jízda v zimě
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
- kšanda
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2744
- Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
- Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
- Kontaktovat uživatele:
jj. už dlouho sem se na to těšil jen malá připomínka
ještě bych připsal "pozor na mosty". K těm nebezpečným místům. a nebo sem to přhlíd. ale je to super.
jen bych se chtěl zeptat jestli v tom co sem radil (2. přízpěvek) byly nějaký chyby (ne pravopisný. těch tam bude až až) jestli by ste mi to mohli napsat. protože podle toho co sem napsal jezdim. takže by ste mi mohli jen pomoct a myslim že ne jenom mě.díky
ještě bych připsal "pozor na mosty". K těm nebezpečným místům. a nebo sem to přhlíd. ale je to super.
jen bych se chtěl zeptat jestli v tom co sem radil (2. přízpěvek) byly nějaký chyby (ne pravopisný. těch tam bude až až) jestli by ste mi to mohli napsat. protože podle toho co sem napsal jezdim. takže by ste mi mohli jen pomoct a myslim že ne jenom mě.díky
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
- paax
- Junior member
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř zář 22, 2004 08:36
- Bydliště: Bogumin
- Kontaktovat uživatele:
smyk ? ... maras
Kruci, já taky zkoušel na parkovišti smyky s ručkou i normálně a tak nějak 70% se mi dařilo zvládnout, pak jsem jel a dostak jsem nenadále smyk naštěstí na prázdné cestě při 30 km/h a byl jsem v pr.eli.... otočil jsem se o 180stupnů a skončil v protisměru, jako bych odtamtud přijížděl ) Mylo to s 205 GTi na letních gumách ano přiznávám, ale byl to křáp, ktarý jsem za 2 měsíce prodal Já osobně mám na to jediný recept, jezdit pomalu... ovšem když vidím jak napadne sních a někteří blázní s fičí na dálnici v rychlém pruhu ... tak nevím nevím. Dnes už mám na Scénicu zimní protektory )) což je taky špatně )) a příště koupím lepší zimní pneu, ale já se svým v zimě téměř nejezdím, jen služební !
Viva La France (né tak úplně)
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
2 Kšanda:
Popisuješ situaci, kdy jsi přibrzďoval motorem a počal se projevovat přetáčivý smyk.
Použití ruční brzdy nebylo správné. Správné bylo krátké přidání plynu a vyšlápnutí spojky spolus prací volantem by došlo ke stabilizaci auta bez rizika zablokování zadních kol. Ruční brzdou lze dávkovat brzdnou sílu jen velmi obtížně. Hrozí přetáčivý smyk.
O té druhé části platí to samé, co se píše v článku. Kola přenesou jen tolik síly, kolik jsou schopna přenést. Pokud se začnou protáčet, ztrácejí přilnavost, je na místě ubrat. Jestli to je při 2000 ot/min nebo při 3500 je jedno.
Popisuješ situaci, kdy jsi přibrzďoval motorem a počal se projevovat přetáčivý smyk.
Použití ruční brzdy nebylo správné. Správné bylo krátké přidání plynu a vyšlápnutí spojky spolus prací volantem by došlo ke stabilizaci auta bez rizika zablokování zadních kol. Ruční brzdou lze dávkovat brzdnou sílu jen velmi obtížně. Hrozí přetáčivý smyk.
O té druhé části platí to samé, co se píše v článku. Kola přenesou jen tolik síly, kolik jsou schopna přenést. Pokud se začnou protáčet, ztrácejí přilnavost, je na místě ubrat. Jestli to je při 2000 ot/min nebo při 3500 je jedno.
Naposledy upravil(a) DDT dne čtv pro 01, 2005 16:49, celkem upraveno 1 x.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: smyk ? ... maras
I zimní protektory jsou lepší než letní gumy.paax píše: Dnes už mám na Scénicu zimní protektory )) což je taky špatně )) a příště koupím lepší zimní pneu, ale já se svým v zimě téměř nejezdím, jen služební !
- paax
- Junior member
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř zář 22, 2004 08:36
- Bydliště: Bogumin
- Kontaktovat uživatele:
Ne ne, ta situace se odehrála jinak, to s tou ručkou jsem zkoušel jen tak na parkovišti a chtěl jsem co největší smyk, jako ve filmech ) Ale ten reálný a neočekávaný smyk se stal tak, že jsem projížděl zasněžené krátké esíčko (z mého směru šla první zatáčka do leva a pak hned do prava), tam se ani nedá ject rychleji jak 30 pokud nechceš ničit auto a pokud nechceš do protisměru (to platí i o suchém letním dni). Prostě jsem tam pomalu najel a pustil plyn, jenže mi trošku začal ujíždět zadek do prava, tak jsem sešlápnul spojku s jemě brzdil a točil volant do prava, ale zadek už setrvačností zrychloval a já jen přihlížel jak se točím a na vystresovaný obličej mladé ) já byl v klidu, protože to tam znám a dívaám se už při vězdu zda tam není auto, takže se nemohlo nic stát. Nevím jestli jsem to vyřešil dobře (asi ne), ale když to příjde náhle a já nejsem nějaký relí jezdec, tak je problém... od té doba tam jezdím na sněhu na jedničku a pomalu.DDT píše:Popisuješ situaci, kdy jsi přibrzďoval motorem a počal se projevovat přetáčivý smyk.
Použití ruční brzdy nebylo správné. Správné bylo krátké přidání plynu a vyšlápnutí spojky spolus prací volantem by došlo ke stabilizaci auta bez rizika zablokování zadních kol. Ruční brzdou lze dávkovat brzdnou sílu jen velmi obtížně. Hrozí přetáčivý smyk.
O té druhé části platí to samé, co se píše v článku. Kola přenesou jen tolik síly, kolik jsou schopna přenést. Pokud se začnou protáčet, ztrácejí přilnavost, je na místě ubrat. Jestli to je při 2000 ot/min nebo při 3500 je jedno.
Naposledy upravil(a) paax dne čtv pro 01, 2005 16:36, celkem upraveno 1 x.
Viva La France (né tak úplně)
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG
- paax
- Junior member
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř zář 22, 2004 08:36
- Bydliště: Bogumin
- Kontaktovat uživatele:
Re: smyk ? ... maras
Tak to jo, ale je to jak se píše v tom článku, nevíš co je pod tím a co jsou zač.DDT píše:I zimní protektory jsou lepší než letní gumy.paax píše: Dnes už mám na Scénicu zimní protektory )) což je taky špatně )) a příště koupím lepší zimní pneu, ale já se svým v zimě téměř nejezdím, jen služební !
Viva La France (né tak úplně)
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG
- paax
- Junior member
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř zář 22, 2004 08:36
- Bydliště: Bogumin
- Kontaktovat uživatele:
PS : spíš jsem měl přidat plyn než brzditpaax píše:Ne ne, ta situace se odehrála jinak, to s tou ručkou jsem zkoušel jen tak na parkovišti a chtěl jsem co největší smyk, jako ve filmech ) Ale ten reálný a neočekávaný smyk se stal tak, že jsem projížděl zasněžené krátké esíčko (z mého směru šla první zatáčka do leva a pak hned do prava), tam se ani nedá ject rychleji jak 30 pokud nechceš ničit auto a pokud nechceš do protisměru (to platí i o suchém letním dni). Prostě jsem tam pomalu najel a pustil plyn, jenže mi trošku začal ujíždět zadek do prava, tak jsem sešlápnul spojku s jemě brzdil a točil volant do prava, ale zadek už setrvačností zrychloval a já jen přihlížel jak se točím a na vystresovaný obličej mladé ) já byl v klidu, protože to tam znám a dívaám se už při vězdu zda tam není auto, takže se nemohlo nic stát. Nevím jestli jsem to vyřešil dobře (asi ne), ale když to příjde náhle a já nejsem nějaký relí jezdec, tak je problém... od té doba tam jezdím na sněhu na jedničku a pomalu.DDT píše:Popisuješ situaci, kdy jsi přibrzďoval motorem a počal se projevovat přetáčivý smyk.
Použití ruční brzdy nebylo správné. Správné bylo krátké přidání plynu a vyšlápnutí spojky spolus prací volantem by došlo ke stabilizaci auta bez rizika zablokování zadních kol. Ruční brzdou lze dávkovat brzdnou sílu jen velmi obtížně. Hrozí přetáčivý smyk.
