DDT píše:Tak jo, pojďme si tedy projít zákon 361/2000
Kód: Vybrat vše
§2, písm. w
w) [b]křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují[/b]; za křižovatku se nepovažuje vyústění polní nebo lesní cesty nebo jiné účelové pozemní komunikace na jinou pozemní komunikaci,
V tomto případě se odbočovací pruh spojuje s druhou komunikací v úplně jiném místě, než je křížení přímého směru s druhou silnicí. Ergo nejde zde při odbočování vpravo o křižovatku.
Jak jinak, než v tomto případě, označit nebezpečnou křižovatku, než dopr. zn. STOP
Křižovatka pro tebe začíná v místě zaoblení směrem vpravo (viz vlastní citace níže), musíš zastavit a rozhlédnout se, přijel jsi po vedlejší k hlavní
Podrobnosti nemá dál cenu rozpitvávat, je to pořád dokola.....
Kód: Vybrat vše
x) hranice křižovatky je místo vyznačené vodorovnou dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" nebo "Příčná čára souvislá s nápisem STOP"; kde taková dopravní značka není, tvoří hranici křižovatky kolmice k ose vozovky v místě, kde pro křižovatku začíná zakřivení okraje vozovky,
Zde je patrné, že ten, kdo křižovatku tvořil přesně vyznačil její hranici pro směr přímý a v souladu s logikou jízdních pruhů neoznačil toto místo pro odbočení vlevo. Kdyby to považoval za křižovatku, udělal y to stejně jako pro přímý směr.
Jak "stejně" by to měl udělat pro jiné směry, kde je z citace patrné, že je "to" vyznačené pouze pro přímý směr
Jak víš, že ten, kdo tuto úpravu provedl, tak, jak ji provedl, "myslel", že se automaticky dopr. značka STOP bude brát za právoplatnou pouze pro "nějaký směr jízdy křižovatkou
Kód: Vybrat vše
z) průběžný pruh je jízdní pruh probíhající v původním směru (bez odbočení) křižovatkou nebo v místě, kde se mění počet jízdních pruhů,
Jak je vidět, zde se neodbočuje. Musíme použít poněkud extenzívního výkladu pro termín "odbočení". Odbočit znamená změnit směr jízdy a PŘITOM se napojit na druhou komunikaci. V tomto případě je napojení na druhou komunikaci vyřešeno připojovacím pruhem, který se s s průběžným pruhem druhé komunikace spojuje relativně daleko od křižovatky. Tady tedy řidič jede v průběžném pruhu první komunikace, tento pruh se mění v připojovací a napojuje se na průběžný pruh komunikace druhé.
Když jedeš vpravo, neměníš směr jízdy, nedáváš ukazatel směru jízdy a vlastně vůbec neodbočuješ
Např. i v tak bagatelní situaci když měníš směr jízdy na přímé komunikaci z důvodu vyhýbání-se výmolu, jsi povinen užít "blinkru"
Ale připojovací pruh začíná až za obloukem křižovatky... Dále platí povinnosti řidičů při přejíždění (napojování se) do průběžného pruhu. Za průběžný pruh je nutné brát ten, který prochází kříž. přímo bez odbočení
Průběžným pruhem nelze v žádném případě nazvat ten, který podle tebe (i když zde vůbec žádný není vyznačen vodorovnou nebo svislou dopr. značkou - z hlediska šířkových parametrů (ničím jiným se v tomto případě nelze řídit) je zde jeden
jízdní pruh, z kterého můžeš odbočit do jednoho ze tří směrů). DDT, přečti si pořádně řádky tebou napsané výše, argumentuješ - promiň mi ten výraz- nesmysly
Kód: Vybrat vše
§12, odst 7, jak už vás na něj upozorňoval Lesshuhn
(7) Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu.
Toto ustanovení použijeme pro napojení a evtl. argumentaci o dotčeném dopravním značení.
§ 12 se jmenuje JÍZDA V JÍZDNÍCH PRUZÍCH
, tzn., že pojednává především o jízdě v jízdních pruzích, nechápe to snad někdo? Tímto argumentovat, popř. vykládat platnost (o tu se tu především jedná) dopr. značky "Stůj, dej přednost v jízdě", tak bych dotyčného řidiče poslal hned na přezkoušení
S nějakou takovou argumentací nikde neuspěješ
Tak to by asi bylo vše, co bychom k projednávání s příslušným orgánem potřebovali.