Nový Espace získal v testech Euro NCAP 5 hvězd!

Nezávislé nárazové testy Euro NCAP potvrdily, že nový Espace patří mezi nejbezpečnější vozy své kategorie

Nový Renault Espace absolvoval náročné nárazové zkoušky nezávislého konsorcia Euro NCAP a dosáhl v nich velmi dobrých výsledků. Renault tak potvrdil, že patří právem mezi značky, které se pasivní bezpečnosti maximálně věnují, a to již od přelomu století (kompletní seznam „pětihvězdičkových“ modelů Renault naleznete na konci tohoto článku).  Pokud se ohlédneme do historie, zjistíme, že Espace odcházející, čtvrté generace se rovněž pyšní pětihvězdičkovým skóre (2003) a ještě o generaci starší model si v roce 1999 si odvezl hvězdičky 4.

Ochrana dospělých cestujících (82 %)

V oblasti ochrany dospělých pasažérů dosáhl Espace jeden z  nejlepších výsledků – 31,4 b z 38 možných. Při čelním nárazu jsou řidič i spolujezdec chráněny velkoobjemovými airbagy, jejichž ochranný účinek se přizpůsobuje typu nárazu a poloze cestujícího. Tito cestující jsou rovněž chráněny protiponořovací konstrukcí sedáků a napínači pásů kombinovanými s omezovači jejich tahu, které reagují na tvrdost nárazu a hmotnost pasažéra. Škoda jen, že Espace není vybaven také airbagem chránícím nohy řidiče a zadními bočními vaky. V mimořádné účinnosti přední deformační zóny hraje velkou roli robustní přední pomocný rám s odstupňovanou tuhostí. Naopak mimořádně tuhá střední partie skeletu karoserie vytváří ochrannou buňku pro cestující i při velmi silných nárazech. Při případném bočním nárazu jsou přední i zadní cestující chráněni nejmodernějšími hlavovými a přední pasažéři i bočními airbagy.

Prostor pro posádku zůstal během čelního nárazu stabilní. Čidla na figurínách naměřila příznivé hodnoty zatížení kolen i stehen řidiče a spolujezdce. Jedinou výjimkou byla výztuha přístrojové desky, která by pro spolujezdcovy nohy mohla znamenat jisté riziko zranění. Novinkou nárazových testů Euro NCAP ročníku 2015 je čelní náraz do bariéry celou šířkou vozu. Také v tomto případě obstál nový Espace se ctí a poskytl řidiči i jeho spolucestujícím velmi dobrou ochranu. Méně příznivě dopadl boční náraz, protože boční zadní dveře na straně řidiče se při něm otevřely a automobil se dokonce převrátil na střechu. To znamená zvýšené riziko vypadnutí posádky z vozu, za což byl vůz pochopitelně penalizován. Pokud se ovšem jedná o ochranu připoutané posádky, Espace poskytne i při bočním nárazu dobrou úroveň ochrany. Pouze ochrana hrudníku je v tomto případě pouze dostatečná. Při simulaci nebezpečného nárazu zezadu se ukázalo, že přední sedadlo a jeho opěrka hlavy poskytují dobrou ochranu krční páteře.

Ochrana dětí (89 %)

Za ochranu dětí získal nový Espace 44 z maximálně možných 49 bodů. Také tento výsledek patří v této kategorii vozidel mezi nejlepší. Nový Espace je jedním z mála vozů D-segmentu, který má protiponořovací segmenty i u sedáků druhé řady sedadel.  Bezpečnost zadních cestujících těží také z hlavových airbagů a napínačů bezpečnostních pásů spojených s omezovači jejich tahu. Čidla figurín představujících osmnáctiměsíční a tříleté dítě upoutané do kvalitních dětských sedaček ukázaly, že jejich ochrana je velmi dobrá a to i při bočním nárazu. Čelní airbag lze pro případ ukotvení dětské protisměrné sedačky na místo spolujezdce samozřejmě deaktivovat.



Ochrana chodců (70 %)

Při testu se ukázalo, že přední nárazník nového Espace při srážce s chodcem poskytuje velmi dobrou ochranu jeho nohám a za ochranu chodců byl Espace dokonce oceněn maximálním počtem bodů. Co se týče kapoty, nejlepší ochranu poskytovala hlavě chodce v oblasti svého středu, zatímco směrem k okraji a poblíž sloupků se úroveň ochrany pochopitelně snižovala.

Asistenční systémy (80 %)

Po posledním zpřísnění metodiky testů Euro NCAP hraje při hodnocení velkou roli také přítomnost asistenčních elektronických systémů. Nový Espace je ale i v této oblasti silný v kramflících, protože může být vybaven tzv. Safety Packem, který obsahuje systém detekující dostatečný odstup od vpředu jedoucího vozidla, systémem nouzového (tzv. autonomního) brzdění, systémem výstrahy při nechtěném opuštění jízdního pruhu a systémem sledování mrtvých úhlů zpětných zrcátek.

Nárazovými testy prošel Espace s pohotovostní hmotností 1671 kg, jehož výbava obsahovala bezpečnostní pásy s přepínači a omezovači síly na všech sedadlech a také čelní, boční a hlavové airbagy. Nechyběl ani systém signalizace nezapnutého bezpečnostního pásů u všech sedadel. Co se týká aktivní bezpečnosti, velmi důležitý byl pro hodnocení stabilizační systém ESC.

Celkový výsledek – 5 hvězd!

Ačkoliv se pro rok 2015 nároky na nejvyšší, pětihvězdičkové hodnocení opět zpřísnili, nový Espace jej přesto získal.

Nejvyšší, pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP dosud získalo již 16 modelů značky Renault:
2001 – Laguna II
2002 – Vel Satis, Mégane II
2003 – Espace IV, Scénic II
2004 – Modus, Mégane CC
2005 – Clio III
2008 – Laguna III, Koleos, Mégane III
2009 – Scénic III
2012 – Clio IV
2013 – ZOE, Captur

Fotografie a filmové záběry, zachycující nárazové testy Euro NCAP nového Renaultu Espace, můžete zhlédnout na adrese www.euroncap.com

(18.5. 2015)


Roman Poláček


Galerie


Posádku nového Espace chrání mimořádně stabilní střední část karoserie, bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu a také 6 airbagů


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 1. Zastav na bezpečném místě, nejlépe za místem nehody.