Olej do motoru na "celý život"

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Uživatelský avatar
hudyx
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: ned led 27, 2008 12:39
Bydliště: Český Krumlov

Olej do motoru na "celý život"

Příspěvek od hudyx » sob říj 23, 2010 12:00

našel jsem zajímavé video ohledně výměn oleje, mění pouze filtr a jak můžete vidět, je tam dost příkladů- 500 000 Km, 180 000 Km na jeden motorový olej!!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
Renault Mégane IV (2017) modrá Cosmos, 1,5Dci, 81KW, Intens- R Link 2, Pur led Vision, Head Up, el. brzda, 17alu, výhřev sedaček, shark anténa, led osvětlení prahů- styling pack
:-) Renault Laguna II (2006) 1.9 Dci, 96KW FAP, polokůže, 17alu, PDC atp :-)

ex: R11 1,4 turbo, R19 1.7, Laguna 1,8i, Laguna 1,8 16V, Renault Trafic valník 2.0, Renault 19 II 1.9D,Renault Laguna I (2000) 1.9 DTi 5,2l /100Km v plné výbavě-el.kožené sedačky,atd.

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 590
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

Příspěvek od suchojik » sob říj 23, 2010 19:38

perpetum mobile nefunguje ...

zkus to a pak povez ja na to nemam abych si za rok kupoval novy motor.
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

Uživatelský avatar
hudyx
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: ned led 27, 2008 12:39
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od hudyx » sob říj 23, 2010 19:44

suchojik píše:perpetum mobile nefunguje ...

zkus to a pak povez ja na to nemam abych si za rok kupoval novy motor.
:lol: :lol: to ja take ne, jen mi to prijde zajimave, ze o tom nikdo zatim nemluvil z vyrobců
Renault Mégane IV (2017) modrá Cosmos, 1,5Dci, 81KW, Intens- R Link 2, Pur led Vision, Head Up, el. brzda, 17alu, výhřev sedaček, shark anténa, led osvětlení prahů- styling pack
:-) Renault Laguna II (2006) 1.9 Dci, 96KW FAP, polokůže, 17alu, PDC atp :-)

ex: R11 1,4 turbo, R19 1.7, Laguna 1,8i, Laguna 1,8 16V, Renault Trafic valník 2.0, Renault 19 II 1.9D,Renault Laguna I (2000) 1.9 DTi 5,2l /100Km v plné výbavě-el.kožené sedačky,atd.

Uživatelský avatar
coaxial
Junior member
Příspěvky: 242
Registrován: stř čer 30, 2010 13:56

Příspěvek od coaxial » ned říj 24, 2010 01:46

Pokud je to pravda, tak to výrobce bude zatloukat jako všichni ostastní.
Dejme tomu, je to pravda. To znamená, že z toho maj prachy všichni .... autoservisy, výrobci, atd.
Proč by ti říkali, že to jde jinak? Víš kolik by prodělali ?

Jestli to není pravda :) Kdo tady má přebytečnej peníz nebo ví, že má starý auto a bude do roka kupovat nový? :D

Hádám, že nikdy nezjištíš co je na tom pravdy. Takže radši každej občas zaveinstujem do oleje a jeho výměny :)
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km

Uživatelský avatar
Wasi
Experienced member
Příspěvky: 544
Registrován: stř úno 06, 2008 18:26

Příspěvek od Wasi » ned říj 24, 2010 16:41

Niesom odbornik na olej ale pokial viem ma mazaciu aj cistiacu schopnost(odstranovanie karbonu)...a prave tie aditiva su nieco ako rozpustac z coho usudzujem ze to nemoze fungovat tak dlho.Jazdit to urcite bude, ale na ukor motora.Moj laicky nazor
Espace IV, 2.2 dCi
Clio I, 1.9 D

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 798
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » ned říj 24, 2010 17:13

http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?p=301387

Ty reportazi chybi nejaky exaktni fakta, pokud by udelala tribotechnicky rozbor toho oleje co najel udajne stovky tisic km, pak by se nechalo o necem bavit. Takhle ho tam chlapek proleje mezi prsty a rekne jak to krasne maze, ze ho tam urcite necha :lol:
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 604
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » ned říj 24, 2010 18:06

mno jen jestli to neni doživotní olej pro majitele ne pro auto. když po třech letech zjistí jakou dal ránu za olej a ještě k tomu zadřel motor tak ho asi trefí
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

Rafton
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: stř črc 28, 2010 10:57

Příspěvek od Rafton » ned říj 24, 2010 18:37

Já kdysi, když jsem měl Škoda 120L, tak mě vytekl cestou olej. Zjistil jsem to náhodou tím, že auto začalo vařit a já dole uviděl malinkou loužičku oleje. A to už tam nic nebylo, byl povolen vypouštěcí šroub. Dojel jsem 60km bez oleje, předtím možná i těch zbylých 100 km .
Auto se mnou jezdilo ještě 2roky a dodnes s ním jezdí člověk co auto za 1000,- Kč koupil.
Takže v ČSSR byly technologie ještě dál. :wink:
Jinak teoreticky je to možné (např. v převodovkách je doživotní náplň), prakticky ne.
Laguna III Grandtour 2.0 dCi Dynamique 10/2010

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17182
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned říj 24, 2010 18:39

Ale v převodovce zase olej slouží více k chlazení než k mazání. Po jízdě bez oleje v převodovce jsou ty kolečka takové krásně fialové.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1868
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon říj 25, 2010 20:14

Doživotní ol.nápně převodových skříní nejsou vyjímkami.
Doživotní ol. nápln BĚŽNÉHO motoru je podle mne hloupost,pokud neuvažujeme o konci životnosti takového motoru kolem.....no...80 tis. km. :D

Olej jako chladivo je využíván primárně pouze u AUTOMATICKÝCH převodovek-mají chladiče oleje.
Některé výkonné motory mají vodní chladiče taktéž ustaveny chladiče oleje.

Fialové kolečka :D převodovky značí zadírání hřídelí na kterých se otáčí v důsledku absence mazání olejem.

Uživatelský avatar
Sova
Grafoman
Příspěvky: 2726
Registrován: pát dub 21, 2006 20:49
Bydliště: Markrabství Moravské
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sova » pon říj 25, 2010 21:39

Rafton píše:Dojel jsem 60km bez oleje, předtím možná i těch zbylých 100 km .

Takže v ČSSR byly technologie ještě dál. :wink:
I když tam není olej, tak tam určitou dobu zůstane "olejový film"

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1868
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon říj 25, 2010 21:48

no,já mám jinou zkušenost: kdysi dávno když jsem se ještě učil,nastartovali staří mechoši na dílně schválně motor š 120 s vypuštěným olejem.
Vsázeli se jak dlouho vydrží jet na VOLNOBĚH.
Pánové byli všichni motoráři a tak sázka nebyla víc jak pět minut.
Pamatuji si,že po minutě začal vydávat nezdravé zvuky a celkově vydržel něco přes tři minuty,pak se zastavil a byl "natvrdo".
Prostě kdo nemaže-nejede. :D

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9038
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon říj 25, 2010 22:15

Zefek píše:Ale v převodovce zase olej slouží více k chlazení než k mazání. Po jízdě bez oleje v převodovce jsou ty kolečka takové krásně fialové.
Chlazení, myslíš, jo?
... a říká ti něco tření? :-P
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2080
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Příspěvek od jarda19 » pon říj 25, 2010 22:24

DDT píše:
Zefek píše:Ale v převodovce zase olej slouží více k chlazení než k mazání. Po jízdě bez oleje v převodovce jsou ty kolečka takové krásně fialové.
Chlazení, myslíš, jo?
... a říká ti něco tření? :-P
Určitě....když tře pravou rukou a přitom chladí (studenou vodou) .....tak ne a ne. Ale když tře a maže gelem tak to jde rychle. :lol:
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1868
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon říj 25, 2010 22:26

jarda: :D :D :D

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1868
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon říj 25, 2010 22:27

Kuno píše:jarda: :D :D :D
občas tu čtu opravdu perly. :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17182
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pon říj 25, 2010 23:30

DDT píše:
Zefek píše:Ale v převodovce zase olej slouží více k chlazení než k mazání. Po jízdě bez oleje v převodovce jsou ty kolečka takové krásně fialové.
Chlazení, myslíš, jo?
... a říká ti něco tření? :-P
Při tření vzniká teplo, ne? Akorát tedy když se tře ebonitová tyč s liščím ohonem, tak vzniká elektřina :)
Jasně že ten olej něco i maže, vždyť tam jsou i ložiska. Ale taky má chladící funkci.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9038
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon říj 25, 2010 23:32

Zefek píše:
DDT píše:
Zefek píše:Ale v převodovce zase olej slouží více k chlazení než k mazání. Po jízdě bez oleje v převodovce jsou ty kolečka takové krásně fialové.
Chlazení, myslíš, jo?
... a říká ti něco tření? :-P
Při tření vzniká teplo, ne? Akorát tedy když se tře ebonitová tyč s liščím ohonem, tak vzniká elektřina :)
Jasně že ten olej něco i maže, vždyť tam jsou i ložiska. Ale taky má chladící funkci.
no, hura... a kdyz neni treni, neni teplo :-)
A od toho je tam ten "chladici" olej :-)
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1868
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte říj 26, 2010 00:37

manuální převodovku žádný olej nechladí.

Slyšeli jste slovo.... Kunovo. :D
Sláva Tobě Kuno.Amen :D :D :D

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 5887
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » úte říj 26, 2010 10:26

Olej jako chladivo je využíván primárně pouze u AUTOMATICKÝCH převodovek-mají chladiče oleje..
A co by ten olej v automatu chladil? :P Olej v automatu nic nechladí, ani to není normální olej. Je to hydraulická kapalina, protože automatická převodovka je hydraulické zařízení, které ke svýmu fungování potřebuje kapalinu, která maže. Chladí se přes nějaký výměník jen proto, aby neztratila teplem svoje vlastnosti.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1749
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » úte říj 26, 2010 11:36

Zasadni rozdil proboha je ze v prevodovce se nic nespaluje. Je to uzavreny system (automat urcite), nic dovnitr nic ven. Puste si do prevodovky spaliny a uvidite. :roll:

Motor bez tlaku oleje se znici behem vterin. Je mozny ze jeste nejakou dobu pojede na protacejici se saly atp. ale fakt nebude v pohoe. :? Kdo vi jak funguje ojnicni lozisko musi mu to byt jasny.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1077
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » úte říj 26, 2010 13:42

:D

Ale já mám stejnou zkušenost. Když auto dostatečně žere olej, tak se prostě dolejvá a nemění. Nevidím k tomu důvod. Tohle bude spíše příčina těch "nevýměn". Stejně tam prostě cpete novej olej a když na auto dostatečně kašlete... Rozhodně žádná objevená Amerika.

Každopádně rejžování na garančkách a serviskách je mi z duše odporný a jsem rád, že to nikdo z rodiny neprovozuje ani u zcela nových aut. Prostě auto jde do servisu až když je nabořený, nebo nejede. V R25 mi lítal rozvodovej řemen z roku 1984 (rok výroby vozu) a když jsem s tím občas někam zajel, tak se lidi "od fochu" trumfovali kolik má R25 nalítáno - jestli půl, nebo třičtvrtě mega. U Laguny jsem přišel k výměně jak slepej k houslím, ale tam to bylo fuk, bo mi tam dali starý kladky z jinýho auta za pár šupů. Prostě co funguje se nemění.

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1749
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » úte říj 26, 2010 14:57

Ja myslim Ivane, ze tvuj pristup je z ciste ekonomickeho hlediska zcela spravny. Nicmene tak jako ty k autu pristupuje malokdo. :wink: Musim rict ze ti zavidim ze ti to funguje, protoze ja se o vsechny auta staram jak nejlip to jde a stejne permanentne neco nefunguje.

Nicmene k tematu: myslim ze puvodni tazatel nemyslel dotaz jako "muzu do auta nelejt olej 3 roky a pak ho vyhodit?" ale jako "muzu do auta nelejt olej a nic se mu nestane?".
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1868
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte říj 26, 2010 16:46

Jan Kalina: Pardon,nepřesně jsem to napsal,olej v automatu převodovku nechladí ale je chlazen.
Omluva.

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2026
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » úte říj 26, 2010 22:14

Regis píše:Ja myslim Ivane, ze tvuj pristup je z ciste ekonomickeho hlediska zcela spravny. Nicmene tak jako ty k autu pristupuje malokdo. :wink: Musim rict ze ti zavidim ze ti to funguje, protoze ja se o vsechny auta staram jak nejlip to jde a stejne permanentne neco nefunguje.

Nicmene k tematu: myslim ze puvodni tazatel nemyslel dotaz jako "muzu do auta nelejt olej 3 roky a pak ho vyhodit?" ale jako "muzu do auta nelejt olej a nic se mu nestane?".
Jestli to nebude ta příčina??? :lol: Ale buď v klidu, jsme na tom stejně 8)
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti