jízda v zimě

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv pro 01, 2005 14:45

Kluci, holky, něco jsem pro vás napsal.

http://www.renaultclub.cz/jizda_v_zime_jak_na_smyk.html
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » čtv pro 01, 2005 15:07

:t18:
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » čtv pro 01, 2005 15:36

jj. už dlouho sem se na to těšil :D jen malá připomínka
ještě bych připsal "pozor na mosty". K těm nebezpečným místům. a nebo sem to přhlíd. ale je to super.
jen bych se chtěl zeptat jestli v tom co sem radil (2. přízpěvek) byly nějaký chyby (ne pravopisný. těch tam bude až až) jestli by ste mi to mohli napsat. protože podle toho co sem napsal jezdim. takže by ste mi mohli jen pomoct a myslim že ne jenom mě.díky
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
paax
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: stř zář 22, 2004 08:36
Bydliště: Bogumin
Kontaktovat uživatele:

smyk ? ... maras

Příspěvek od paax » čtv pro 01, 2005 16:01

Kruci, já taky zkoušel na parkovišti smyky s ručkou i normálně a tak nějak 70% se mi dařilo zvládnout, pak jsem jel a dostak jsem nenadále smyk naštěstí na prázdné cestě při 30 km/h a byl jsem v pr.eli.... otočil jsem se o 180stupnů a skončil v protisměru, jako bych odtamtud přijížděl :-)) Mylo to s 205 GTi na letních gumách :-) ano přiznávám, ale byl to křáp, ktarý jsem za 2 měsíce prodal :-) Já osobně mám na to jediný recept, jezdit pomalu... ovšem když vidím jak napadne sních a někteří blázní s fičí na dálnici v rychlém pruhu ... tak nevím nevím. Dnes už mám na Scénicu zimní protektory :-))) což je taky špatně :-))) a příště koupím lepší zimní pneu, ale já se svým v zimě téměř nejezdím, jen služební ! :-)
Viva La France (né tak úplně)
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv pro 01, 2005 16:05

2 Kšanda:
Popisuješ situaci, kdy jsi přibrzďoval motorem a počal se projevovat přetáčivý smyk.
Použití ruční brzdy nebylo správné. Správné bylo krátké přidání plynu a vyšlápnutí spojky spolus prací volantem by došlo ke stabilizaci auta bez rizika zablokování zadních kol. Ruční brzdou lze dávkovat brzdnou sílu jen velmi obtížně. Hrozí přetáčivý smyk.

O té druhé části platí to samé, co se píše v článku. Kola přenesou jen tolik síly, kolik jsou schopna přenést. Pokud se začnou protáčet, ztrácejí přilnavost, je na místě ubrat. Jestli to je při 2000 ot/min nebo při 3500 je jedno.
Naposledy upravil(a) DDT dne čtv pro 01, 2005 16:49, celkem upraveno 1 x.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: smyk ? ... maras

Příspěvek od DDT » čtv pro 01, 2005 16:06

paax píše: Dnes už mám na Scénicu zimní protektory :-))) což je taky špatně :-))) a příště koupím lepší zimní pneu, ale já se svým v zimě téměř nejezdím, jen služební ! :-)
I zimní protektory jsou lepší než letní gumy.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
paax
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: stř zář 22, 2004 08:36
Bydliště: Bogumin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paax » čtv pro 01, 2005 16:32

DDT píše:Popisuješ situaci, kdy jsi přibrzďoval motorem a počal se projevovat přetáčivý smyk.
Použití ruční brzdy nebylo správné. Správné bylo krátké přidání plynu a vyšlápnutí spojky spolus prací volantem by došlo ke stabilizaci auta bez rizika zablokování zadních kol. Ruční brzdou lze dávkovat brzdnou sílu jen velmi obtížně. Hrozí přetáčivý smyk.

O té druhé části platí to samé, co se píše v článku. Kola přenesou jen tolik síly, kolik jsou schopna přenést. Pokud se začnou protáčet, ztrácejí přilnavost, je na místě ubrat. Jestli to je při 2000 ot/min nebo při 3500 je jedno.
Ne ne, ta situace se odehrála jinak, to s tou ručkou jsem zkoušel jen tak na parkovišti a chtěl jsem co největší smyk, jako ve filmech :-)) Ale ten reálný a neočekávaný smyk se stal tak, že jsem projížděl zasněžené krátké esíčko (z mého směru šla první zatáčka do leva a pak hned do prava), tam se ani nedá ject rychleji jak 30 :-) pokud nechceš ničit auto a pokud nechceš do protisměru (to platí i o suchém letním dni). Prostě jsem tam pomalu najel a pustil plyn, jenže mi trošku začal ujíždět zadek do prava, tak jsem sešlápnul spojku s jemě brzdil a točil volant do prava, ale zadek už setrvačností zrychloval a já jen přihlížel jak se točím a na vystresovaný obličej mladé :-)) já byl v klidu, protože to tam znám a dívaám se už při vězdu zda tam není auto, takže se nemohlo nic stát. Nevím jestli jsem to vyřešil dobře (asi ne), ale když to příjde náhle a já nejsem nějaký relí jezdec, tak je problém... od té doba tam jezdím na sněhu na jedničku a pomalu.
Naposledy upravil(a) paax dne čtv pro 01, 2005 16:36, celkem upraveno 1 x.
Viva La France (né tak úplně)
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG

Uživatelský avatar
paax
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: stř zář 22, 2004 08:36
Bydliště: Bogumin
Kontaktovat uživatele:

Re: smyk ? ... maras

Příspěvek od paax » čtv pro 01, 2005 16:35

DDT píše:
paax píše: Dnes už mám na Scénicu zimní protektory :-))) což je taky špatně :-))) a příště koupím lepší zimní pneu, ale já se svým v zimě téměř nejezdím, jen služební ! :-)
I zimní protektory jsou lepší než letní gumy.
Tak to jo, ale je to jak se píše v tom článku, nevíš co je pod tím a co jsou zač.
Viva La France (né tak úplně)
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG

Uživatelský avatar
paax
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: stř zář 22, 2004 08:36
Bydliště: Bogumin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paax » čtv pro 01, 2005 16:38

paax píše:
DDT píše:Popisuješ situaci, kdy jsi přibrzďoval motorem a počal se projevovat přetáčivý smyk.
Použití ruční brzdy nebylo správné. Správné bylo krátké přidání plynu a vyšlápnutí spojky spolus prací volantem by došlo ke stabilizaci auta bez rizika zablokování zadních kol. Ruční brzdou lze dávkovat brzdnou sílu jen velmi obtížně. Hrozí přetáčivý smyk.

O té druhé části platí to samé, co se píše v článku. Kola přenesou jen tolik síly, kolik jsou schopna přenést. Pokud se začnou protáčet, ztrácejí přilnavost, je na místě ubrat. Jestli to je při 2000 ot/min nebo při 3500 je jedno.
Ne ne, ta situace se odehrála jinak, to s tou ručkou jsem zkoušel jen tak na parkovišti a chtěl jsem co největší smyk, jako ve filmech :-)) Ale ten reálný a neočekávaný smyk se stal tak, že jsem projížděl zasněžené krátké esíčko (z mého směru šla první zatáčka do leva a pak hned do prava), tam se ani nedá ject rychleji jak 30 :-) pokud nechceš ničit auto a pokud nechceš do protisměru (to platí i o suchém letním dni). Prostě jsem tam pomalu najel a pustil plyn, jenže mi trošku začal ujíždět zadek do prava, tak jsem sešlápnul spojku s jemě brzdil a točil volant do prava, ale zadek už setrvačností zrychloval a já jen přihlížel jak se točím a na vystresovaný obličej mladé :-)) já byl v klidu, protože to tam znám a dívaám se už při vězdu zda tam není auto, takže se nemohlo nic stát. Nevím jestli jsem to vyřešil dobře (asi ne), ale když to příjde náhle a já nejsem nějaký relí jezdec, tak je problém... od té doba tam jezdím na sněhu na jedničku a pomalu.
PS : spíš jsem měl přidat plyn než brzdit
Viva La France (né tak úplně)
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv pro 01, 2005 16:47

paax píše:
DDT píše:Popisuješ situaci,.....
Ne ne, ta situace se ....
to bylo na Kšandu, ale tys byl rychlejší, takže se to objevilo až pod tvým příspěvkem.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » čtv pro 01, 2005 16:55

paax: Odpoved mas v clanku. :)

Je to obecne problem prenosu teorie do praxe. Proto bych byl rad, kdyby se tohle dalo nekde zkouset. Jenze na parkovisti to neni moc vhodny a na zadny letiste o kterym vim te nepustej... :(

"Pro naše členy pořádáme každoročně jednodenní klouzání na sněhu na některém ze spřátelených letišť." Minuly rok to nakonec nejak nevyslo, nebo se pletu? Ze bych jeste zaplatil prispevek ne tento rok (na mesic)? :oops:
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv pro 01, 2005 17:05

Regis píše:paax: Odpoved mas v clanku. :)

Je to obecne problem prenosu teorie do praxe. Proto bych byl rad, kdyby se tohle dalo nekde zkouset. Jenze na parkovisti to neni moc vhodny a na zadny letiste o kterym vim te nepustej... :(

"Pro naše členy pořádáme každoročně jednodenní klouzání na sněhu na některém ze spřátelených letišť." Minuly rok to nakonec nejak nevyslo, nebo se pletu? Ze bych jeste zaplatil prispevek ne tento rok (na mesic)? :oops:
Letos v lednu to nevyšlo. Minulý rok jsme se klouzali a letos bychom zase měli.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Ivon
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř srp 24, 2005 09:43
Bydliště: Nový Bor

Tréninková jízda na letišti

Příspěvek od Ivon » čtv pro 01, 2005 17:10

Zdravím a rád bych měl dotaz na někoho ze skalních členů klubu, zda by bylo možné se přidat (třeba ještě s pár lidmi z Renault 19 Clubu) k tréninkovému dni na sněhu na některém letišti.
Počítate letos s jeho pořádáním? Kde se konal nebo bude konat a přibližně kdy? Děkuji za odpověď ! Mějte se!
Megane CC 2,0 Privilege Luxe, Espace IV 2,0T Privilege (Ex.: 6xR19,Megane,Laguna,Scenic,R5)

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » čtv pro 01, 2005 17:13

aha. na mě. no taky sem to trošku nepobral. bylo to z kopečka a vedle silnice sráz.auto se mi přetočilo zhruba o 60° a po tom co sem napsal že sem udělal se to srovnalo. takže nevim která z těch 2 věcí mě zachránila od kotrmelců.jestli ručka nebo přidání plynu. nebo obě. eště doplnim že sem jel asi 20km/h. já právě myslel že musim nějak zbrzdit zadek a popohnat předek. každopádně díky za odpověď.

a věc co se mi stala úplně nečekaně loni a stála mě nárazník byl průjezd pravotočivou zatáčkou pod (po určitou dobu) "řízenym smykem".za zatáčkou se auto přetočilo a já ho srovnal. asi po vteřině se z ničeho nic auto přetpčilo a už sem testoval pevnost mantinelů. tady nechápu to přetočení chvíly po ustálení auta. ale už si neuvědomuju jestli sem šláp po srovnání na brzdu. to by všechno vysvětlilo. ale myslim že ne.spíš sem asi sundal nohu s plynu se zařezenou rychlostí protože následovala další zatáčka.p.s. začátek smyku byl vyvozenej rychlostí né ručkou. a byl jistě přetáčivej :lol:
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tréninková jízda na letišti

Příspěvek od DDT » čtv pro 01, 2005 17:23

Ivon píše:Zdravím a rád bych měl dotaz na někoho ze skalních členů klubu, zda by bylo možné se přidat (třeba ještě s pár lidmi z Renault 19 Clubu) k tréninkovému dni na sněhu na některém letišti.
Počítate letos s jeho pořádáním? Kde se konal nebo bude konat a přibližně kdy? Děkuji za odpověď ! Mějte se!
Ahoj,
rádi poznáme pár lidí z dalších klubů.
místo a čas konání nelze stanovit dopředu. Nikdy nevíme jak a kde zasněží :-)
Upozorňuji jen, že pokud by se sjelo příliš aut, budou mít členové RCČR přednost.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Libor52
Člen RCČR
Příspěvky: 71
Registrován: sob čer 11, 2005 12:50
Bydliště: Praha

Příspěvek od Libor52 » čtv pro 01, 2005 17:37

Tak jsem to všechno přečet,ale ať se dívám jak se dívám,tak zrovna já
nemůžu nikde najít tu spojku :lol: :lol:
Neporadí někdo těm,co mají automat :?: Nejenom brždění a smyky,ale také
jak třeba vyjet zasněžený kopec .
Renault Megane 1,6 66kW, Automatic,[img]http://images.spritmonitor.de/173787.png[/img]

Uživatelský avatar
paax
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: stř zář 22, 2004 08:36
Bydliště: Bogumin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paax » čtv pro 01, 2005 18:10

Libor52 píše:Tak jsem to všechno přečet,ale ať se dívám jak se dívám,tak zrovna já
nemůžu nikde najít tu spojku :lol: :lol:
Neporadí někdo těm,co mají automat :?: Nejenom brždění a smyky,ale také
jak třeba vyjet zasněžený kopec .
:-))))))) tak to je maso, prostě nejezdit :-)
Viva La France (né tak úplně)
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » čtv pro 01, 2005 18:15

na sáňkách :D
no tak to asi nebude na vyjíždění kopců nejlepší. prostě se musíš snažit aby ti to co nejméně hrabalo a v případě že ti to začne hrabat víc než jen občasnej prokluz tak hold ubrat plyn.
opravte mě jestli se pletu jezdim zatim 3.rok a to se zlatym manuálem
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Hemic
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: ned kvě 01, 2005 02:10
Kontaktovat uživatele:

Ucit neplavca plavat hodenim do hlbokej vody?

Příspěvek od Hemic » čtv pro 01, 2005 18:25

Zaznelo tu mnoho navodov na riesenie najroznejich situacii. Co tak zobrat to uplne od piky. Chceme sa naucit chodit po najroznejsich zaludnostiach a pritom vacsina z tepla svojho interieru. Nejazdim dlho - asi 2 roky, ale co to som si uz preskakal. Skuste si niekedy zobrat bicykel a vybehnut trochu na zasnezene a zladovatele cesty. Mozem vam zarucit, ze nic vas nenauci citlivejsiemu narabaniu. Ked trenujete na aute, zacnete tak, ze prinajhorsom pockate, kym auto zastane. Na bicykli je kazda chyba dost nepriejemne vytrestana ;). A este by mam niekedy pocit, ze v aute s posilovacom clovek straca kontakt s vozovkou. Ja sa zas potrapim pri parkovani ;)
Zaujimalo by ma, kde sa najblizsie konaju skoly smyku. Viem ze sa da na okruhoch v Rakusku, ale to je dost odruky.

Uživatelský avatar
Mirek-Vsetín
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: čtv pro 02, 2004 01:12
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek-Vsetín » čtv pro 01, 2005 19:04

Ahojte všichni!!

Pro Hemice:

Nic ve zlém,ale lidi na kole,kteří jezdí v zimě na zledovatělé,nebo na zasnežené vozovce bych nechal postavit před popravčí četu!!!!!!!!!!!
Možná se Vám zdá mé výše uvedená věta dost drsná, ale doufám, že nemusím zde uvádět, proč mám na věc takový názor!!!

Mám k tomu své důvody a zvlášt pro cyklisty, kteří jezdí opilí(a věřte tomu,že tady na Valašsku je jich hodně).

Pro Viktora Kazdu:

Psal jsi:


..........Základní síly, které budeme brát v potaz jsou dvě a působí podélně a příčně. tyto síly se sčítají. Možná se ptáte, proč dělám exkurzi do hodiny fyziky. Je to prosté. Abych věděl, co mám dělat, musím vědět jak věci fungují. Až příliš často se setkávám s radami typu: “V zatáčce, když dostaneš smyk, tak šlápni na plyn a ono tě to vytáhne”. To je samozřejmě v naprosté většině všech případů holý nesmysl.


Slovo naprosté většině bych nepoužil.MůŽU I PRAKTICKY DOKÁZAT,ŽE OPAK JE PRAVDOU!

Pokud by jsi chtěl, tak to náležitě rozvedu.

Jinak se mějte fajn a mnoho štastných kilometrů Vám přeje
Mirek

Renault 21, 2.0 Txi 12V,100Kw (136 Šemíků),Phase 2

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » čtv pro 01, 2005 19:14

mirku a mluvíš o jízdě na sněhu?moje zkušenost je že pokud např. vyjíždim kopec a v zatáčce auto začne hrabat tak jedu rovně. pokud uberu kola zaberou a auto zatočím. v zimě se mi to stane pokaždý v jedněch serpentýnách kde kámoš s 205-kou myslel že ho to taky vytáhne, a rejpnul si do mantinelu
mluvim o sněhu.je možný že na suchu to je jinak ale tak nejezdim abych se s tim doposud setkal.
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Hemic
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: ned kvě 01, 2005 02:10
Kontaktovat uživatele:

ad reakce na cyklistov

Příspěvek od Hemic » čtv pro 01, 2005 19:27

Pre - Mirek Vsetín

ad: reakcia na môj príspevok

Je to moja chyba, priznávam, že som sa mal vyjadriť exaktnejšie. S tvojím názorom absolútne súhlasím. Cyklista nemá velmi (vôbec) čo na zasneženej ceste robiť.
Myslené to bolo takisto, ako škola šmyku - bezpečné, priestranné miesto kde sa (viac menej) nemôže nič stať.
AD opití cyklisti (platí aj pre neosvetlených, deti a spol.)
Tych by som strielal aj v lete ;) (a pritom ja jazdím na bicykli pomerne dosť)

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

2 Mirek Vsetín

Příspěvek od Čeněk Urbanec » čtv pro 01, 2005 20:39

Možná máte nějaké silné kouzlo, ale fysikální zákony Vám prostě nedovolí, aby Vám přibyla nějaká trakce, jste - li bez jejich reserv... Zkráceně:
jste - li v zatáčce, a jste na pokraji smyku, přidání plynu Vás spolehlivě do toho smyku přivede!
ALE: pokud se dopustíte té chyby a v takové situaci nemáte sešlápnutou spojku, tak při citlivém dávkování plynu (aby se kola točila přesně rychlostí pohybu) můžete dosáhnout toho, že se trakční poměry zlepší... Ale to je , myslím, obsaženo ve Viktorově " krátkém přidání plynu ".
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » čtv pro 01, 2005 22:07

ä to platí pro oba smyky?přece když si blbnete v zatáčkách na sněhu že si "do zatáčky hodíte zadek ručkou"(přetočení) tak to projíždíte pod smykem.ne?
takže nebyla v té části co mirek vykous řeč o nedotáčivém smyku? sem línej to znova číst :cry:
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Mirek-Vsetín
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: čtv pro 02, 2004 01:12
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek-Vsetín » pát pro 02, 2005 00:08

kšanda píše:mirku a mluvíš o jízdě na sněhu?moje zkušenost je že pokud např. vyjíždim kopec a v zatáčce auto začne hrabat tak jedu rovně. pokud uberu kola zaberou a auto zatočím. v zimě se mi to stane pokaždý v jedněch serpentýnách kde kámoš s 205-kou myslel že ho to taky vytáhne, a rejpnul si do mantinelu
mluvim o sněhu.je možný že na suchu to je jinak ale tak nejezdim abych se s tim doposud setkal.
Tak,přesně jsi mi "nahrál".Vím,že se tady bavíme o jízdě na sněhu, v tom máš pravdu!
Ale zkuste to v létě, když tzv. vletíte do zatáčky větší rychlostí, tak Vám přední náhon auto krásně vytáhne ve směru zatáčky,pokud máte sešlápnutý plyn na podlaze.Pokud by jste plyn ubrali, skončíte v příkopě.
Souhlas?

A právě Viktor napsal:

..........Základní síly, které budeme brát v potaz jsou dvě a působí podélně a příčně. tyto síly se sčítají. Možná se ptáte, proč dělám exkurzi do hodiny fyziky. Je to prosté. Abych věděl, co mám dělat, musím vědět jak věci fungují. Až příliš často se setkávám s radami typu: “V zatáčce, když dostaneš smyk, tak šlápni na plyn a ono tě to vytáhne”. To je samozřejmě v naprosté většině všech případů holý nesmysl.

ALE JINAK JE TO V LÉTĚ A JINAK V ZIMĚ!

To jsem chtěl naznačit, i když dobře vím, že článek má název jízda na sněhu. :D
Mirek

Renault 21, 2.0 Txi 12V,100Kw (136 Šemíků),Phase 2

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti