Nový Mégane kombi přestává být tajemstvím!

Nový Mégane Estate (na českém trhu Grandtour) bude mít světovou výstavní premiéru již 1. března na autosalonu v Ženevě

Kromě předsériové verze nového kupé Alpine má Renault pro nadcházející ženevský autosalon ještě další eso v rukávu – kombíkovou verzi nové generace modelu nižší střední třídy Mégane! Podrobné technické informace jsou prozatím ještě nedostupné, výrobce se ale již dnes pochlubil prvními snímky exteriéru této napjatě očekávané novinky.  Podle tiskové zprávy výrobce ovšem v Ženevě bude vystavena pouze špičková výbava GT s řiditelnou zadní nápravou 4Control, zatímco běžnější provedení budou prezentována až později. Renault se chlubí, že se jedná o vůbec první kombi nižší střední třídy, které tento typ zadní nápravy nabídne. Verze GT se od svých levnějších sourozenců na první pohled liší velkými litými koly, a odlišným designem nárazníků (zadní je dole opatřen difuzorem a dvojicí koncovek výfuku). Zároveň je poháněna nejsilnějším motorem v nabídce 1.6 TCe/151 kW, spolupracujícím se samočinnou dvouspojkovou převodovkou EDC.

Praktický elegán

Renault uvádí, že nový Mégane Estate (pro český trh se ovšem počítá se zachováním tradičního označení Grandtour) v sobě spojuje mimořádnou eleganci, sportovní esprit a praktičnost, danou velkým a vysoce variabilním zavazadlovým prostorem. My k tomu podotýkáme, že fotografie potvrzují slova ředitele Renaultu ČR pana Zdeňka Grunta, že i kombík odvozený od Mégane IV. generace dostane výrazně prodloužený rozvor. Odhadujeme, že i tentokrát se bude jednat o přírůstek kolem 6 cm, který by měl zadním dospělým pasažérům zajistit veledůležitý dostatek prostoru pro nohy.

Pokud bychom měli nějak detailněji popsat design nového kompaktního kombi Renault, tak bychom asi vyzdvihli jeho elegantní linie – střecha se směrem dozadu dost výrazně snižuje a samozřejmě je vybavena praktickými střešními ližinami pro snadné uchycení různých nosičů zavazadel (lyží, jízdních kol apod.). Stejně jako výchozí hatchback, i kombi zaujme svalnatými zadními blatníky. Na ty navazuje směrem vzhůru stoupající malé okénko na úrovni zavazadlového prostoru. Jeho přesný objem zatím není znám, ale jistě nebude menší, než u odcházející generace (486/1595 l). Zajímavým designovým prvkem jsou černé zadní sloupky, které prodlouženou záď opticky hodně odlehčují. Stejně jako u hatchbacku, i u provedení Grandtour se můžeme těšit na efektně řešené zadní svítilny, rozdělené mezi blatníky a výklopnou stěnu a protažené až k firemnímu logu. Páté dveře se přitom zakusují hluboko do zadního nárazníku, z čehož lze vydedukovat, že nákladová hrana zavazadlového prostoru bude ležet příjemně nízko.

Motorizace by měly být obdobné, jako u hatchbacku (viz. náš článek z 31. 10. 2016).

Kdy u nás?

Jak už jsme uvedli v nedávném článku o bilanční tiskové konferenci Renaultu ČR, kombi verze nového Méganu je pro český trh mimořádně důležitá, protože zde tradičně tvoří většinu prodejů této modelové řady (zhruba 2/3). Na novou generaci Méganu Grandtour si ale budeme muset počkat až do října letošního roku, kdy je naplánováno zahájení jeho prodeje na našem trhu. Výroba současné generace bude zastavena na přelomu července a srpna, aby v průběhu celozávodní dovolené mohla být patřičně upravena výrobní linka.

(22.2. 2016)



 


Roman Poláček


Galerie


Automobilka dosud uvolnila fotografie pouze špičkové, sportovně laděné verze GT Nový Mégane Grand Tour bezesporu patří mezi nejpůvabnější kombíky nižší střední třídy


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 4. V případě nutnosti volej nejprve hasiče, záchrannou službu, pak policii.