Nový Renault Mégane - motorizace a technické údaje

Již nyní můžete zauvažovat, s jakou motorizací byste si mohli nový Mégane pořídit

Nový Renault Mégane v pětidveřovém provedení hatchback už sice není tajemstvím, ovšem konkrétních technických údajů zatím výrobce uvolnil jen poskrovnu. Nyní ovšem na internet prosákly technické údaje z připravovaného prospektu, o které se s vámi samozřejmě rádi podělíme.

Benzinové motory

1.2 TCe

I když jsme v našem minulém článku o této veledůležité novince odhadovali, že základní motorizace bude tvořena přeplňovaným tříválcem o objemu 0,9 l, skutečnost je jiná (a jsme tomu velmi rádi): I základní motorizace je totiž tvořena oblíbeným turbočtyřválcem 1.2 TCe. Tento šestnáctiventilový agregát o přesném objemu 1198 cm3 dává v základním, podladěném provedení největší výkon 74 kW při pouhých 4500 ot./min, zatímco křivka točivého momentu vrcholí hodnotou 175 N.m při 1500 ot./min. Tato verze používá výhradně šestistupňovou přímo řazenou převodovku a dosahuje největší rychlosti 179 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 12,3 s. Výrobce přitom uvádí normovanou kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km.

Mnohem přitažlivější možnost představuje tentýž agregát dávající 97 kWpři 5500 ot./min a 205 N.m při 2000 ot./min. V tomto případě bude kromě šestistupňového manuálu k dispozici i sedmistupňová dvouspojková samočinná skříň. U této verze zatím jízdní výkony nejsou známy, ovšem pokud dáte přednost levnějšímu šestistupňovému manuálu, můžete se těšit na zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,6 s a kombinovanou spotřebu ještě o 0,1 l nižší, než u podladěné stokoňové verze.

1.6 TCe

Pro náročnější jezdce je připravena přeplňovaná šestnáctistovka (přesný objem 1616 cm3)produkující velmi slušných 151 kW při 6000 ot./min a točivý moment 280 N.m při 2400 ot./min. Tomu odpovídají i jízdní výkony: největší rychlost 233 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 s. Také normovaný apetit v kombinovaném cyklu rovných 6 l vypadá slibně, radost ale kalí skutečnost, že toto špičkové provedení bude k mání výhradně se sedmistupňovým automatem… Doufejme, že stejný osud nepotká také připravovanou, opravdu ostrou verzi R.S. Ta by se měla objevit pravděpodobně až v roce 2017 a na našem trhu bude hrát jen marginální roli.

1.6 16V

V minulém článku o novém Méganu jsme uváděli, že podle vyjádření Renaultu ČR bude Česká republika patřit k trhům, na kterých bude jako základní motorizace nabízena klasická nepřeplňovaná šestnáctistovka, známá z odcházející generace. Za touto informací si i nadále stojíme, jenom nám zatím není známo, zda bude v nabídce vedle podladěného agregátu 1.2 TCe, nebo jen zcela nahradí. Každopádně jízdní výkony této verze vám zatím nabídnout nemůžeme. Jakmile se tak stane, určitě vás o nich budeme informovat.

Naftové motory

1.5 dCi

Vyznavači naftového pohonu u nového Méganu samozřejmě také neodejdou z prázdné. Ba právě naopak, nabídka turbodieselů je pěkně bohatá.  První polovinu nabídky tvoří velmi oblíbená jednotka 1.5 dCi s objemem 1461 cm3. V základním nastavení dává 66 kW při 4000 ot./min a 220 N.m při 1750 ot./min a spolupracuje výhradně se šestistupňovým manuálem. V tomto případě jde o verzi určenou spíše rozvážnějším jezdcům, o čemž svědčí největší rychlost 174 km/h a hlavně zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,4 s. Uváděná hodnota kombinované spotřeby 3,6 l zní jistě lákavě a nic moc na tom nemění ani fakt, že v reálném provozu bude jistě podstatně vyšší. Většina zájemců asi sáhne po výkonnější verzi tohoto agregátu, který dává 81 kW při 4000 ot./min a 260 N.m při 1750 ot./min. To stačí na největší rychlost 188 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,2 s. V tomto případě výrobce uvádí průměrnou spotřebu dokonce 3,3 l/100 km, což opravdu nepovažujeme ani trochu za reálné… I tak se ale bude jednat o velmi úsporný vůz, který si budete moci dopřát nejen se šestistupňovou manuálně řazenou skříní, ale také se šestistupňovým automatem. V tom případě se ovšem budete muset smířit nejen s patřičným příplatkem, ale i mírně omezených točivým momentem (na 250 N.m), zrychlením zhoršeným na 12,3 s a normovanou spotřebou zvýšenou na 3,7 l/100 km.

1.6 dCi

Pro náročnější naftomilné zájemce o nový Mégane má Renault připraven čtyřválec 1.6 dCi, který z objemu 1598 cm3 vyvíjí největší výkon 96 kW při 4000 ot./min a mohutných 320 N.m při 1750 ot./min. Tomu samozřejmě odpovídá i nabízená dynamika, charakterizovaná maximálkou 200 km/h a dosažením stokilometrové mety za rovných 10 s. Normovaná kombinovaná spotřeba 4 l je přitom stále velmi příznivá, tato verze ale určitě nebude z laciného kraje…

Která motorizace bude v ČR nejžádanější?

S naprostou jistotou to sice předpovědět nelze, ale vzhledem ke zvyklostem panujícím na českém trhu si troufáme odhadnout, že největší podíl prodejů získá základní verze 1.6 16V(pravděpodobně bude opět disponovat výkonem 81 kW) a stejně výkonný, ovšem podstatně úspornější nafťák 1.5 dCi, obojí samozřejmě s manuální převodovkou. Většina českých zájemců o nový Mégane ovšem určitě upřednostní verzi kombi (Grandtour), na tu si ale bohužel budou muset počkat až do závěru příštího roku. Zájemci o hatchback se dočkají podstatně dříve, pravděpodobně již v březnu 2016.

(31.10. 2015)





 



Galerie


Nový Mégane bude nabízen s poměrně širokým výběrem motorů


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 6. Pohyblivé pasažéry a přihlížející odveď do bezpečné vzdálenosti za svodidla.