O té druhé části platí to samé, co se píše v článku. Kola přenesou jen tolik síly, kolik jsou schopna přenést. Pokud se začnou protáčet, ztrácejí přilnavost, je na místě ubrat. Jestli to je při 2000 ot/min nebo při 3500 je jedno.
Viva La France (né tak úplně)
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG
paax: Odpoved mas v clanku.
Je to obecne problem prenosu teorie do praxe. Proto bych byl rad, kdyby se tohle dalo nekde zkouset. Jenze na parkovisti to neni moc vhodny a na zadny letiste o kterym vim te nepustej...
"Pro naše členy pořádáme každoročně jednodenní klouzání na sněhu na některém ze spřátelených letišť." Minuly rok to nakonec nejak nevyslo, nebo se pletu? Ze bych jeste zaplatil prispevek ne tento rok (na mesic)?
Je to obecne problem prenosu teorie do praxe. Proto bych byl rad, kdyby se tohle dalo nekde zkouset. Jenze na parkovisti to neni moc vhodny a na zadny letiste o kterym vim te nepustej...
"Pro naše členy pořádáme každoročně jednodenní klouzání na sněhu na některém ze spřátelených letišť." Minuly rok to nakonec nejak nevyslo, nebo se pletu? Ze bych jeste zaplatil prispevek ne tento rok (na mesic)?
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Letos v lednu to nevyšlo. Minulý rok jsme se klouzali a letos bychom zase měli.Regis píše:paax: Odpoved mas v clanku.
Je to obecne problem prenosu teorie do praxe. Proto bych byl rad, kdyby se tohle dalo nekde zkouset. Jenze na parkovisti to neni moc vhodny a na zadny letiste o kterym vim te nepustej...
"Pro naše členy pořádáme každoročně jednodenní klouzání na sněhu na některém ze spřátelených letišť." Minuly rok to nakonec nejak nevyslo, nebo se pletu? Ze bych jeste zaplatil prispevek ne tento rok (na mesic)?
Tréninková jízda na letišti
Zdravím a rád bych měl dotaz na někoho ze skalních členů klubu, zda by bylo možné se přidat (třeba ještě s pár lidmi z Renault 19 Clubu) k tréninkovému dni na sněhu na některém letišti.
Počítate letos s jeho pořádáním? Kde se konal nebo bude konat a přibližně kdy? Děkuji za odpověď ! Mějte se!
Počítate letos s jeho pořádáním? Kde se konal nebo bude konat a přibližně kdy? Děkuji za odpověď ! Mějte se!
Megane CC 2,0 Privilege Luxe, Espace IV 2,0T Privilege (Ex.: 6xR19,Megane,Laguna,Scenic,R5)
- kšanda
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2744
- Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
- Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
- Kontaktovat uživatele:
aha. na mě. no taky sem to trošku nepobral. bylo to z kopečka a vedle silnice sráz.auto se mi přetočilo zhruba o 60° a po tom co sem napsal že sem udělal se to srovnalo. takže nevim která z těch 2 věcí mě zachránila od kotrmelců.jestli ručka nebo přidání plynu. nebo obě. eště doplnim že sem jel asi 20km/h. já právě myslel že musim nějak zbrzdit zadek a popohnat předek. každopádně díky za odpověď.
a věc co se mi stala úplně nečekaně loni a stála mě nárazník byl průjezd pravotočivou zatáčkou pod (po určitou dobu) "řízenym smykem".za zatáčkou se auto přetočilo a já ho srovnal. asi po vteřině se z ničeho nic auto přetpčilo a už sem testoval pevnost mantinelů. tady nechápu to přetočení chvíly po ustálení auta. ale už si neuvědomuju jestli sem šláp po srovnání na brzdu. to by všechno vysvětlilo. ale myslim že ne.spíš sem asi sundal nohu s plynu se zařezenou rychlostí protože následovala další zatáčka.p.s. začátek smyku byl vyvozenej rychlostí né ručkou. a byl jistě přetáčivej
a věc co se mi stala úplně nečekaně loni a stála mě nárazník byl průjezd pravotočivou zatáčkou pod (po určitou dobu) "řízenym smykem".za zatáčkou se auto přetočilo a já ho srovnal. asi po vteřině se z ničeho nic auto přetpčilo a už sem testoval pevnost mantinelů. tady nechápu to přetočení chvíly po ustálení auta. ale už si neuvědomuju jestli sem šláp po srovnání na brzdu. to by všechno vysvětlilo. ale myslim že ne.spíš sem asi sundal nohu s plynu se zařezenou rychlostí protože následovala další zatáčka.p.s. začátek smyku byl vyvozenej rychlostí né ručkou. a byl jistě přetáčivej
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tréninková jízda na letišti
Ahoj,Ivon píše:Zdravím a rád bych měl dotaz na někoho ze skalních členů klubu, zda by bylo možné se přidat (třeba ještě s pár lidmi z Renault 19 Clubu) k tréninkovému dni na sněhu na některém letišti.
Počítate letos s jeho pořádáním? Kde se konal nebo bude konat a přibližně kdy? Děkuji za odpověď ! Mějte se!
rádi poznáme pár lidí z dalších klubů.
místo a čas konání nelze stanovit dopředu. Nikdy nevíme jak a kde zasněží
Upozorňuji jen, že pokud by se sjelo příliš aut, budou mít členové RCČR přednost.
Tak jsem to všechno přečet,ale ať se dívám jak se dívám,tak zrovna já
nemůžu nikde najít tu spojku
Neporadí někdo těm,co mají automat Nejenom brždění a smyky,ale také
jak třeba vyjet zasněžený kopec .
nemůžu nikde najít tu spojku
Neporadí někdo těm,co mají automat Nejenom brždění a smyky,ale také
jak třeba vyjet zasněžený kopec .
Renault Megane 1,6 66kW, Automatic,[img]http://images.spritmonitor.de/173787.png[/img]
- paax
- Junior member
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř zář 22, 2004 08:36
- Bydliště: Bogumin
- Kontaktovat uživatele:
)))))) tak to je maso, prostě nejezditLibor52 píše:Tak jsem to všechno přečet,ale ať se dívám jak se dívám,tak zrovna já
nemůžu nikde najít tu spojku
Neporadí někdo těm,co mají automat Nejenom brždění a smyky,ale také
jak třeba vyjet zasněžený kopec .
Viva La France (né tak úplně)
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG
- kšanda
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2744
- Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
- Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
- Kontaktovat uživatele:
na sáňkách
no tak to asi nebude na vyjíždění kopců nejlepší. prostě se musíš snažit aby ti to co nejméně hrabalo a v případě že ti to začne hrabat víc než jen občasnej prokluz tak hold ubrat plyn.
opravte mě jestli se pletu jezdim zatim 3.rok a to se zlatym manuálem
no tak to asi nebude na vyjíždění kopců nejlepší. prostě se musíš snažit aby ti to co nejméně hrabalo a v případě že ti to začne hrabat víc než jen občasnej prokluz tak hold ubrat plyn.
opravte mě jestli se pletu jezdim zatim 3.rok a to se zlatym manuálem
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
Ucit neplavca plavat hodenim do hlbokej vody?
Zaznelo tu mnoho navodov na riesenie najroznejich situacii. Co tak zobrat to uplne od piky. Chceme sa naucit chodit po najroznejsich zaludnostiach a pritom vacsina z tepla svojho interieru. Nejazdim dlho - asi 2 roky, ale co to som si uz preskakal. Skuste si niekedy zobrat bicykel a vybehnut trochu na zasnezene a zladovatele cesty. Mozem vam zarucit, ze nic vas nenauci citlivejsiemu narabaniu. Ked trenujete na aute, zacnete tak, ze prinajhorsom pockate, kym auto zastane. Na bicykli je kazda chyba dost nepriejemne vytrestana . A este by mam niekedy pocit, ze v aute s posilovacom clovek straca kontakt s vozovkou. Ja sa zas potrapim pri parkovani
Zaujimalo by ma, kde sa najblizsie konaju skoly smyku. Viem ze sa da na okruhoch v Rakusku, ale to je dost odruky.
Zaujimalo by ma, kde sa najblizsie konaju skoly smyku. Viem ze sa da na okruhoch v Rakusku, ale to je dost odruky.
- Mirek-Vsetín
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv pro 02, 2004 01:12
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Ahojte všichni!!
Pro Hemice:
Nic ve zlém,ale lidi na kole,kteří jezdí v zimě na zledovatělé,nebo na zasnežené vozovce bych nechal postavit před popravčí četu!!!!!!!!!!!
Možná se Vám zdá mé výše uvedená věta dost drsná, ale doufám, že nemusím zde uvádět, proč mám na věc takový názor!!!
Mám k tomu své důvody a zvlášt pro cyklisty, kteří jezdí opilí(a věřte tomu,že tady na Valašsku je jich hodně).
Pro Viktora Kazdu:
Psal jsi:
..........Základní síly, které budeme brát v potaz jsou dvě a působí podélně a příčně. tyto síly se sčítají. Možná se ptáte, proč dělám exkurzi do hodiny fyziky. Je to prosté. Abych věděl, co mám dělat, musím vědět jak věci fungují. Až příliš často se setkávám s radami typu: “V zatáčce, když dostaneš smyk, tak šlápni na plyn a ono tě to vytáhne”. To je samozřejmě v naprosté většině všech případů holý nesmysl.
Slovo naprosté většině bych nepoužil.MůŽU I PRAKTICKY DOKÁZAT,ŽE OPAK JE PRAVDOU!
Pokud by jsi chtěl, tak to náležitě rozvedu.
Jinak se mějte fajn a mnoho štastných kilometrů Vám přeje
Pro Hemice:
Nic ve zlém,ale lidi na kole,kteří jezdí v zimě na zledovatělé,nebo na zasnežené vozovce bych nechal postavit před popravčí četu!!!!!!!!!!!
Možná se Vám zdá mé výše uvedená věta dost drsná, ale doufám, že nemusím zde uvádět, proč mám na věc takový názor!!!
Mám k tomu své důvody a zvlášt pro cyklisty, kteří jezdí opilí(a věřte tomu,že tady na Valašsku je jich hodně).
Pro Viktora Kazdu:
Psal jsi:
..........Základní síly, které budeme brát v potaz jsou dvě a působí podélně a příčně. tyto síly se sčítají. Možná se ptáte, proč dělám exkurzi do hodiny fyziky. Je to prosté. Abych věděl, co mám dělat, musím vědět jak věci fungují. Až příliš často se setkávám s radami typu: “V zatáčce, když dostaneš smyk, tak šlápni na plyn a ono tě to vytáhne”. To je samozřejmě v naprosté většině všech případů holý nesmysl.
Slovo naprosté většině bych nepoužil.MůŽU I PRAKTICKY DOKÁZAT,ŽE OPAK JE PRAVDOU!
Pokud by jsi chtěl, tak to náležitě rozvedu.
Jinak se mějte fajn a mnoho štastných kilometrů Vám přeje
Mirek
Renault 21, 2.0 Txi 12V,100Kw (136 Šemíků),Phase 2
Renault 21, 2.0 Txi 12V,100Kw (136 Šemíků),Phase 2
- kšanda
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2744
- Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
- Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
- Kontaktovat uživatele:
mirku a mluvíš o jízdě na sněhu?moje zkušenost je že pokud např. vyjíždim kopec a v zatáčce auto začne hrabat tak jedu rovně. pokud uberu kola zaberou a auto zatočím. v zimě se mi to stane pokaždý v jedněch serpentýnách kde kámoš s 205-kou myslel že ho to taky vytáhne, a rejpnul si do mantinelu
mluvim o sněhu.je možný že na suchu to je jinak ale tak nejezdim abych se s tim doposud setkal.
mluvim o sněhu.je možný že na suchu to je jinak ale tak nejezdim abych se s tim doposud setkal.
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
ad reakce na cyklistov
Pre - Mirek Vsetín
ad: reakcia na môj príspevok
Je to moja chyba, priznávam, že som sa mal vyjadriť exaktnejšie. S tvojím názorom absolútne súhlasím. Cyklista nemá velmi (vôbec) čo na zasneženej ceste robiť.
Myslené to bolo takisto, ako škola šmyku - bezpečné, priestranné miesto kde sa (viac menej) nemôže nič stať.
AD opití cyklisti (platí aj pre neosvetlených, deti a spol.)
Tych by som strielal aj v lete (a pritom ja jazdím na bicykli pomerne dosť)
ad: reakcia na môj príspevok
Je to moja chyba, priznávam, že som sa mal vyjadriť exaktnejšie. S tvojím názorom absolútne súhlasím. Cyklista nemá velmi (vôbec) čo na zasneženej ceste robiť.
Myslené to bolo takisto, ako škola šmyku - bezpečné, priestranné miesto kde sa (viac menej) nemôže nič stať.
AD opití cyklisti (platí aj pre neosvetlených, deti a spol.)
Tych by som strielal aj v lete (a pritom ja jazdím na bicykli pomerne dosť)
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
2 Mirek Vsetín
Možná máte nějaké silné kouzlo, ale fysikální zákony Vám prostě nedovolí, aby Vám přibyla nějaká trakce, jste - li bez jejich reserv... Zkráceně:
jste - li v zatáčce, a jste na pokraji smyku, přidání plynu Vás spolehlivě do toho smyku přivede!
ALE: pokud se dopustíte té chyby a v takové situaci nemáte sešlápnutou spojku, tak při citlivém dávkování plynu (aby se kola točila přesně rychlostí pohybu) můžete dosáhnout toho, že se trakční poměry zlepší... Ale to je , myslím, obsaženo ve Viktorově " krátkém přidání plynu ".
jste - li v zatáčce, a jste na pokraji smyku, přidání plynu Vás spolehlivě do toho smyku přivede!
ALE: pokud se dopustíte té chyby a v takové situaci nemáte sešlápnutou spojku, tak při citlivém dávkování plynu (aby se kola točila přesně rychlostí pohybu) můžete dosáhnout toho, že se trakční poměry zlepší... Ale to je , myslím, obsaženo ve Viktorově " krátkém přidání plynu ".
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
- kšanda
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2744
- Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
- Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
- Kontaktovat uživatele:
ä to platí pro oba smyky?přece když si blbnete v zatáčkách na sněhu že si "do zatáčky hodíte zadek ručkou"(přetočení) tak to projíždíte pod smykem.ne?
takže nebyla v té části co mirek vykous řeč o nedotáčivém smyku? sem línej to znova číst
takže nebyla v té části co mirek vykous řeč o nedotáčivém smyku? sem línej to znova číst
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4
- Mirek-Vsetín
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv pro 02, 2004 01:12
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Tak,přesně jsi mi "nahrál".Vím,že se tady bavíme o jízdě na sněhu, v tom máš pravdu!kšanda píše:mirku a mluvíš o jízdě na sněhu?moje zkušenost je že pokud např. vyjíždim kopec a v zatáčce auto začne hrabat tak jedu rovně. pokud uberu kola zaberou a auto zatočím. v zimě se mi to stane pokaždý v jedněch serpentýnách kde kámoš s 205-kou myslel že ho to taky vytáhne, a rejpnul si do mantinelu
mluvim o sněhu.je možný že na suchu to je jinak ale tak nejezdim abych se s tim doposud setkal.
Ale zkuste to v létě, když tzv. vletíte do zatáčky větší rychlostí, tak Vám přední náhon auto krásně vytáhne ve směru zatáčky,pokud máte sešlápnutý plyn na podlaze.Pokud by jste plyn ubrali, skončíte v příkopě.
Souhlas?
A právě Viktor napsal:
..........Základní síly, které budeme brát v potaz jsou dvě a působí podélně a příčně. tyto síly se sčítají. Možná se ptáte, proč dělám exkurzi do hodiny fyziky. Je to prosté. Abych věděl, co mám dělat, musím vědět jak věci fungují. Až příliš často se setkávám s radami typu: “V zatáčce, když dostaneš smyk, tak šlápni na plyn a ono tě to vytáhne”. To je samozřejmě v naprosté většině všech případů holý nesmysl.
ALE JINAK JE TO V LÉTĚ A JINAK V ZIMĚ!
To jsem chtěl naznačit, i když dobře vím, že článek má název jízda na sněhu.
Mirek
Renault 21, 2.0 Txi 12V,100Kw (136 Šemíků),Phase 2
Renault 21, 2.0 Txi 12V,100Kw (136 Šemíků),Phase 2
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti