Olej do motoru na "celý život"
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Olej do motoru na "celý život"
našel jsem zajímavé video ohledně výměn oleje, mění pouze filtr a jak můžete vidět, je tam dost příkladů- 500 000 Km, 180 000 Km na jeden motorový olej!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
Renault Mégane IV (2017) modrá Cosmos, 1,5Dci, 81KW, Intens- R Link 2, Pur led Vision, Head Up, el. brzda, 17alu, výhřev sedaček, shark anténa, led osvětlení prahů- styling pack
Renault Laguna II (2006) 1.9 Dci, 96KW FAP, polokůže, 17alu, PDC atp
ex: R11 1,4 turbo, R19 1.7, Laguna 1,8i, Laguna 1,8 16V, Renault Trafic valník 2.0, Renault 19 II 1.9D,Renault Laguna I (2000) 1.9 DTi 5,2l /100Km v plné výbavě-el.kožené sedačky,atd.
Renault Laguna II (2006) 1.9 Dci, 96KW FAP, polokůže, 17alu, PDC atp
ex: R11 1,4 turbo, R19 1.7, Laguna 1,8i, Laguna 1,8 16V, Renault Trafic valník 2.0, Renault 19 II 1.9D,Renault Laguna I (2000) 1.9 DTi 5,2l /100Km v plné výbavě-el.kožené sedačky,atd.
to ja take ne, jen mi to prijde zajimave, ze o tom nikdo zatim nemluvil z vyrobcůsuchojik píše:perpetum mobile nefunguje ...
zkus to a pak povez ja na to nemam abych si za rok kupoval novy motor.
Renault Mégane IV (2017) modrá Cosmos, 1,5Dci, 81KW, Intens- R Link 2, Pur led Vision, Head Up, el. brzda, 17alu, výhřev sedaček, shark anténa, led osvětlení prahů- styling pack
Renault Laguna II (2006) 1.9 Dci, 96KW FAP, polokůže, 17alu, PDC atp
ex: R11 1,4 turbo, R19 1.7, Laguna 1,8i, Laguna 1,8 16V, Renault Trafic valník 2.0, Renault 19 II 1.9D,Renault Laguna I (2000) 1.9 DTi 5,2l /100Km v plné výbavě-el.kožené sedačky,atd.
Renault Laguna II (2006) 1.9 Dci, 96KW FAP, polokůže, 17alu, PDC atp
ex: R11 1,4 turbo, R19 1.7, Laguna 1,8i, Laguna 1,8 16V, Renault Trafic valník 2.0, Renault 19 II 1.9D,Renault Laguna I (2000) 1.9 DTi 5,2l /100Km v plné výbavě-el.kožené sedačky,atd.
Pokud je to pravda, tak to výrobce bude zatloukat jako všichni ostastní.
Dejme tomu, je to pravda. To znamená, že z toho maj prachy všichni .... autoservisy, výrobci, atd.
Proč by ti říkali, že to jde jinak? Víš kolik by prodělali ?
Jestli to není pravda Kdo tady má přebytečnej peníz nebo ví, že má starý auto a bude do roka kupovat nový?
Hádám, že nikdy nezjištíš co je na tom pravdy. Takže radši každej občas zaveinstujem do oleje a jeho výměny
Dejme tomu, je to pravda. To znamená, že z toho maj prachy všichni .... autoservisy, výrobci, atd.
Proč by ti říkali, že to jde jinak? Víš kolik by prodělali ?
Jestli to není pravda Kdo tady má přebytečnej peníz nebo ví, že má starý auto a bude do roka kupovat nový?
Hádám, že nikdy nezjištíš co je na tom pravdy. Takže radši každej občas zaveinstujem do oleje a jeho výměny
Renault Thalia 1.4 8V 55kW r.v 2005
6l/100km
6l/100km
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?p=301387
Ty reportazi chybi nejaky exaktni fakta, pokud by udelala tribotechnicky rozbor toho oleje co najel udajne stovky tisic km, pak by se nechalo o necem bavit. Takhle ho tam chlapek proleje mezi prsty a rekne jak to krasne maze, ze ho tam urcite necha
Ty reportazi chybi nejaky exaktni fakta, pokud by udelala tribotechnicky rozbor toho oleje co najel udajne stovky tisic km, pak by se nechalo o necem bavit. Takhle ho tam chlapek proleje mezi prsty a rekne jak to krasne maze, ze ho tam urcite necha
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 604
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
Já kdysi, když jsem měl Škoda 120L, tak mě vytekl cestou olej. Zjistil jsem to náhodou tím, že auto začalo vařit a já dole uviděl malinkou loužičku oleje. A to už tam nic nebylo, byl povolen vypouštěcí šroub. Dojel jsem 60km bez oleje, předtím možná i těch zbylých 100 km .
Auto se mnou jezdilo ještě 2roky a dodnes s ním jezdí člověk co auto za 1000,- Kč koupil.
Takže v ČSSR byly technologie ještě dál.
Jinak teoreticky je to možné (např. v převodovkách je doživotní náplň), prakticky ne.
Auto se mnou jezdilo ještě 2roky a dodnes s ním jezdí člověk co auto za 1000,- Kč koupil.
Takže v ČSSR byly technologie ještě dál.
Jinak teoreticky je to možné (např. v převodovkách je doživotní náplň), prakticky ne.
Laguna III Grandtour 2.0 dCi Dynamique 10/2010
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17182
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Ale v převodovce zase olej slouží více k chlazení než k mazání. Po jízdě bez oleje v převodovce jsou ty kolečka takové krásně fialové.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Doživotní ol.nápně převodových skříní nejsou vyjímkami.
Doživotní ol. nápln BĚŽNÉHO motoru je podle mne hloupost,pokud neuvažujeme o konci životnosti takového motoru kolem.....no...80 tis. km.
Olej jako chladivo je využíván primárně pouze u AUTOMATICKÝCH převodovek-mají chladiče oleje.
Některé výkonné motory mají vodní chladiče taktéž ustaveny chladiče oleje.
Fialové kolečka převodovky značí zadírání hřídelí na kterých se otáčí v důsledku absence mazání olejem.
Doživotní ol. nápln BĚŽNÉHO motoru je podle mne hloupost,pokud neuvažujeme o konci životnosti takového motoru kolem.....no...80 tis. km.
Olej jako chladivo je využíván primárně pouze u AUTOMATICKÝCH převodovek-mají chladiče oleje.
Některé výkonné motory mají vodní chladiče taktéž ustaveny chladiče oleje.
Fialové kolečka převodovky značí zadírání hřídelí na kterých se otáčí v důsledku absence mazání olejem.
no,já mám jinou zkušenost: kdysi dávno když jsem se ještě učil,nastartovali staří mechoši na dílně schválně motor š 120 s vypuštěným olejem.
Vsázeli se jak dlouho vydrží jet na VOLNOBĚH.
Pánové byli všichni motoráři a tak sázka nebyla víc jak pět minut.
Pamatuji si,že po minutě začal vydávat nezdravé zvuky a celkově vydržel něco přes tři minuty,pak se zastavil a byl "natvrdo".
Prostě kdo nemaže-nejede.
Vsázeli se jak dlouho vydrží jet na VOLNOBĚH.
Pánové byli všichni motoráři a tak sázka nebyla víc jak pět minut.
Pamatuji si,že po minutě začal vydávat nezdravé zvuky a celkově vydržel něco přes tři minuty,pak se zastavil a byl "natvrdo".
Prostě kdo nemaže-nejede.
Určitě....když tře pravou rukou a přitom chladí (studenou vodou) .....tak ne a ne. Ale když tře a maže gelem tak to jde rychle.DDT píše:Chlazení, myslíš, jo?Zefek píše:Ale v převodovce zase olej slouží více k chlazení než k mazání. Po jízdě bez oleje v převodovce jsou ty kolečka takové krásně fialové.
... a říká ti něco tření?
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17182
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Při tření vzniká teplo, ne? Akorát tedy když se tře ebonitová tyč s liščím ohonem, tak vzniká elektřinaDDT píše:Chlazení, myslíš, jo?Zefek píše:Ale v převodovce zase olej slouží více k chlazení než k mazání. Po jízdě bez oleje v převodovce jsou ty kolečka takové krásně fialové.
... a říká ti něco tření?
Jasně že ten olej něco i maže, vždyť tam jsou i ložiska. Ale taky má chladící funkci.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9038
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no, hura... a kdyz neni treni, neni teploZefek píše:Při tření vzniká teplo, ne? Akorát tedy když se tře ebonitová tyč s liščím ohonem, tak vzniká elektřinaDDT píše:Chlazení, myslíš, jo?Zefek píše:Ale v převodovce zase olej slouží více k chlazení než k mazání. Po jízdě bez oleje v převodovce jsou ty kolečka takové krásně fialové.
... a říká ti něco tření?
Jasně že ten olej něco i maže, vždyť tam jsou i ložiska. Ale taky má chladící funkci.
A od toho je tam ten "chladici" olej
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 5887
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
A co by ten olej v automatu chladil? Olej v automatu nic nechladí, ani to není normální olej. Je to hydraulická kapalina, protože automatická převodovka je hydraulické zařízení, které ke svýmu fungování potřebuje kapalinu, která maže. Chladí se přes nějaký výměník jen proto, aby neztratila teplem svoje vlastnosti.Olej jako chladivo je využíván primárně pouze u AUTOMATICKÝCH převodovek-mají chladiče oleje..
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Zasadni rozdil proboha je ze v prevodovce se nic nespaluje. Je to uzavreny system (automat urcite), nic dovnitr nic ven. Puste si do prevodovky spaliny a uvidite.
Motor bez tlaku oleje se znici behem vterin. Je mozny ze jeste nejakou dobu pojede na protacejici se saly atp. ale fakt nebude v pohoe. Kdo vi jak funguje ojnicni lozisko musi mu to byt jasny.
Motor bez tlaku oleje se znici behem vterin. Je mozny ze jeste nejakou dobu pojede na protacejici se saly atp. ale fakt nebude v pohoe. Kdo vi jak funguje ojnicni lozisko musi mu to byt jasny.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1077
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ale já mám stejnou zkušenost. Když auto dostatečně žere olej, tak se prostě dolejvá a nemění. Nevidím k tomu důvod. Tohle bude spíše příčina těch "nevýměn". Stejně tam prostě cpete novej olej a když na auto dostatečně kašlete... Rozhodně žádná objevená Amerika.
Každopádně rejžování na garančkách a serviskách je mi z duše odporný a jsem rád, že to nikdo z rodiny neprovozuje ani u zcela nových aut. Prostě auto jde do servisu až když je nabořený, nebo nejede. V R25 mi lítal rozvodovej řemen z roku 1984 (rok výroby vozu) a když jsem s tím občas někam zajel, tak se lidi "od fochu" trumfovali kolik má R25 nalítáno - jestli půl, nebo třičtvrtě mega. U Laguny jsem přišel k výměně jak slepej k houslím, ale tam to bylo fuk, bo mi tam dali starý kladky z jinýho auta za pár šupů. Prostě co funguje se nemění.
Ja myslim Ivane, ze tvuj pristup je z ciste ekonomickeho hlediska zcela spravny. Nicmene tak jako ty k autu pristupuje malokdo. Musim rict ze ti zavidim ze ti to funguje, protoze ja se o vsechny auta staram jak nejlip to jde a stejne permanentne neco nefunguje.
Nicmene k tematu: myslim ze puvodni tazatel nemyslel dotaz jako "muzu do auta nelejt olej 3 roky a pak ho vyhodit?" ale jako "muzu do auta nelejt olej a nic se mu nestane?".
Nicmene k tematu: myslim ze puvodni tazatel nemyslel dotaz jako "muzu do auta nelejt olej 3 roky a pak ho vyhodit?" ale jako "muzu do auta nelejt olej a nic se mu nestane?".
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
Jestli to nebude ta příčina??? Ale buď v klidu, jsme na tom stejněRegis píše:Ja myslim Ivane, ze tvuj pristup je z ciste ekonomickeho hlediska zcela spravny. Nicmene tak jako ty k autu pristupuje malokdo. Musim rict ze ti zavidim ze ti to funguje, protoze ja se o vsechny auta staram jak nejlip to jde a stejne permanentne neco nefunguje.
Nicmene k tematu: myslim ze puvodni tazatel nemyslel dotaz jako "muzu do auta nelejt olej 3 roky a pak ho vyhodit?" ale jako "muzu do auta nelejt olej a nic se mu nestane?".
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti