Člen RCČR
Příspěvky: 155
Registrován: úte říj 26, 2004 15:07
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ext3fs » pát pro 02, 2005 08:20

Agnus píše: V zimě to chápu, to jsi napsal pěkně, ale proč je to v létě jinak ? Z hlediska fyzikálního ? Jak bylo někde na začátku řečeno: v zimě i v létě působí stejné síly, jen mezní podmínky přilnavosti pneumatik jsou jiné. Proč tedy v létě lze přidáním plynu vyřešit nedotáčivý smyk ?
Nějak tuším, že by to mohlo souviset s tím, že v létě je pneumatika schopna přenášet mnohem více síly při zatočení kol než v zimě. Je to tak ?
V létě je styková plocha po které se kola odvalují jiná než v zimě. V létě je tedy tato plocha (vozovka) drsnější (Styková síla mezi vozovkou a pneumatikou je větší = zavislá na drsnosti stykových ploch) a proto může kolo přenášet mnohem větší síly, aby nedošlo k prokluzu. V zimě je to naopak. Kluzká vozovka způsobí, že je mezi stykovou plochou a pneumatikou styková třecí síla menší (opět závislost na drsnosti ploch).
Thalia Expression 1.5dCi, r.2002

Uživatelský avatar
Mirek-Vsetín
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: čtv pro 02, 2004 01:12
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek-Vsetín » pát pro 02, 2005 10:19

Ještě bych výše uvedené příspěvky doplnil....

Pokud najedete v lětě(suchá vozovka) do zatáčky větší rychlostí, než by "snesla",tak při akceleraci se auto nakloní směrem do zatáčky, a tudíž na kola působí větší přítlačná síla a proto kolo má lepší přilnavost k povrchu vozovky.Pokud plyn pustíte, auto se vyrovná (je nakloněné,ale né tak, jako při plné akceleraci) a pneu ztráci přilnavost k vozovce.

Vše je uvedeno pouze pro auta s předním pohonem a za podmínek suché silnice v létě!!

Jinak se mi taky líbíl článek od Viktora.Je povedený a zaslouží pochvalu.Berme ale v úvahu, že to platí nejen na zmrzlé,nebo zasněžené silnici, ale i na mokré!
Mirek

Renault 21, 2.0 Txi 12V,100Kw (136 Šemíků),Phase 2

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pát pro 02, 2005 12:09

To, co je v článku napsané platí obecně.
Platí to v létě, na podzim, v zimě, na jaře, prostě pořád.

Je lhostejné, na jakém povrchu se nacházíte. Fyzika nemá dovolenou, prázdniny ani náhradní volno. Vždy se síly sčítají a vždy dokáže pneumatika přenést jen tolik síly, kolik je schopna přenést.
Jestliže na styčnou plochu pneumatika - podklad působí síla větší, než jakou je schopna pneumatika přenést, dojde ke smyku.

Mohou nastat situace, kdy přidání plynu pomůže. To platí ale pouze v případě, že existuje rezerva v síle, kterou je možno přenést. Není li tam rezerva, pak smůla.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pát pro 02, 2005 14:26

Fyzika nemá dovolenou, prázdniny ani náhradní volno. Vždy se síly sčítají a vždy dokáže pneumatika přenést jen tolik síly, kolik je schopna přenést.
:) Presne tak. Pre názornosť si predstavte kružnicu okolo miesta styku pneumatiky s vozovkou (pohľad zhora) o polomere, ktorý sa rovná veľkosti sily, ktrú je schopná pneumatika preniesť. Vektory síl pôsobiace na auto treba sčítať(bočnú s brzdnou, alebo akceleračnou). Pokiaľ výslednica je vo vnútri kruhu, tak auto poslúcha, pokiaľ kružnicu prekročí auto neposlúcha. Toto je moment ktorý, chcem vypichnúť. Auto naozaj sa šmýka len tam, kde ho ženie zotrvačná sila, bez ohľadu na to ako silno šlapete na pedály, alebo točíte volantom. Jediná možnosť ako to dostať späť pod kontrolu je vrátiť výslednú silu dnu do imaginárnej kružnice.

Obecne možno povedať, že keď treba brzdiť, tak netočiť a naopak, keď sa treba vyhýbať tak nebrzdť ani neakcelerovať.

To Kšanda:

Ručná je dobrá len na frajeriny na parkovisku. Prakticky má len dva stavy a to zablokované kolá a uvoľnené kolá, čo je pre zvládavanie cestného šmyku obtiažne použiteľné.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Agnus
Člen RCČR
Příspěvky: 33
Registrován: ned říj 09, 2005 05:46

Příspěvek od Agnus » pát pro 02, 2005 14:38

Mario Horak píše:
Ručná je dobrá len na frajeriny na parkovisku. Prakticky má len dva stavy a to zablokované kolá a uvoľnené kolá, čo je pre zvládavanie cestného šmyku obtiažne použiteľné.
To by chtelo hydraulickou jako maji rallye auta :wink:

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » pát pro 02, 2005 15:19

mario. ručka je určitě jen na frajeřinky a na zebezpečení auta proti odjetí. ale když jedu z kopce kde to klouže tak ručkou přibržďuju. nezablokovávám kola. jen přibržďuju. a jen na rovině. ne v zatáčce. tady při tom slouží myslim dost bezpečně. protože při deceleraci jak tu už bylo řečeno, má zadek někdy sklony k předjetí auta. a i na rovině (samozřejmě myslim jízdu z kopce)
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Charon
Člen RCČR
Příspěvky: 286
Registrován: pon srp 08, 2005 12:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charon » pát pro 02, 2005 15:29

kšanda píše: má zadek někdy sklony k předjetí auta. a i na rovině (samozřejmě myslim jízdu z kopce)
kšanda tak na rovině nebo z kopce :P :lol:
Renault Megane II 2.0 16V 3dv.
Renault Megane I 1.6e Cabrio

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » pát pro 02, 2005 15:35

no z kopce ale na rovině :D
prostě po rovný silnici s náklonem :D :D :D
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Charon
Člen RCČR
Příspěvky: 286
Registrován: pon srp 08, 2005 12:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charon » pát pro 02, 2005 15:43

kšanda píše:no z kopce ale na rovině :D
prostě po rovný silnici s náklonem :D :D :D
Tak že při jízdě z kopce rovně :lol: 8) :P
sem si jen trošku rejpnul no 8) :oops: :wink:
Renault Megane II 2.0 16V 3dv.
Renault Megane I 1.6e Cabrio

Uživatelský avatar
Santy
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: stř pro 29, 2004 05:20
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Santy » pát pro 02, 2005 17:07

Ještě bych k velmi dobře napsanému článku doplnil něco málo o nedotáčivém smyku. Jestliže tedy již taková situace nastane a jdete ze zatáčky ven, není vždy nutné (a ani vždy nejlepší) vyšlápnout spojku, ale většinou stačí jen ubrat plyn a zase lehce přidat (i opakovaně), v té nejkritičtější situaci ale nezbude nic jiného než vyšlápnou spojku a případně ještě autu pomoci do požadovaného směru kratičkým zatažením ruční brzdy.
To ale mám namysli v rychlostech k tomu "použitelných" a v 80km/h bych to s ruční brzdou nezkoušel :-D
Santy
Laguna 2.0 RXE 1994, klima, vše v elektrice a taky bohužel xenony.

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pát pro 02, 2005 23:02

Mňo, dlho jsem tu nebyl, budu asi mimo diskuzi, přesto si dovolím napsat ještě jednu věc, nevěda, zda to již někdo nepsal:

Jízda z kopce a do kopce může v sobě skrývat v zimě pár záludností. Tak třeba moje R25 když jede po sněhu do kopce (a nemusíte mít plyn na podlaze) má mírnou tendenci k nedotáčivosti a spíše je neutrální, když jede z kopce je silně! přetáčivá. Stejně se chová i Felicie (tam je rozdíl mezi jízdou z a do asi nejmenší) a stejně se kupodivu chovala i Š 105 s motorem vzadu. Žigul se choval téměř přesně obráceně. Mám to vyzkoušené na ledu, na sněhu a nově i na louce pod sněhem (chudák R25 - přední kolo "ten" velkej šutrák ještě přeletělo, no dopadl jsem na něj akorát mým 2 roky starým pravým prahem a je v něm pěkná díra :D :( ).

Ivan

Uživatelský avatar
Mirek-Vsetín
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: čtv pro 02, 2004 01:12
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek-Vsetín » ned pro 04, 2005 22:57

DDT píše:To, co je v článku napsané platí obecně.
Platí to v létě, na podzim, v zimě, na jaře, prostě pořád.

Je lhostejné, na jakém povrchu se nacházíte. Fyzika nemá dovolenou, prázdniny ani náhradní volno. Vždy se síly sčítají a vždy dokáže pneumatika přenést jen tolik síly, kolik je schopna přenést.
Jestliže na styčnou plochu pneumatika - podklad působí síla větší, než jakou je schopna pneumatika přenést, dojde ke smyku.

Mohou nastat situace, kdy přidání plynu pomůže. To platí ale pouze v případě, že existuje rezerva v síle, kterou je možno přenést. Není li tam rezerva, pak smůla.
Dám příklad:
Jedu do pravoúhlé zatačky rychlostí 80Km/h, udržuji konstantní rychlost(jen tak lechtám plyn) před zatáčkou, silnice v létě, suchá.
Tak to "vyberu", ďiv neskončim v příkopě :-) .

Jedu do té samé zatáčky při stejných podmínkách,jako v předchozím případě, ale před zatáčkou akceleruji naplno.Moje rychlost je 120Km/h a vyberu jí bez náznaku smyku, což se o předchozím případě nedá říct!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PSAL JSEM UŽ VÝŠE, ŽE POKUD V ZATÁČCE AKCELERUJEŠ,PŮSOBÍ NA TEBE DALŠÍ SÍLA!TO JE POTŘEBA SI UVĚDOMIT.

Ahojte :D
Mirek

Renault 21, 2.0 Txi 12V,100Kw (136 Šemíků),Phase 2

Uživatelský avatar
Lesshuhn
Moderátor
Příspěvky: 1058
Registrován: úte pro 30, 2003 23:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lesshuhn » ned pro 04, 2005 23:05

No už jsem si myslel že půjdu spát smutnej :D

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » ned pro 04, 2005 23:20

Vidíš, kdyby ses špatně učil, také by Ti to bylo jasné :roll:
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » ned pro 04, 2005 23:31

cože? před zatáčkou přidat plyn? to nemyslíš vážně.jel si někdy autem?a eště řekni že do rovinek by se mělo ubírat. :D
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Ivon
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř srp 24, 2005 09:43
Bydliště: Nový Bor

Klouzání na sněhu

Příspěvek od Ivon » pon pro 05, 2005 08:51

to Regis: taky přemýšlím o organizaci klouzání na letišti. Mělo by to být u České Lípy. Budu si to organizovat tak nějak soukromě - pro členy klubu R19 a kdo bude chtít přijet (Renaulti maj samozřejmě přednost). Termín pravděpodobně někde koncem ledna, začátkem února 2006, ale záleží na sněhu, dohodě s majitelem, atd. Chtěli bychom to spojit i s ubytováním, pokud to půjde. Takže pokud bys měl zájem, mohu se na tebe pak obrátit s pozvánkou. Pro ostatní to platí samozřejmě také!
Megane CC 2,0 Privilege Luxe, Espace IV 2,0T Privilege (Ex.: 6xR19,Megane,Laguna,Scenic,R5)

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pon pro 05, 2005 09:07

To Mirek:
:D Máš srdce na pravom mieste. :D Mal by si ale uznať, že to čo píšeš, do bežnej cestnej premávky nepatrí. Obecne platí, čo napísal DDT v článku.

To Kšanda: :wink:
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

jurazdar
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned říj 23, 2005 15:55
Bydliště: kousek od Brna

k té škole smyku na letišti

Příspěvek od jurazdar » pon pro 05, 2005 20:08

Neplánuje se třeba zimní sraz pro renolťáky někde na moravě? Do České Lípy je to z Brna celkem štreka. :cry: Zkoušet to za provozu je blbost, to je bez debaty! A sám na parkovišti bez odborné rady a pomoci to taky není ono. Tak kdyby se něco pořádalo, tak bych byl moc rád.

------------------------------------------
R21 2.2i GTX, 80kW/120PS, r.v.90 sedan

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » pon pro 05, 2005 23:21

Mirek-Vsetín píše:
DDT píše:To, co je v článku napsané platí obecně.
Platí to v létě, na podzim, v zimě, na jaře, prostě pořád.

Je lhostejné, na jakém povrchu se nacházíte. Fyzika nemá dovolenou, prázdniny ani náhradní volno. Vždy se síly sčítají a vždy dokáže pneumatika přenést jen tolik síly, kolik je schopna přenést.
Jestliže na styčnou plochu pneumatika - podklad působí síla větší, než jakou je schopna pneumatika přenést, dojde ke smyku.

Mohou nastat situace, kdy přidání plynu pomůže. To platí ale pouze v případě, že existuje rezerva v síle, kterou je možno přenést. Není li tam rezerva, pak smůla.
Dám příklad:
Jedu do pravoúhlé zatačky rychlostí 80Km/h, udržuji konstantní rychlost(jen tak lechtám plyn) před zatáčkou, silnice v létě, suchá.
Tak to "vyberu", ďiv neskončim v příkopě :-) .

Jedu do té samé zatáčky při stejných podmínkách,jako v předchozím případě, ale před zatáčkou akceleruji naplno.Moje rychlost je 120Km/h a vyberu jí bez náznaku smyku, což se o předchozím případě nedá říct!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PSAL JSEM UŽ VÝŠE, ŽE POKUD V ZATÁČCE AKCELERUJEŠ,PŮSOBÍ NA TEBE DALŠÍ SÍLA!TO JE POTŘEBA SI UVĚDOMIT.

Ahojte :D
:shock:
Ivan

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Re: Klouzání na sněhu

Příspěvek od Regis » úte pro 06, 2005 16:44

Ivon píše:to Regis: taky přemýšlím o organizaci klouzání na letišti. Mělo by to být u České Lípy. Budu si to organizovat tak nějak soukromě - pro členy klubu R19 a kdo bude chtít přijet (Renaulti maj samozřejmě přednost). Termín pravděpodobně někde koncem ledna, začátkem února 2006, ale záleží na sněhu, dohodě s majitelem, atd. Chtěli bychom to spojit i s ubytováním, pokud to půjde. Takže pokud bys měl zájem, mohu se na tebe pak obrátit s pozvánkou. Pro ostatní to platí samozřejmě také!
regis@inmail.cz, cim drive dopredu tim lepe. Diky. :)

Lesshuhn, Cenek, Ivan: Cemu se divite, to nevite ze formule R21 nema pri malejch rychlostech dost pritlaku a proto nesedi??? :D Nicmene to co pise Mirek muze fungovat pokud ma napriklad poloprazdny zadni gumy (=> pretacivy auto). Ale radeji uz bych to nerozebiral. :)

Mario Horak: elipsu :wink:
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Re: Klouzání na sněhu

Příspěvek od kšanda » úte pro 06, 2005 17:02

Regis píše:
Lesshuhn, Cenek, Ivan: Cemu se divite, to nevite ze formule R21 nema pri malejch rychlostech dost pritlaku a proto nesedi???
:wink:
svatá pravda. můžu potvrdit
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů